Skal Kalø Slotskro rives ned??? Vi siger nej!!!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Skal Kalø Slotskro rives ned??? Vi siger nej!!!.


Gæst

#26

2014-10-15 18:00

Kalø slotskro er en beskeden; men køn lille bygning, der passer ind i naturen. Den ligner de bygninger man også finder i nationalparker i USA og især Canada, hvor man tilsyneladende har lidt mere fornemmelse for naturen og dens indhold end tilfældet er i Danmark.

Gæst

#27

2015-06-22 10:03

Vi synes det en skam at rive kalø Slotskroen ned. Det er hyggelige gamle bygninger som passer godt til stedet.

Et videncenter vil ikke nødvendigvis tiltrække flere turister. 

Ellers kunne man måske placere det et andet sted.

bevar kroen og kiosken som den er nu, hyggelig med dejlig atmosfære

Bruger af ruinen

#28 Kalø Slotskro

2015-06-22 16:42

Er Kalø slotskro ikke feredet længere. Jeg kender de håndværkere som har vedligeholdt Slotskroen de sidste 55 år, og de har altid fået at vide at den var total fredet, og det var næsten umuligt at få lov til at forny noget der. Er selv kommet der i mere end 60 år. De kan bygge nærmere Hestehave skoven og bevare Slotskroen. Hvad med byggelinien ? Gælder den ikke for National Parken.


Gæst

#29

2015-06-23 17:43

et pragtfuldt hyggeligt spisested-altid god og lækker mad--og hygge i det gamle hus
Byg da det "videnscenter" i den såkadlte "nationalpark"

Gæst

#30

2015-06-24 14:48

Der må være masser af ledig plads til et videncenter, uden man behøver at rive noget velfungerende ned. Slotskroen og kiosken hører til på denne plads, og er for mange et kært udflugtsmål. Hvem er det dog, der har fået denne dårlige ide !?!

Gæst

#31

2015-06-27 23:44

Kalø er ikke Kalø uden slotskroen.

Gæst

#32

2015-06-30 04:44

Vi elsker kalø slotskro!

Gæst

#33

2015-07-04 06:59

Kalø slotskro og ishuset er et dejligt sted. Det er bevaringsværdig og er helt unikt. Vi ønsker ikke et videnscenter der, det må kunne bygges et andet sted, hvis man absolut skal have sådan et center

Gæst

#34

2015-07-08 16:39

Der er megen nostalgi, forventninger, atmosfære bundet til stedet. Det har personlig charme med stedets beliggenhed og gør stedet intimt at besøge. I mine øjne et særligt udflugtsmål 3-4 gange i åbningssæsonen. Et sted jeg må besøge, da det betyder "åbning" af et ny forår og sommer samtidig med at stedet ikke ikke er for stort og industrialiseret!!!!!! Et af de få udflugtssteder hvor is og natur gå op i en højere enhed.

Gæst

#35

2015-07-08 22:02

Det kan ikke være rigtigt, at et smukt, velholdt og atraktivt hus skal rives ned på grund af myndighederne vil opføre noget andet!
Der burde være borger høring i sådanne sager, naturstyrelsen skal ikke have veto ret, det er vel SKATTEYDERNES penge!!!

Gæst

#36

2015-07-12 12:47

Fordi jeg har haft mange hyggelige timer med venner og MC'er ved ishuset
mvh. Anton

Gæst

#37

2015-07-12 13:45

Det er så absolut en del af netop det bevaringsværdige - der er ægte gammeldags stemning både på kro og ved ishus - kommer der tit tirsdage på mc - lad være med at modernisere det, det eneste kunne være nye toiletter i stedet for de gamle. Det er det længste, jeg vil strække mig. En meget nænsom renovering af kroen kan være aktuel, men kun for de veterinære forhold - tak

Gæst

#38

2015-07-12 15:32

Slotskroen og ishuset er en del af kalø

Gæst

#39

2015-07-15 07:55

Fordi alt ikke skal være klinisk retlinede offentlige instutioner. Der skal være plads til det folkelige og tilfældet.

Gæst

#40

2015-07-15 08:29

Det flyder ikke over med store initiativer i den del af Danmark, og endelig er der vokset noget op som er helt unikt, også set i et større perspektiv. Ingen andre steder i landet er der så mange mennesker samlet hver eneste uge for at nyde samværet og dele entusiasmen omkring gamle og klassiske køretøjer og det på et af de mest naturskønne steder der findes i landet. Vi er mange der er bange for alt for fine og sterile omgivelser der næsten helt sikkert vil blive konsekvensen af store statslige institutioners indblanding i dette område, der netop er så dejligt i kraft sin lidt primitive fremtræden. Så behold nu hænderne i lommerne, og lad for en gangs skyld tingene være som de er. Vi er tusindvis af mennesker der sætter pris på at det er som det er. Venlig hilsen og med kun et svagt håb om at blive hørt.


Gæst

#41

2015-07-15 13:53

IS huset er jo et herligt mål for os der køre MC

Gæst

#42

2015-07-15 17:50

Jeg kommer på stedet flere gange om året, fordi det er helt specielt og hyggeligt. Der kommer også mange andre og alle jeg har talt med er enige om at Kalø Slotskro er helt unik.Den er en seværdighed og kendetegn for dansk hygge i skønne omgivelser. Hvorfor bygge en ny moderne, men kold bygning når man nu har noget der er så unikt?

Gæst

#43

2015-07-15 19:21

Fordi vi har vores daglige gang i området og elsker det som det er

Gæst

#44

2015-07-15 23:03

Stedet mister sin charme og værdi hvis i fjerner det og bygger noget, som ikke hører til! Og hvorfor ønsker i overhovedet at lave det om?? Jeg synes ærlig talt, at det skal bevares!! Det har sjæl!!!

Gæst

#45

2015-07-17 14:36

Fordi Kalø Slotskro og ishus er er skønt sted, som skal blive liggende

Gæst

#46

2015-07-18 07:05

Kroen har en atmosfære og en hygge som vil være en katastrofe at nedrive. Tag på besøg og se det selv både inde og ude. Det er et pragtfuld spisested og altid mange mennesker er der.

Gæst

#47

2015-07-18 08:06

Fordi denne bygning vil bedre passe som en velkomsthal til naurparken, da denne illustrer mere natur og passer ind i omgivelserne. Det andet vil både ødelægge omgivelserne og stemningen. Bygningen er perfekt til naturparkens velkomsthal og hvis den er for lille så byg dog noget i samme stil så det passer ind i de hyggelige omgivelser.

Gæst

#48

2015-07-20 08:01

Bygningen Slotskroen en del af attraktionen Kalø.

Gæst

#49

2015-07-20 21:04

Det vi har, som er smukt og passer til netop det sted, skal ikke rives ned og gøres "FANCI". En stor ny bygning vil være ødelæggende. Man vælter da heller ikke husene i "Den gamle by for at skaffe flere turister!"

Gæst

#50

2015-07-20 21:18

Vi har sad i aften på terrassen uden for Kalø Slotskro og spiste en dejlig middag.mens svalerne fløj kvidrende tæt over hovedet og solen skinnede ud over engdraget, vigen og slotsruinen.- Det vil være totalt ødelæggende for denne turistattraktions værdi at vælte denne bygning og erstatte den med en "stor FLOT bygning"- Så dum kan man da ikke være !