Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet.


Gæst

#376

2015-10-10 10:05

Som pædagog har museet været et yndet udflugtsmål igennem 20 år. Børnene har haft stor glæde af besøgene. Vi har taget turen mange gange. Dels fra Farum men også Værløse.

Gæst

#377

2015-10-10 12:40

Det jo en håbløs ide at flytte dette lille museum det skaber jo ikke flere arbejdspladser

Gæst

#378

2015-10-10 14:34

Jeg protesterer mod flytning af Jagt & Skovbrugsmuseet da det i mange år har været et aktivt og velbesøgt museum beliggende i ideelle, fredede bygninger og omgivelser. At flytte dette museums 13 arbejdspladser til Djursland for at styrke "udkantsdanmar" er galemandsværk. Der vil intet være vundet men utrolig meget tabt. Omkostningerne ved flytning vil være meget betydelige. Vil man støtte et område på Djursland kan man pasende sende et beløb svarende til disse omkostninger i stedet og oprette en anden aktivitet der.

Gæst

#379

2015-10-10 15:38

Jagt og skovbrugsmuseet er perlen i hørsholm.

 


Gæst

#380

2015-10-10 15:50

Det er vanvittigt at bruge milioner på at flytte 12 arbejdspladser. Museet ligger allerede i "provinsen". Det liggr helt naturligt i Hørsholm, kongernes nordsjælland. Der her været skovbrug i området i flere hundrede år.
JensT

#381

2015-10-10 15:52

Det er vanvittigt at bruge milioner på at flytte 12 arbejdspladser. Museet ligger allerede i "provinsen". Det liggr helt naturligt i Hørsholm, kongernes nordsjælland. Der her været skovbrug i området i flere hundrede år.


Gæst

#382

2015-10-10 17:05

Jagt&Skovbrugsmuseet er en kulturinstitution, der hører til i Kongernes Nordsjælland. Museet har også en historisk våbensamling, der er knyttet til byen og egnen. En samling der beskriver Hørsholm og Nordsjællands historie. Jette Baagøe har brugt 31 år på at arbejde for vores lille lokale museum, som er til stor glæde for mange tusinde skoleelever hvert år. Det er jo det glade vanvid at flytte denne lille perle til Djursland.

Gæst

#383

2015-10-10 18:45

Det er dybt forkasteligt at flytte dette vidunderlige museum fra dets nuværende lokation.

Gæst

#384

2015-10-10 19:02

Det vil være synd at flytte det plus det vil koste en formue

Gæst

#385

2015-10-10 19:24

Fordi sådan en flytning er at lege med kulturelle bygninger og steder.

Gæst

#386

2015-10-10 19:38

Nordsjælland har en lang historisk plads som kongernes jagtområde. Museet er derfor historisk og geografisk godt placeret.
Yderligere - de faglige kompetencer tabes måske i en længere periode. Økonomisk er det en samfundsmæssig dyr symbolsk handling, der sikkert heller ikke, folk imellem, skaber de mest positive relationer jyder og sjællændere imellem.

Gæst

#387

2015-10-10 22:53

Museet hører til i Hørsholm i dets vante omgivelser tæt på skov. Ikke pludselig på Djursland bare fordi de inde på Christiansborg får en ide.

Gæst

#388

2015-10-11 08:25

Det forekommer uhensigtsmæssigt at bruge så mange penge, som det vil koste at flytte et helt museum, for at flytte så få arbejdspladser, der ikke engang ligger i København. Desuden museets formidlingsmæssige rolle i forhold til det nordsjællandske parforcejagtlandskab.

Gæst

#389

2015-10-11 10:26

Jeg er pædagog og har været så mange gange med børnene derover. Det var så interessant og spændendene for børnene og det er ærgerlig hvis det flytter til et andet sted.

Gæst

#390

2015-10-11 15:03

Det er en beslutning der ikke er gennemtænkt. Jeg har skrevet under for at gøre de ansvarlige opmærksomme på,at det er en alt for dyr flytning,og at Jagt og Skovbrugsmuseet høre til i Hørsholm. Vi er ikke København og dette er ikke blot et kontor der let at flytte.

Gæst

#391

2015-10-11 19:05

nogle beslutninger er bare tåbelige og uigennemtænkte - dette er en af dem - andre kan have sin berettigelse men det er af mere tekniske områder - man kunne måske give dem gravballemanden til gengæld - men nej det ville være synd

Gæst

#392

2015-10-11 20:55

Det er en katastrofe at flytte jagt og skovbrugsmuseum. Vi besøger det ofte og dermed arbejder jeg i institution i Hørsholm med kommende skole børn. De har stor værdig i læring. Hvad tænker i på er dybt forarget.

Gæst

#393

2015-10-11 21:06

Hvorfor skal museet flyttes? Hvad skal de store gamle historiske bygninger så bruges til? Der er også de menneskelige hensyn at tage hensyn til.
Hørsholm er ikke København, og har aldrig været det.

Gæst

#394

2015-10-12 08:30

Den smukke oase i den skøneste beliggenhed.
Ridebanen og skovbrugsmuseet hører ligesom sammen og i
mellem søerne den smukke kirke, hvor der hvert år er kirkekoncert og juletræ. Alt dette er trækplaster for mange mennesker i omegnen.

Gæst

#395

2015-10-12 10:58

fordi jeg er født og opvokset og boet i Hørsholm (fra 1943 og til i dag) har gået i skole i Hørsholm og Rungsted skole; har haft navnkundige H.C.Rosted i fagene historie og natur ,og gik meget op i egns historie og mange undervisningstimer foregik derfor på hhv.Egnsmuseet og Jagt og Skovbrugsmuseet derved opstod der hos mig en kæmpe interesse som aldrig vil forsvinde . Derfor min underskrift .Ps hvornår flytter så egnsmuseet ??? de to museer hænger efter min mening sammen som uadskildelige.hilsen fra en meget vred bybo.

Gæst

#396

2015-10-12 14:26

det giver da ingen mening at flytte vores museum til Djursland, hvorfor kan man ikke have et af slagsen på hver side af vandet.

Gæst

#397

2015-10-12 14:35

Fordi det er tåbeligt at bruge penge og medarbejderes tid og arbejdskraft på en flytning,der ikke er fagligt til nytte.

Gæst

#398

2015-10-12 14:41

Lad det nu blive liggende hvor det har ligget altid, det høre til der.

Gæst

#399

2015-10-13 07:29

1) Det drejer sig om hvad 13 arbejdspladser... Det er ikke det der betyder noget i det store arbejdsløsheds billede i Jylland

2) Det ligger i store fredede bygninger som man så vil bruge til.... hvad?

3) Det ligger i Kongernes Nordsjælland, som er på unesco's liste pga jagt - JAGT og skovbrugsmuseet, passer sådan set meget godt ind her.

4) Udover at blive brugt som samlingssted bliver det brugt meget til undervisning i lokalområdet, det bliver altså svært at tage til Djursland med det formål.

5) Det er et af de få steder i lokalområdet der løbende har arrangementer.

 

Det ville være superærgeligt at miste for Hørsholm


Gæst

#400

2015-10-13 10:20

Jeg finder beslutningen uigennemtænkt, og man flytter et naturligt beliggende museum fra provins til en anden provins. Det er politik, når det er værst - og tjener alene til stemmesamling ved det kommende kommunalvalg (og senere folketingsvalg) i de områder, hvor den såkaldte regering har tabt stemmer.