Flere Hænder (NU) Bedre pleje og omsorg til de *ÆLDRE*

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Flere Hænder (NU) Bedre pleje og omsorg til de *ÆLDRE*.


Gæst

#126

2015-10-15 19:46

Det er ikke KUN hensynet til ældre, syge og handicappede personer, som får mig til at underskrive. Det er minsandten i lige så høj grad for at STØTTE de omsorgsgivende mennesker, der har valgt at arbejde i plejesektoren, for uden deres engagement og offervilje ville der slet ikke findes PLEJE!

Gæst

#127

2015-10-15 20:03

Fordi politikere alene tænker på, hvor fedt og godt de selv lever her og nu. Det er skammeligt, som man nedsparer al velfærd,og vi betaler ikke mest skat i verden har arbejderbevægelsens erhvervsråd lige bevist. Og vi ved alle, at vi betaler meget mindre i skat, end vi gjorde tidligere - for hvad?? For at købe vilde mængder af kineserplastic og alt muligt andet, som forurener og sviner, og som vi ikke har brug for.

Gæst

#128

2015-10-15 20:51

Jeg er en ældre dame ,man ved jo aldrig hvornår man selv får brug for pleje ,i dag er den under alt kritik .

Gæst

#129

2015-10-16 06:57

Jeg har selv arbejdet på plejehjem og i døgnplejen i 45 år, er lige gået på efterløn som 62 årig. Jeg kunne ikke være med mere i alle de nedskæringer. Jeg havde det dårligt at ikke lige have tid til at sætte mig ned og se de ældre ind i øjnene og høre på hvad de havde at sige. Og mange af de demente jeg passede blev frustrerede hvis jeg for rundt for at nå mit arbejde som var klemt sammen til den 1/2 tid. Jeg har været med til alle nedskæringer om omlægninger til i år, det kan kun være skrivebords nørder der laver det arbejde, mange af de ting de siger vi skal, er noget vi lærte som sygehjælpere, og som Har været en naturlig del i vores arbejde. Men nu skal der være så mange høvdinge, som tror de kommer med ny tænkning.Og de skal have en høj løn, så der er ikke råd til at være hos de syge og ældre....

 


Gæst

#130

2015-10-16 09:35

Arbejder som SOSU-hjælper

Gæst

#131

2015-10-16 09:53

Fordi jeg arbejder indenfor ældreplejen og har selv været ramt af stress pga travlhed og for mange krav til personalet.

Gæst

#132

2015-10-16 10:20

jeg skrev under fordi jeg synes at de ældre og de mennesker der har brug for hjælp skal ha et værdigt liv - hvorfor skal de ikke behandles som ligeværdige mennesker - ingen voksne mennesker der kan klare sig selv ville nøjes med de forhold der bydes de ældre - der er så ufattelig mange arbejdsløse mennesker og blandt dem er der med garanti mange der ville elske at værd noget for de svage så de hverken behøver at føle sig ensomme eller behøver at få mad lavet i storkøkkener som skal opvarmes i microovne - madlavningen skal ud på plejehjem så de får appetitten igen på grund af duften når maden tilberedes - det bedste ville være hvis de ældre der kunne og ville var med i processen så de kunne ha noget meningsfyldt at lave, dem der kan skal ud og opleve det der foregår omkring dem - ud og opleve naturen og kulturen - der skal være tid til en dyb samtale med de mennesker de er i berøring med og der skal være tid til at personalet kan gøre det arbejde de er ansat til at gøre uden at de er på vej ud af døren før de næsten er kommet ind sådan billedligt talt


Gæst

#133

2015-10-16 10:50

Fordi jeg syntes at vi ikke kan være bekendt at behandle vore ældre som vi gør de har krav på værdighed de har alle dage arb for at vi kan få os et trygt liv

Gæst

#134

2015-10-16 14:06

det synes godt om ,landet har brug for det.

Gæst

#135

2015-10-16 14:10

Har arbejdet på plejehjem i 20 år, og nu er der virkeligt skåret ind til benet...

