Klage vedr. dyrekort hos dansk supermarked.

Quoted post

Joan Vedel Andersen
Underskriftindsamleren

#4 dyreste børnebog ever

2015-04-28 15:01

Vi samler til to bøger (børn), hvilket må anses som meget almindeligt al den stund at en gennemsnitlig dansk kvinde vist har omkring 1,7 børn. 

I følge de mails som dansk supermarked er begyndt at sende rundt, skulle hver 4. pakke indholde et specialkort, hvormed det at samle en bog pludselig bliver en omkostelig affærre svarende til 12.000 kr. Eller 24.000 for to. 
Da vi fulgte med i lignende koncept sidste år, foregik det ikke på denne måde. Det er muligt at Dansk supermarked i de omsendte standardmails argumenterer med, at det er for at øge spændingen. Det må dog være at øge spændingen i forhold til, hvor meget de kan tjene. 


For vores vedkommende har vi i skrivende stund netop åbnet yderligere 141 pakker kort og dermed samlet set åbnet ca. 320 pakker dyrekort  svarende til indkøb for 32.000 kr. Trods dansk supermarkeds stategik mangler fortsat specialkort til de to bøger. Samlet set 12 specialkort. Indtil videre rammer vi altså et gennemsnit på 16.000 pr. bog, hvilket bestemt ikke set i lyset af sidste års kampagne var, hvad vi havde forventet. Så kan man kalde det spænding - jeg kalder det griskhed. 

Jeg kan naturligvis ikke garantere, at jeg ikke hører til en meget uheldig del af befolkningen, som dog i disse dage melder sig i hobetal på de sociale medier med nærmest identiske forespørgsler til manglen på specialkort og opremsende hvor mange hundrede pakker, der er åbnet uden at være nået i mål. 


Svar


Gæst

#78 Re: dyreste børnebog ever

2015-04-29 17:49:25

#4: Joan Vedel Andersen - dyreste børnebog ever 

 Måske at i kunne bytte med andre der samlede disse kort.

 

Det gjorde man da jeg var barn, man byttede sig til kort, klistermærker eller hvad det var man samlede på.

 

 

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-04-30 10:32:57


Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-04-30 11:18:41



Gæst

#188 Re: dyreste børnebog ever

2015-04-30 11:24:48

#4: Joan Vedel Andersen - dyreste børnebog ever 

 Nej, men altså det kan jo ikke tages seriøst det dér.

Man må FORMODE at du også har fået andet for de 32.000,- - altså har bøgerne ikke kostet 16.000 hver.

NEJ, faktisk er kortene nogen du har fået med GRATIS når du købte noget i de pågældende butikker. At du så muligvis har købt unormalt meget for at få fat i de - åbenbart eftertragtede - kort, står da UDELUKKENDE for din egen regning.
Det står også for din egen regning hvis du har købt de produkter, som reklamerede med en ekstra pose kort. 

Det kan da ALDRIG blive butikkens ansvar at du lader dig rive med i samler-hysteri. Tag dog ansvar for dit eget liv og dine egne handlinger. Jeg har hørt om flere der har fået fyldt hæfterne - fx ved at bytte sig til dem. Ja, måske der er kort der ikke er nemme at få fat i - men der må jeg sgu give Dansk supermarked ret, det ER da en del af spændingen - det er da det der gør det fedt, hvis man får fat i de sjældne, og så er det da om noget fedt at få mappen fuld. Og lykkes det ikke så kommer du (eller dine børn???) nok også over det. 

Sådan har det ALTID været med diverse samleobjekter - der var sjældne i blandt, og dem ville alle gerne have fat i. Hvis du vidste hvor mange stykker Turtles tyggegummi jeg har gnasket mig igennen for at få nogle af de sjældne klistermærker. Jeg fik ikke dem alle - langt fra - heller ikke selvom jeg byttede nogle af de mange dupletter jeg havde. Og var det et problem... nej? Det var det heller ikke efter nogle måneder hvor klistermærkerne var glemt, og det var et eller andet nyt jeg samlede på, som jeg HELLER ikke fik samlet alt af. THAT'S LIFE!!!

Måske du kan hjælpe mig med at skrive en klage til Danske spil? Prøv at se deres aggresive kampagne for at få os til at købe eurojackpot kuponer. Og jeg falder i HVER gang - jeg køber én HVER fredag fordi jeg ønsker at vinde mange millioner. MEN MEN MEN det er jo ALT for svært at vinde, vi har jo ikke en chance - jeg bliver så skuffet hver gang. Eller.... nej, vel? Mine forældre HAR nemlig lært mig, at man ikke kan få ALT her i verden. Man kan få NOGET - og det skal man som oftest lette røven, og yde noget for at få!

Maria

#200 Re: dyreste børnebog ever

2015-04-30 12:11:17

#4: Joan Vedel Andersen - dyreste børnebog ever 

Hej Joan.

Ville bare lige give dig et skulderklap.

Jeg synes, at det er fint, du indsender en klage, hvis du mener markedsføringsloven er blevet overtrådt.

Tag dig ikke af, de meget grimme udfald mod din person, du har nogle saglige argumenter i din klage, og de fleste der brokker sig, har ikke sat sig ind i hvad din klage går på.

Venlig hilsen Maria

Sanne

#216 Re: dyreste børnebog ever

2015-04-30 17:19:15

#4: Joan Vedel Andersen - dyreste børnebog ever 

Interessant måde at stille det op på - hvor gammel er en gennemsnit dansk kvindes 1,7 børn så? Burde de ikke være for gamle til børnebøger?

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-05-01 13:59:26


JanU

#261 Re: dyreste børnebog ever

2015-05-01 19:27:17

#4: Joan Vedel Andersen - dyreste børnebog ever 

 

Joan Vedel Andersen. Du er jo pædagog. Burde du af alle ikke vide, hvor vigtigt det er, at børn starter livet med nogle basale færdigheder? Som f.eks. at vide at man ikke altid kan vinde, at der altid vil være nogle, der har noget, som man ikke selv har, at man ikke kan få alle ønsker opfyldt.

Du er åbenbart ikke klar over det, men der findes bogstavlig talt tusindvis forskellige kortsamlinger - fodboldkort, baseball kort, pokemon kort, magic the gathering kort... - alle har de det til fælles, at nogle kort er meget almindelige og andre er sjældne i forskellige grader. Det er netop en af de ting, der gør det interessant at bytte dem. Størstedelen af disse koster penge. De kort du klager over ikke at have fået en komplet samling af, er oven i købet gratis - selv om du prøver ihærdigt på at få det til at se ud som om, de koster penge. Lidt komisk set i lyset af, at du taler om vildledning fra DERES side. Så lad os lige gøre det helt klart. De kort koster IKKE penge. Du handler. Du betaler for dine varer. Du får gratis kort smidt i kurven. Så simpelt er det.

Dansk supermarked er jo ikke interesseret i utilfredse kunder. Så hvis I nu udtrykte jeres utilfredshed til dem i stedet for til ombudsmanden, kunne man nok forestille sig, at de ville sørge for at forlænge den kampagne, så jeres små curling-sten kunne nå at samle flere kort sammen... ja hvem ved... måske endda dem alle :-)

I gør jeres børn en kæmpe bjørnetjenste ved at prøve at skærme dem fra livets små banaliteter som disse. Hvad skal der ske med dem, når de møder rigtig modgang? Og I ikke er der længere til at feje problemerne væk foran dem? Det synes jeg er det eneste sørgelige ved denne ellers enormt latterlige klage.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2015-05-01 19:38:42