Flere Hænder (NU) Bedre pleje og omsorg til de *ÆLDRE*

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Flere Hænder (NU) Bedre pleje og omsorg til de *ÆLDRE*.

Bette Sonja Poulsen
Underskriftindsamleren

#1

2014-11-06 11:44



Flere hænder (NU)Bedre pleje og omsorg til de *Ældre*
De ældre skal have bedre pleje og omsorg af mennesker, og ikke af en robot. Politikerne skal ikke bruge sparekniven på ældreområdet. VI går dog ind for gode hjælpemidler, men ikke på bekostning af der spares på plejepersonalet.

Vi kan ikke forstå at politikerne kan have i deres program at ældre har, for at bruge vendingen, ret til digitale løsninger som led i at øge deres velfærd. Når det de rent faktisk gør, og mindske de ældres kontakt flade og fratage dem retten til at få hjemmebesøg og erstatte det af videosamtaler. Man burde lægge mere i det menneskelige og sociale aspekt ved det hele. Uden kontakt dør vi, og de ældre som sidder alene med alderdommens skavanker er ofte efterladt i en stol af hjemmeplejen og sidder uden at kunne flytte på sig og venter.

Vi er en del medlemmer her på ”BEDRE PLEJE OG OMSORG TIL DE ÆLDRE” Facebook siden, og vi kan blive mange flere - kom og vær med, Så de ældre kan få Indflydelse på eget liv - Gode oplevelser hver dag og en værdig afslutning på livet. ER DU ENIG, så hjælp med at råbe politikerne op.

De fem værdier, som Ældrekommissionens arbejde bygger på er:

* Indflydelse på eget liv
* Respekt for forskellighed
* Medmenneskeligheden i fokus
* Gode oplevelser hver dag
* En værdig afslutning på livet.

Gæst

#2

2014-11-06 11:53

Supergodt initiativ!!

Gæst

#3

2014-11-06 11:58

Vi skal have flere hænder NU til ældreplejen. De ældre skal behandles, som det de er, DET GRÅ GULD og ikke en ÆLDREBYRDE !!!!!!!!!!!!!!
Bette Sonja Poulsen
Underskriftindsamleren

#4

2014-11-06 12:02

"Tænk, hvis man kommer ind og skal barbere hr. Jensen …

og så
...

sidder han og er ked af det. Han er lige kommet til at tænke på den
kone, han har mistet. Så sætter man sig ned og snakker lidt og får en kop
kaffe. Når man går derfra, så er der gået 20 minutter, og hr. Jensen vinker og
siger ’hej … vi ses i morgen’. Det kan være den eneste, han møder den dag.
Men når man så kommer tilbage til kontoret, sidder der én og kigger på uret
og siger - det tog ikke 10 minutter som afsat, det tog 20 minutter … hvad
pokker har du lavet? Og når hjemmehjælperen svarer, at hun har givet hr.
Jensen livsmodet tilbage, får hun at vide, at tidsplanen skal overholdes.
Det kan alle vist se, er helt skævt.
Men hvordan gør vi så tingene bedre? Jeg tror, det handler om, at vi skal
have frihed til at arbejde med det, vi er uddannede til i stedet for at spilde
tiden på at registrere på håndholdte computere og udfylde det ene kontrolskema
efter det andet.
Så får vi en offentlig sektor, hvor sosu-hjælpere og -assistenter, sygeplejersker,
læger, og socialrådgivere igen kan
bruge deres tid og deres faglighed på det, de er uddannede til

NB:  Er selv udannet Sygeplejerske og  har været forstander på et plejehjem ved Kalundborg. Jo'e tak jeg ved hvad jeg taler om.
Da det er mit hjertebarn♥


Gæst

#5

2014-11-06 12:43

Det har alt for længe været en stor nødvendighed med flere kærlige hænder i ældreplejen, så også de bløde værdier får plads. Har selv arbejdet i mange år blandt ældre, og de fortjener så meget at få flere gode hænder i deres hverdag. <3

Gæst

#6

2014-11-06 14:08

Vi skal i det hele taget være bedre mod de ældre...Husk det rammer os selv en dag.

Gæst

#7

2014-11-06 14:12

Helt sikkert flere hænder nu !!!!

Gæst

#8

2014-11-06 17:39

Bedre pleje og omsorg til de ældre...TAK

Gæst

#9

2014-11-07 00:15

Har slået det op på FB

Gæst

#10

2014-11-07 06:55

Arbejdet selv i ældreplejen og det er grotesk at vi skal være så underbemandet og ikke kan give den optimale pleje. Som vi er MANGE der gerne vil.

