Nej til et moderne kontanthjælpsloft

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til et moderne kontanthjælpsloft.


Gæst

#301

2015-10-21 16:50

Jeg har en datter på 24 år, som er kronisk syg med mange smerter i bevægeapparatet og derfor ikke i stand til at fungere på normale vilkår. Intet medicin kan afhjælpe dette, alt er prøvet uden virkning, med udsigt til er resourceforløb, som hun ikke kan klare og derudover er hun alene mor til en datter på 3 år.


Gæst

#302

2015-10-21 18:23

Fordi det er så fuldstændig vanvittigt skævt og skal rulles tilbage!
Beskat de rige i stedet for!

Gæst

#303

2015-10-21 20:55

Fordi jeg i øjeblikket er i revalideringsforløb som nok til sidst ender med kontanthjælp. Fordi jeg ikke kan arbejde ret meget pga. forfærdelige smerter i mine knæ efter tre operationer. Fordi jeg tager en masse smertestilende piller pga. disse smerter og har en masse bivirkninger pga. dem. Til sidst fordi min mand snart ender på kontanthjælp pga. alder og sygdom. Så jo stop endelig det tiltag samt andre som umenneskeliggør tilværelsen for syge mennesker og folk uden arbejde.

Gæst

#304

2015-10-21 21:01

Vi kan ikke være bekendt at samfundets ringeste stillede skal betale for skattelettelser,og mange af dem er for syge til at komme ud af kontanthjælpen,så de er straffet nok.hvis der er nogle der udnytter systemet må det være mulig at finde dem i stedet for at ramme alle.Man skulle måske til at se på jobcentrene,dem der sidder der er måske ikke dygtige nok

Gæst

#305

2015-10-21 21:27

Alle kan ikke klare vores arbejds samfund, som kræver stor fleksibilitet og at vi konstant er omstillingsparat. At skære så meget i kontanthjælpen vil gøre kontanthjælpsmodtagere fattige, der kan betyde at deres forældre evne forringes. Evnen til selvudvikling mindskes, evnen til at se deres egne ressourcer bortfalder, når de skal bruge alle deres resourcer og opfindsomhed på at finde penge til deres og deres børns basale behov.

Gæst

#306

2015-10-22 05:15

Det går udover mig og mine 2 børn

Gæst

#307

2015-10-22 06:18

Pga at der er forfærdeligt mange syge mennesker parkeret på kontanthjælp, hvilket vil sige, at de bliver permanent ramt, for der kan de stå billigt parkeret i mange år (uanset at nogle politikere prøver at bilde befolkningen ind at det kun er midlertidigt). De syge burde slet ikke være at finde på kontanthjælp - det burde splittes op, så syge var på en evt sygeløn, der var højere end en kontanthjælp. Man kunne med fordel bruge midlertidig førtidspension, som faktisk allerede findes, men stort set aldrig bliver taget i brug! Så ville man i øvrigt også få et meget mere retvisende billede af, hvor mange der reelt var på en midlertidigt kontanthjælp, og hvor mange der reelt var syge under evt udredning.


Gæst

#308

2015-10-22 07:41

Jeg har selv prøvet at være på kontanthjælp, er nu i ressourceforløb, og det er til en kontanthjælpssats. Man kan kun overleve og ikke mere. Og så vil de til at skære yderligere, det er jo fuldstændig vanvittigt. Hvornår går det op for de FEDE politikkere, at der er så mange fattige mennesker på sultegrænsen. De bliver ved med at tale om, at vi lever i et velfærdsland. Hvorfor har vi så ikke en minimumsgrænse for, hvor lidt det er acceptabelt, at folk skal leve for? Det hører man aldrig om mere.

Gæst

#309

2015-10-22 11:40

Fordi den regering er tossede i deres hoveder

Gæst

#310

2015-10-22 16:46

Ja fordi...de kan sguda ikke skære mere end de har gjort! Det gralt nok i forvejen.

Gæst

#311

2015-10-22 20:29

Fordi man ønsker at gøre livet (endnu mere) surt for en masse mennesker uden andet formål end netop det - at de skal have det tiltrækkelig træls :(

Gæst

#312

2015-10-23 09:15

Hvis kontanthjælpen sættes ned, bliver der flere hjemløse i Danmark og kriminaliteten stiger, det er der ingen tvivl om.
Jeg er selv på kontanthjælp og lever for under 1000 kr om måneden.
Henning Melgaard
Gæst

#313 Politisk opbakning

2015-10-23 16:48

Jeg har skrevet under for længst, men er nødt til at komme frem med min forundring: Det er direkte umuligt at få nogen politiker, eller noget politisk parti til at give en håndsrækning,  ved at anbefale underskrift indsamlingen  på deres Facebook side. 


Gæst

#314

2015-10-23 17:40

Fordi yderligere pres ikke får flere i arbejde,som ikke er der,men i stedet gør dem mere syge.

Gæst

#315

2015-10-24 20:50

Fattige skal ikke gøres mere fattige..i et velfærdssamfund, hvor der er råd til at hjælpe hinanden...i svære tider uden arbejde til alle.
Flemming Leer Jakobsen
Underskriftindsamleren

#316 Integrationsydelse er med i kontanthjælpsloftet

2015-10-25 09:47

#84: -  

Hej,

Når integrationsydelse er med, så er det fordi det også er en del af forslaget om moderne kontanthjælpsloft.

