Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet.


Gæst

#351

2015-10-08 19:03

Fordi jeg synes, regeringens beslutning er forkert. Det gælder samtlige flytninger, som er alt for omkostningstunge, både fysisk og menneskeligt. Fordi viden og engagement er uvurderligt, ikke politikeres magtbegær med større omkostninger til følge end det kommer til offentlighedens kendskab. Vent og se.

Gæst

#352

2015-10-08 19:09

Fordi jeg syntes snart regeringerne de sidste år banker hovedløse idéer ud uden nogen form for logisk tankegang. Jeg har en idé! Christiansborg skulle flyttts til Anholt !

Gæst

#353

2015-10-08 19:19

Det koster alt for mange penge at flytte dette museum - og tilføre 13 arbejdspladser!!

Gæst

#354

2015-10-08 19:35

Jeg har besøgt dette museum mange gange siden jeg var barn med min nu afdøde far. Fantastisk hyggelige weekender har vi tilbragt her. Besøget altid afsluttet med en lille solbær slikkepind :)

Gæst

#355

2015-10-08 19:39

Det er så meget spild af penge at flytte alle museets effekter til Jylland.
Man kunne starte en filial i Jylland med nye effekter.

Gæst

#356

2015-10-08 20:43

Fordi jeg ikke syntes at Jagt- og Skovbrugsmuseet skal flyttes til Djursland

Gæst

#357

2015-10-08 21:10

Jagt- og Skovbrugsmuseet har ligget i Hørsholm i så mange år og hører til her. Der er ofret mange penge på istandsættelse og modernisering af museet og havearealet og er så stort et trækplaster for hele Sjælland. Det ligger så smukt ved Hørsholm Kirke med Avlsgårdene. Vi har ikke meget andet at byde på her i Hørsholm, og med cafeen Sneppen og de umiddelbare skønne omgivelser, er det et naturligt indslag i kommunen. Og hvad vil det ikke koste at flytte alt det materiel. Det er en fuldstændig vanvittig proces! Og ikke mindst for de "få" ansatte, som gør en kæmpe indsats, og som selvfølgelig vil ikke flytte og ikke mindst vores skønne leder igennem mange år: Jette Baagøe! Bevar os her i Hørsholm. Hilsen fra Yelva Jensen

Gæst

#358

2015-10-08 21:18

Det er en gammel integreret del af Hørsholm og er en del af Hørsholm identitet

Gæst

#359

2015-10-08 21:40

Det er en uhørt tåbelig, uigennemtænkt beslutning, der udelukkende tages for at leve op til valgløfter. Og den bliver dyr!

Gæst

#360

2015-10-08 22:44

Jeg har som barn boet i Hørsholm, og netop jagt- og Skovbrugsmuseet var det første museum, jeg erindrer at have besøgt. Senere har jeg haft min virksomhed i Hørsholm i mere end 40 år, hvorfor dette kulturtilbud ikke må forsvinde fra byen.

Gæst

#361

2015-10-09 07:52

Dejligt museum, som jeg har stor fornøjelse af med mine børnebørn. Og hvad skal der blive af de dejlige bygninger??
Hele området er noget af det smukkeste i Danmark.

Gæst

#362

2015-10-09 09:27

Fordi det er et fantastisk sted for undervisning af både børn og voksne og fordi der er opbygget et meget højt niveau af ekspertise.

Gæst

#363

2015-10-09 10:43

Der kan vel laves et Jagt og Skovbrugsmuseeum, mere, hvis der
er nogen på Fyn eller Jylland,der har lige så stor interesse, for
museet som man har her i området. Det bliver brugt af utroligt
mange mennesker, hver dag.
Dejligt at der er en har taget initiativ, til dette. TAK!

Gæst

#364

2015-10-09 11:06

Fordi museet er en uundværlig del af det historiske område, der hidrører fra dengang, der lå et stort slot med tilliggende bygninger på stedet.

Gæst

#365

2015-10-09 12:07

Jeg underskriver, fordi Museet hænger uløseligt sammen med de jagtområder, der nu er optaget på Unescos verdensarvsliste. Desuden er det helt unikke bygninger, der danner rammen om museet, og som har stor historisk betydning.
Har selv med meget stor glæde gentagne gange gæstet museet med egne børn og tidligere elever. Vi er altid gået lidt mere oplyst derfra.

