Flere Hænder (NU) Bedre pleje og omsorg til de *ÆLDRE*

Quoted post

Bette Sonja Poulsen
Underskriftindsamleren

#1

2014-11-06 11:44



Flere hænder (NU)Bedre pleje og omsorg til de *Ældre*
De ældre skal have bedre pleje og omsorg af mennesker, og ikke af en robot. Politikerne skal ikke bruge sparekniven på ældreområdet. VI går dog ind for gode hjælpemidler, men ikke på bekostning af der spares på plejepersonalet.

Vi kan ikke forstå at politikerne kan have i deres program at ældre har, for at bruge vendingen, ret til digitale løsninger som led i at øge deres velfærd. Når det de rent faktisk gør, og mindske de ældres kontakt flade og fratage dem retten til at få hjemmebesøg og erstatte det af videosamtaler. Man burde lægge mere i det menneskelige og sociale aspekt ved det hele. Uden kontakt dør vi, og de ældre som sidder alene med alderdommens skavanker er ofte efterladt i en stol af hjemmeplejen og sidder uden at kunne flytte på sig og venter.

Vi er en del medlemmer her på ”BEDRE PLEJE OG OMSORG TIL DE ÆLDRE” Facebook siden, og vi kan blive mange flere - kom og vær med, Så de ældre kan få Indflydelse på eget liv - Gode oplevelser hver dag og en værdig afslutning på livet. ER DU ENIG, så hjælp med at råbe politikerne op.

De fem værdier, som Ældrekommissionens arbejde bygger på er:

* Indflydelse på eget liv
* Respekt for forskellighed
* Medmenneskeligheden i fokus
* Gode oplevelser hver dag
* En værdig afslutning på livet.

Svar


Gæst

#80 Re:

2015-05-05 16:27:47


Gæst

#106 Re:

2015-10-06 17:11:34

#1: Bette Sonja Poulsen -  

 Flere hænder nu !!!!!!!!!!!!

Martinsen

#183 Re:

2015-12-15 06:22:30

#1: Bette Sonja Poulsen -  

 Skriver gerne under, men det har ingen effekt... Vi skriver under på "skrivunder.net" i et væk. Men det har aldrig haft nogen effekt. Det er nemlig sådan at i Danmark er det op til regeringen om de gider at tage folks underskrifter alvorligt. Og det gider de som regel ikke. Hverken før, nu eller fremover. Jeg skriver under for at vise min utilfredshed, men gør ingen forhåbninger om at det hjælper noget


Gæst

#184 Re:

2015-12-15 06:57:20

#1: Bette Sonja Poulsen -  

 tag for et godt stykke arbejde MEN sørg nu for at de ældre kan blive i deres bolig..... 

Hanne Fischer.

#185 Re:

2015-12-15 11:59:59

#1: Bette Sonja Poulsen -  

 Jeg tror ikke, at en eneste politiker læser, eller bruger reaktioner på disse sider. Jeg tror, at hvis vi kunne få ÆldreSagen til at få en spindokter, eller andre med en bedre gennemslags kraft,  kunne vi få politikerne til at vågne op.  Det jeg også er vred over, er de enorme pensioner, som de tildeler sig selv, kan de jo selv betale for superpleje til dem selv, når og hvis de bliver gamle og syge. 

Hanne Freisleben

#187 Re:

2015-12-20 04:10:49


Gæst

#194 Re:

2015-12-28 15:52:05

#1: Bette Sonja Poulsen -  

 Bedre pleje og omsorg til de ældre - de fortjener alt det bedste.

Lisbeth salling

#195 Re:

2015-12-28 17:00:31


Gæst

#202 Re:

2015-12-29 07:51:24


Gæst

#211 Re:

2016-01-28 18:34:51

#1: Bette Sonja Poulsen -  

 Min gamle far.Kom på plejehjem.Han havde brug for ekstra omsorg og pleje. Det er da lige det han ikke får. Tabt mange kilo.isoleret det meste af tiden inde hos sig selv. Får beriget mad serveret til ekstra betaling 3800 om måneden ....men ikke nødet og hjulpet til at spise den. Så det er kun FAKE. Look a Like. Det er så uhyrligt. Hans hjem omformes til en arbejdsplads for de ansatte. Han seng fjernes og der stilles en høj sygeseng ind. Trods protester er det sådan det er for personalets skyld min far er i forsøg på at stå op og gå på toilettet faldet ud af sengen 3 X på en uge. Det er slet ikke hensynet til hans bedste der er tale om. Han risikere hver nat liv og lemmer. Jeg er så vred og mangler ord for det vi i dagens Danmark kalder pleje hjem.

Inger Paluszewski

#221 Re:

2016-03-10 14:28:49

#1: Bette Sonja Poulsen -  

 J går helt sikkrt ind for bedre pleje, nærvær, omsorg, og en værdigafslutning for vores ældre

MinFar

#222 Re:

2016-03-13 00:09:26

#1: Bette Sonja Poulsen -  

 En meget NØDVENDIG SAG at støtte.

 

Hermed min ubetingede støtte for en langt bedre ældrepleje.

