Flere Hænder (NU) Bedre pleje og omsorg til de *ÆLDRE*

Quoted post

Bette Sonja Poulsen
Underskriftindsamleren

#4

2014-11-06 12:02

"Tænk, hvis man kommer ind og skal barbere hr. Jensen …

og så
...

sidder han og er ked af det. Han er lige kommet til at tænke på den
kone, han har mistet. Så sætter man sig ned og snakker lidt og får en kop
kaffe. Når man går derfra, så er der gået 20 minutter, og hr. Jensen vinker og
siger ’hej … vi ses i morgen’. Det kan være den eneste, han møder den dag.
Men når man så kommer tilbage til kontoret, sidder der én og kigger på uret
og siger - det tog ikke 10 minutter som afsat, det tog 20 minutter … hvad
pokker har du lavet? Og når hjemmehjælperen svarer, at hun har givet hr.
Jensen livsmodet tilbage, får hun at vide, at tidsplanen skal overholdes.
Det kan alle vist se, er helt skævt.
Men hvordan gør vi så tingene bedre? Jeg tror, det handler om, at vi skal
have frihed til at arbejde med det, vi er uddannede til i stedet for at spilde
tiden på at registrere på håndholdte computere og udfylde det ene kontrolskema
efter det andet.
Så får vi en offentlig sektor, hvor sosu-hjælpere og -assistenter, sygeplejersker,
læger, og socialrådgivere igen kan
bruge deres tid og deres faglighed på det, de er uddannede til

NB:  Er selv udannet Sygeplejerske og  har været forstander på et plejehjem ved Kalundborg. Jo'e tak jeg ved hvad jeg taler om.
Da det er mit hjertebarn♥

Svar


Gæst

#67 Re:

2015-02-08 18:38:45

#4: Bette Sonja Poulsen -   Helt enig, og jeg håber virkelig MEGET, at de modbydelige personer der den ene gang efter den anden bliver ved med, at beslutte der IGEN skal spares penge på de mennesker der har brug for hjælp til personlig pleje osv, vågner op og løser problemerne som de selv har skabt. Det er på tide ! Det er de svageste det går ud over hver gang der skal spares penge, og det kan simpelthen IKKE være rigtigt...! Det er under al kritik, at behandle de svage borgere så dårligt.

De skulle helt sikkert skamme sig, og selv prøve, at blive behandlet på den modbydelige måde !!!


Gæst

#83 Re:

2015-05-11 21:12:57

AnniCH

#121 Re:

2015-10-15 13:35:06

#4: Bette Sonja Poulsen -  

 Bare så rigtig - pengene bliver brugt forkert og dem der bevilliger penge ved ikke hvad der sker på "gulvet"- der er for mange i administrationen og for få "varme hænder"


Gæst

#265 Re:

2016-06-02 09:36:27

#4: Bette Sonja Poulsen -  

 Det kunne ikke siges bedre :)

Min mor var hjemmehjælper, min søster er sosu hjælper og jeg blev det samme men ja jeg blev uddannet i oktober 2012 og ja nu er det så svært at få job som sosu hjælper efterhånden da man søger assistenter som jeg så også har en kamp med at blive optaget på (allerede 5 afslag efter jeg blev udd)  og nu ja der vakler jeg faktisk ikke fordi jeg ikke vil det som sådan, men det gør ondt at se hvordan man er nødt til at gå fra en borger fx der har en skidt dag.

Jeg har min mening om at hvis jeg en dag bruger min middagspause på at glæde et andet menneske og selv springe min mad over hvis jeg ikke lige føler jeg har lyst til at spise imens... Ved godt det ikke er det man normalt skal, men jeg glædes ved at glæde andre og jeg kan selv få et boost af selvtillid hvis jeg ved at jeg har gjort den lillebitte forskel den dag at borgeren får en god oplevelse. Og jeg skal nok overleve ikke lige at få min middagsmad eller i hvert fald de 29 minutters pause der er afsat til det. Man kan hurtig tage et par hurtige bidder...