Effektiv stofskifte / Immunbehandling behandling søges snarest

Elizabeth

#51 Thyroid var først - Levaxin kom mange år etter

2013-05-28 06:34

De forskjellige produsenter av Levothyroxin kjempet i mange år mot å måtte søke om godkjenning. De hevdet hele tiden at deres produkt var identisk med Thyroid, som jo var anerkjent som stabil og med god effekt.

NDA = New Drug Application
Godkjenning på historisk grunnlag heter "grandfathered in".

1891 Murray behandler pasienter med Thyroid ekstrakt med injeksjoner. Like etter tar man i bruk perorale midler og tabletter lages.

1915 Kendall lager et krystallinsk pulver fra Thyroid. Man antar at thyroxin er det aktive stoffet i Thyroid.

1950-TALLET Liothyronin (T3), ble isolert og laget kjemisk. Man var ikke klar over at det var mer i Thyroid USP enn T4 før det.

1950 Thyroxin-Natrium registrert i Norge

1958 Synthroid kommer inn i handelen i USA

1962 Medisiner som var anerkjente som effektive før, trengte ikke søke om ny godkjenning senere.

1997 FDA bestemmer at alle thyroxin-preparater er nye legemidler og må levere en søknad for godkjenning av ny medisin.
Ikke lenger etter blir Thyrolar, et T4/T3 kombinasjonspreparat (Liotrix) godkjent som første preparat.

2000 Unithyroid er godkjent som første levothyroxinpreparat i USA. Merk at Thyrolar (en T4/T3 kombo eid av Forest) søkte og fikk godkjennelse lenge før noen levothyroxinpreparater. Armour Thyroid og all Thyroid USP var hele tiden godkjent.

2001 Abbott som nå eier Synthroid leverer NDA søknad

JULI 2002 Synthroid godkjent

Innsamlet data: Nora Grøndal

Referanser:

1) THE SYNTHROID SETTLEMENT: FAIR PAYOFF OR PATIENT RIPOFF?
http://thyroid.about.com/cs/synthroidlawsuit/a/settlement.htm

2) ORAL TREATMENT FOR HYPOTHYROIDISM CONSISTED OF THYROID EXTRACT http://en.wikipedia.org/wiki/Desiccated_thyroid_extract


Gæst

#52

2013-05-29 11:16

Dette gjelder ikke bare Danmark, dette gjelder også Norge og alle andre land der behandling med syntetisk T4 er foretrukket fremfor behandling med medisiner av naturlige hormoner. Jeg har selv fått et nytt liv etter å ha begynt med naturlige stoffskiftemedisiner. Jeg gir min fulle støtte til alle med hypothyreose som slåss for å få bedre behandling!

Gæst

#53

2013-05-30 06:34

HAr selv stofteskiftesygdom og får eltroxin så har stor interesse i dette

Gæst

#54

2013-06-11 16:35

Jeg har skrevet under og jeg har delt det.

Gæst

#55

2013-06-11 16:55

Jeg har underskrevet og delt den.

Gæst

#56

2013-06-12 18:05

Håber det bliver lettere for patienter med stofskiftesygdomme at blive hjuplet til det rette behandling. Det er grotesk at så mange fejlmedicineres og ikke bliver taget alvorligt af praktiserende læger og endokrinologer. Forhåbentlig kommer der lidt forskningsmæssig prestige i mere viden om stofskiftesygdomme, så der kan komme fokus på medicin og på hvor mange som kæmper en daglig kamp med sygdommene.

Gæst

#57

2013-06-16 21:01

VI SKAL VÆRE MANGE FOR,AT BLIVE HØRT.
Line

#58 Hvad Alle burde vide om Hashimotos

2013-06-19 01:21


Gæst

#59

2013-06-21 20:27

Jeg synes osse man skal kigge på hjerte/kar sygdomme i forbindelse med stofskkiftet.
lise

#60 Endokrinologers opførsel

2013-06-30 13:01

det kan godt være det ikke er en hetz på de såkaldte eksperter - endokrinologer - men det burde det være - den måde de taler ned til folk med lavt stofskifte for at dække over egen usikkerhed - og de tro de har de vise sten når de udskriver det syntetiske bras som på sigt kan føre til hjeteanfald og meget mere fordi der ikke er T3 i - kan du ikke tåle dem så er du bare et psykisk tilfælde . de burde skamme sig hver og en og absolut ikke have med stofskiftet at gøre.
MRI

