Effektiv stofskifte / Immunbehandling behandling søges snarest

peter57

#101 Re: Hvad er det, man skriver under på?

2014-05-10 16:22

#25: Stud.med. - Hvad er det, man skriver under på?

Den mest udbredte opfattelse i den danske lægeverden er, at en stofskifte sygdom altid er en simpel sygdom som er uden symptomer og konsekvenser, hvis man har en TSH værdi indenfor de i Danmark accepterede grænser.

Mange af os, der lider af en stofskiftesygdom, mærker på egen krop, at det ikke er så simpelt. Det samme er en stor del af lægeverdenen i udlandet klar over.

Det er meget varierende fra person til person, hvilke konsekvenser ens stofskiftesygdom har.

Det vi gerne vil er, at den danske lægeverden får opdateret sin viden om stofskiftesygdomme. Det betyder BLANDT ANDET, at man ikke alene bør vurdere en stofskiftesygdom udfra en TSH-værdi, hvor det danske "normalområde" for TSH desuden er en del bredere end de almindeligt accepterede grænser i mange lande med et (åbenbart) højere udviklet sundhedssystem.

Så efter min opfattelse, skriver vi under på et krav om en mere professionel behandling i det danske sundhedssystem.

ion

#102 Re: Hvad er det, man skriver under på?

2015-02-12 17:34

#25: Stud.med. - Hvad er det, man skriver under på? 

 Hej stud.med

Vi vil gerne have at lægerne tænker mere på os mennesker og samarbejder med os patienterne, lytter til hvad vi fortælle dem,spørger hvordån vi har det og hvad symptomme vi har isted for at kun kikker på nogle blodprøve som er ikke engang relevante, engang nok i vores situationer,vi vil gerne have at vi blive behandlet med respect og seriositet,(det er faktisk også os der har betalt deres uddannelse igennem den skat vi betale), det kan hjælpe lidt hvis de ikke opfører sig som konge og er så arrogante overfor deres kunder, fordi det er det vi er : kunde i deres butik, og vi skal stille krav og forvente den bedste behandling, fordi hvis vi ikke eksisterer så har lægerne ingen arbejde. Man det kan godt være at det er derfor Lægerne har ingen interese i at behandle os , hvad skal de live af hvis vi allesammen bliver rask?

Så tænk på, engang når du bliver læge, om du gøre det for pengerne's skyld alle for at hjælpe os!?

En patient som har livet med ubehandlet(dårligt) behandlet Hashimoto,lavt stofskifter fra jeg var 14 år til idag hvor jeg er 52 år og er fuldstendig færdig.

 

 


Gæst

#103

2015-06-09 08:27

Det er på tide at kursen bliver ændret i forhold til forskning, forståelse og behandling af diverse stofskiftelidelser. Lægerne er uvidende og medicinalindustrien kører i den grad med klatten på trods af at mange af os ikke tåler den syntetiske medicin. Håbløst oldnordisk uvidenhed - der må tænkes ud af boxen her. Tak!

Gæst

#104

2015-06-09 08:36

Er taknemmelig over der er nogle der arbejder/ synliggør stofskifteproblemer.

Gæst

#105

2015-06-09 09:52

Fordi jeg er en af dem der sejler sin egen sø og har snart gjort det i fire år.

Gæst

#106

2015-06-09 12:08

Har brug for hjælp

Gæst

#107

2015-06-09 12:36

Har i mange år været stofskiftesyg, og jeg bliver harm over, at en endo ikke kan hjælpe, så man skal forgiftes af mange forskellige piller som snildt kunne være undgået, hvis man havde fået den rette behandling

Gæst

#108

2015-06-09 16:22

Fordi man ikke gør nok for patienter som os. Lægerne på hospitalet lytter ikke til patienterne. De er dikteret af medicinal industrien. Håber at der bliver mere fokus på en behandling der hjælper.

Gæst

#109

2015-06-09 23:03

Jeg skriver under, fordi jeg i flere år gik med sygdommen unden at blive diagnostiseret, selv om jeg flere gange henvente mig til lægen, og fordi jeg derefter i årevis er blevet medicinsk underbehandlet.
Nu er behandlingen vist ved at rette sig til. Men hvilken skade på kroppen har det betydet?

