Flere Hænder (NU) Bedre pleje og omsorg til de *ÆLDRE*

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Flere Hænder (NU) Bedre pleje og omsorg til de *ÆLDRE*.


Gæst

#76

2015-03-04 20:15

Det ikk værdigt at behandle personale og borger på de tider det bliver visiteret man kan ikk sætte tid på omsorg og det alt for koldt og kynisk det hele handler om penge ikke livskvalitet for både borger og personalet

Gæst

#77

2015-03-05 18:59

Bliver bare så ked af det, når jeg hører/læser om hvordan udviklingen på ældreområdet år efter år går i den forkerte retning. Den nuværende regering har jo i finansloven afsat et øremærket beløb til ældreområdet, men jeg kan ikke gennemskue om kommunerne bruger pengene de rigtige steder.
^migog nalle

#78 Re:

2015-03-18 13:38

#77: -  

 Et er sikkert at det er ikke på vore Ældre borgere , som de bliver brugt på

Jamen de ved da slet ikke at der er noget som hedder Ældre Borgere

Selv om de stadigvæk betaler deres skat.
For falder de kan de jo bare ligge  på et badeværelsegul i en  3  dage  for så er de sikker på at den ældre nok ikke klarer den

Også så har de jo netop  den plads til en ny ældre. Som de har stået og manglet

Ja den enes *DØD*  den andens Brød

De skulle skamme dem langt væk, men det ved de nok heller ikke hvad er.  *FØJ*


Gæst

#79

2015-03-24 07:58

Jeg underskriver denne underskriftindsamling, da jeg som Centersygeplejerske på et mindre plejecenter har måtte smide håndklædet i ringen. Jeg gik ned med flaget. Focus er fjernet fra den nærværende, medmenneskelige omsorg, til behandling af "Digitale hjælpeværktøj" . Et hjælpeværktøj som burde understøtte den daglige pleje, men som er blevet så omfattende, at kun et fåtal reelt magter at bruge det.
Et hjælpeværktøj der til stadighed tager tid at sætte sig ind i, fordi det hele tiden bliver opdateret og ændres.
Et hjælpeværktøj der bliver brugt til kontrol, i en sådan udstrækning at personalet ved at fravælge at bruge det, beskytter sig.
Når et hjælpeværktøj bliver fravalgt fordi man vil beskytte sig eller simpelthen ikke har tid eller evne til at bruge det, så er det ikke længere et hjælpeværktøj , men blot en digital kontrol.
Der bruges uforholdsmæssig meget tid på at indfri de kommunale kvalitetskrav i digital form så man ved det kommunale tilsyn og ved embedslæge tilsynet, kan fremstå pletfri. Hvad tiden kunne og burde være brugt til fremgår ingen steder....men personalet lider under at skulle gå fra mennesker der har brug for tilstedeværelse, gå fra hvad der reelt er deres arbejde at yde omsorg.
Det er uværdigt for både de ældre og dem der så gerne vil være der for de ældre.


Gæst

#80 Re:

2015-05-05 16:27

helle thomsen
Gæst

#81

2015-05-06 05:36

Fordi jeg ved hvordan det er i dagens Danmark med de ælder og pleje vi har ikke nok tid til dem og hvordan jeg ved det er Pga jeg har arbejdet med det siden 2009 og det bliver ringer for hvert år der går . Håber snart man kan få lov at tag den tid det tager for pleje og omsorg for de ælder da der er stort behov for det. Mvh helle thomsen. PS. Tænk på når du bliver en af dem Hvordan vil det så gå . I må alle have en dejlig sommer . ;) knus her fra.


Gæst

#82

2015-05-10 10:39

Kender til problemet

Gæst

#83 Re:

2015-05-11 21:12


Gæst

#84

2015-05-19 18:03

NU MÅ DET VÆRE NOK....