Gæst

#11

2014-11-07 21:57

Jeg syndtes også de unge skulle skrive under - det bliver jeres dag en gang - og så gider i sgu da ikke og sidde i jeres egen lejlighed helt alene og Rådne op - UDEN hjælp _ Come on -

Gæst

#12

2014-11-08 10:54

Tak til initiativtager(ne)! Det er meget vigtigt at få rettet op på dette. De af os, der er så 'heldige' at blive gamle - skal helst ikke frygte at blive det! Selvom vi bliver syge/hjælpeløse skal der være muligt at have et værdigt liv!

Gæst

#13

2014-11-10 15:10

Håber mange vil skrive under på velfærd for de ældre og svageste i vores samfund, de kan ikke selv råbe op. Kom ind i kampen.

Gæst

#14

2014-11-10 20:22

Jeg mener det er en god i'de, med ingen robotter i hjemmet. Tænk dog på hvis de ældre skal på toilettet, og denne der robotstøvsuger suser rundt. De ældre kan falde over den. Og hvor længe får de så lov til, at ligge der?.

Gæst

#15

2014-11-10 22:30

Det kan ikke være rigtig, at en kvinde der sidder i kørestol skal spørge 2 dage om hun må komme i bad.. Og få nej.. ( hun skal kun have hjælp til at få bukserne af op på resten klarer hun selv) først når de pårørende klager kan hun komme i bad den 3 dag. ydermere har hun siddet 45 min og ventet på at blive hjulpet fra toilettet..
Hvad er det for et samfund vi er ved at udvikle, hvordan skal vi lære vores børn at have respekt og vise hensyn overfor andre mennesker, når man samtidig behandler andre på denne totale respektløse måde..
famse.

#16

2014-11-11 17:19

j .Jeg er gammelhj.hjælpergodt nok 56år,men afh.af dereshjælp pgablodpropper i hjernen,aldrig har jeg oplevet så dårlig ,en behandling af bruger og hjælpere,detør jo ikke spørge om hvordan,vi har det,tænkt hvis vi svarede,så havede de ikke ,tid til at lytte.Stakkels hjælper og sygeplejersker,de må løbe for livet,tænk hvis de,sku svare os,så ville der gå 3 min ,mere af deressparsomme tid.POLITIKERE i sku selv ,prøve ,denbehandling vi får og i giver,gudskelov er der nogen der tør ,ta bladet for munden,men altid de samme,men hjælper det?NEJ GU GØR DET EJ.Fået tildelt fast personale,men sker det,er det nu dem ,som kommer idag.nej hunsku noget andet,er svaret,hvad f,skal vi så ha tildelt,en fast person,nårvikaren dukker op.De løber fra deres stillinger,forde de blir behandlet som dyr,ja de har det,sgu bedre,end personalet.VÅGN OP DERINDE;ELLER TA EN PRØVE;SÅ I KAN MÆRKE DET;PÅ JERES EGEN KROP;tiden kommer til jer også,tænk på de ældre i jeres fammilie,delyver desværre ikke,men taler sandt,så dårlige er vores forhold,i danmark,de riges land,men ikkede fattiges .skam jer for fanden,jeg tør godt ,sige fra.

 


Gæst

#17

2014-12-29 09:41

Hjælp dog de ældre mennesker, som har slidt for vores samfund, giv dem et værdigt liv, behandl dem, som du selv vil behandles.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-12-30 09:08


Nalle

#19

2015-01-02 16:31

Det er ukærligt og omsorgssvigt og ydermere nedladende at ældre mennesker skal lære at gøre rent og lave mad. Jeg ville ønske SUSU´erne ville gøre oprør.


Gæst

#20

2015-01-05 14:57

Der bør virkelig strammes op på ældreområdet.

Gæst

#21

2015-01-05 16:25

Har selv en mor på 97 år som bor i Jylland så jeg kan ikke lige komme forbi pg hun bor i sit eget hus men jeg syntes faktisk hjemmeplejen fungere og det er ci jo glade for

Gæst

#22

2015-01-05 16:40

Jeg gruer for livet som gammel, har set for meget dårlig behandling

Gæst

#23

2015-01-05 17:04

Dette er skammeligt.

Gæst

#24

2015-01-05 17:34

Håber sandelig på en bedre ældrepleje, hvis jeg selv kommer i denne situation.

Gæst

#25

2015-01-05 19:05

Ja det er godt nok skræmmende, man frygter jo at blive gammel og blive afhængig af hjælp fra andre.... Gudfaderbevares, de skulle skamme sig....