Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs.


Gæst

#4927

2014-01-26 04:39

Salg til Goldman Sachs er lig ingen skatteintægter.
Goldman Sachs er ikke just kendt for sin gode moral.

Gæst

#4928 Fra facebooksiden

2014-01-26 04:44


Sonny Møller Pedersen
Skulle man i en fart lave en hurtig demonstration der ville batte og sætte hel KHB på den anden ende og fuldstændig lamme Christiansborg og det meste af København, uden politiet ville kunne gøre noget ved det. Skulle 20.000 billister mødes ved Christiansborg samtidig og slukke bilen indtil vi fik en ordentlig forklaring....Kbh ville gå i stå i et døgn.
Del · for 12 timer siden i nærheden af Viborg
Pernille Uglebjerg, Shais Anees, Robin Frederiksen og 21 andre synes godt om dette.
Vis 5 kommentarer mere

Maria Toft Moesgaard Havde jeg haft en bil havde jeg været SÅ klar! Det er på tide befolkningen står sammen og viser politikerne at de ikke bare kan køre deres eget løb. Sådan fungere demokratiet altså ikke!
for 9 timer siden · Synes godt om · 3

Christel Mayland Jensen Endnu i Danmark.
for 9 timer siden · Synes godt om

Shais Anees : Nok det ultimative skridt vi som befolkning bør tage, for ikke at lade en sådan historisk uldent aftale have betydning for hele vores samfund fremadrettet
for 25 minutter siden · Redigeret · Synes godt om

Gæst

#4929 Facebooksiden

2014-01-26 04:46

Også Berlingske har fået nys om demonstrationen - og selvfølgelig skal de forsikre deres "pæne" læsere fra erhvervslivet om, at protesterne ikke nytter "Flere end 68.300 havde lørdag eftermiddag sat deres virtuelle underskrift på indsamlingen »Nej tak til statens salg af DONG til Goldman Sachs«, og hvert minut kommer der endnu flere til. Planen er, at de skal afleveres til Folketingets Finansudvalg i udskrevet form - som et synligt bevis på modstanden mod regeringens plan om at sælge DONG-aktier til den udenlandske storinvestor - inden torsdag, forklarer initiativtageren Niels Christian Cederberg.

Han er ikke den eneste dansker, der er bekymret for, at majoriteten af DONG ender på udenlandske hænder. Borgergruppen Stop salg af DONG har planlagt en demonstration onsdag foran Christiansborg. Og på de sociale medier regner kritikken også ned over Goldman Sachs og planen om at sælge DONG Energy hertil."

Gæst

#4930 Facebook

2014-01-26 04:48

Hele Danmarks befolkning burde støtte op omkring denne demonstration, da det snart ville være rart, hvis man indrager befolkninger i nogle af de store beslutninger, som vi som land står over for, så vi ikke laver flere fejl, som vi senere kommer til at fortryde. Så mon ikke det ville være meget klogt, at bruge vores demokrati og indføre Folke afstemning over internettet, så det bliver os alle der får indflydelse og ikke enkelte personer. Nu må vi snart til at bruge vores synde fornuft

Gæst

#4931 Facebook

2014-01-26 04:50

Hej! Jeg er lidt i tvivl om, jeg vil møde op til denne demonstration, da jeg kan se, at det kun er røde talere. Jeg er selv blå, men jeg gider seriøst ikke stå på en råkold vinterdag og høre om, hvor onde alle kapitalister er, imens der bliver spillet internationale. Det oplevede jeg med anti-Syrien-krigsdemonstrationen. Gør det til en folkelig sag, for det er det faktisk!
Dette skal handle om Goldman Sachs og deres mafiametoder og ikke om kapitalismen generelt. Kan I ikke invitere blå talere også? Såvidt jeg ved er DF også modstander af salget samt en masse borgerlige debattører.

Gæst

#4932 Facebook

2014-01-26 04:51

Dorte Winther Hansen Andre: Det vigtigste er du dukker op fordi du vil vise at du er imod salget - intet andet.
Jeg synes slet ikke at der burde være nogle politiske talere. Det er ikke derfor at jeg er der. Og hvis der er politiske talere, så burde der være repræsentanter fra alle partier.
Men lad os nu møde op og gøre hvad vi kan for at få stoppet dette salg

Gæst

#4933

2014-01-26 04:54

hvis finansministeren er så skråsikker på fordelene, så lad ham skrive under på, at hvis hans forventninger ikke holder stik, frasiger han sig enhver eftervederlag og pension som politiker.så er der den lukrative kontanthjælp et leve af, det skal være slut med alle de fejlinvesteringer, Danmark ligner en banan-stat, pet chefen får milioner, ic 4 togenes kontrakt, fejlinveseringer overalt, og politikerne læner sig tilbage, det var så det, men de mærker ikke til pengesvineriet


Gæst

#4934

2014-01-26 05:01

Det kommer nok til at ske uanset hvad før eller senere...

