Skal Kalø Slotskro rives ned??? Vi siger nej!!!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Skal Kalø Slotskro rives ned??? Vi siger nej!!!.


Gæst

#1

2014-02-16 19:22

Det virker fuldstændigt tåbeligt at rive noget ned, der passer godt til stedet, for at bygge et eller andet prestigeprojekt til en frygtelig masse penge, istedet for at bygge noget i samme stil, som kroen og ishuset, som ville passe til området.

Gæst

#2

2014-02-20 14:33

Det er ikke ok at det skal rives ned, hvor skal vi så få hvors kaffe og kage og is og mad ?

Gæst

#3

2014-02-20 17:14

Vil gerne slå et slag for at bevare ishuset, nu må vi have mc folket og Classic cars folket på banen.
Hilsen Rene Temkkit

Gæst

#4

2014-02-21 08:39

Jeg er kommet ved slotsruinen i 50 år og et besøg uden ishus vil være en katastrofe. Der er ingen grund til et forkromet besøgscenter, lav en infoapp, som vi kan hente på mobilen, det er alt rigeligt

Gæst

#5

2014-02-21 19:40

Nej tak, hvor skal man så holde og få is, når man har gået en tur.
Jørn Wehner

Gæst

#6

2014-02-21 20:57

Der skal nok laves en fin bygning som skæmmer hele Kalø noget lignede den der er ved Fregatten Jylland

Gæst

#7

2014-02-21 23:42

Nu stopper det.! Ud over denne underskriftindsamling opfordre jeg til at så mange ejere af motorcykler og klassiske biler, samt andre som ønsker at gøre lidt mere for at stoppe dette vanvittige forslag, står sammen og råber stop. Jeg skal rives væk af uniformerede betjente inden deres gravemaskiner får lov til at køre ind på den p-plads.!

Gæst

#8

2014-02-25 18:35

Jeg troede at meningen med en nationalpark var at bevare. Hvorfor så lukke noget fint ældre byggeri der fungerer fint for og rive det ned og sandsynligvis bygge noget moderne og hylegrimt byggeri som slet ikke passer ind og vil fjerne en del af sjælen

Gæst

#9

2014-02-25 18:51

Er kommet der siden jeg var knejt, og at fjerne noget der passer så godt til stedet for at spilde en masse penge på et projekt som formentlig vil skæmme området. Det hænger ikke sammen. Så er det da bedre at investere i det eksisterende og give det et løft. Man brækkede jo heller ikke Hvidsten kro ned, for at bygge et moderne center for at mindes Hvidsten gruppen........

Gæst

#10

2014-02-26 12:56

stop nu den galskab

Gæst

#11

2014-02-27 17:08

Fingerne væk fra min is kiosk.

Gæst

#12

2014-02-27 18:41

Jeg har som stor knægt cyklet fra Følle til Kalø
og det vil ikke være det samme, hvis Kalø Slotskro og Is huset rives ned :-(


Gæst

#13

2014-02-27 19:30

Vi skal beholde de gamle bygninger og den kultur og det liv, der er på stedet.

Gæst

#14

2014-02-28 04:15

Kroen og ishuset er lige så stor en del af nationalparken og nationalhistorien som ruinen er...
Langt de fleste nu levende som har været ved ruinen har også set de to charmerende bygninger.
Lad dem være, og byg en admistration som falder i med naturen ude bag ved......

Gæst

#15

2014-02-28 20:25

Find da bare en andet sted, det er da så meget plads der ud omkring!

Gæst

#16

2014-03-02 03:44

Nu stopper i .Det er et fri sted for alle .

Gæst

#17

2014-03-02 10:42

Det er sørgeligt at alt skal laves om.
Lokalbeboreren ;-)

#18 Vedr. Ishuset

2014-03-09 15:24

Dette sted er/har været et fristed for mange mennesker også for os lokale i nærheden af kalø ruin. Hvordan kan man bygge noget nyt som er smart i en smart, som ikke passer ind på stedet? Det er helt væk! Tænk på naturens omgivelse og turister - og ikke mindst lokale kunder.

Håber ALLE som ser dette, vil dele eller videresende linket til andre så vi kan få sat en stopper for dette tåbelige projekt nogen har fundet på!

