Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet.


Gæst

#451

2015-10-23 23:24

Fordi det hører sammen med de nordsjællandske skove og fordi det er spild af mange penge
Frkrud

#452 HIRSHOLM / jagt og skovbrugsmusset

2015-10-23 23:57

Siden jeg gik i 0 klasse på Hørsholm skole, var jagt og skovbrugsmusset en stor del af vores natur undervisning, skoven, dyr, blomster m.m lærte vi der, hvorfor fjerne noget som fungere og har en historisk betydning for Hørsholm ( hirsholm ) bygningerne har jo meget mere end bare jagt og skovbrug, de har en kongelig betydning, som Hørsholm burde være stolt af at kunne bidrage med, for alle unge, hele historien om Caroline Mathilde, Struensee og Christian, alt dette er også en del af det. Og hvad vil i undervise i ja der var engang noget historisk som børn kan lære af og få inspiration fra, som jeg gjorde og lavede en stor opgange om hirsholm som er ekstrem spændende og faktisk er en virkelig historie, noget som Hørsholm og kun Hørsholm har ja det blev fjernet så det kunne komme noget igen meget meget mere ligegyldigt .!!!!! 

Håber den bliver og i værdsætter hvad byen faktisk er og det er hirsholm .!!! 

 

Mvh 

Christina Rud 

Rungsted Kro 


Gæst

#453

2015-10-24 06:04

Arrogant symbolpolitik og spild af offentlige midler, der vil ødelægge et unikt sted i historiske omgivelser.

Gæst

#454

2015-10-24 10:51

Fordi det er en helt vanvittig beslutning. Et unikt museum bliver nu ødelagt. Skolebørn, børnefamilier, og folk fra hele området vil opleve det som et stort savn. UNESCO projektet omkring parce force jagterne, og nationalpark Kongernes Nordsjælland vil mangle museet. Og Hørsholms historiske center vil lide under fraflytningen fra de smukke bygninger.

Gæst

#455

2015-10-24 13:36

Min familie har haft megen glæde af at besøge museet ikke mindst min mor som var barnefødt i Hørsholm og ofte tog min datter og hendes veninder på Jagt- og skovbrugsmuseet

Gæst

#456

2015-10-24 15:03

Der er ingen grund til at flytte noget som har og stadigvæk fungere. man skulle hellere bruge alle de penge det ville koste at flytte museet, på selve museet.

Gæst

#457

2015-10-25 14:03

For man skal da ikke bare lige pludseligt flytte sådan et gammelt historisk sted. Har selv været der både som barn og voksen, har også haft min datter med. Så bibehold for syv sørensen da! <3

Gæst

#458

2015-10-25 21:36

Museet har så meget, som har relation til kongehuset og det gamle statsskovbrug for netop dette område. Gl. Estrup ligger ikke i sådant et område. Der har ikke været statsskovbrug i det omfang der. Gl. Estrup kan ikke rumme Skovbrugsmuseets store udstilling uden at bygge. Er der mening i det? Statens personalepolitik grænser til det groteske. Der er lagt et stort arbejde af medarbejderne på museet, som nu er ligegyldigt. Kan man være bekendt at være ligeglad med det?

Gæst

#459

2015-10-26 05:39

Fordi det strider mod al fornuft og danske traditioner at flytte Jagt og Skovbrugsmuseet.
Det ligger der hvor historien er mest udtalt, i det Nordsjælland hvor kongerne gik på jagt.
Lav en filial, hvis der er behov for et tilsvarende museum på Fyn og Jylland.
Men lad det nuværende museum bestå.

Gæst

#460

2015-10-26 14:13

Da vi lige har gennemført en fornuftig fusion af museer i Nordsjælland synes det mig uforståeligt at man vil nedlægge sølle 13 arbejdspladser i Hørsholm og samtidig splitte den nye fusion. Jeg er, som gammel typograf, selv kustode i "Grafisk museum" på Jægerbakken i Hillerød, som jeg har været med til at starte. Med hilsen Flemming Petersen.

Gæst

#461

2015-10-27 09:57

Hørsholm vil stå sig dårligt uden denne kulturinstitution. Museet har igennem årene været et fantastisk supplement til skolesøgende børn, og et yndet udflugtsmål for familier i fritiden.

Gæst

#462

2015-10-27 11:10

Min farfar og farmor boede i Hørsholm, og jeg er kommet på museet siden jeg var barn. Som voksen har min mand og jeg været på museet og glædet os over den interessante udstilling. Og ikke mindst: Museet hører til i Nordsjælland.

Gæst

#463

2015-10-27 16:39


Beslutningen om nedlægning af Jagt- og Skovsbrugsmuseet i Hørsholm er sket på baggrund af inkompetence og uden
hold i virkelighedens Verden.

