Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Drop flytningen af jagt- og skovbrugsmuseet.


Gæst

#326

2015-10-07 17:41

Jeg underskriver fordi arbejdsløsheden er meget større i hovedstadsregionen - end i provinsen.

Gæst

#327

2015-10-07 17:45

Fordi det kommer til at koste alt for mange skattekroner ift. de få arb.pladser, der skal flyttes. De penge kan med fordel bruges andre steder.

Gæst

#328

2015-10-07 17:46

En kultur institution der ikke skal flyttes,
Den ligger allerede ude af København det er nemt
at besøge for børnehaver, skoler, gymnasier
Universiteter, turister mfl
Opret et nyt Jagt og skovbrug i Jylland,
På fyn, det giver mening


Gæst

#329

2015-10-07 17:54

Fordi det er en særdeles ubegavet og uigennemtænkt beslutning som vil koste skatteyderne rigtig mange penge.

Gæst

#330

2015-10-07 20:22

Jeg er kommet meget på Jagt- og Skovbrugsmuseet med mine børn og børnebørn.
I mit arbejde som pædagog har jeg også nydt at komme på museet.
- og hvad koster det ikke at flytte museet til Gl. Estrup på Djursland, hvor de har et fint museum, som jeg også har besøgt, men som jeg ikke mener behøver at være større.
Håber meget Jagt- og Skovbrugsmuseet får lov til at blive i Hørsholm hvor det hører hjemme.

Gæst

#331

2015-10-07 23:33

Vi vil nødig miste dette dejlige museum.
Det SKAL bare ligge der hvor det altid har været

Gæst

#332

2015-10-08 06:03

Fordi dette museum hører til hvor det altid har ligget!

Gæst

#333

2015-10-08 06:56

Hele denne udflytningskampagne er en sørgelig dokumentation af, hvordan det kan gå, når folk, som er enten uvidende om, hvordan centraladministrationen fungerer, eller bare ligeglade, pludselig får magten over den.

Gæst

#334

2015-10-08 08:26

Det er en vanvittig beslutning, jeg håber at underskrifterne kan hjælpe!!

Gæst

#335 Museet er vores kulturarv

2015-10-08 09:10

Museet er en værdsat indgang til naturen og historien i Nordsjælland for alle aldersklasser. Det har bred opbakning i lokalområdet og besøgende fra hele oplandet og Københavnsområdet. Børnene i kommunen besøger det flere gange årligt med deres børnehaver og skoler, og den halve by bakker op, når museet åbner dørene ved deres mange skønne arrangementer. Dette kan ikke gøres bedre, som en underafdeling af et (i øvrigt skønt) jysk museum. Få museer er så integrerede i deres lokalområde, socialt og historisk, som Jagt og -Skovbrugsmuseet i Hørsholm. En udflytning af museet er at ødelægge en dansk kulturarv i besparelsesøjemed - og blot kalde det for "udflytning af arbejdspladser".


Gæst

#336

2015-10-08 09:42

Museet er en kulturhistorisk enhed, der i stor udstrækning er en del af kulturlivet i Hørsholm. Vi hverken vil eller skal undvære dette museum, der har en unik placering netop hvor det er placeret

Gæst

#337

2015-10-08 10:35

Jagt- og Skovbrugsmuseet skal bevares i Hørsholm til glæde for alle uanset alder i Hørsholm og omegn. At flytte det er rene Galimatias.

Gæst

#338

2015-10-08 10:35

Fordi at museet historisk ligger det hel rigtige sted og økonomisk er det en katastrofe
vibeke
Gæst

#339

2015-10-08 12:13

Vi kommer ofte på denne perle af et museum, argumenter for at det skal bevares er:

Der bliver udflyttet arbejdspladser fra København til Hillerød - så er Hillerød udkantsdanmark ? Hvis det er hvordan hænger det så sammen med at Hørsholm der ligger 16 Km væk skal af med vores vidunderlige samler af et Museum - med 13 medarbejdere :


Dette museum repræsenterer en del af den Nordsjællandske natur- og kultur historie samt royale og politiske indsigter fra en vigtig periode omkring Struense og den daværende regering.