"Loftet kommer også til at gælde for modtagere af uddannelseshjælp og integrationsydelse."

side 4 i forslaget.

"Den tidligere 225 timers regel omfattede kun ægtepar, hvor begge modtog kontant-hjælp på voksensats. Regeringen ønsker at genindføre reglen og samtidig udvide målgruppen, så rådighedsreglen som udgangspunkt gælder for alle uanset civil-stand. Det vil sige både jobparate og aktivitetsparate modtagere af kontanthjælp, uddannelseshjælp og integrationsydelse, samt både gifte og ugifte i kontanthjælps-systemet."

side 6 i forslaget.

Læs mere her (åbner i nyt vindue):
Fakta ark om forslag til moderne kontanthjælpsloft (PDF) (BM.dk)

Via
Pressemeddelelse om

Jobreform: Det skal kunne betale sig at arbejde (BM.dk) (2. oktober 2015)

Så der er absolut ikke blandet noget sammen med underskriftsindsamlingen for et Nej til et Moderne kontanthjælpsloft.

Du kan iøvrigt se de anonyme kommentarer på facebook siden, som vi opdaterer dagligt:
Nej til et Moderne Kontanthjælpsloft (Facebook.com)

Jeg håber, at du vil genoverveje din modstand mod at skrive under.

Mvh

& Spred glæde...trods alt :)


Gæst

#317 DF ender altid med at ofre de fyrede medarbejdere

2015-10-29 14:45

DF ender altid med at ofre de fyrede medarbejdere for en grænsebom. Det næste arbejderparti bliver de aldrig.


Gæst

#318

2015-10-29 15:36

Jeg er af den overbevisning, at man ikke kan skære mere i ydelserne på udsatte området, uden det fører til andre sociale problemstillinger, så som hjemløshed, ligegyldighed, kriminalitet mm.

Gæst

#319

2015-10-29 15:57

Hvorfor skal den svage borger misbruges i det politiske system i Danmark. De rige udsulter de svage, så de svage bliver udryddet ved at de dør.
Hermed spares på kontanthjælp pension og der skal ikke være lejligheder til de svage borgere i landet.
Tilmed ser det godt ud at der ikke er mange ledige som skal have en form for overførselsindkomst.
Så er vores kære beskæftigelsminister glad.
Husk lige at minister betyder at tjene landet og ikke udnytte landet.
Det er der en del som har glemt.

Gæst

#320

2015-10-30 19:29

Jeg har skrevet under fordi der er 152.900 personer på kontanthjælp i Danmark. Ud af disse er 120.000 syge,  de har derfor ikke den valgmulighed at gå ud og tage et af alle de jobs der alligevel ikke er der... 


Gæst

#321

2015-10-31 20:06

Fordi jeg er psykisk syg og hvis jeg ender med at ryge ud af min uddannelse, som det endelig lykkedes mig at komme i efter knapt 7 år med adskillige ressourceforløb, et halvt år som hjemløs, og lignende, frygter jeg at hvis jeg ryger ud af uddannelsen, igen vil ryge ud og blive hjemløs. Men lige så meget skriver jeg under for de andre som allerede bliver stampet på af systemet, for de familier, kærestepar, samlevere og gifte der i forvejen har svært ved at få deres tilværelse til at hænge sammen, som må prioritere mad og regninger over, tøj, medicin, social samvær og tandlægebesøg. Det er ikke retfærdigt. Og den måde medierne udstiller folk på kontanthjælp som værende dovne, så seerne med deres på det tørre, som ikke selv har været i systemet eller ikke kommer fra forvejen dårlige vilkår, kan sidde og lappe det i sig og dermed tro at alle på kontanthjælp er dovne.. Sådan er det bestemt ikke, men det vil folk ikke tro for ' sådan siger medierne jo og så må det passe.' Folk der ikke selv har været i, arbejder med, eller er i systemet mister mere og mere deres medmenneskelighed for dem der allerede ligger i sølet, dette kan i den grad ses som udviklingen har været de sidste mange år.

Kunne skrive så meget mere om hvorfor jeg skriver under, men vælger at stoppe her.
mormor

#322

2015-10-31 21:48

Der er mange gratis glæder, både for børn og voksne, men man skal lette røven, for at kunne nyde dem.  Gå en tur istedet for at tage bussen. Jeg mener, tænk på, dette slogan, Man skal yde, før man kan nyde, . Mange forventer, at staten skal betale for alt, men det kan landet ikke blive ved med at klare. Med de horder, der vælter over grænserne i EU, så skal der skæres et sted. Beklager, men hvad ellers? Har selv arbejdet siden jeg var 16, er nu 63. 


Gæst

#323

2015-11-03 18:19

Jeg står selv midt i det hele...

Gæst

#324

2015-11-10 07:27

Vi skal hjælpe hinanden, så får vi det selv godt . Så man kan sige det er af egoistiske grunde

Gæst

#325

2015-11-12 14:02

Fordi det er fuldstændig sindssygt.
Det viser hvor mange fordomme, og hvor lidt medfølelse de har, med folk der er svagere end dem selv. En fact som de laver om til 'det fordi de ikk gider', nå virkeligheden er, at nogle bare er svagere end andre, men stadig har ret til en værdig tilværelse!