Gæst

#464

2015-10-27 22:17

Jægersborg Dyrehave er i år blevet optaget på UNESCO's verdensarvliste. Det helt i modstrid med denne hædersbevisning at flytte Jagtmuseet, der med sin perforcejagt-historieskrivning i den grad understøtter Dyrehavens udnævnelse til Verdensarv.
Jens Erik Staalby, Rundforbiparken 1A st.th., 2850 Nærum. Tlf. 40349703.

Gæst

#465

2015-10-28 07:04

Det er helt urimeligt at flytte dette museum, det hører simpelt hen til i Kongernes Nordsjælland. Rent økonomisk er det helt hen i vejret, der kan absolut ikke være nogen gevinst ved det.

Gæst

#466

2015-10-28 17:57

Ford,i hvor skal børn fra København og omegn ellers ta hen og få et indblik i dyr og natur

Gæst

#467

2015-10-29 10:24

Det er det rene galimatias at flytte museet væk fra uddannelsen, bare til en begyndelse.

Gæst

#468

2015-10-29 12:25

Jagt og Skovbrugsmuseet er jo også et lokalmuseum for de Nordsjællandske skove. Så det ville være dumt at flytte til Gl. Estrup og så måtte erkende at dele af udstillingsgrundlaget hører til i Nordsjælland....

Gæst

#469

2015-10-29 12:35

Flytningen er fuldstændig uforsvarlig og tåbelig. Museet er vigtigt for Sjælland og ligger ikke i København.  Kontinuiteten brydes, da medarbejdere jo ikke bare kan flytte fra alt her. Desuden bliver så dyrt at pakke ned, flytte og bygge udstillinger og alt op igen, at det kommer til at koste langt mere, end der spares. Brug så hellere pengene på at udvide aktiviteter i Jylland, ikke lukke noget velfungerende her i "provinsbyen" Hørsholm. Eller flyt da hellere en del af Nationalmuseet eller Statens Museum for Kunst til en jysk afdeling? Uforståeligt at det skal komme fra partiet Venstre.


Gæst

#470

2015-10-29 17:30

Museet hører ikke hjemme i Jylland. Er en del af Nordsjællands kulturnatur. Og pga. Par Force s

Gæst

#471

2015-10-29 19:37

I mine mange år som børnehaveklasseleder har jeg brugt dette dejlige museum og det vil jeg håbe at mine efterfølgere også vil. Her er det rette miljø og den rette samling af dyr og skovbrugsinformation samt en herlig atmosfære som børn elsker..
Venlig hilsen Marianne

Gæst

#472

2015-10-31 14:32

Fordi jeg ikke fatter hvorfor vi skal flytte et dejligt velfungerende Museum fra et dejligt sted. Jeg har været med vores børnehave mange gange. De elsker at komme der
Gæst

#473

2015-11-01 09:59

Lad os få sandheden frem om beslutningen af flytning af Jagt- og Skovbrugsmuseet. Museet ligger IKKE i Hovedstadområdet, hvis du kører med offentlige transportmidler som pensionist, Så skal du tættere på København, før du er i Hovedstadsområdet. Så hvorfor kaldes Hørsholm Hovedstadsområdet i denne sag.

 Jeg har netop set et svar til en borger fra Ministeriet, som skriver at ekspertisen fra Jagt- og Skovbrugsmuseet flytter med til Djursland. Det må da være på kanten af en usandhed!!!!!!!!!!!!!!!

I Maribo ligger der et Frilandsmuseum, hvorfor ikke flytte Frilandsmuseet i Lyngby til Maribo, som Regeringen omtaler som udkantsdanmark. (Jeg ønsker ikke, at nogle museer fra Københavnsområdet overhovedet skal flyttes).

Hvad har Regeringen flyttet til Lolland - intet - der er ikke så mange venstrevælgere, som der måske er i Jylland.

Det er så usmageligt, at borgerne ikke får den reelle begrundelse for flytningen.

Vi har netop set stor demonstration over hele landet i forbindelse med nedskæringerne på uddannelsesområdet. Hvorfor ikke spare de mange millioner, som det koster at flytte Jagt- og Skovbrugsmuseet til Djurland samt de få arbejdspladser, som vi her taler om. pengene er da bedre givet ud til uddannelserne. Hvilken logik er der i det Regeringen siger og det de gør?????

 

Inge Lise Svensson


Gæst

#474

2015-11-01 15:27

Fordi det er nonsens at flytte dette museum fra Hørshom til Djursland. 13 arbejdspladser hvad betyder det ? Museet er en del af Hørsholm.

Gæst

#475

2015-11-02 10:27

Det liggerr så fornemt og dejligt at det ville være helt urimeligt at flytte. Der kommer masser af børnehaver på besøg og børnene er vilde med at besøge dette skønne sted. Jeg fatter ikke at det skal et helt andet sted,
bare fordi der skal flyttes. Det er helt ude i hampen