Bedrerytterrettigheder

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bedrerytterrettigheder.


Gæst

#126

2016-05-13 09:14

Vi har et fantastisk naturområde omkring den rideskole jeg er tilknyttet, og må kun bruge en brøkdel af skoven fordi den er indhegnet til rådyr, og nede langs åen er der sat skilte op at vi ikke må ride der. Samtidig kommer der mountainbikerne stormende på selvsamme stier. Så jeg føler at vi bliver forbigået og snydt for at bruge et af Danmarks skønneste områder til trods for at vi tager hensyn til forbipasserende. Og det synes jeg er så ærgerligt.

Gæst

#127

2016-05-13 09:16

for at komme ud i skoven skal vi altid krydse en vej der tit er tungt trafikeret. En dag på vej hjem fra skoven var det svært at komme over. Der var ingen der satte farten ned og mange kørte godt over hastighedsgrænsen som er 60 km/t. Min hest begynder at blive lidt urolig efter vi har ventet i flere min. Da der endelig er et pusterum tager jeg chancen. Desværre kører den lastbil jeg har set på lang afstand alt for hurtigt og vi når kun lige over før han drøner bag os. Min hest bliver selvfølgelig meget forskrækket. Hun kaster mig af og i et pinefuldt øjeblik løber hun langs vejen før hun løber hjem. Der skete heldigvis ikke noget alvorligt med os men det var en grim oplevelse. Kommunen vil ikke sætte fartgrænsen ned da de ikke mener der er sket nogle alvorlige ulykker endnu... Så bilerne kører stadig alt for stærkt og mange ryttere må omhyggeligt vælge tidspunkt for hvornår de kan komme i skoven.

Gæst

#128

2016-05-13 10:17

Er selv rytter

Gæst

#129 Re: Re:

2016-05-13 10:18

#53: - Re:  

 Uintelligent? Det er da det klogeste der er skrevet herinde. Det hedder at tænke to sider af samme sag, som mange heste ejere ikke gør brug af. Man er ikke hellig bare fordi man er rytter. 


Gæst

#130

2016-05-13 10:41

Fordi jeg bor i en by der er kendt for deres heste og kommunen bruger sågar hestene som en af deres varemærker, og alligevel er stort set alle ridestiger nedlagt,(og de der er, kan man kun komme til hvis man enten flyver eller vælger at ride på veje hvor gennemsnitshastigheden er langt over 50 km.) altså hvis man ikke skal bryde loven og ride på cykelstierne, vi er en kommune med over 1500 heste med 13.000 borger og vi har behov for at lære hestene at der findes andet end en box, fold og ridebane, ellers kan bl.a. ikke ride det så kendte fastelavsridning som kommunen bruger som en af deres varemærker, derudover er det ikke sundt for heste ikke at opleve naturen det er et steppedyr der har behov for at komme ud i naturen, hvis man vil opretholde så meget dyrevelfærd som muligt.

Gæst

#131 Re: Ridesti ved siden af cykelsti og fortov

2016-05-13 10:59

#64: Amalje - Ridesti ved siden af cykelsti og fortov 

 Det er fandeme en god idé. Kompromisser er bedre end stadighed. Der er jo også mange der ikke er enige i at have dem i skove og cykelstier. :)


Gæst

#132

2016-05-13 11:06

Fordi jeg selv er rytter

Gæst

#133

2016-05-13 11:18

Er selv en rytter der rider på forskellige natur områder og Elsker det så det ville være godt at støtte på om dette emne

Gæst

#134

2016-05-13 11:18

Fordi heste absolut ikke hører til på vejene! Bliver en hest (f.eks min hest) bange for en vil, og løber over i modsatte kørebane, imod de modkørende biler, kan dette ende grueligt galt, for både mig, min hest men bestemt også for belisten OG bilen.
Så lad hestene være på cykelstierne, hvor vi har afstand til bilerne!!

Gæst

#135

2016-05-13 11:53

Fordi jeg rider hver dag på en befærdet vej, for at komme i skoven, og biler og cykler har ingen respekt for hestene og kører i alt for høj fart til stor fare både for dem selv og for mig og hesten. Der er visse steder ingen plads til at ride ind til siden, så vi har ikke en chance, hvis der kommer en stor traktor eller bus.

Gæst

#136

2016-05-13 14:35

Et forslag, køb kun en hest, hvis I ved, at I må ride i området. 


Gæst

#137

2016-05-13 15:37

Har selv boet et sted hvor man kun kunne ride i byen fordi der maks var en skovsti man ku ride frem og tilbage på. Træls for ryttere og ikke mindst for bilisterne.

