Kontanthjælp, Dagpengeperiode og Gensidig forsørgelse - bør ændres


Gæst

#51

2014-02-19 09:58

Vi må have velfærdsstaten tilbage. Disse asociale, EU-inspirerede reformer skal rulles tilbage ! Vi ønsker ikke tilstedeværelsen af Bjarne Corydons usolidariske, minimalistiske konkurrencestat !

Gæst

#52

2014-02-21 07:34

I Sverige er gensidig forsørgelse ophævet, bør Danmark ikke følge trop? Det er uværdigt at skulle være afhængig af andres indtægter!!!
JM

#53

2014-02-21 11:27

Tusinde tak for oplysningen, jeg lader det gå videre.

Gæst

#54

2014-02-21 14:48

Lad os få gamle Danmark og dets værdier igen.
JM

#55 Re:

2014-02-21 19:54

#54: -

Ja ganske enig, og det er det man arbejder meget hårdt på skal lykkes.


Gæst

#56

2014-02-22 20:48

det er på tide at denne ændring af systemet føres tilbage på de fleste områder, især de her omtalte.

Gæst

#57

2014-02-23 13:42

hvor meget skal det gå udover hr. og fru danmark? skal kvinderne tilbage til kødgryderne? Eller skal mennernes nosser skrumpe ind ?, ved at bede konen om penge, helt ærlig er der ikke skillsmisser nok i forvejen ? det er jo ikke arbejdsplasser nok, heller ikke boliger. Den her lov kan I ikke være bekændt!

Gæst

#58

2014-02-23 16:35

Nu må vi stå sammen om de svage i samfundet.. det ku også ramme dig !!!

Gæst

#59

2014-02-23 16:48

Vi laver demo på Flakhaven, Odense, 8 marts på kvindernes internationale kampdag.

Bl.a. fordi gensidig forsørgelse enten gen-etablerer kvinder som gratis hushjælp - eller hvis der bliver tale om ligestilling med mænd som gratis hushjælp, så er det en ligestilling i fattiggørelse.

Check Facebook - og besøg mig gerne
https://www.facebook.com/events/569047529855616/
vh
Flemming Falkenberg Hansen


Gæst

#60

2014-02-24 11:01

Denne overskrift er for sjusket-så det ikke virker så seriøst. Håber I vil rette det.

Mvh Gry
JM

#61 Re:

2014-02-24 11:43

#60: - Gry

Hvad mener du, kommenter lidt nærmere.


Gæst

#62

2014-02-25 09:46

Håber ved gud at de derinde på Christianborg får øjnene op for hvilken ULYKKER /sorger/problemer de skaber for så mange mennesker
Taelisin

#63 Hvor kommer det fra?

2014-02-26 13:46

Nu er jeg selv fortaler for at få fjernet den nye kontanthjælps reform, så det er ikke ment som en sviner til folk herinde.
Jeg har selv en kæreste, der er i risiko zonen men er ikke ramt endnu.

Med de forslag der er lagt for dagen, så har jeg 2 enkle spørgsmål:
1. Hvor skal der spares i stedet?
2. Hvis der ikke skal spares på andre områder, hvor meget er i så villige til at gå op i skat for at finansiere løsningen?

Gæst

#64

2014-02-26 14:34

Træl at se et en mødrene regering laver lovgivning der skue bagud. I 2014 bør hvert individ betragtes som sin egen også på det økonomiske plan, så få den regel væk og få ændret loven for ægtefæller, så der indføres reel økonomisk ligestilling!

Gæst

#65

2014-02-27 19:05

Et fint initiativ. Det er noget svineri med en sådan lov og bør stoppes/laves om øjeblikkelig. Så asocial som noget kan være og det går igen ud over de fattige i landet. Føj føj føj

Gæst

#66

2014-03-03 09:04

Staten kan jo bare tage "møntslåningsretten" tilbage. Den ret har den jo iflg Grundlovens § 26. Ellers er det Margrethe, der må vågne op. Men bankerne har uden diskussion overtaget denne funktion og profiterer fedt af det. Ulovligt iflg grundloven. Og politikerne handler imod grundloven fordi de selv tjener fede lønninger på at dele og herske over folk. Hvis bankerne må lave penge, hvorfor må vi andre så ikke? Vi har mere brug for livet end bankerne har!
biggi

#67 Re: Næste år bliver værre..

