Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.


Gæst

#4901

2014-01-26 02:24

Community Power – JA TAK
Sælg DONG tilbage til forbrugerne og kommunale forsyningsselskaber. Aktieselskabet DONG, som planlægges børsnoteret, ejer kraftværker og forsyningsnet i Danmark. De er for år tilbage blevet købt fra selskaber ejet af forbrugere eller kommuner. I forbrugerejede selskaber er der ingen aktionærer, som skal have udbytte af deres investering og der er demokratiske valg af bestyrelse. I miljøorganisationen NOAH ønsker vi folkeligt ejerskab af produktion og distribution af energi. Både i Danmark og i resten af verden. Derfor er vi også med i projektet Community Power www.communitypower.eu

Gæst

#4902 Fantastisk humoristisk artikel om Goldman Sachs og noget af det seneste lort de har lavet LÆS DEN

2014-01-26 02:29


Gæst

#4903

2014-01-26 02:32

Alt fælles skal være styret af brugerne og ikke af profit - herunder kapitalfonde.
Carl herforth

Gæst

#4904 Re: Fornuftigt med Goldman Sachs

2014-01-26 02:36

#4880: Kritiker af Korsbækfolkene - Fornuftigt med Goldman Sachs 

 

Hvorfor er det at det kun et Goldman Sachs som er inviteret indenfor?

Gæst

#4905

2014-01-26 02:38

Jeg nærer ingen tillid til Bjarne Corydon . Han er arrogant og taler direkte ned til os vælgere, når han ikke, tager kritikken, af hans valg af Goldmann sachs alvorlig. Derfor, skriver jeg under her.

Gæst

#4906

2014-01-26 02:44

Hvis ikke Corydon bøjer sig for dette offentlige pres så er han færdig i dansk politik.

Gæst

#4907

2014-01-26 02:58

Goldman Sachs er en bande forbrydere. Salget af DONG til dem ville være en katastrofe.

Gæst

#4908 Hvor er facts?

2014-01-26 03:03

Ingen medier har formået at beskrive fyldestgørende, hvad det er aftalen går ud på, og hvad DK forventes at få ud af den.

Journalister kom i arbejde og gør jeres pligt! Det kan ikke passe at noget så vigtigt ikke bliver kuglegravet og præsenteret for den danske befolkning.

Jeg savner FACTS

Gæst

#4909

2014-01-26 03:11

Dong skal forblive dansk,ingen korrupte investores,alt drejer sig ikke om penge,hvad tænker Bjarne på?

Gæst

#4910

2014-01-26 03:16

Vi kan ikk egå med til personlig vinding fra Ministerer, han må da få noget ud af denne aftale .......?
tandtrolden

#4911 Re:

2014-01-26 03:16

#4889: -

Jeg tror - ligesom dig - at der meget vel kan ligge skjulte aftaler om bonuser og gyldne håndtryk til grund for, at man er så forhibbet på at sælge til GS.

Der var engang.......................hvor jeg - åbenbart naivt (!) - havde tillid til de folkevalgte politikere, men med al kammerateri, løgne, fortielse, rejsen på business class mv., som befolkning har været vidne til på Christiansborg i den senere tid, så er min tiltro dalet til nul-punktet.

Det kan da godt være, at oplysninger om salget har været tilgængelig i længere tid, hvorfor det kan undre bl.a. Bjarne C., at ramaskriget først melder sig nu. Men det er der sådan set en god forklaring på, for "almindelige" mennesker er jo nødt til at slide og slæbe dag ud og dag ind for at kunne leve en anstændig tilværelse + for at kunne betale for ministrenes fede lønninger og pensioner. Dertil kommer, at politikerne igen og igen "lægger røgslør ud" i form af nye luksuriøse udskejelser og vennetjenester, så man - pga. forargelse - ganske enkelt bliver overloaded i sit system og ikke kan finde overskud til - i ro og mag - at sætte sig ind tilgængelige dokumenter (og så var der jo lige den dér med, hvor meget eller lidt, man ikke kan læse sig til jvnf. indledningen??!!).

Nu er det fandeme bare nok, og det kan vi kun vise politikerne ved at kæmpe for, at DONG skal forblive på danske hænder!!!.


Gæst

#4912

2014-01-26 03:20

Staten bør ALDRIG sælge ud af Danmarks infrastruktur.

