Bedrerytterrettigheder

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bedrerytterrettigheder.

Bodil

#76 Re: Re: Re:

2016-01-06 15:53

#75: - Re: Re:  

 LOOL ;-)).  Jeg kan også bedst lide dem stegt.


Gæst

#77

2016-01-06 16:03

Super godt initiativ !!! Håber på forbedringer for os ryttere, men desværre er det svært at blive hørt! Jeg bor selv lige op ad et privat skovområde der tilhører et stutteri, hvor det kun er deres egne heste der må benytte skoven :o(

Gæst

#78 Re: Re: Re: Ydringsfriheden

2016-01-06 16:32

#74: - Re: Re: Ydringsfriheden 

 Vi har alle samme rettigheder til at færdes på denne jord og må derfor indrette os efter lov og ret. Sund fornuft og vise hensyn overfor vores medmennesker uafhængigt af egne interesser bør være et must. Vi har jo alle samme behov for at få en hverdag til at fungere optimalt.


Gæst

#79

2016-01-06 17:00

Vi er nogle lodsejere der netop har tabt en sag i Kalundborg kommune om en markvej der var pjøjet op og brugt til agerjord i stedet og vi må derfor færdes på den smalle landevej i stedet. Så det lader til at det er landmændene der har det længste strå ... Desværre, for også lige at huske på at de fleste heste trods alt lever af deres foder!!!


Gæst

#80

2016-01-06 18:24

Min mand og jeg rider ofte på offentlig vej - i og uden for vores lille by.
Vi ville ønske os flere offentlige stier hvor ridning også er tilladt; en af grundene er , at nogle bilister(også - eller især - lastbiler,lokale busser og nogle bilister i alm biler ikke tager hensyn til ryttere: ofte møder de os med 80 km /t på en smal vej, eller kører tæt på os.
Hvad mon de motorsagkyndige lærer deres elever vedr. Ryttere på vejen? Mon ikke der er regler om at man skal ta hensyn til "de svage eller bløde traffikkanter"?
Hurra for dem som tar farten af og tar hensyn

Gæst

#81

2016-01-06 18:25

Fordi jeg er dødtræt af at bo i et fantastisk skovområde som vi ikke må ride i.helt vanvittigt, at jeg skal ud og lege med lastbiler m.m hvis min datter og jeg vil en tur ud og nyde naturen med både de gamle men også unge heste.

Gæst

#82

2016-01-06 19:46

Fordi jeg er aktiv skovturs rytter med en hest der ikke er sikkert i trafikken da han er ung. Det er svært at lære ham dette på en tryg måde da der ingen muligheder er for at lade ham møde trafikken på afstand... Som feks en cykelsti kan give.

Gæst

#83

2016-01-06 20:04

Det er for farligt at ride på vejene, trafikanter forstår ikke hestens natur, de holder ikke afstand, køre for hurtigt og tæt forbi, har sørme da også fået en biiiiip finger da jeg gjorde tegn til en bil om at sænke farten da hesten var meget nervøs. Forstår ikke at dele af skove har ridning forbudt, som mangeårig rytter må jeg sige, at ryttere er i overtal i forhold til andre besøgende, så forstår ikke hvorfor vi skal holdes væk fra nogen veje, der kunne som det mindste laves et ridespor i siden.


Gæst

#84

2016-01-06 20:06

Fordi det er komplet åndssvagt at heste er henvist til vejen når der er mulighed for at flytte dem væk fra bilerne hvilket ville være mere sikkert for begge parter

Gæst

#85

2016-01-06 20:30

Der er kommet flere biler og lastbiler på vejene, og alle disse motorkøretøjer kører stærkt. Førerne er ikke obs på, at heste er levende dyr, som kan have en uventet reaktion til fare for bilist, rytter og hest. Ridning på ridestier eller cykelstier med stort hensyntagen til fodgængere og cykelister er at foretrække.

Gæst

#86

2016-01-06 21:32


Jeg er dybt forbavset over hetsen mod ryttere.
Folk flipper helt ud, hvis de ser en hestepære i skoven eller på cykelstien. Arhmen, det er jo altså ikke det samme som en hundelort. Og ryttere har da mere styr på deres heste end mange hundeejere har på deres hunde. Og jeg er da blevet noget mere forskrækket over at møde 'of piste' hurtigkørende mountainbikere i skoven end ryttere til hest.