Ligeledes er Hørsholm ikke en by med mange museer , vi ejer heller ikke en biograf så at tage dette sted som i den grad er en samler for mange events i løbet af året vil være at byen endnu mere fattig på muligheder for at opleve og være aktiv i vores nærområde.

 

Og hvem skal i øvrigt holde bygningerne vedlige efterfølgende ? Et er sikkert vi kommer ikke lige forbi til museet i Jylland så bevar vores mulighed for en samlende og berigende perle i Hørsholm /Rungsted  Mvh Vibeke Krogsg


Gæst

#340

2015-10-08 12:49

Fuldkommen tåbeligt at flytte dette velfungerende og velbesøgte museum til "udkantsdanmark" .

Gæst

#341

2015-10-08 12:54

Fordi det er dog den mest tåbelige skrivebordsafgørelse, der er truffet. Jagt og skovbrugsmuseet hører hjemme i Nordsjælland (Hørsholm) da lagt de fleste udstillinger har n naturlig relevans til området. Man tager ikke til Djursland for at se udstillinger der i bund og grund vedrører den nordsjællandske natur.

Gæst

#342

2015-10-08 13:23

Jeg syntes ikke det er hensigtsmæssig at flytte 13 arbejdspladser, for store omkostninger i forhold til størrelsen af institutionen.
Med venlig hisen
Keld Aagesen

Gæst

#343 Re:

2015-10-08 15:13

#2: -  

 Helt enig.


Gæst

#344

2015-10-08 15:38

Siden 1957 er jeg meget ofte kommet på museet, hvor jeg som barn blev ledsaget af min farmor og farfar. De var begge lærere, og meget engageret i natur og dyreliv, og underviste naturligvis i naturhistorie. De var begge spejdere, og min farfar var med til at starte de grønne drengespejdere i Hørsholm omkring 1920. De flyttede til Gilleleje i 1922, og da min familie flyttede til Rungsted i 1957 kom de ofte på besøgte i Rungsted, og det var en fast tradition, at vi skulle besøge museet, hvor vi hver gang skulle se den store gamle udstoppede elg, eller var det en kronhjort - jeg husker det ikke præcist!. Det var lige spændende hver gang at høre Den gamle kronhjort, (min farfars spejdernavn), fortælle om alle de prægtige dyr. Husker også et grusomt syn af en ræv, der var fanget i en rævesaks, og derfor døde af sult. Den var konserveret med saks og det hele, og udstillet til skam og skændsel for dem, der kunne finde på at bruge en rævesaks.
Det gjorde i hvert fald et meget stort indtryk på mig.

Gæst

#345

2015-10-08 15:56

Den høre hæmme i Hørsholm

Gæst

#346

2015-10-08 16:26

Fordi Jagt- og Skovbrugmuseet er en del af Hørsholm og man kan ikke bare flytte en del af Hørshol til Jylland.

Gæst

#347

2015-10-08 17:18

Fordi museet naturligt hører hjemme på den nuværende placering. At flytte museet vil være tåbeligt og et tydeligt tegn på manglende kendskab til den virkelige verden.

Gæst

#348

2015-10-08 17:22

Fordi "Verdensarv" og Jagt- og Skovbrugsmuseum hører sammen.

Gæst

#349

2015-10-08 17:24

Fordi "Verdensarv" og Jagt- og Skovbrugsmuseet hører sammen.

Gæst

#350

2015-10-08 18:56

Jeg synes dette museum tilhører Hørsholm og har ligget i Hørsholm siden 1942.
Hvad i alverden skal disse unikke bygninger
så bruges til?
Hvad får Hørsholm snart at byde på af seværdigheder?
Hørsholm bliver til udkants Danmark. Tænk at bruge så mange penge på at flytte 13 arbejdspladser. Og sådan et stykke kultur historie.
 Hanne Dalgaard Hørsholmer siden 1951 født og opvokset her kommet der som barn, samt senere med mine børn fætre, kusiner. PT. Skal mine børnebørn med.