Flere Hænder (NU) Bedre pleje og omsorg til de *ÆLDRE*

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Flere Hænder (NU) Bedre pleje og omsorg til de *ÆLDRE*.


Gæst

#151

2015-10-18 18:23

Er ansat i hjemmeplejen, har set og oplevet hvad der sker ved udlicitering (besparelser) og når kommunen skal spare millioner år efter år.

Gæst

#152 Re:

2015-10-18 19:27

#26: -  

 


Gæst

#153

2015-10-19 10:46

Jeg kender problemerne alt for godt.

Gæst

#154

2015-10-19 15:42

Jeg arbejder i systemet. Jeg skal aldrig på"plejehjem"! Plejehjem i dag er ikke et sted jeg ønsker at lade min værste fjende blive fængslet.

Det er vilkårene jeg anfægter - ikke personalet.  De gør hvad de kan under de forudsætninger og rammer som kommunen har valgt. Altså et politisk problem! 


Gæst

#155

2015-10-19 17:59

Fordi jeg er træt af at se de dårlige vilkår vi og borgerne har fået. Jeg er SSH elev og frygter at jeg næsten når at blive træt af faget før jeg er kommet ordentlig igang fordi alting er strammet helt ind til skindet og jeg og mine kollegaer behandles som slaver med urimelige arbejdstider og for mange borgere på en dag. Samt se en kommune bruge omvendt psykologi, ved at sige de ønsker borgerne skal kunne så meget som muligt selv, som undskyldning for at der jo heller ikke er tid eller råd til dem. Derudover har jeg set mit fortrukne arbejdsplads hvor omsorg og borgernes ønsker var i fokus, blive lavet om til det rene vanvidsplads fordi reglerne og økonomien skal styrer det hele nu. Det er ikke sjovt eller rart når det er de højeste magter i Dk, der styrer ens fremtid i sænk.

Gæst

#156

2015-10-24 08:47

Jeg ser og oplever konsekvensen af de helt uhyrlige besparelser på den basale hjælp og pleje i primærsektoren. Det skaber nedslidte ansatte, for mange fejl, der både slider og frustrere såvel borger som fagperson.
Det kræver tid og overskud at give den nære omsorg der når hele vejen rundt om den enkelte syge, demente -eller blot alderssvækket medborger.
Rettidig omhu og omsorg med omtanke kan ikke klares på samlebånd. Selv den dygtigste og mest dedikerede fagperson kan kun være et sted af gangen, og har kun to arme og to ben. Kan altså ikke både følge Fru Hansen på toilettet, holde øje med at Hr Pedersen er gået ind på en forkert stue fordi han ikke kan finde rundt og samtidig sidde ved den døende på stue 7 hvor der er brug for støtte til de pårørende, vurdering for behov for smertelindring, behov for at holde lidt i hånden og bare roligt nærvær...
Eller tænk de samme behov ind i en hverdag hvor du som fagperson skal yde samme hjælp hos borgere der bor udenfor plejecentre....
Til gengæld er der et administrativt vælde der bare vokser og vokser. - for at administrere alle besparelserne i det nederste lag.
Mit bud: Få skåret ned på " djøf" laget og få flere hænder i det lag der møder borgeren og ser behovet. Brug udlært arbejdskraft istedet for at tænke i udnyttelse af arbejdsløse til praktikker. To hænder er ikke blot to hænder... De skal have et hoved og et hjerte med der ved, vil og kan.
Jonna

#157

2015-10-25 12:11

 Som en af mine borgere sagde i går, de skulle selv ud og prøve det af de sætter i gang, med alle de nedskæringer i er udsat for.

Ja de skulle selv ud i marken og afprøve de nedskæringer, ikke bare en dag men en hel uge. Kun på den måde kan de se hvad det er de laver.


Gæst

#158

2015-10-26 18:02

Vores ældre har bygget op det vi har idag.