Gæst

#136

2015-10-16 16:15

Så er det nu vi skal vise flaget

Gæst

#137

2015-10-16 21:24

Fordi der er 1 sosu til 9 meget plejekrævende borgere på Herluf Trolle Plejecenter i Odense mellem kl. 15 og 22. De skal alle have rene bleer, 2 gange på vagten - aftensmad , kaffe og lægges i seng. Det er ikke fair overfor borger eller plejere. Hvis de falder sendes de på hospitalet uden ledsager , også dem der ikke har noget sprog.

Gæst

#138

2015-10-16 21:38

Fordi jeg er 100 procent enig.
Har været i faget i 20 år, og har mærket sparekniven gang på gang

Gæst

#139

2015-10-17 08:42

Jeg er Sosu-hjælper. Efterhånden er der kun tid til plejen, omsorgen er sparet væk! Det kan vi ikke være bekendt!

Gæst

#140

2015-10-17 12:12

Fordi jeg ønsker mere pleje og omsorg til de ælder og engang jeg skal på et plejehjem vil jeg også, ha det godt + vi skal passe godt på de ældre

Gæst

#141

2015-10-17 14:06

Der er brug for mange flere hænder i plejen, så man kan gøre sit arbejde godt, og have god samvittighed over det stykke arbejde man har leveret!!

Gæst

#142

2015-10-17 19:45

Fordi det er vigtigt.

Gæst

#143

2015-10-17 23:03

Jeg mener at sundheds sektoren er et presset fag grundet nedskæringer på nedskæringer.
Vi er oppe imod tid hvortil det er svært at nå det hele. De ældre bliver glemt i alt dokumentationen! Det er så uprofessionelt! Flere hænder NU ✋

Gæst

#144

2015-10-18 09:13

Gribskov politiker ledelse har slet ikke lyst til at se virkeligheden i øjenene. Både borgere og fagpersoner er i kæmpe stor krise og der er intet andet end utryghed og arbejdsløshed inden for hjemmeplejen tilbage.

Gæst

#145

2015-10-18 09:40

Fordi jeg selv er ansat i sundhedssektoren og kan se hvor presset de mange personalegrupper er, efter de utallige besparelser omstruktureringer , fusioner m.m.
Personalet har ikke tid til kærneopgaven på grund af øget dokumentation og øgede krav, som gør at man arbejder hurtigere og hurtigere.
De øgede krav når ikke at blive fulgt til "dørs inden der kommer nye til, så der er et konstant pres på at prioritere de daglige arbejdsopgaver hvilket stresser personalet ud over hvad er rimeligt.

Gæst

#146

2015-10-18 14:38

Fordi vi ikke gir de ældre en værdig pleje og omsorg pga nedskæringer

Gæst

#147

2015-10-18 15:22

Fordi nok er nok. Danmark trænger til at folket rejser sig og vælter det usammenhængende burokrati som ikke viser tillid til folket. Lad dog folket passe Deres job istedetfor at skulle bruge tiden på checklister og kontrol som kun bliver brugt til at politikerne får vist deres mistillid til at folket kan og altid har taget ansvar.

Gæst

#148

2015-10-18 15:45

Det er uværdigt at være ældre borger i dagens Danmark og med alle de nedskæringer bliver det værre og værre!!! Der er brug for meget mere personale til bedre pleje og omsorg til de ældre, det gælder både på plejehjemmene og i eget hjem.

Gæst

#149

2015-10-18 17:25

Arbejder selv et plejecenter og føler aldrig jeg har tid til den enkelte borger

Gæst

#150

2015-10-18 18:10

Der er brug for flere hænder. De ældre bliver utrygge af, at personalet løber forvirret rundt og ikke giver sig tid til at skabe ro.
Det er svært at være studerende og få tid til at studere det man skal. Fordi der er travlt pga sygemeldinger og for lidt personale. Flere hænder = mere tryghed og overskud.