Effektiv stofskifte / Immunbehandling behandling søges snarest
Kontakt forfatteren af dette andragende
Hvad Alle burde vide om Hashimotos
Endokrinologers opførsel
TSH og andet
Først tak for dette. For mig at se virker det som om at danskerne er langt bagud på dette punkt I stortset alt. F.eks. de gamle TSH værdier, manglen på måling af T4, T3 ol ved hver blodprøve tagning, D-vitamin mangel som ikke bliver taget alvorligt (Thyroid er meget afhængig af dette), ingen forklaringer og råd mht tilskud og diet, kun T4 - tag det og du får det fint! Meen mår man så stadig har det dårligt på T4, bliver man overfuset eller igoret - kan det være rigtigt? Der er jo ingen der ønsker at have det dårligt!! Tak for indsamlingen!
Hvor er det godt at der er mennesker der bruger deres tid og indsigt i denne sygdom til at gøre noget for at hjælpe os alle. Tak for det.
Den ikke så vidende endnu- Abelone Philippa Mørk
Med ønsket om hjælp til de mange der ikke får den rette behandling!
Alice
Re:
Hej Alice Jeg synes faktisk at indlægget er helt som det skal være der er intet at korrigere på - dem der vil misforstå vil gøre det uanset hvad - typisk endokrinologer vil - fordi de vil gøre det til skamme ( uretmæssigt ) indsamlingen er som den skal være - og alt hvad der skrives kan understøttes videnskabeligt :)
Carina
Re: Hvad er det, man skriver under på?
håber der bliver skrabet nok underskrifter sammen snart :-)
Re: Re: Hvad er det, man skriver under på?
#26: - Re: Hvad er det, man skriver under på?
Du skriver, at man i Tyskland behandler ved TSH over 2,5. Har du nogen links, dokumentation eller lignende på dette, som jeg kan læse og vise min læge. Jeg har fået målt mit TSH til 2,8 to gange, og min læge vil ikke gå videre med noget som helst, da det jo ligger indenfor normalen. Dette på trods af, at jeg lider af to andre autoimmune sygdomme, og har det dårligt. Og i den forbindelse, har du anbefalinger af læge/behandler i Tyskland?
| This discussion has been closed. |
Thyroid var først - Levaxin kom mange år etter
De forskjellige produsenter av Levothyroxin kjempet i mange år mot å måtte søke om godkjenning. De hevdet hele tiden at deres produkt var identisk med Thyroid, som jo var anerkjent som stabil og med god effekt.
NDA = New Drug Application
Godkjenning på historisk grunnlag heter "grandfathered in".
1891 Murray behandler pasienter med Thyroid ekstrakt med injeksjoner. Like etter tar man i bruk perorale midler og tabletter lages.
1915 Kendall lager et krystallinsk pulver fra Thyroid. Man antar at thyroxin er det aktive stoffet i Thyroid.
1950-TALLET Liothyronin (T3), ble isolert og laget kjemisk. Man var ikke klar over at det var mer i Thyroid USP enn T4 før det.
1950 Thyroxin-Natrium registrert i Norge
1958 Synthroid kommer inn i handelen i USA
1962 Medisiner som var anerkjente som effektive før, trengte ikke søke om ny godkjenning senere.
1997 FDA bestemmer at alle thyroxin-preparater er nye legemidler og må levere en søknad for godkjenning av ny medisin.
Ikke lenger etter blir Thyrolar, et T4/T3 kombinasjonspreparat (Liotrix) godkjent som første preparat.
2000 Unithyroid er godkjent som første levothyroxinpreparat i USA. Merk at Thyrolar (en T4/T3 kombo eid av Forest) søkte og fikk godkjennelse lenge før noen levothyroxinpreparater. Armour Thyroid og all Thyroid USP var hele tiden godkjent.
2001 Abbott som nå eier Synthroid leverer NDA søknad
JULI 2002 Synthroid godkjent
Innsamlet data: Nora Grøndal
Referanser:
1) THE SYNTHROID SETTLEMENT: FAIR PAYOFF OR PATIENT RIPOFF?
http://thyroid.about.com/cs/synthroidlawsuit/a/settlement.htm
2) ORAL TREATMENT FOR HYPOTHYROIDISM CONSISTED OF THYROID EXTRACT http://en.wikipedia.org/wiki/Desiccated_thyroid_extract