Tak det meget engagerede personale.


Gæst

#366

2015-10-09 13:11

Hørsholm har ikke mange attraktioner, og der er i Hørsholm et langt større opland for besøgende til museet end ved den planlagte placering. Endelig er bygningerne egnede og placeringen harmonisk i forhold til temaet.

Gæst

#367

2015-10-09 14:36

Der er ikke nogen saglig begrundelse for at flytte museet, hvis man tænker på at udflytte institutionen fra hovedstaden til "udkantsdanmark". Hørsholm er ikke hovedstaden. Museet er en del af Kongernes Nordsjælland og et tilløbsstykke for skoler, børnehaver m.v. Så vidt jeg ved, findes der ikke andre lignende museer i Nordsjælland. Projektet virker som et prestigeprojekt for regeringen. Flytning af 13 medarbejdere (som sandsynligvis ikke vil flytte med) bunder i en naiv forestilling om, at man kan skabe flere arbejdspladser på Djursland og spare x antal kroner. Tænk på, hvad det vil koste at flytte museet, som i årevis har været til gavn og glæde for mange, mange mennesker - både børn og voksne. På mig virker det som om, hele udflytningen af statslige institutioner på én gang (uanset hvor relevant det nu måtte være), er et forsøg på at få befolkningen til at tro, at nu har vi endelig fået en handlekraftig regering !!!

Gæst

#368

2015-10-09 16:00

Jagt og Skovbrugsmuseet hører til iHørsholm,der foregår altid mange
gode og lærerige ting for både børn og voksne.
Personligt er jeg selv meget glad for museet, bruger det ofte, også når vi har gæster, hvoraf flere er interesseret i netop jagt og skovbrug. Den årlige markedsdag i september glæder vi os altid til.


Gæst

#369

2015-10-09 16:05

Fordi det er tåbeligt at flytte museet. For det første er det "kun" 13 medarbejdere og for det andet er Hørsholm ikke en del af København. Mange lokale har rigtig stor glæde af museet - også skoler.

Gæst

#370

2015-10-09 17:08

Museet er så indarbejdet og passende ind i Nordsjælland også historisk.
Der er intet der retfærdiggør en flytning, det er kun en udgift!

Gæst

#371

2015-10-09 17:39

Fordi mine børnebørn har SÅ meget glæde af det museum

Gæst

#372

2015-10-09 17:52

Jagt og Skovbrugsmuseet er så tæt forbundet med historien om jagt og skovbrug i Kongernes Nordsjælland at en flytning til Jylland virker meningsløs.

Gæst

#373

2015-10-09 19:10

Det virker fuldstændig vanvittigt at anvende så mange millioner af skatteborgernes penge på at flytte et så velfungerende og velskrevent og velbesøgt museum. Det giver næppe mange nye arbejdspladser på Djursland at nedlægge 13 på Sjælland. Til gengæld er der stor riciko for at man helt ødelægger et meget fint og elsket sted.

Gæst

#374

2015-10-10 07:42

Fordi jeg synes det er hul i hovedet at flytte en af Hørsholms stoltheder, for 13 personer. I stedet kan Djursland da oprette deres eget museum. Landet kan sagtens bære to af den slags. Et i Kongernes Nordsjælland og et på Djursland. Bedre kan det da ikke blive.

Gæst

#375

2015-10-10 08:10

Jeg var fuldstændig målløs, da jeg læste om udflytningen af Jagt og skovbrugsmuseet i Hørsholm. Det giver ingen mening overhovedet. Smukt placeret i de gamle avlsbygninger i et naturskønt område omkring den gamle slotspark. Jagt og Skovbrugsmuseet er en stor del af lokallivet i Hørsholm , hvor unge og gamle og børn har haft og stadig skal have fantastiske oplevelser. Personalet og især museumsleder Jette Bogø har en stor evne til at formidle historie om vores natur og hele lokalområdet. Der er mange arrangementer på museet både sommer, efterår og vinter, ,Museet skal og må bevares lokalt. Nu må alle lokalpolitikere på banen, uanset partifarve ! Museet hører til i Hørsholm og er et af byens største turistattraktioner ,
og skulle efter planen indgå i kongernes Nordsjælland Efter min mening er det en fuldstændig håbløs og meningsløs beslutning.
Jytte Nissen Hørsholm.