Effektiv stofskifte / Immunbehandling behandling søges snarest


Gæst

#76

2013-09-30 05:02

Hej rigtig godt initeritiv . Håber det hjælper så de ændre behandling . Du skrev om borrelia . Og jeg forstod det sådan at hvis man fik borrelia blev man testet for sit stofskifte . Jeg havde borrelia i vinters men ingen læge har gjort det ved mig og det et først ved at gå til lægen med Helles bog at jeg har fået thyriod . Men så har jeg også fået det meget bedre . Så jeg er lykkelig igen :-) hurra for thyriod .. Kh Pia
Dorrit

#77 Re:

2013-09-30 10:31

#11: -

Jeg har haft stofskifteproblemer i ca. 40 år! Først for højt og efter et par glas radioaktivt jod blev det så for lavt. Jeg har i alle årene med for lavt stofskifte fået eltroxin og en enkelt gang eutyhrox. Jeg har/haft det så dårligt og det blir værre og værre. I SÅ MANGE ÅR! SKAM jer, læger. Nu har jeg en sød og rar læge, men for pokker, hvorfor satte hun sig ikke ordentligt ind i det. Jeg er efter at have været i kontakt med Helle Sydendal nu kommet på mærkerne. Og har været til samtale hos en endokrinolog. Men skulle vente 3 mdr. med ny medicin da jeg var fejlmedicineret lidt.  30-40 år med muskelsmerter, forstoppelse, søvnproblemer, lav puls, meget slem træthed, slimhindeproblemer, slem glemsomhed og forvirring (gør de mærkeligste ting) overvægt der ikke er til at komme af med, depression med lykkepiller,  og meget meget mere, og oven i det følelsen af at være hypokonder!!Og følelesen af at andre betragter mig som hypokonder. Nu går jeg med den frýgt at hvis/når jeg får den nye medicinering, så viser det sig at det ikke virker på mig, hvad så???

Bitten

#78

2013-09-30 12:13

Tusinde tak til Carina for at starte denne side op, jeg er ovenud lykkelig. Jeg har haft stofskiftesygdom siden mit 17 år, hvor jeg fik fjernet den ene side. For nylig fik jeg fjernet den anden side og nu er jeg 54 år! I alle årene fik jeg Eltroxin og har kæmpet mig gennem 26 forskellige arbejdspladser med træthed, manglende koncentration m.m., men jeg har altid kæmpet og haft job. Min enorme træthed og kuldskærhed har været kendetegnet i alle årene. I 7 år kæmpede jeg for at få et barn, og efter 4 mistede fik jeg endelig min søn ved reagensglasforsøg. Dengang vidste jeg ikke alt dette var p.g.a. af mit stofskifte. Som 50 årig fik jeg en jodbehandling for at få fjernet den store kugle på halsen, og herefter blev jeg ikke behandlet med Eltroxin længere. Herefter har jeg taget 15 kg på, selv om jeg lever af palæo kost, løber 3 gange om ugen. Den 20.6.13 fik jeg fjernet den sidste side af skjoldbruskkirtlen og har kun meget lidt tilbage som ikke vil arbejde. Herefter har jeg fået Eltroxin og er lige skiftet til Euthyrox og fået det lidt bedre men kan ikke sove om natten. Jeg har kun fået det i en uge. MEN min læge lyder positiv for det naturlige, så håber på hun kan hjælpe mig om en måned når næste blodprøve tages. Mit TSH startede med at være 10 og er nu 8,4. ENDNU en gang, tak for denne indsamling. Jeg troede det var normalt at være træt, kuldskær, forstoppelse, depressioner, manglende koncentration, tage på o.s.v. Mit kolesteroltal er også på 8,6.

Gæst

#79

2013-10-01 07:24

jeg har selv henvendt mig til min læge og han siger at mine blodprøver er fine, men det er jo på den gamle både at se på, jeg spurgte om ikke jeg kunne få det på den nye måde det kunne jeg ikke.

Gæst

#80

2013-10-02 07:45

Tak for dette fantastiske initiativ. Vi må se at få mere fokus på sygdommen, som er så invaliderende og ødelæggende for vores livskvalitet. Mange af os slæber os igennem dagen og tænker ofte kun på, hvornår vi kan komme til at hvile os.
Men ikke kun det. Jeg har aldrig været så ofte syg, som jeg er nu, grundet dårligt immunforsvar.
Mine daglige kreative og produktive timer kan tælles på en hånd. Før i tiden kunne jeg overkommelig flere ting på en gang og i lang tid ad gangen. Det har jeg ikke kunnet de sidste 7 år. Det meste af dagen foregår i en tåge, og det kræver al min energi og opmærksomhed blot at lave et måltid mad.
Det behøver ikke at være sådan, selvom jeg har lavt Stofskifte. Giv nu os alle livet tilbage, for vores, vores familie og for samfundets skyld

Gæst

#81

2013-10-13 14:14

Projekt "Funktionelle lidelser" og TERM-modellen er en del af problemet i DK.

Gæst

#82

2013-11-11 23:28

Sammen må vi få mere fokus på Lavt Stofskifte sygedommen, samt den gode effekt med Thyreoid mv.