Gæst

#138

2016-05-13 20:14

Ryttere og heste er ikke "køretøjer" og skal ikke sammenlignes!
Hest og rytter er et sportspar, som per natur hører til på mark, skov og sti. Alt andet er en grov misforståelse og skal irettesættes omgående før der sker flere ulykker med ryttere i trafikken.

Gæst

#139

2016-05-13 20:16

kan kun forlade matriklen med mine heste i trailer. Alt andet vil være den glade vanvid på en strækning, hvor der jævnlig forulykker biler og lastbiler, da vejen er alt for smal til den trafik der kører igennem vores landsby. Vi har haft flere væltede lastbiler, der er kommet for langt ud i rabatten og vi har endda haft dødsulykker her på vejen. Da jeg flyttede hertil, var der mange markveje, så man kun kortvarig skulle ud på asfaltvejen, men de små ejendomme er købt op af de store og markerne er lagt sammen, så markvejene er forsvundet. Jeg håber, at min underskrift er med til at forbedre vilkårene for ryttere over hele landet.

Gæst

#140

2016-05-13 20:52

Jeg er helt enig i at det er blevet en tildens til at vi på hest er de "kriminelle" og og bliver tvunget til at ride på trafikeret veje og man lukker både skov og markveje for ridning. Vi oplever pt. I den lokale skov, langesø at der er mange stier som nu 'kun"må bruges af mountainbiker, på trods af vi betaler for at ride i skoven. En underlig udvikling i vores ellers så tolerante og moderne samfund.

Gæst

#141

2016-05-14 05:55

Vi må vel allesammen være her. Mauntainbiker som ryttere som gående... Syntes det mere virker som at det betyder der er stres og ingen tolerance i samfundet og alle har godt af at blive mindet om at vi ikke udviser nok hensyn til hinanden. Jeg syntes det er fint at vi skal bevare vores små natustier... Det er en del af vores kultur, når vi skal fortælle vores historie videre. Historien er ikke bare smuk, men den er en del af vores liv og fortælling om fortiden som er vigtig for os at holde fast i...

Gæst

#142

2016-05-14 11:08

Jeg bor ude på landet med meget små veje, ren idyl, nej. Når jeg rider på mine små landeveje, møder jeg alt for ofte treakslet lastbiler, kæmpe store traktorer med 10 furet plove, 10.000 liters ailebeholdere med gylle, 10 tons kornvogne og lastvognshængertræk med kæmpelæs af træstammer fra skovene. Alle disse transporter udføres på små asfaltered hestevognsveje som absolut ikke er bygget til al den tunge trafik.

Gæst

#143

2016-05-14 18:44

Endelig..!!!!

Gæst

#144

2016-05-14 20:16

Fordi jeg er selv rytter, og rider på de store veje. Det er ikke alle der tager hensyn. Selvom min hest er trafiksikker, kan man ikke være 100% sikker på , at hesten bliver i siden af vejen. Der kan komme noget uventet forbi , så hesten kan blive forskrækket, feks. Fugle, der sidder i grøften, og flyver op, ( næsten op i hoved på os), eller plastik, eller andet. Vh Pia


Gæst

#145

2016-05-15 06:12

Fordi jeg er en af dem der nyder at se Jer ride i skoven og tænker at der er for meget stress og larm på vejene til hestene. Biler der dytter skaber jo ukontrollerede eller desiderede farlige situationer

Gæst

#146

2016-05-15 16:03

Den er vigtig for sikkerheden for både ryttere og ders heste

Gæst

#147 Ridestier

2016-05-17 20:09

Vi har et Bed & Horse lige udenfor 75 km samlet ridesti uden asfalt. Folk kommer fra hele landet selvfølgelig for at ride og bo naturskønt og vi hører fra så mange hvilke begrænsninger de har i forhold til ridning derhjemme.

 

Derudover netværks ( lige om lidt forenings) arbejder vi på at få etableret ridestier i Ringkøbin Skjern kommune fordi vi laver ture "Fjorden rundt i tølt" hvilket kan lade sig gøre, dog er det ikke helt legalt.


Gæst

#148

2016-05-24 05:05

Jeg savner tit at ku ride på cykelsti el fortov når det er for usikkert og farligt på vejen

Gæst

#149

2016-06-27 15:50

Jeg oplever også, at ridestier bliver nedprioriterede. I det lille skovområde i mit område, hvor vi har redet i i 30 år, er der nu etableret mountainbikebane. Godt nok er der lavet en ridesti rundt om banen - men det er nærmest livsfarligt at ride der pga mountainbikere, der dukker op ud af det blå og skræmmer hestene. Det er så ærgerligt!

Gæst

#150

2016-06-27 19:04

Det er alt for farligt at være tvunget ud på de store veje. Bilerne tager ikke det fornødne hensyn og farlige situationer opstår desværre