Gæst

#19

2014-03-11 18:02

den formand minder om anker jørgensen og alle de andre der laver lort de skal bare havde deres navn i historien, var det ikke en ide at slippe af med hele bestyrelsen
bthomsen
Gæst

#20

2014-03-11 19:30

Det er en katastrofe at fjerne et så godt afholdt og velholdt sted.
Den har ligget der mange år før Mols Bjerge blev startet.

SÅ LAD DEN VÆRE I FRED


Gæst

#21

2014-03-11 19:48

Det er trist at høre hvordan de kan finde på at mishandle området og fjerne et stykke flot kultur,som passer fremragende ind i området.Jeg har kommet der i mange år og nydt bygningernes rustikhed,som er en god kontrast til slotsruinen

Gæst

#22

2014-03-11 20:58

Selvom jeg bor i Skovby ved Galten har jeg sommerhus og båd på henholdsvis Djursland og Mols og er kæmpemodstander af, at man vil fjerne Kalø-Slotskro, som er en seværdighed i sig selv i og med, at kroen trækker folk til Slotsruinen!... Selv har jeg og min mand, Børge Jensen, og jeg ofte været på kroen bl.a. når vi har gæster og ser den nødigt nedlagt. Bestyrelsen bør finde en anden løsning!... MVH. Anne Lützhöft

Gæst

#23

2014-03-17 08:29

Alle gode intentioner om at få noget større, noget
nyere, kan mange gange fejle når man ikke forstår
den sjæl, der ligger i det der gamle.
Vi ser det på havnefronter, hvor ingen færdes mere,
pga. sjælen ikke er der mere.
Det samme med slotskroen, det ville være synd.
Jeg kan godt blive lidt skræmt, over den bestyrelse
som foreslår dette.
Hasse Toft

Gæst

#24

2014-04-07 16:15

Interssant som folk farer i flint over fornyelse. Nok en meget almindelig menneskelig reaktion (jeg har lige været til et foredrag om forandringsledelse). Man ved hvad man har, men ved ikke hvad man får. Gad vide hvilket grundlag folk udtaler sig på? Hvis ikke de ved mere end det der står i den meget korte avisartikel, burde de sætte sig lidt bedre ind i hvad alternativet til de gamle bygninger er.
Hvem siger at slotskroen ikke bare er et gammet "skur". Er det reelt bevaringsværdigt?
Jeg er også vokset op et stenkast derfra og elsker gamle træhuse, men ønsker ikke bevare dem, hvis ikke de er bevaringsværdige. Elskede vi ikke også "Den røde lade" rigtigt højt. Men var den ikke brændt, var den nok også blevet revet ned på et tidspunkt. Hvorfor være så sentimentale over en gammel bygning.
Lad os nu se et udkast til hvordan en ny bygning vil se ud, før vi jorder dem der arbejder med projektet. Det er så nemt at lave en underskriftindsamling. Hvad med at lave en arbejdsgruppe, som kan prøve at få indflydelse og bringe eventuelle problemstillinger på banen og komme med konstruktive forslag.
Lene Larsen
Linda Mikkelsen

#25 Att Lene Larsen

2014-04-18 05:37

Der er demokrati i Danmark og derfor skal der være plads til alle meninger. Vi er mange der mener at det er synd at lave et moderne velkomstcenter i den smukke natur omkring Kalø Slotsruin. Jeg har været i kontakt med Erling Post, Syddjurs Kommune og Naturstyrelsen, så jeg vil sige, at jeg HAR sat mig ind i tingene, så jeg beder dig lade være med at dømme andre før du ved hvem du snakker om. Det som Nationalpark Mols Bjerge ligger op til er et velkomstcenter ala det som de planlægger ved Hammershus, og det er bestemt ikke kønt. Nej kroen er ikke bevaringsværdig eller fredet på nogen måde - på papiret - men i mange menneskers tanker ER det rent faktisk bevaringsværdigt! Men når det er sagt, så virker det som om beslutningen er taget og Erling Post er ikke interesseret i at lytte på "almindelige menneskers" mening. Men derfor synes jeg - og åbenbart også 500 andre mennesker - at det er en dårlig ide. Bare vent - det her er bare det første skridt. Det næste bliver at man ikke tillader tirsdagstræffet for det passer ikke ind i deres planer! Og måske bliver amatørteateret og Barda træf også bandlyst! Når man giver dem en lillefinger.......