Bedrerytterrettigheder
Kontakt forfatteren af dette andragende
Jeg er så træt af alle de forbud!! Det er vildt farligt at ride på de trafikerede veje!! Vi skal selvfølgelig passe godt på naturen og ride pænt ;o)
Børn og unge
Fordi også mange børn og unge rider. Det burde være argument nok i sig selv. Det er en livsfarlig cocktail med trafik og heste :-( :-(
Det vil ikke blive mere sikkert for alle. Heste sviner, og ryttere rydder ikke op efter deres dyr - hvilket de burde da det ikke er tilladt at svine til gene for andre.
Hestes efterladenskaber er særdeles farlige for cyklister i regnvejr da det bliver meget glat. Det samme gælder for motorcyklister på vejene.
Om hvorvidt heste skal forblive på vejene er nok ikke den bedste ide, men cykel- og gangstier er ikke noget godt alternativ for nogen. Det med at børn rider i trafikken holder ikke, børn cykler også.
Heste og ryttere er måske bløde trafikanter på vejen, men kommer de ind på cykel- og gangstier bliver vi andre de bløde trafikanter.
Heste hører til på marker og i skove når underlaget kan bære. Heste kan lave store huller i blød jord der gør det farligt for andre at færdes i de samme områder.
This comment has been removed by the person who wrote it.
Desuden har hesteturismen stort potentiale, hvis rytterne fik bedre vilkår i trafikken.
Hvad med de trafikanter heste/ryttere vil genere hvis det tillades at ride på cykelstier?
Det virker som om at hestefolket totalt ignorerer denne del af debatten.
Vi skal alle være her.
Re:
Nu er størstedelen af heste og ryttere at finde på landet og langs hovedveje, her hvor vi feks bor ses der meget sjældent cyklister på de ellers fine og fornemt udførte cykelstier. De ryttere jeg personligt kender foretrækker at ride på eller langs rabatten.
Re:
ja netop vi skal alle være her og om vi er på gåben, cykel, knaldert, til hest, i hestevogn, mortorcykel, traktor, bil eller lastbil det er da lige meget der skal være plads til alle vi skal alle tage hensyn. Hvilket mange i dagens mig mig mig verden glemmer. Og det er synd for os alle at verden er sådanne øv. jeg skubber altid min hests hestepære ud i rabaten eller væk fra stien jeg rider på. Men husk nu lige at en hestpære er gødning og næsten rent græs, halm, hø og ikke spreder sygdomme hvor i mod en hundelort/ rævelort/kattelort netop kan sprede sydom
| This discussion has been closed. |