Kontanthjælp, Dagpengeperiode og Gensidig forsørgelse - bør ændres


Gæst

#76

2014-03-06 17:25

Kan da klart støttes

Gæst

#77

2014-03-06 20:49

!!!

Gæst

#78

2014-03-07 14:15

uanset hvad for en lov de laver inde på den store BORG , så laver de dem uden at tænke sig om , det ser vi jo gang på gang....

Gæst

#79

2014-03-10 07:37

Det er det eneste rigtige. Ellers vil vi da få et samfund med snydere og bedragere for at kunne eksistere.

Gæst

#80

2014-03-10 08:58

hvor er vi hende ? danskerne skal selv arbejde i danmark det kan ikke være rigtig at der kommer mennesker ind fra andre lande og tar vores arbejde ,de må blive i deres eget land og hjælpe deres land bedre og slide for at der kan blive bedre. i stedet for at stikke halen imellem benene og stikke af. det må stoppes, skal vi ikke se om der er andre der kan styre danmark bedre til fordel for danmark

Gæst

#81

2014-03-10 10:28

Alle borgere skal behandles ligeværdigt og med respekt vi skal hæve menneskerettighed og lige stilling og privatlivsfred værnet imod uvedkom mede indblanding udefra.v.h.Hans Birgir Hansen Torshavn/ Færøerne.

Gæst

#82 Re: Det er noget svineri der findes sted i folketing og snapseting på christiansborg med reformer

2014-03-10 10:30

Birger Kristensen

#83 Re: Hvor kommer det fra?

2014-03-10 16:42

#63: Taelisin - Hvor kommer det fra?

Hej Taelisin.

Du har noget at glæde dig til"eroni kan forekomme i mit svar" bare vent og se hvor ringe I bliver stillet.Du vil tro det er løgn at det kan forekomme i et af de rigeste lande i verdenen.Det er med garanti den mest menneskefjendske associale lov som indnu er indført i Dk.

Har kun en ting at sige,FØJ FOR DEN LEDE,de såkaldte "begavede"  politikere burde skamme sig.

Tænk at man som nyforelsket,som det første,skal spørge sin udvalgte om sidste års årsopgørelse og de 3 mdr. lønsedler så man ikke med det samme ryger i økonomisk uføre,er sgu flot klaret af de folkevalgte at de endeligt får opdelt befolkningen i grupper,

dig vil vi lege med, men ikke med dig, for du duer ikke,du har ingen penge. Findes der ikke en lov mod mobning i DK??

Og som svar på dit første spørgsmål.

1) spar på millitæret.

2) spar på ulandsbistand og tilsvarende.

3) lad være med at importere flere fattige til DK

4) sæt alle firmaer 1 o/o op i skat.

5) osv,brug din fantasi.

6) lad de syge og gamle være i fred.De har nok ydet deres..

MvH

Birger


Gæst

#84

2014-03-11 08:54

Det er så vigtigt, at der bliver skrevet under.Der er mange der går fra hus og hjem og mange flytter fra hinanden, Hvem er så Taberne i alt det her, det er børnene :-( og forældrene får det psykisk og fysisk dårligt, er de ikke syge, så bliver de det nu, efter de nye regler :-( Så skriv under :-)

Gæst

#85

2014-03-11 10:13

Jeg er blevet sygemeldt i denne uge,pga. et piskesmælds ulykke for 3 år siden. kæmpet for at blive på mit job som jeg har haft samme sted i 17 år..som pædagog,men må give op på grund af gener efter ulykken.Defor kan det ikke være rigtig når min sygedagpenge udløber, at jeg mister min indkomst. hilsen Ritta

Gæst

#86

2014-03-11 18:44

Støt!
Ole Larsen
Gæst

#87 Kontanthjælps "Reformen"

2014-03-12 14:00

Man mangler jo egentlig ord for at beskrive denne såkaldte Reform
Jeg er 64 år og går på Folke pension lige om lidt :-) så jeg overlever nok
Men har virkelig ondt af unge småbørnsfamilier som bliver ramt af dette

Det kan Danmark ikke være bekendt


Gæst

#88

2014-03-14 09:21

Nu er jeg blevet folkepensionist, og er blevet fri for, at blive ringet op af jobcentret, for at blive indkaldt til jobsamtale, selvom jeg havde haft fast job i 18 år. Gensidig forsørgelse, er der vel ikke noget mærkelig i, men det skal jo afgøres på et HÆDERLIGT grundlag, hvem det skal gælde. Det må jo så også være et rimeligt krav, at kunne overføre personfradrag skattemæssigt til samleveren. Det er noget MISKMASK i denne lovgivning.
Frimor