Min hund fik en mere værdig død end far - og jeg elskede dem begge højt. Selv det sidste år af deres liv, havde min hund det meget bedre - den var tryg, glad, mæt, gik tur, legede m.m. Min far kæmpede for sit liv!!!
Problemet ift. min far var, at han var så dement, at jeg ikke kunne passe ham selv, så han var nødt til at komme på "pleje"hjem. Det døde han af. Det tog Vejle kommune knap 1,5 år at tage livet fra min far.... han kæmpede - men forgæves....
Og nej, min far er ikke et helt specielt tilfælde, har jeg fundet ud af... Men demente som min far er bare ikke noget kommunerne reklamere med, så kommer det jo frem, hvad det menneskeligt koster at de sparer på de ældre, og det kan jo skræmme de store fine virksomheder (skattepenge) væk, som muligvis har tænkt sig at slå sig ned i byen. De er jo meget vigtigere end de ældre og specielt, hvis de ældre også er syge.

Så husk at stemme til det kommende valgt - og sæt dit x hos nogen der kan se, at det er de ældre, der har lagt grundstenen til den velfærd, som ALLE andre end de ældre, får glæde af i dag...

Gæst

#85

2015-05-19 19:51

Fordi jeg synes at det ikke er nok plejepersonale i mange plejehjem.
Så mange ældre må passe sig selv op til flere timer inden hjælpen kommer. Og det kan ikke være rigtig de betaler en god skilling for at bo på plejehjemmet, så skal service også være der for dem. Det er ikke billigt at bo på plejehjem i dag.

Gæst

#86

2015-05-19 21:28

Fordi der i plejen i forvejen har været ALT for mange nedskæringer, og plejen og omsorgen efterhånden er den mindste del af det at arbejde i sundhedssektoren.
Arbejdstiden foregår på kontoret med dokumentation på dokumentation og den menneskelige omsorg for borger/patient/pårørende, er så nedprioriteret at vi næsten ikke længere kan være det bekendt.
Arbejdsglæden forsvinder og fejlene bliver flere og flere og sygefraværet højere og højere.
Kære politikere: Nok er nok, og I får også selv en dag brug for pleje og omsorg, så sæt handling i gsng NU.

Gæst

#87

2015-05-19 22:03

Jeg har selv brug for hjælp fra hjemmeplejen, og ser ALT for tit, hvordan personalet skal ligge fladt i luften, for at nå det hele på den halve tid. De får ikke tildelt nok tid, til kunne køre mellem klienter. Det er under al kritik, at de ikke har den nødvendige tid, når de skal fra en klient til den anden. De skal køre som død og helvede for at nå den plan, de har fået tildelt. Tiden hos klienten er også skåret ned til et minimum. Der er ikke tid til at se, om hr. eller fru Jensen er ved godt humør eller har brug for at snakke lidt. Mange ældre har kun plejepersonalet at tale med og disse har ikke længere mulighed for at kunne nå det pga. tidspres.

Gæst

#88

2015-05-19 22:04

Fordi jeg arbejder i faget og se hvordan det påvirker de ældre , deres pårørende og de ansatte .

Gæst

#89

2015-05-20 03:38

ældre der sidder på toilettet i op til en time inden personalet kan nå frem. Når personalet rammes af sygdom bliver der skåret så meget ned så det først er i sidste øjeblik en vikar kaldes til vagt . I og med der er konstant udskiftning af personale og vikarer når disse ikke at blive grundigt sat ind i den enkelte beboers behov for omsorg og det er ærgerligt . Al arbejdstid går primært med pleje og praktiske opgaver undtagen ved aftenmåltid og evt aftenkaffe hvor personalet kan give beboerne en sludder for en sladder . Sagen i Aalborg hvor en dement ældre dame findes kvalt tidlig morgen efter forsømmelse af nattebesøg er ikke ok. Der skal være støtte, vejledning og supervision til, at hjælpe personalet i alternative løsninger istedet for bæltefiksering. I det hele taget fortjener de ældre det værdigste liv i trygge og menneskelige frie rammer og personalet skal i denne proces føle mere ro, overskud og få mere bemanding end de har nu .

Gæst

#90

2015-05-20 06:48

Er Ssh siden 1997. Presset på os er nu så stort at stress fører til sygdom hos personale. Regler og love ikke kan overholdes, hvis tiden skal overholdes. Borgere får for mange forskellige, så plejen ikke bliver optimal. Dette giver igen fast personale ekstra arb. Nye handleplaner skal inskrives, men der bliver ikke afsat tid til dette,skal gøres mens vi spiser frokost. Ydelser lagt oven I hinanden og der er som regel ingen ekstra min. tilovers på kørelisten.

