Nej til et moderne kontanthjælpsloft

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til et moderne kontanthjælpsloft.


Gæst

#351

2016-02-14 17:47

Jeg skriver under fordi, det er helt urimeligt at forringe forholdende for de mennesker, som er svagest stillede i vores samfund.

Gæst

#352

2016-02-14 18:39

Fordi jeg er enlig mor til 2 børn og desværre på kontanthjælp.
Jeg har skrevet under fordi jeg selv kæmper med at få det hele til at løbe rundt, bare sådan som det er nu.
Så med en nedskæring vil det være umuligt at for det hele til at løbe rundt.

Gæst

#353

2016-02-15 08:06

Usmagelig!
Uintelligente forslag er vejen til Danmarks finansielle undergang.
Husk på hvem der skal genopbygge dette land nu hvor regeringen har plyndret og straffet de svageste borgere i landet for det er ikke de velhavende der vil gå side om side med den almene borger!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-02-16 17:59



Gæst

#355

2016-02-19 01:04

Jeg skrev under, fordi det rammer alt for mange sårbare eller direkte udsatte mennesker. Ingen kan gøre for, om de er ramt af arbejdsløshed, skader, sygdom eller andet, som gør dem "ukampdygtige". Mange af de mennesker, der er langtidsledige på kontanthjælp, har et eller flere problemer, som de af forskellige grunde ikke har kunnet få hjælp til. Der er en lang række "huller" i det såkaldte danske velfærdssystem, "huller", hvor virkelig mange mennesker falder igennem og bliver efterladt uden den hjælp, som de behøver og i princippet har ret til. Nu gør det ikke sagen bedre, at regeringen lader mange mennesker være helt uden indkomst eller med en indkomst, som er så lav, at det ikke er muligt at klare sig for den i det danske samfund.

Gæst

#356

2016-02-20 20:34

Vi lever i et samfund hvor de rige bliver riger og de fattige bliver fattigere. Det hænger overhoved ikke sammen med et velfærdssamfund. Jeg mener at den nye generation af politiker er med til at ødelægge nået som andre har kæmpet hårdt for at få til at fungere bare for de kan få lidt ekstra selv.

Gæst

#357

2016-03-03 10:07

De par millioner (eller er det overhovedet så meget), der kan spares ved at presse enlige og deres hårdt pressede børn (det er ikke sjovt at være den fattigste i sin klasse og endnu mindre sjovt at være den fattigste i en ny klasse fordi ens familie må flytte for at få råd til en bolig), kunne måske findes i LEGO, ISS eller Danske Banks overskud?

Gæst

#358

2016-03-11 01:47

Efter et længere sygeforløb hos en psykiatrisk afdeling, blev jeg endeligt klar til at trække vejret og få lidt livslyst tilbage.
Så sker dette - Der røg den chance for at rejse sig op fra støvet. Jeg sender varme tanker ud til de familier der har børn og nu kommer til at få et piskeslag af den anden verden. Jeg håber på mirakler.


Gæst

#359

2016-03-23 12:16

Jeg skrev under, fordi de svagest i vores samfund bliver behandlet være og være ! Det kan vi simpelthen ikke være bekendt!!

Gæst

#360

2016-03-23 14:18

SIND Tønder følger med på sidelinien og er fortvivlet over de mange tiltag, der rammer de svage i samfundet!

Gæst

#361

2016-03-23 17:22

Fordi forskellen på rig og fattig bliver større og større herhjemme og ude i verden. Der er overhovedet ingen grund til at 'straffe' den fattige del af DK yderligere . Vi har masser af råd til et ordentligt velfærdssamfund og hvis noget skulle mangle kunne vi passende begynde med at inddrive de manglende skatter fra rige svindlere.

Gæst

#362

2016-03-24 00:14

Skriv under nu !

Gæst

#363

2016-04-02 14:18

Fordi jeg synes det er en umenneskelig regel at straffe folk som i forvejen sidder så hårdt i det. Der kommer ikke flere jobs af at man gør det her.