#89 Re:

2014-03-14 09:35

#35: -

Der er ikke brug for højere beskatning  af nogen som helst art. Her i landet, har vi skatter og afgifter overalt, og jo mere der kommer ind der, bliver der importeret mange flere analfarbeter til landet, som vel også skal have sendt børnecheck til hjemlandet. De som skulle styre dette land, er fuldstændig UEGNET til dette hverv. De er til gengæld gode til at sikre sig selv og deres børn goder, som ikke bliver diskuteret.


Gæst

#90

2014-03-15 09:40

Når Danmark tilsyneladende har råd til at eftergives andres gæld,samt kan dele ud til højre og venstre til andre landes borgere uden at stille spørgsmål,må det være ret at ingen danskeres levevilkår ikke forringes

Gæst

#91

2014-03-16 00:47

jeg skrev under .. gør du ?

Gæst

#92 STOP

2014-03-20 00:17

Se nu forhelve at få den stoppet, mener det.

Gæst

#93

2014-03-20 08:57

Fedt

Gæst

#94 Re: Lyder akkurat som min historie. Jeg blev så bare fyret efter 5 år pga gener fra ulykken.

2014-03-20 09:03

#85: -  

 

H

Gæst

#95

2014-03-20 11:08

Luk den nu, når vi får magt så er det slut med velfærd, vi bestemmer - fatter du det.

Gæst

#96

2014-03-20 12:39

Jyllandsposten skriver:
Regeringen på kant med grundloven?
AF MORTEN PLESNER MATHIASEN
Et nyt udspil til en kontanthjælpsreform kan støde på seriøse forhindringer.
En del af beskæftigelsesminister Mette Frederiksens (S) nye reformudspil, "Alle kan gøre nytte" byder på en gammel kending.

- Samlevende skal have samme forsørgelsespligt i forhold til deres partner, som ægtefæller har i dag.

Det foreslog Venstre så sent som i november 2012.

I dag mister man retten til kontanthjælp, hvis ens ægtefælle tjener mere end 22.000 kr. om måneden, mens beløbet er 28.000 kr., hvis man har børn.

Omvendt er det, hvis man lever på polsk, altså papirløst, så har man ingen forsørgerpligt over for sin partner, som reglerne er i dag.

Hvis ægtefælle-reglerne skal til at gælde for de papirløse forhold, risikerer regeringen dog ifølge eksperter at komme på kant med grundloven.

Ret til understøttelse

Problemet er, at alle danskere har ret til understøttelse, hvis man ikke selv "kan ernære sig eller sine". Det står skrevet i grundlovens paragraf 75, stk. 2.

"Hvis der er nogen, der ikke har mulighed for at forsørge sig selv, og som ikke har en ægtefælle, der kan sørge for en, så har man ret til forsørgelse fra det offentlige. Det kan godt være meget lidt, men man har altså ret til en eller anden ydelse fra staten," siger Nina von Hielmcrone, der er lektor i socialret ved Aalborg Universitet.

Højesteretsdommer og professor, dr. jur. Jens Peter Christensen har desuden i folketingets fortolkning af grundlovens paragraf 75 stk. 2. skrevet, at "Et par, der lever sammen uden at være gift, har ikke pligt til at forsørge hinanden."

Grundloven fortolket

Ifølge grundloven er det altså kun ægtefolk, der kan tvinges til at forsørge deres partner, og derfor kan forsørgelsespligten hos samboende være svær at få med i en endelig reform.
karina

#97 Kontakt.

2014-03-20 18:20

Hejsa.
Jeg vil gerne vide hvad det er for et link til en fb gruppe der henvises til da linket ikke virker.

Venligst Karina

Der kan skrives til mig på karina.kelgren@hotmail.com

Gæst

#98

2014-03-21 09:15

Det er ærgerligt at dagpengelængden er taget med her. Men jeg skriver under af solidaritet med de arbejdsløse, da vi har arbejdsløshed. Det er bare sjældent jeg som syg og ikke arbejdsduelig oplever omvendt solidaritet.

Gæst

#99

2014-03-22 11:53

jeg håber på det bedste

Gæst

#100

2014-03-23 11:08

Det mangler bare at folk ikke skal tvinges til at lave kriminelle handlinger for at forsørge sig, mens de får deres sygdom udredt.