#61 TSH og andet

2013-07-15 23:18

Hej alle,

Først tak for dette. For mig at se virker det som om at danskerne er langt bagud på dette punkt I stortset alt. F.eks. de gamle TSH værdier, manglen på måling af T4, T3 ol ved hver blodprøve tagning, D-vitamin mangel som ikke bliver taget alvorligt (Thyroid er meget afhængig af dette), ingen forklaringer og råd mht tilskud og diet, kun T4 - tag det og du får det fint! Meen mår man så stadig har det dårligt på T4, bliver man overfuset eller igoret - kan det være rigtigt? Der er jo ingen der ønsker at have det dårligt!! Tak for indsamlingen!

Gæst

#62

2013-07-17 11:05

Hvor er det godt at der er mennesker der bruger deres tid og indsigt i denne sygdom til at gøre noget for at hjælpe os alle. Tak for det.
Den ikke så vidende endnu- Abelone Philippa Mørk


Gæst

#63

2013-07-24 09:09

Tak for det gode initiativ og jeg har netop underskrevet og delt. Dog synes jeg at oplægget virkelig fortjener at blive korrigeret og strammet op sprogligt af en dygtig skribent.Der er for mange fejl og risiko for misforståelser og der er en tone som desværre betyder at det ikke tages alvorligt, af dem det er rettet mod. Lad en dygtig, evt jurist eller sprogkyndig person rette det til. Det er et vigtigt budskab og det skal have størst mulig virkning.
Med ønsket om hjælp til de mange der ikke får den rette behandling!
Alice

Gæst

#64 Re:

2013-07-25 22:42

#63: -

Hej Alice  Jeg synes faktisk at indlægget er helt som det skal være der er intet at korrigere på  -  dem der vil misforstå vil gøre det uanset   hvad - typisk endokrinologer vil  - fordi  de vil gøre det til skamme ( uretmæssigt )   indsamlingen er som den skal være  - og alt hvad der skrives kan understøttes  videnskabeligt   :)

Carina


Gæst

#65

2013-08-08 12:07

Jeg har i ca. 6 år været behandlet med eltroxin 2oo mygr. dgl., og har haft det forfærdeligt hele tiden, nu er det helt galt, og jeg er er selv gået i gang med at tage thyreoid 60 mg x2 dgl. og syntes selv, at det går bedre, men jeg føler mignervøs over, at der ikke er nogen, der tager mig alvorligt og vil hjælpe mig.

Gæst

#66

2013-08-10 22:30

!

Gæst

#67

2013-08-13 12:46

Endelig kommer der fokus på den sygdom !

Gæst

#68

2013-08-14 20:49

Hej jeg er rigtig glad for at der er blevet taget dette initerivitet . Jeg håber der sker nogle drastiske ændringer nu . Mvh Pia Møller Andersen

Gæst

#69 Re: Hvad er det, man skriver under på?

2013-08-14 21:27


Gæst

#70

2013-08-25 07:47

God ide håber man snart kan komme igennem til de kloge læger

Gæst

#71

2013-08-25 07:57

Vi vil ønske rigtig mange vil stå sammen her og hjælpe hinanden

Gæst

#72

2013-09-05 07:44

Super skøn og med garanti også en brugbar underskriftindsamling

Gæst

#73

2013-09-09 09:14

Underskrevet og delt på flere sider. Jeg lider også af sclerose, så har et godt netværk der ved hvad det vil sige at kæmpe.
håber der bliver skrabet nok underskrifter sammen snart :-)

Gæst

#74

2013-09-29 19:09

Håber snart at alle vi stofskifte mennesker bliver hørt , så vi kan få livskvaliteten tilbage og ingen smerter..
CharlotteH

#75 Re: Re: Hvad er det, man skriver under på?

2013-09-29 21:40

#26: - Re: Hvad er det, man skriver under på?

Du skriver, at man i Tyskland behandler ved TSH over 2,5. Har du nogen links, dokumentation eller lignende på dette, som jeg kan læse og vise min læge. Jeg har fået målt mit TSH til 2,8 to gange, og min læge vil ikke gå videre med noget som helst, da det jo ligger indenfor normalen. Dette på trods af, at jeg lider af to andre autoimmune sygdomme, og har det dårligt. Og i den forbindelse, har du anbefalinger af læge/behandler i Tyskland?