Gæst

#83

2013-12-09 14:17

Jeg får generelt den følelse at vi med stofskifte sygdomme bliver puttet i en kasse hvor vi er at betragte som "uegnet for helbredelse for vi kan ikke tjene nok penge på skidtet"

Gæst

#84

2013-12-20 04:57

Jeg håber det snart blir sådan at lægerne tidligt i ens liv tjekker ens stofskifte så man kan leve symptomfri . Alt for mange lider med stofskiftet uden de ved det . Vågn op læger nu . Mvh Pia Møller Andersen

Gæst

#85

2013-12-20 06:47

Håber alle skriver under <3

Gæst

#86

2013-12-20 07:56

Vi må stå sammen os der lider af auto immune sygdomme så der bliver mere fokus på disse invaliderende sygdomme og mere forskning på dette område !! Vivi Sydendal ( søster til Forfatter Helle Sydendal , har imunsygdommen collistis ulsorosa .

Gæst

#87

2014-01-04 11:05

vi vill ha en förändring nu!!!!

Gæst

#88

2014-01-07 20:28

Jeg håber virkelig at vi snart kan få en behandling der hjælper alle ramte af denne "usynlige" sygdom
fanta

#89 underbehandling

2014-01-17 14:33

mange af problemerne skyldes at patienterne er underbehandlede.

Gæst

#90

2014-01-23 23:39

Dette skal stoppes, vi er syge og disse prøver er meget vigtige for os og vores sygdom.....tænk jer om...

Gæst

#91

2014-01-25 22:06

Tak for det dejlige initiativ. Godt gået.
Mvh
kristhina

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2014-02-09 20:06



Gæst

#93

2014-02-13 07:27

Det godt med denne underskriftindsamling. Har døjet med lavt stofskifte siden 1996. Får den højeste dosis eltroxin :-( Tænk der er så mange der lider af stofskiftesygdomme :-(

Gæst

#94

2014-03-02 08:17

Jeg har lige fået samme besked kunne ikke længer tåle eltroxin og den anden eutrox eller hvad de hedder hun siger endo mine tal loge nu er på ti, så går intet medicin lige pt da hun mente det lå godt økseødem. Lupus og polymyalgia, det eneste hun kunne tale om var at jeg hade behov for at tale med en psykolog. Det var ikke mit stofskifte, hallo jeg føler jeg ved at dø har det så dårligt. Hader de læger og det aldrig den samme læge..

Gæst

#95

2014-03-02 08:46

RSW

#96 neuropati og kost..

2014-03-02 12:06

#1: -

Jeg har en medfødt hereditaer, motorisk og sensorisk lidelse kaldet Charcot Marie Tooth. Dette har desværre forårsaget at jeg nu også har symptomer der peger i retning af diabetes 2. Jeg har de sidste par år testet min krop og nået frem til at have omlagt min diæt som udelukker mejeriprodukter, gluten og tilsætningsstoffer. Senest har jeg erfaret den kæmpe fordel det er, ved at kombinere mine måltider korrekt, således at jeg ikke spiser animalske proteiner sammen med stivelse, samt vigtigheden i at kun at spise frugt på hel tom mave etc. Derved er jeg i gang med at heles efter alle de forgiftninger, jeg i min fortid har været udsat for ved indtagningen af konventionelle og forbejdede fødevarer. Min læge igennem 10 år har været til ingen nytte what so ever. Han har tildelt mig en håndfuld frygtelig medicin med bivirkninger som søvnløshed, svedeture og hovedpine. Min nuværende som jeg skiftede til for et halvt års tid siden, anerkender dog klart fordelene ved at skifte til "fit for life", specielt med den diagnose jeg har medfødt. Konceptet "fit for life" handler om måden man bør kombinere måltider korrekt på, og princippet om at holde sig striks hertil.  Ift. til trådens emne, kan jeg ligeledes bekræfte at blodprøver på ingen måder har verificeret mine egne teorier, men jeg har selv taget affære og er nu endelig ved at blive klarsynet i en større sammenhæng. Jeg vil til hver en tid bakke op om det kritiske synspunkt som denne tråd omhandler, for jeg tør dårligt gisne om hvor mange tusind mennesker som findes, og som hver dag render rundt med en fordøjelse og et tarmsystem, der forvolder dem selv skade fysisk, og i høj grad psykisk. Tak for dette intitiativ

<3

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2014-03-02 17:58



Gæst

#98

2014-03-04 09:58

Håber snart at behandlings mulighederne for stofskiftepatienter bliver opdateret, da der er meget få muligheder for behandling inde for dette emne jeg selv lider under...

Gæst

#99

2014-03-30 08:31

Det er en rigtig god ide for der mangler i den grad handling for stofskiftepatienter.
Jegber selv en af dem med lavt stofskifte og diabetes
Håber for alle de ubehandlede/ fejlbehandlede at de snart får den rette behandling for det er en overset lidelse .

Gæst

#100

2014-04-16 17:37

Kære Carina!
Dit indlæg kommer lige som jeg læser om vigtigheden af hormon balance, og at der i stedet for bio-identiske hormoner gives syntetiske, som er kræftfremkaldende. Få læger ved noget om dette, og mange problemer og sygdomme kunne måske kureres, hvis de gjorde, og give livskvalitet tilbage til mange mennesker.
Bliv medlem af Life Extension and learn how to live a happy, healthy life.
Randi Breslin