NEJ TAK - TIL TVUNGET-BAD I FOLKESKOLEN

Quoted post

En hyldest til den rene krop

#7

2014-03-21 15:35

Hvis alle forældre kunne tage vare på deres børn, var der jo ikke noget problem.
Men for nogle børn er dette ugens eneste bad, og risikoen for at blive mobbet på grund af bl.a. svedlugt og manglende hygiegne, er nok lidt større end de grunde du beskriver

Svar


Gæst

#8 Re:

2014-03-21 16:32:33

#7: En hyldest til den rene krop -

Kollektiv afstraffelse har aldrig været noget, jeg går ind for. Skolerne burde tage kontakt til de sociale myndigheder,hvis der er børn, der ikke bliver passet og plejet ordentligt. På mange skoler er det desuden ikke tilladt at have sæbe med, da der ikke er tid til en egentlig afvaskning af kroppen. På nogle skoler indrømmer man ydermere, at det kun drejer sig om, at børnene skal lære at vise deres nøgne kroppe. Men hvor fedt er det også lige for de børn, du snakker om at skulle stå og udstille deres beskidte kroppe og undertøj?

I disse tilfælde skal der bruges helt andre og mere humane metoder end offentlig afvaskning.

 

 

 


Anonymous

#9 Re:

2014-03-22 09:30:08

#7: En hyldest til den rene kr.

Albert

#10 Re:

2014-03-22 09:42:06

#7: En hyldest til den rene krop -

Ud af det du skriver, kan jeg se, at du  intet opfatter af indholdet. Det drejer sig om tvang, skrig og skrål, om mandlig overvågning af små piger i badet, godkendt af skoleledelsen. Det kalder jeg blufærdighedskrænkelse. Angående dagligt bad tror jeg nok de fleste får det hjemme hver dag . Såfremt børn møder svedig og ildelugtende i skole, burde skoledelsen påtale det på rette sted.

+

#208 Re:

2015-03-31 09:12:40

#7: En hyldest til den rene krop -  

Sikke noget vrøvl. De børn som er udsat for omsorgssvigt har nok større problemer end manglende badning.


Gæst

#280 Re:

2015-05-26 06:49:15

#7: En hyldest til den rene krop -  

 MÆRKELIGT argument!!!

Thax

#333 Re:

2015-07-01 12:49:42

#7: En hyldest til den rene krop -  

 Så... HVIS der var nogle børn i Danmark, der var så fattige og omsorgsvigtede at de ikke havde mulighed for at gå i bad (hvilket ville være et ufatteligt lille tal), ville det give mere mening at alle skal TVINGES til at gå offentligt i bad imod deres vilje, end at de blufærdige kunne sige nej, og dem der ØNSKEDE badet, kunne sige ja..?

 

På den ene måde, har alle rettigheder og kan vælge som de vil. På den anden, får nogle hvad de vil, men uden egentlige rettigheder, da det ikke er fordi de vælger det, men fordi de skal, og på den anden måde skal andre opleve tvang og potentiel psykisk skade... Meeen, du synes dør nummer 1 er mest logisk?

 

Så er der dette: "Hvis alle forældre kunne tage vare på deres børn, var der jo ikke noget problem."

 

Så om et barn føler sig tryg ved at være nøgen og sårbar i offentlighed, afhænger af deres forældres evne til at beskytte dem? For det første, HA nej. For det andet, ville jeg sige at forældrene dårligt har mulighed for at beskytte deres børn, hvis andre voksne mennesker, på et sted som forældrene ved lov er tvunget til at sende deres børn til, lovligt kan hive tøjet af de små mennesker og udstille dem foran andre, uden at forældrene har magt til at fjerne barnet fra situationen (eller hvis det var mig, kaste død og ødelæggelse over den ansvarlige, der udsatte mit barn for den slags psykisk mishandling).

 

Den manglende logik gør for ondt på mig, til at jeg kan fortsætte og dette er én af de mange grunde til at jeg ikke vil have børn selv. I Danmark, lader det til mere at være det offenlige der bestemmer hvordan de skal opdrages og behandles end forældrene.