Dengang jeg red, var skovturene det bedste, og hestene elskede det. Dengang gik folk ind og hentede rugbrød til hesten, når man red på deres vej, og de kæmpede om at få hestepærerne til deres rosenbede ...
Det er synd for heste og ryttere, at deres muligheder indskrænkes

Gæst

#87

2016-01-06 21:56

Arbejder på at fremme rideturismen

Gæst

#88

2016-01-06 22:14

Burde I ikke have tænkt det hele igennem, inden i anskaffede jer hest? Flyt ud til vestkysten, masser af dejlige steder at ride, og mange ridder også på strandene. 

anitavogh

#89 Re:

2016-01-07 06:40

anita

  Der er en ældgammel lov der siger at man skal altid være agtpågivende for heste i vejkanten. Den lov galt da jeg engang fik en hest kørt ned, og det var bilisten der betalte efterfølgende. Desværre er man kommet igennem med at det nu er hest og rytter der har ansvaret. Hvordan fanden kan man lade et dyr have ansvaret, det må jo være fordi der sidder nogle idioter og ikke har forstand på at heste ikke er maskiner, som bare kan styres, men selvsamme har nok glemt at det var hest og vogn samt rytter der var her først.

Lykke

#90 Re: Re: Re: Re:

2016-01-07 08:09

Lykke

#91 Re: Re: Re: Re:

2016-01-07 08:12

#76: Bodil - Re: Re: Re:  

 Nu handler denne debat ikke om hvorvidt vi skal spise hestekød eller ej. Mig provokerer I ikke, fro jeg mener faktisk det er rigtig godt kød og jeg mener vi skal spise hestekød i Danmark, så vores gamle udtjente rideheste ikke skal stå i en transport hele vejen til Italien for at blive slagtet! MEn den debat skal jo have sin helt egen plads, det har den helt sikkert fortjent. Men hvis du får hesten ind i gennem forruden på din bil, så vil du nok alligevel synes at det er en lidt for stor mundfuld??? Eller tager jeg fejl? Så venligst hold en sober tone i kommmentarerne. Tak :-)

Lykke

#92 Re:

2016-01-07 08:17

#81: -  

 Du er mere end velkommen til at sende mig skovens navn og dit postnummer, så med tager vi det som endnu et eksempel. Send det til Mig på Lykke@lykkesminde.com og du kan sagtens være anonym, hvis du ønsker det.

Bodil

#93 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-07 08:35

#91: Lykke - Re: Re: Re: Re:  

 Jeg hedder Bodil, og er i ental. Jeg provokerer ikke, lagde bare lidt humor ind. Beklager meget at deres nåde blev fornærmet. Bor et sted, hvor vi også kan bruge penge fra stat og kommune, men de har dem jo ikke, så sådan er det jo bare.


Gæst

#94

2016-01-07 11:37

Vi bor ved en dejlig lille skov ejet af moltrup/bjerning kirker. Pludselig besluttede menighedsrådet at ridning i skoven var forbudt! Det er et stort tab for os. Især da der ligger en stor maskinstation nær ved så der kører lastbiler på vejene. Jeg har klaget til formanden men de vil ikke give sig.

Gæst

#95

2016-01-07 11:59

Da jeg - som ryttermor & rytter (for mange år siden)- ved, hvor lækkert og afstressende det er at ride i naturen - det være sig skov, strand eller andet - skriver jeg selvfølgelig gerne under :)
Metta

Gæst

#96

2016-01-07 15:51

Godt at gøre opmærksom på det problem det er både for hest og bilist når man rider på vejen. Det burde være en selvfølgelig at man lavede plads til de "bløde" (der også heste) trafikanter alle steder hvor det er muligt. Som bilist er det også rart at heste er væk fra vejen da de er et levende væsen og de derfor pludselig kan reagere på noget ukendt.

Gæst

#97 Re: Re:

2016-01-07 18:42

#89: anitavogh - Re:  

Men Morten kok's tid er da for længst forbi, og hvis du ikke kan styre din hest, så synes jeg da du skal holde dig langt laaaaaangt væk fra vejene. 

Derfor er heste også bedst på panden :)

Lykke

#98

2016-01-08 16:25

Synes vi bor i et land, hvor vi er så privilligerede, at der burde være plads nok til, at vi alle skulle kunne nyde naturen og vores friske luft.

Men det er ligesom om, at mennesker bliver mere og mere egoistiske og slet ikke kan unde andre mennesker noget godt. Det på trods af vi alle sammen har det godt og burde være tilfredse og lykkeslig her i vores lille andedam.


Gæst

#99

2016-01-09 10:08

At sidestille en ekvipage med et køretøj rent lovgivningsmæssigt er et levn fra en tid hvor "køretøjer" var hestetrukne og det er simpelthen pinligt den lov endnu ikke er ændret. Ryttere hører ikke til på veje hvor der bliver kørt 80+.
Ryttere hører til i naturen og betaler også ofte for denne adgang modsat f.ex mountainbike-ryttere som ødelægger skovene uden at betale skovkort. De er langt mere ødelæggende for skovbunden end rytterne.

Gæst

#100

2016-01-09 10:50

Fordi jeg er skovtursrytter og rider meget på veje og i skovene