Gæst

#364

2016-07-09 10:21

Danmark er efterhånden ved at blive et asocialt land. Det er så trist at opleve, hvordan store kapitalfonde køber mere og mere af DK`S virksomheder. Herved bliver de rige rigere og de fattigere fattigere. Det er meget meget trist

Gæst

#365

2016-07-10 05:36

Fordi kontanthjælpsloftet er umenneskeligt og umuligt at overleve på. Desuden kan vi alle komme i den situation, at vi er nødt til at modtage kontanthjælp i en periode, og dermed er det vigtig for os alle at bibeholde et anstændigt sikkerhedsnet.

Gæst

#366

2016-07-10 11:34

De er total umenneskelige i venstre, hvor vil de dog hen med at gøre ledige til total fattige mennesker og stakkels de børn der lever i disse familier der bliver ramt. Skammeligt!!!!!!!!!
Bettina.

#367 Re:

2016-08-12 11:44

#18: -  

 Det ville jeg også være hvis jeg ikke selv nåede at finde noget andet. Vi var "heldige" at finde en at bytte med.

men det er svært at skulle rive rødderne op og flytte ens børn fra det eneste sted de har været vantil at bo.

de får nu lidt længere til skole og mindre plads. Samtidig med at det kun er min ældste datter som kan få sit eget værelse. Min yngste datter og jeg skal dele værelse. 

Det bliver ikke sjovt


Gæst

#368

2016-08-18 10:33

godt intiativ, hva fanden ligner det at snuppe penge fra de fattigste i landet, som om man kommer

hurtigere i job fordi man gør folk fattigere.. stat og kommunen har undergravet arbs markedet,med deres praktik/nyttejob.. hvem fanden ansætter folk,når man bare kan ringe til kommunen og vupti,så kommer der en kontanthjælps modtager og arb gratis for een.. og det der mange virksomheder som gør.. smart.. bare ikke for personen på hjælp..


Gæst

#369 Re:

2016-08-18 10:38

#366: -  

 alle stemte for reformen.. undtaget enhedslisten.. så venstre er lidt misvisende.. men så ved du da hva du skal stemme næste gang..:-)

 


Gæst

#370

2016-09-11 13:19

Fordi der er alt for mange familier der bliver ramt af dette og skal leve under alt for kummerlige kår

Gæst

#371 #26

2016-09-15 20:10

Fordi, jeg dagligt i mit arbejde, sidder med mennesker som har haft en opvækst med svigt og traumer. Som børn er de ikke blevet set eller hjulpet. De har senere udviklet misbrug og andre selvdestruktive overlevelsesstrategier. I behandlingen gør de et stort stykke arbejde for at finde sig selv,  lære tillid og tro på at det er en plads for dem i samfundet.  De vil intet hellere end at komme i arbejde,  men bliver ikke kaldt til samtale. Uddannelse er nærmest umuligt, da de ikke kan betale husleje med su og ikke har ressourcer til både at studere og arbejde.  Nu skal de så også risikere at miste den bolig som er det eneste faste fundament de har.  Er så træt af at høre at disse mennesker ikke vil arbejde.  Sandheden er at de ikke kan få arbejde.


Gæst

#372

2016-09-16 14:25

jeg skriver her med under på at jeg er enig i denne sag

Gæst

#373

2016-09-21 09:18

Det er så fuldstændig urimeligt at behandle mennesker på denne måde. Mennesker der hver dag gør det bedste de kan, derfra hvor de befinder sig i livet.
Jeg har fået mere end nok at de udmygelser af mennesker, der finder sted i vores samfund.
Det går den helt forkerte vej, alene fordi der sidder nogle få padder på magtens tinde der kun tænker på profit og løndumpning ....
De er godt i gang med at smadre vores samfund, så der ikke er noget af værdi tilbage til vores børns generation, når de skal overtage.

Gæst

#374

2016-09-21 13:15

Når der er milliarder kroner til bombefly, endnu flere kroner er i skattely, så skal der også være råd til at vores kontanthjælpsmodtagere, gamle og andre værdig trængende kan leve anstændigt, når der jo ikke er arbejde nok til alle.

Gæst

#375

2016-09-21 14:23

Fordi rigtig mange bliver ramt, som ikke er i stand til at arbejde. Og alt det med f.eks at finde en billigere bolig har ingen gang på jord, de er der ikke.