Gæst

#4913

2014-01-26 03:28

MIN FACEBOOK-STATUS OPDATERING 26.1.14:

DERFOR SIGER JEG KLART 'NEJ' TIL STATENS DONG-SALG! DET SIGER NEMLIG DING DONG TIL HJERNEN OG AL SUND FORNUFT!

Fordi det grundlæggende er så åbenlyst forkert og uretfærdigt, at det næsten er for vandvittigt at tro, at en sådan handel kan lade sig gøre til offentlig skue med vores folkevalgte politikere, der skal tage folkets interesser, er hermed så en klar opfordring til at skrive under og vise vore kære politikere, at det de har gang i, det er bare ikke i orden!

Det taler nemlig imod al fornuft, at sælge hele Danmarks energiselskab, DONG, til en bank, der åbenlyst har gang i skuffeselskaber og skattely, hvormed danske kroner fra hele Danmarks befolkning næsten stensikkert med garanti aldrig lander i Danmark, men uden for rigets grænser, og endda uden at betale skat!

At selvsamme bank, så er med til at finansiere klyngebomber, som vi i Danmark har skrevet under på at boykotte, gør det kun endnu mere forkasteligt og dobbelt moralsk! Ikke kun over for os selv, men også vores kære medmennesker, som må lide døden pga. klyngebomber, i værste fald ufrivilligt medfinanseret af hele Danmarks befolkning, der ikke har anden mulighed end at betale! For ellers er der ingen energiforsyning!

At Goldman Sachs så også bærer en stor del af skylden over finanskrisen, gør det kun endnu mere ubegribeligt og hører ingen steder hjemme!

Det er absolut ingen handel, som bør finde sted! Og da slet ikke, når Goldman Sachs får sådan en favoribel aftale, at kunne få indflydelse på hele den danske energisektor, som havde den 33% af alle aktier, selvom det reelt ikke er sandt.

At staten på denne måde går efter sølle 10 mia. kr. ekstra i statskassen på bekostning af al det, taler imod al fornuft!

Derfor har DU og jeg nu mulighed for at vise vores utilfredshed med dette over for vores politikere!

Så skriv under nu, hvis du ikke vil være med til:
- at finansiere skattely!
- at finansiere skuffeselskaber!
- at danske kroner strømmer ud af Danmark på åbenlys ulovlig vis!
- at medfinansiere klyngebomber der allerede er bandlyst!
- at støtte fuldstændig sløset brug af en stor del af pengemidlerne og majoriteten af finansielle markeder, som var skyld i finanskrisen!

(Del denne status, så vi sammen kan vise vores utilfredshed med det, som netop nu er forestående og taler imod al sund fornuft! For hvis ikke vores politikere kan se det, så må vi så sandelig få dem til at se det! Det er det mindste vi kan hjælpe dem med.)

- Shais Anees

Gæst

#4914

2014-01-26 03:33

Det er jo landsforrædderi Sas laver og derfor må salget stoppes. Min morfar lærte mig, at en landsforrædder var lovligt bytte. Så måske skulle de tænke sig om i folketinget, for det har intet med socialdemokratisk politik at gøre. Mon de får penge under bordet også.

Gæst

#4915

2014-01-26 03:41

Godt og rigtigt initiativ

Gæst

#4916

2014-01-26 03:41

Dejligt at se flere og flere skriver under,husk at dele i vildskab så vi kan få endnu flere med!

Gæst

#4917

2014-01-26 03:53

Det er noget forbandet svineri at en så kaldt rød regering kan sælge ud af vores energi selskab! De siger grøn energi er vejen frem og så sælger de til højst bydende og giver de dem vetoret??? Hvordan hænger det sammmen med rød politik??? I skulle skamme jer!! I føre sku ikke rød politik i er mere lilla! Vi kan vel selv som land investere i Dong og beholde magten! I smider penge ud til så meget andet!!! Glæder mig til næste valg eller det vil sige det kan jo nu være lige meget!! Der er kun valget mellem pest eller kolera!

Gæst

#4918

2014-01-26 03:54

T
FO

#4919

2014-01-26 03:56

Ja man undrer sig....og endnu mere over det her hvis det passer....
http://epn.dk/brancher/energi/ECE6434366/messerschmidt-goldman-sachs-lan-er-400-mio-kr-for-dyrt/

Gæst

#4920

2014-01-26 04:09

Husk det nu til næste valg!!!

Gæst

#4921

2014-01-26 04:19

Er det en god ide at sælge dansk naturgas til et amerikansk ballongfirma.????