Gæst

#91

2015-05-21 12:19

Helt klart flere hænder. Grotesk at kommunerne spare så meget. Der er alt for mange "høvdinge og for lidt indianer "

Gæst

#92

2015-05-22 16:49

FORDI VI MANGLER FLERE HÆNDER TIL AT GØRE DEN SIDSTE TID FOR DE ÆLDRE , GOD OG KÆRLIG PLEJE MED RO DE SAMME MENNESKER. MED INHOLD I HVERDAGEN, JEG ER ET STED HVOR MAN GØR MEGET UDFRA DE HÆNDER DER ER. MEN SYNTES DET SKULLE VÆRE EN RET AT KOMME I BAD 2 GANGE OM UGEN+RENGØRING 1 GANG IGENTLIGT. DER SKAL OGSÅ VÆRE TID TIL AT VÆRE HOS DEM I 1 ELLER 4 TIMER NÅR DE DØENDE OG DET ET KENDT ANSIGT DER GÅR FRS OG PASSER DE DE SIDSTE DAGE.
Louise

#93 Ja tak til flere hænder..

2015-05-23 22:00

Jeg er selv sosu hjælper og et år godt og vel er jeg assistent, og vi har så meget brug for flere hænder i plejen, det kan godt ske der ældre skal dø alligevel men lad dem da stille trasskoene på en ordentlig måde, med god pleje. Men nej ikke i følge overmagten vi skal ikke have tid til at pleje dem ordentligt. Bad 1 el. 2 gange i ugen,  rengøring hver 2. Uge el. 3 uge. Vi mangler hænder i praksis. Hvor bliver omsorgen af, ja hurra vi har den tid fra morgen af inde ved borgeren, giver det dem livsglæde og livskvalitet nej, og det er da for dårligt eller hvad? - jo det vil jeg sige fordi jeg ved nogle blomstre helt op når der er en, og den tid fra morgen af, er ikke nok, de behøver mere tid, en som kan tage hånd om dem, og snakke med dem, så de føler livsglæde, og kan se hvordan de kan nyde det sidste af deres liv selvom de ved de kan forlade denne jord hvornår det skal være. Synes og det er for dårligt, vi står med liv eller død i hænderne, og oftest er vi to til at gøre en i stand, så er der bare ikke mange tilbage. Jeg stemme ja tak til flere hænder, for jeg synes virkelig det mangles i Danmark (-;


Gæst

#94

2015-06-16 21:43

Jeg har 11 års erfaring med at hjælpe borger i Aalborg og kan konkludere at nu- det er bare straffebart. Men hvem skal straffes osv
Donna
Gæst

#95

2015-06-16 22:11

Fordi det går lyn hurtig nyd af bakken. Jeg syns at det under alt kritik!!! Borger, familien og pleje personalet har oplevet nok af krisen.

 Flere Hænder& Bedre pleje for det Ældre. 


P.S. Jeg søger job som SSH.
Med venlig hilsen Donata Maria Jancewicz
SSH
Tel : 50509683

!!! Det Ældre og Syge venter på  Mig!!! 


Gæst

#96

2015-07-29 17:23

Alle har brug for en hånd, også de der møgunger der er smidt udenfra deres egne hjem har i Kbh. NV.


Gæst

#97

2015-07-30 05:26

Har min mor på plejehjem. Vi kan ikke være bekendt at stramme skruen mere!,

Gæst

#98

2015-07-30 08:08

Der mangler flere hænder på ældreområdet. Arbejder selv på et Plejecenter og der burde være mere tid til at give vores ældre kvalitet i hverdagslivet. Det kan kun gå for langsomt!

Gæst

#99

2015-07-30 10:29

Håber flere vil skrive under

Gæst

#100

2015-08-03 07:46

Fordi det blevet for meget de ødelægger andre mennesker slle skal spare bare ikke dem som sidder på borgen