Gæst

#4935

2014-01-26 05:11

Det er dybt godnat at sælge disse aktier til dette berygtede amerikanske firma.Sælg dem i stedet til pensionskasserne ATP osv.Dong er dansk og vi skal beholde firmaet på danske hænder.

Gæst

#4936

2014-01-26 05:12

Det Skal blive i danske hænder, jeg sidder og bliver helt harm det må ikke ske for himlens skyld hilsen tim Bak

Gæst

#4937

2014-01-26 05:16

Bjarne. Er alle forhandlinger over bordet
Lugter lidt.

Gæst

#4939

2014-01-26 05:17

Til en bedre fremtid for alle.

Gæst

#4940 Thulelsen Dahl, tak for din insats bliv ved, tak!

2014-01-26 05:17


Gæst

#4941 Thulelsen Dahl og Corydon i heftig debat

2014-01-26 05:19

Shais Anees

#4942 Evt. Facebook-status til videredeling og opfordring til deling

2014-01-26 05:19

Evt. Facebook-status til videredeling og opfordring til deling:

DERFOR SKAL DU OGSÅ SKRIVE UNDER OG SIGE 'NEJ' TIL SALG AF DONG TIL GOLDMAN SACH'S - DET VEDRØRER HELE DANMARKS FREMTID!

Det vedrører nemlig en historisk købsaftale, hvormed 19% af hele Danmarks energiforsyning ryger med et snuptag til udenlandske hænder, nemlig Goldman Sach's, der er kendt for:
- at lave skattely (dvs. snyde penge ud af lande, også Danmark!),
- tænke kortsigtet efter profit koste hvad det vil (også bedst mulige evt. grøn energiforsyning!),
- der medfinansierer klyngebomber vi selv har bandlyst i Danmark (og skrevet under på!),
- samt Goldman Sach's der bærer en stor del af skylden for finanskrisen, som har lammet hele verden (det er efterhånden ingen hemmelighed)!

Så tøv ikke en kende og skriv under nu, så du og vi alle sammen ikke er med til at 1/5 af energiforsyningen herhjemme mest sandsynligt forringes, som vil komme til at koste hele Danmarks befolkning dyrt i sidste ende!

Man har nemlig set det i mange andre lande (fx Spanien)! Og vi kender alle sammen Goldman Sach's blakkede ry, så at det ikke er til at forstå hvad der sker! Og derfor er dette her endnu mere ubegribeligt og kræver handling!

Skriv under her:
http://www.skrivunder.net/nej_tak_til_statens_salg_af_dong_til_goldman_sachs

Demonstration onsdag 29.jan 2014 i Kbh.:
https://www.facebook.com/events/799007153449476/?ref=22

Gæst

#4943 Jeg forudser at der vil være flere politikere som kommer på banen når weekenden er slut

2014-01-26 05:21

Helt afgjort

Gæst

#4944

2014-01-26 05:22

Moral er godt, men dobbelt moral er dobbelt så godt. Det er åbenbart denne regerings motto. Jeg kunne forstå hvis det var en blå regering der var på denne måde.

Gæst

#4945

2014-01-26 05:24

Det må bare ikke passe, hvorfor kan man undgå det, og lad panssikasserne tage affære Tina Bak

Gæst

#4946

2014-01-26 05:24

Må give # 4931 fra Facebook fuldstændig ret. Det skal være for ALLE og ikke kun "røde". Ydermere hvis demostrationen løber af sporet med vold og hærværk, får vi aldrig hr. og fru. jensen med!

Gæst

#4947 Cordydons argumenter i TV2 nyheder debat holder ikke. Thulelsen Dahl tak for din indsats i debatten

2014-01-26 05:24

Typisk og nu bliver DF angrebet i medierne efterfølgende, men lad jer ikke distrahere!

Gæst

#4948

2014-01-26 05:25

Sammen er vi stærke ;-)

Gæst

#4949 Dette handler ikke om 10 års forhandling som er på spil, nej det handler ikke om rød el blå politik

2014-01-26 05:26


Gæst

#4950 Vigtig pointe! Ja, hvis det kunne blive en folkelig demo for både blå og rød etc

2014-01-26 05:29