Gæst

#4922

2014-01-26 04:21

Dong er ejet af hele Danmarks befolkning, det giver ikke Gorydon beføjelser til at sælge x- antal aktier, selvom han er finansminister. Det kræver en folkeafstemning , og når befolkningen har talt, kan det resultat vise, hvilken beslutning der skal tages.

Gæst

#4923

2014-01-26 04:26

Nej tak til Goldman-Sachs indflydelse på direktionen og til overskud til skattely.

Gæst

#4924

2014-01-26 04:36

Ingen forretning med skattesnyder.

Gæst

#4925 Fra Facebooksiden

2014-01-26 04:37

Robin Frederiksen
Følgende er en lidt lang udredning, men prøv at læse med til sidste punktum. På forhånd tak.

Hvis du som jeg forgæves har forsøgt at finde en fornuftsbaseret logik bag regeringens overdrevne insisteren på at ville indgå en aftale med en række kapitalfonde placeret i skattely, eller mere generelt har undret dig over hvorfor regeringen overhovedet ønsker at afvikle statens ejerskab af national infrastruktur, som i sidste ende kun tjener auktionærer og investorer, og således ikke har dig og resten af de danske energikunder som sit vigtigste hensyn, og ligesom jeg slet ikke forstår hvordan eller hvorfor det altsammen sker og er iværksat på trods af advarsler og undren fra en lang række eksperter (og politikere fra egne rækker), så tror jeg, at en stor del af svaret skal findes i det ikke mediedækkede faktum, at ledende politikere sammen med ledende finansfyrster og koncernejere hvert år mødes i en lille lukket klub kaldet 'Bilderberg'.

Her diskuteres og fastsættes den politiske diskurs for EU (og Danmark) samt store dele af verden - helt uden for referat og mediedækning vel at mærke. Hvorfor jeg tror svaret skal findes her, skyldes bl.a. Helle Thornings ko-vending i forhold til sin tidligere eksplicitte modstand overfor netop Goldman Sachs-lignende kapitalvampyrer. Ét møde i Bilderberg og kvindens holdning er vendt 180 grader. Er det fordi hun er nem at manipulere? Det tror jeg faktisk ikke. Tror faktisk hun er skræmmende intelligent - selvom det er så nemt at mene det modsatte. Lad mig uddybe:

I dagens økonomi- og markedsorienterede verden kæmpes der nemlig krige, som dog ikke involverer militærpersonel og -materiel. De udkæmpes i stedet bag tastaturer og via. investeringsfonde. Det er her, at jeg tror svaret ligger gemt, for hvilke trusler kunne verdens mægtigste mon finde på at bruge, hvis små lande som DK ikke makker ret i forhold til de retningslinjer Bilderberg-gruppen igennem mere end et halvt århundrede har strikket sammen? Danmark er trods alt, hvordan vi end vender og drejer det, i dag afhængig af investorernes interesse og lyst til at investere penge i det danske samfund. For mig er det derfor på den baggrund ikke svært at forestille sig hvordan de samme investorer let kunne miste den lyst, hvis de altså fik direkte besked herom. I dag sidder trods alt kun et meget lille antal selskaber på al produktion og handel. Det er et relativt lille netværk - skræmmende småt faktisk - og fra spindets midte er de fleste repræsenteret og inviteret til at deltage i Bilderberg-møderne. Konspiration? Måske... men der er sgu et eller andet i gærde, som jeg synes bedst kan forklares (og forstås) ud fra et sådan ræsonnement.

Læs evt. selv mere om Bilderberg i følgende informationspakkede artikel:
http://stikimod.dk/2013/03/16/bilderberg-nar-en-myte-bliver-virkelighed/

Bilderberg - når en myte bliver virkelighed - Netavisen STIKIMOD
stikimod.dk
Bilderberg – når en myte bliver virkelighedaf Tommy Hansen, 16 mar 2013 08:00, opdateret: 5 apr 2013 12:47Bilderberggruppen blev i årevis holdt hemmelig. Når den blev påpeget i artikler og bøger, blev det tilbagevist som konspirationsteori, og enhver beretning blev frem til 90′erne betegnet som en m...
Del · for 12 timer siden
Shais Anees, Christel Mayland Jensen og Anna Katarina Andersen synes godt om dette.

Shais Anees : Flot og udførlig skrivelse omkring de evt. faktiske faktuelle 'kræfter' der er på spil
for 2 minutter siden · Synes godt om