Annette Mandal Christiansen


Gæst

#280 Re:

2016-09-03 16:04:33

#1: Bette Sonja Poulsen -  

Klart at de ældre skal have det så godt og trygt og oplevelsesrigt godt som overhovedet muligt. Et skal vi bare erkende, mange af de gamle er så syge og svage og hukommelsessvage at det ikke nytter, at sige de skal vælge selv. Derfor skal systemet være så 100% trygt og ansvarligt og medmenneskeligt så vi alle kan tro på, at der ikke misrøgtes og svigtes som der bliver nu. Jeg har selv som pårørende set hvor uproffessionelt og ikke optimalt de gamle bliver behandlet slet ikke værdigt og slet ikke med socialt nærværd som en del af plejen.

 

imss1958

#281 Re:

2016-09-04 05:47:24

#1: Bette Sonja Poulsen -  

 Jeg vil gerne deltage i underskriftindsamlingen for flere varme hænder! 

Jeg er selv ansat i hjemmeplejen som Ssh.

VI KAN IKKE LØBE HURTIGERE NU!!

Besparrelserne på ældreområdet har nået et punkt hvor man nu har skåret ind til marven,men kommunen hvor jeg arbejder har fornylig vedtaget en besparelse på yderligere 35 mill.  bare i 2016 for at kunne overholde budgettet iår .

Dette går bla hårdt ud over de ældre og børn/unge området!

Nedskærringer i antal af ansatte og mindre tid til vores borgere,køretider der skæres væk og os der render med tungen ud af munden ,med speederen i bund for at give vores borgere en værdig hverdag.

Det er penge før liv intet mindre!

Nu må det altså stoppe ! 

 


Gæst

#284 Re:

2016-09-10 06:33:52

#1: Bette Sonja Poulsen -  

 hermed gjort mvh jane

piverog thor

#286 Re:

2016-09-14 09:22:49

Rosa

#292 Re:

2016-12-05 06:12:00

Ingelise

#293 Re:

2017-10-01 15:46:33

#1: Bette Sonja Poulsen -  

 jeg skriver gerne under,  Ingelise ø. Bundesen 

Stomiliv 2017

#296 Re:

2018-01-09 17:02:46

#1: Bette Sonja Poulsen -  

Jeg kan fuldt ud tilslutte mig Bette Sonja Poulsens fortællinger. 

Vi er no desværre nogle ældre, som har arbejdet næsten hele vort liv, men haft jobs nederst på rangstien, så vi var ikke så heldige at have pension ved siden af vores løn, som kunne være med til at sikre at vi kunne klare os rimeligt i alderdommen. 

I kære politikere kan sagtens "feje gulvtæppet væk" under os små alminedlige mennesker, i lander jo aldrig selv i en situation hvor i ikke har råd til mad, tøj, medicin eller andre nødvendige ting.  I kan åbenbart heller ikke unde os ældre en smule fornøjelser. 

Samfundet Stat og kommuner foretrækker at vi klarer os selv i vort eget hjem, så længe som overhovedet muligt, hvilket dog indebærer, at vi har mulighed for at følge med tiden, vi skal kunne klare en computer (men skal altså også have råd til at købe en sådan). Rengøring og pleje af os selv skal vi også selv kunne klare, ellers kan vi mod betaling få gjort rent 2 , måske 2 gange månedligt, kun lige det mest synlige, pleje os selv, sætter jeg selv utrolig meget pris på at kunne klare, dog har jeg efter operationer og skulderskade og andet haft problemer med dette. Skal man have hjælp til pleje, af- og påklædning skal man være klar til at vente i et interval af op til 4 timer.  Lander man unødigt på hospitalet, bliver man næsten sendt hjem før man kommer ind ad døren. Så kan du bruge flere år på udredning (hvis du er så heldig at du ved gentagne henvendelser pr. telefon eller korrespondance over sikker forbindelse på deres hjemmeside. Hvis vi ikke bliver hjulpet, og taget alvorligt når vi bliver indlagt, færdigbehandlet, og får ordentlige forklaringer på vores sygdomsporblemer, samt en forklaring på hvad der kan gøres inden vi bliver sendt hjem, er vi blot frustrerede og bange, og har derfor et endnu værre liv. 

Kære egoistiske politikere. Livet handler slet ikke om livskvalitet for os ældre, det er faktisk os der har født jer, startet jeres liv, født jer, passet og plejet jer, sørget for at i kunne klare jer i skolen, få en god uddannelse, selvom en del af vi forældre i jeres opvækst og uddannelsestid måtte undvære rigtig mange ting, og gerne hjalp jer på vej, så meget som vi overhovedet kunne. 

Selvfølgelig er der de politikere, som har været heldig at blive født med en "guldske i munden". 

Ja, det er ganske rigtigt, at skellet mellem rig og fattig bliver større og større, og minder mere og mere om tiden i 30´er ne og 40 `erne. 

Må  efterhånden indrømme, aat jeg ikke forstår den form for egoisme folk der har, skal bare skrabe mere og mere til sig. 

Ja, kære politikere, i påstår at det skaber flere arbejdspladser, hvis de STORE firmaers indehavere får SKATTENEDÆSTTELSE. 

