Flere Hænder (NU) Bedre pleje og omsorg til de *ÆLDRE*

Gæst

/ #265 Re:

2016-06-02 09:36

#4: Bette Sonja Poulsen -  

Det kunne ikke siges bedre :)

Min mor var hjemmehjælper, min søster er sosu hjælper og jeg blev det samme men ja jeg blev uddannet i oktober 2012 og ja nu er det så svært at få job som sosu hjælper efterhånden da man søger assistenter som jeg så også har en kamp med at blive optaget på (allerede 5 afslag efter jeg blev udd)  og nu ja der vakler jeg faktisk ikke fordi jeg ikke vil det som sådan, men det gør ondt at se hvordan man er nødt til at gå fra en borger fx der har en skidt dag.

Jeg har min mening om at hvis jeg en dag bruger min middagspause på at glæde et andet menneske og selv springe min mad over hvis jeg ikke lige føler jeg har lyst til at spise imens... Ved godt det ikke er det man normalt skal, men jeg glædes ved at glæde andre og jeg kan selv få et boost af selvtillid hvis jeg ved at jeg har gjort den lillebitte forskel den dag at borgeren får en god oplevelse. Og jeg skal nok overleve ikke lige at få min middagsmad eller i hvert fald de 29 minutters pause der er afsat til det. Man kan hurtig tage et par hurtige bidder...