2014-03-03 11:35

#2: Martin Jørgensen - Næste år bliver værre..

Din kone kan spare bilen og tag bus eller tog da sparer hun køre frem og tilbage og du trænger sund kost ernæring frugt grønt kosttilskud drik vand og få bevægelighed har du ikke hjemmehjælper du kan reducere din medicin den hjælper ikke og læge.

v.h. Hans Birgir Hansen

Torshavn/ Færøerne.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-03-03 20:08



Gæst

#69

2014-03-04 10:53

Jeg syntes ogdå de burde skamme sig inde på borgen. Og reglerne er for tunge at danse med. og ikke altid nemt at forstå. Det burdte forbydes at blive ved med at tage fra os, der har det sværest i samfundet. Det er det samme med, at vi bare bliver sendt ud i praktik osv. Og aldrig for et arbejde. Og bliver kastetet videre i det nye. Uden at vi for en rød reje, ud af det. andet en nedererlag. Jeg har været igennem mølen. Og jeg har fået nok. Jeg er derhenne, hvor jeg bare må sige. Nok at at det er hårdt for mig at tage en normal uddannelse. men er det værd.? der er jo ingen arbejde ingen penge at gøre med. Nej det er for ringe. Dem på borgen tror bare, det er sjovt at kaste rundt med folk på den måde. Jeg har været en af de uheldige, der ikke an komme vidre. Har været i kontant reformen hele mit liv. Og jeg er 30år. Lige så snart der kommer tale om arbejde og penge fra kommunen og hvordan det skal forgår. Så bakker de ud. for så lyder det i min øre. Vi er også mennesker. og ikke bare en "kasteklud" plant deres egne regler. De holdte jo heller ikke deres vald løfter afligvel. Så hvad skal man snart regne med. Det med familie osv. når man er gift og ikke gift. og bor sammen og ikke bor sammen. Det er nået forbande svinderi. De prokker sig over i starten af året. der er småt med børne familier nu. Men det er sku klart med de nye regler de har fået ind. Tænkt jer om inden i begyndre at rode med kontant reformen igen... !!!!!!

Gæst

#70

2014-03-04 21:14

Håber det bliver ændret sidder med næsten ingen indkomst :(

Gæst

#71

2014-03-06 07:52

De mennesker som sætter vores levestandard ned skulle selv prøve det og de skulle sige nej til ministre pension for de har jo tjent nok ok som de selv siger må man spare op til dårlig tider en ting er det de har i munden virkeligheden er en anden

Gæst

#72

2014-03-06 10:29

Jeg har skrevet under, vi ser en stigende stimatisering af store grupper den for arbejdsmarkedet. Mennesker bliver stresset og gjort syge af staten, det kan ikke være rigtigt, at vi overlader sisse mennesker til dårligdom og latterliggørelse. Vi skal til at have mennesket i centrum igen og glemme regnearket, for der skal nok komme balance i det alligevel.

Gæst

#73

2014-03-06 11:39

Folk bør kunne eksister i Danmark, og Regeringen tænker kun på dem selv og deres egen fremtid. Det er rent kassetænkning. Hvorfor få Ministernes børn pension, mens man skære i den Danske velfærd?

Gæst

#74

2014-03-06 11:40

Det er på tide de vågner op inde på borgen, de har selv løn og utallige goder, store pensioner - Det bør være der man strammer først og ikke de svage i samfundet, nej gå foran som l bør gøre, og ikke mas befolkningen. Samtidig bør man stoppe de store milliard overførsler til udlandet og hjælpe sig selv først, det er jo snart sådan at vi selv skal have i lands hjælp.

Gæst

#75

2014-03-06 16:52

det er ikke menneskelige forhold længere her i danmark
så tag jer sammen og få lavet jeres fejl om igen
i fik en næse