VI HAR DOG ALDRIG SET SÅ MEGET SVINDEL MED PENGESTRØMME SOM LANDER I UDLANDET, BÅDE OFFENTLIGE OG PRIVATE MIDLER. MANGE SÆTTER PENGE I SKATTELY, dette vil på ingen måde gavne det danske samfund. 

Besparelser på hospitalerne medfører i mange tilfælde, hvilket jeg selv har oplevet på min egen krop, at personalet ikke giver sig tid til at læse i journalen før de påbegynder en skanning, eller anden behandling, hvilket for mit vedkommende medførte, at i stedet for ca. max 1 time på hospitalet blev det til ca. 7½ time om forberedelse og CT-skanning. 

Prisen for behandlingen her vil blive ca. 7 - 8 gange så dyr som normalt. 

Patienter bliver indlagt, sendt hjem, og genindlagt hurtigt efter, dette bliver hurtigt genindlagt op til flere gange, og bliver mere og mere syge, 

Dette bliver også meget dyrere, ligesom patienten bliver mere og mere svækket, og efterhånden får mere vanskeligt ved at klare sig selv i eget hjem. 

Selv har jeg gennem mange år udført en del   frivilligt arbejde, hvilket det offentlige efterhånden også næsten forlanger. Er det så ikke bare rimeligt, at man som borger bliver behandlet så  man kan klare hverdagen. 

Læste nu også i går, at Astrid Kragh udtalte, at det var muligt at der skulle skæres i folkepensionen, da der manglede penge til at dække den vedtagede skattenedsættelse. 

Ja, vi kører helt klart den OMVENDTE ROBIN HOOD. 

Kære politikere, tænk dog ud over jeres næsetip, og giv lidt medmenneskelighed, også med dem (I IKKE GIDER LEGE MED).

JEG FØLER VI ER VED AT VÆRE TÆT PÅ HITLERMETODERNE, SÅ VI ALMINDELIGE FOLKEPENSIONISTER BLOT STILLES OP PÅ LANGE RÆKKER OG FÅR EN KUGLE FOR PANDEN!!!

Jeg har tidligere syntes, at det var godt at vi hjalp U-landene økonomisk, efterhånden går størsteparken af de penge vi har brug for til syge, gamle, børn, skoler og meget andet i dat Danske samfund til indvaldre, tolkehjælp ulandsbistand og lignende. Hvor der i høj grad også mangler penge til vore hjemløse, som må leve på gaden. Vi kan desværre ikke redde hele verden, selvom det lyder flot, at vi har givet så og så mange milliarder til velgørende formål, militær m.m. for at hjælpe iulandene. 

Jeg vil udtrykke: AT VI KAN IKKE HJÆLPE ANDRE FØR VI HAR HJULPET OS SELV. 

Jeg lider selv af flere sygdomme, som medfører mange gener og smerter. Dette medfører, at jeg skal bruge ca. 7-800 kr. pr. uge på medicin, behandlinger, træning m.m. blot for at holde mig nogenlunde oprejst. En del af den medicin jeg har fået ordineret, er håndkøbsmedicin, som ikke er tilskudsberettiget, hvorfor beløbet bliver så højt, 

I mit liv er der ikke penge til fornøjelser eller andet. Da jeg så også har så mange gener, som jeg ikke få behandlet på hospitalet, at jeg ofte bliver rigtig dårlig og må lægge mig, og derfor ikke kan tage særlig langt væk hjemmefra, medfører det, at jeg næsten ingen mennesker ser. Min lille familie, en søn, samt 3 børnebørn bor 2 steder i jylland, så jeg ser dem ca. 2 gange årligt. 

tilværelser bliver, selv om jeg forsøger at være aktiv med frivilligt arbejde, temmelig trist, ensformig og triviel, desværre har jeg også måttet svigte mine frivillige bestyrelser en hel del p.g.a. mine sygdomsproblemer. 

Man har i min situation behov for lidt omsorg, og inlevelse i min situation, jeg må selv klare alt med læger hospitaler, indlæggelser, samt ingen besøg. 

Dette efter at jeg for 3½ år siden mistede min pragtfulde datter, som for 10 år siden blev alvorlig syg, på toppen af sin karriere som producer og produktionsleder på film, hun havde aldrig tidligere fejlet noget. Hun havde et frygteligt sygdomsforløb på 7 år, mentalt fejlede hun dog intet, men var halvsidig lam, sad i kørestol, og havde badestol og lift, ingen standfunktion.

Dette medførte, at jeg var hos hende stort set hele tiden, boede sammen med hende 11 mdr. på hospitalet, og efterfølgende boede jeg hos hende i 3 år. og oplevede mange perioder hvor vi ikke vidste om hun kunne overleve. sov aldrig mere end 2 timer ad gangen hver nat, hvilket dog ikke blev til søvn. 

Dette har medført, at mine tidligere venner heller ikke er tilgængelige mere. Så ja. 

EN ENSOM TILVÆRELSE HAR JEG NU HAFT SIDEN HUN AFGIK VED DØDEN. 

Med venlig hilsen 

Lene Gall