Gæst

#159

2015-10-28 12:01

Vores ældre fortjener det bedste

Gæst

#160

2015-10-28 13:08

Bliver da helt ked af det på de ældres vegne

Gæst

#161

2015-10-28 14:16

Det er vores ældre der har bygget dette land op og skal derfor behandles ordenligt

Gæst

#162

2015-10-28 17:50

Fordi jeg er utryg ved at blive gammel.Ingen lægehjælp,hvis man bliver syg i weekenden eller om natten. Bange for at komme til at blive spærret inde i min lejlighed , hvis bentøjet svigter helt. Mange hilsner fra grethe.

Gæst

#163

2015-10-29 11:24

Det er vores ældre der har bygget landet op og så skal de politikere ikke ødelægge det . De politikere sørge jo kun for sig selv med gode lønninger og fri transport til de forskellige steder og rejser BRUG HELLER PENGENE PÅ VORES ÆLDRE
Julia Kirstine Kortholm
Vejle

#164

2015-10-29 16:12

Vi vil have Danmark tilbage. Vi vil have anstændigheden tilbage. Giv de borger der har været med til at bygge og former VORES allesammens Danmark en ordentlig alderdom. De betaler trods alt også skat.


Gæst

#165 Re:

2015-10-29 20:18


Gæst

#166

2015-10-29 20:33

Vores ældre fortjener en god alderdom, skal have den hjælp de har brug for. Så er jeg faktisk ligeglad med hvad det koster os. Intet er for godt for dem.

Gæst

#167

2015-10-30 15:49

Vi skal passe på hinanden,unge som gamle.Alt bør ikke gøres op i penge

Gæst

#168

2015-10-30 17:41

Jeg underskrev - fordi de ældre bliver skubbet væk, når det drejer sig om pleje fra det offentlige. det er dem der har været med til at give goderne i dag. Jeg syntes også dem der sidder på kontorene for visitation, er som nogen små konger. Det de gør er det rigtige. Hvor mange stjerner tror de de får, for at give afslag på et bad til en 90 årig. Tænk at byde ældre mennesker en tør vask. Skam jer i' der har med dette at gøre. MVH Elena

Gæst

#169

2015-11-02 12:55

Jeg har været ansat på Plejehjem, flere, og der er stor forskel. Der er brug for God Leder, bedre tilret læggelse, vil forslå at arbejde fordeling bliver mere ligesom føre i tiden. Det er bliver kaotisk, og det er ikke et godt resultat af alle forandringer. Der er også for mange grov typer ansat, uden interresse, så efter min mening drejer det sig ikke kun om flere hænder.

Gæst

#170

2015-11-02 19:01

Fordi jeg synes vi kunne behandle de ældre bedre og fordi det jo også bliver min tur en dag til at have behov for pleje og hjælp

Gæst

#171

2015-11-04 19:07

Har selv arbejdet inden for faget , og mærket besparelserne gennem årene. Gik på efterløn for 4 år siden , det er bestemt ikke blevet bedre tvært i mod , mange varme hænder er skåret væk. Det kan vi ikke være bekendt over for de ældre og svagelige .,!' Der er behov for at ændre dette.,!'

Gæst

#172

2015-11-04 22:02

Hjælp mig, med at hjælpe andre ❤️

Gæst

#173

2015-11-05 12:11

Fordi jeg arbejder indenfor hjemmeplejen og vi mangler flere hænder, så synd for vores ældre at det er hos dem der skal spares igen og igen, det kan vi ikke som samfund være bekendt - skam os

Gæst

#174

2015-11-08 21:47

Det er grotesk og en skandale i det danske samfund, at politikerne ikke er i stand til at se hvordan virkeligheden er og hvor slemt det står til med manglende hænder til ordentlig pleje og omsorg til de ældre. At der mangler personale på dette område er jo soleklart! Vi kan ikke være bekendt at behandle vore ældre på denne måde, det er usselt og uværdigt!

Gæst

#175

2015-11-09 08:19

Det giver vel sig selv