Gæst

#110

2015-06-10 01:19

Fordi Jeg er blevet FEJL-DIANOGTISERET i mange ÅR,OG TAGET HELE 33 kg PÅ ,Først for månded Siden fik jeg endelig Konstateret FORLAVT STOFSGIFE,Overlevet Ovarie-CANCER i stadie 2
og har nu DIABTES 2

Gæst

#111

2015-06-10 07:25

Jeg er selv en af dem der får Eltroxin, 3 stk hver dag.

Gæst

#112

2015-06-20 16:22

Har haft Hashimoto siden 2002, blev behandlet af en super dygtig intern mediciner Hardy Toft fra Hillerød. Stoppede desværre for mange år siden pga alder. Efter kemo i 2012, har det ikke været muligt at få styr på Hashimoto , har vandret rundt i systemet for at finde en ENDOKRINOLOG som ville behandle mine symptomer og ikke mine tal.
Er nu i kombinationsbehandling T3/T4, nu af egen læge.

Gæst

#113

2015-09-24 10:32

Jeg kæmper med samme symptomer som alle andre - kunne godt tænke mig at få livet tilbage. Fik konstateret Hashimoto i 1995.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-11-10 11:59



Gæst

#115

2015-11-10 12:02

Fordi jeg selv har lavt stofskifte. Det fik jeg konstateret i 2012; først fik jeg Eltroxin, den fik jeg angst af, så fik jeg Euthyrox, den blev jeg meget træt af, og mine tal blev ikke bedre, nu har jeg fundet en læge, der udskriver Erfa Thyroid, det gik godt i begyndelsen; men jeg fungerer ikke optimalt endnu. Jeg er stadigvæk møg træt.

Gæst

#116

2015-11-10 13:27

Fordi jeg har sygdommene og er enig i alt Carina har skrevet.

Gæst

#117

2015-11-10 17:32

Bliver selv behandlet nu med Thyroid nu, men sikke et besvær man må igennem, for at komme til at finde enlæge der vil give recept og ansøge Sundhedsstyrelsen, og hospitaler og Endokrinologer,der ikke vil samarbejde for ens bedste. Har det langt bedre på naturligt stofskiftehormon. Har udviklet svær knogleskørhed, kræft i underliv og fjernelse af galdeblærer under 36 års behandling med Levothyroxinnatrium, som eneste tilbud til behandling efter fjernelse af 44% skjoldbruskkirtel, som nu i dag faktisk er visnet helt væk. Gik glip af de øvrige hormoner der skulle regulere kalkstofskiftet cacitonin samt T2 og T1 til stor skade for mig.
Det bør være lettere at få Thyroid, som man havde fine resultater med, før den syntetiske kom på markedet.


Gæst

#118

2015-11-10 17:50

Jeg er selv stofskifte patient på 11 år. Jeg har siden jeg blev syg, taget mange kilo på og kæmper en kamp for, at tabe mig. Jeg er ofte meget træt. Jeg har gået til opfølgning hos en dygtig læge på Aabenraa sygehus. Desværre kom der ofte en anden læge, som blot kiggede på tallene og så om jeg skulle sættes op eller ned i dosis. Nu er jeg afsluttet fra sygehusets side og henvist til egen læge. En dygtig læge,men bestemt ikke med stor kendskab til Stofskiftepatienter.

Gæst

#119

2016-03-27 16:40

Har spist, (og føler jeg blev forgiftet af), eltroxin i 11 år, og blev bare dårligere og dårligere, tykkere og tykkere, konstante smerter, fjernet galdeblæren osv,
endelig mødte jeg en læge som ville give mig en recept på ERFA THYROID, som jeg så får fra Tyskland. ERFA gav mig mit liv tilbage, heldigvis, for jeg var tæt på at opgive det...

Gæst

#120

2016-07-10 15:34

Stofskifte problemer er som at leve i helvede. Hvis T4 alene ikke virker og folk kan opnå bedring med det andet medicin, hvorfor så ikke lade dem få det? At nægte folk behandling der virker er jo vanvittigt når der er tale om en så invaliderende sygdom som denne.
Mette

#121 Re:

2018-02-21 17:48

#115: -  

Hej 

Min datter (26) har fået det meget tidligt (19-20 år) og har det meget dårligt. 

Kan du anbefale mig den læge der udskriver den bedste medicin (thyroid)

Jeg er meget bekymret. Hendes læge er fuldstændig blank og anbefalede en diætist!!!

På forhånd tak

mette