Skal Kalø Slotskro rives ned??? Vi siger nej!!!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Skal Kalø Slotskro rives ned??? Vi siger nej!!!.


Gæst

#226

2016-02-17 17:33

For at bevare Kalø Slotskroen - ishuset- og alt som er så hyggeligt!

Gæst

#227

2016-02-18 10:57

Det svarer til at kustoden i Drachmans Hus på Skagen vil udskifte Drachmans egne gamle sivsko med nye og absolut som nye. Lige nu er stedet som det er, nemlig charmerende!!!

Gæst

#228

2016-02-19 10:58

kunne tyde på starten til betaling af entre, mister tirsdagstræf osv.
Et moderne byggeri vil ødelægge den traditionelle stemning.
annette
Gæst

#229

2016-02-19 11:47

Det er da det mest tosset de har fundet på - flot gammel sted, hvor vi ofte kommer. Så vidt jeg ved begynder Mols Bjerge først længere ude, og der kunne så det modtagelsescenter ligge hvis det skal ligge nogen steder. Unødvendig - brug pengene til noget andet, kunne evt. være nogle bedre toiletter ved indgangen.


Gæst

#230

2016-02-19 12:14

Det er vigtigt at beholde Kalø Slotskro.
Det er et skønt sted med fin og god mad.

Gæst

#231

2016-02-19 20:02

Holder meget af stedet som så manga andre

Gæst

#232

2016-02-21 09:52

Man river da ikke historie ned.Man skulle heller tage og vedligeholde det.Som barn gik jeg over isen,det giver mig minder.

Gæst

#233

2016-02-22 16:15

De vil jo bygge en glas-rædsel turist info som skæmmer hele området, og hvem er vi som ønsker at bevare det gamle og hyggelige, som når det kommer til stykket at turisterne også foretrækker, intet af det "moderne" glasæske byggeri kan alligevel måle sig med det turisterne rejser væk fra.

Gæst

#234

2016-02-27 17:17

Da jeg er motorcyklist og kalø slotskro er hver tirsdaget sommeren igennem et af de yndede udflugtsmål både sammen med min familie og venner fra store dele af Danmark, vi kommer dels for at nyde den storslået natur, men naturligvis også de hundredevis af motorcykler og biler... Og det vil helt sikkert blive ødelagt og de mange mennesker vil ikke besøge et informationscenter i samme omfang som biler og motorcykler kan gøre en enkelt dag om ugen...

Gæst

#235

2016-03-02 09:31

Jeg holder rigtig meget af Kalø som den er. Den skal ikke.laves om.

Gæst

#236

2016-03-05 13:30

Jeg mener det en tydelig tegn på offentlig magtmisbrug der udøves hen over hovedet på lokale borgere.
Det står i skærende kontrast at det ene øjeblik kræver man terrasser eller blomsterbede fjernet fra privat beboelse fordi de ligger mindre end 300 meter fra en kystlinje hvorfra ingen uvedkommende har adgang men når det gælder samme personer så er det ikke et problem at bygge et urimelig dyrt center på bekostning af et stykke typisk Dansk kulturhistorie.
De burde i stedet gøre noget seriøst ved Øvre Strandkær besøgscenter som fremstår utroligt kedelig og uden særlig interesse for besøgende (og tilsyneladende heller ikke for de ansvarlige)
Gitte

#237

2016-03-05 16:48

Den skal ikke rives ned fordi den er bevaringsværdig,og samlingssted for mange mennesker

Børge

#238

2016-03-05 19:39

Vil gerne tilslutte mig mængden,som går ind for bevaring af Kalø Slotskro da den efter min bedste overbevisning burde være bevaringsværdig


Gæst

#239

2016-03-06 16:47

Fordi jeg ligesom mange andre synes at det er vanvid at rive en smuk, historisk kro ned, Kalø Slotskro og fordi beslutningstagerne tror de bare kan beslutte dette hen over hovedet på modstandere af nedrivningen. Det er rigtig trist.

Gæst

#240

2016-03-07 03:26

Den gamle bygning er smuk, og en ny og større vil skæmme og ødelægge udsigten, når man kommer kørende til Kalø.

Gæst

#241

2016-03-07 03:30

Den gamle bygning med ishus er så hyggelig, og en ny og større vil ødelægge eller skæmme udsigten, når man kommer kørende til Kalø.


Gæst

#242 Re:

2016-03-07 03:33

#201: -  

 Helt enig, og en ny.og større bygning vil skæmme udsigten, når man kommer kørende til Kalø.

Kje

#243

2016-03-07 03:35

Jeg kender ikke til udseendet på det foreslåede byggeri, men hvor vil det være ødelæggende hvis det bliver en klods, der tager udsigten til slotsruinen.

Derfor - lad iskiosk og slotskroen være i fred, og skal der bygges nyt så bør det placeres diskret, eventuelt bagerst på p-pladsen på modsatte side af vejen.

Som andre skriver: MC-folket og Classic-car folkene må på banen. Det er en stor præcisionsgruppe.


Gæst

#244

2016-03-07 05:41

Jeg skrev under fordi, jeg har selv været på kroen og oplevet deres atmosfære. Jeg synes den bør bevares! Jeg kan godt se ideen og de nye visioner, men det er ikke altid man skal rive alting ned for at etablerer noget nyt og moderne. Nogle gange er det mere end rigeligt at opgradere det som allerede eksisterer. Og jeg føler kalø kro er et af disse eksempler.
Det nye projekt er alt for dyrt, hvis det ikke bliver positivt modtaget af forbrugeren. Gæsterne besøger stedet for at opleve et levn fra vores fælles fortid, og det bør ikke ødelægges med nymodens indtryk.

Gæst

#245

2016-03-07 18:57

Kalø Slotskroen er en væsentlig del af røndeegnens historie og en del af det at tage en tur til Kalø Slotsruin. I forhold til turisme er det nuværende bjælkehus, som byder på god spiseoplevelse meget mere attraktiv, end igen moderne "kold" ny bygning. Det gamle, herunder historiske bygninger med historie er vel også det, de fleste af os søger, når vi selv er turister i udlandet og i Danmark.

Gæst

#246

2016-03-07 22:42

Da jeg kommer der hver år for at spise og fejer min fødselsdag. Kan godt lide det rolige miljø når man sidder og spiser. Fx om tirsdagen er det hyggeligt at komme ned forbi, da der er biltræf og så kan man da altid få en lille is med rundt. Derfor mener jeg at kroen og ishuset SKAL bevares.

Gæst

#247

2016-03-11 10:28

Det er meget kortsigtet og fantasiløst at nedrive et sted, som har en god fortid og historie og føjer sig naturligt i landskabet !
Held og lykke med underskrifterne!!



Gæst

#248

2016-03-12 07:02

Vil bevare de eksisterende bygninger som med så stor kærlighed og så nænsom hånd er passer ind i naturen på så disket en måde så man uden vanskelighed kan forestille sig hvordan det var engang og rigtig nyde den fantastiske natur - er kørt forbi der hele mit liv når familien på Mols skal besøges
Anne Grethe

#249 Re:

2016-03-14 11:57

#8: -  

 Enig......og så kan de godt fjerne de frygtelig grimme udkigsposter (øje-bæ), der er sat på ruinen. Hvorfor er det ikke nok, bare at se, de der nu engang kan ses. Der jo i forvejen en rigtig god udsigt .....


Gæst

#250

2016-03-16 17:25

Hyggeligt og godt madsted. Fin udsigt og beliggenhed.