Nej til et moderne kontanthjælpsloft

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til et moderne kontanthjælpsloft.


Gæst

#276

2015-10-15 18:51

forstår ikke at Loft får 1.500.000 mill. for at gå hjemme vores forsvarsminister var der kun 93 dage .så kunne han også få 1.500.000 mill. i vederlag de næste 3 år , uden at de skal lave noget . Unge mister deres penge 5800 kr hvis de falder ud og bliver hjemløse og Børne familier skal leve i fattigdom hvis de mister 4000 kr om måneden mens de rige suser forbi dem og griner de har deres vederlag . hvor ender vores velfærd henne. Joacim B. Olesen fik støtte i !0 - 15 år af team DK. og sidder nu i folketinget og skærer i den kontanthjælp som mange håber på de kan få når helbredet og arbejdsmarked svigter . men han sikker til folketingsløn til 600.000´- 1000.000 mill. og kan gå på pension som 60 årig . og hvad har han gjort for samfundet . intet og vi andre skal blive til 65 - 68 års alderen for en lille pension men han kan til den tid få op til 50.000 0m måneden .lad os nu fo det de har lovet .en rimlig løn så vi kan få mad og bolig ,men det hænger i en tynd tråd hvis vi ikke får nogle medmensklige politikker der kan lave en mere lige fordeling af vores vældfærdsydelser . så ud med de banditter og lad os få nogle folkevalgte der ikke svindler med vores alle fælles kasse rimlig løn og pension til os alle ????? :) :)

Gæst

#277

2015-10-16 00:18

Fordi
Det er vigtigt at forstå at alt for mange kommer i en forfærdelig knibe heraf

Gæst

#278

2015-10-16 02:20

Fordi jeg har været hjemløs med min datter før, og det var det traume der gjorde mig for syg til at arbejde. Jeg ved ikke hvordan jeg skal klare det hvis vi bliver hjemløse igen, men det var viden om at boligstøtten ville holde os oven vande hvis jeg ikke fandt et sted vi havde råd til, det gav mig energien til at fortsætte. Nu er jeg klar til at give op. Jeg orker ikke mere kamp.
vibeke1628
Gæst

#279

2015-10-16 06:13

Fordi jeg finder det total hjernedødt (a la Joakim Olsen stil) at politikere er så kortsnudede og selv gerne tager imod diverse unødvendige ydelser (fratrædelsesbidrag, ministerløn efter fratrædelse o.s.v.) Jeg er selv kontanthjælpsmodtager - på vej til forhåbentlig pension - men har været på arbejdsmarkedet fra 16 år til 58 år - er nu næsten 62 og lige læst om hende fra Randers som valgte at tage sit eget liv på grund af Randers kommunes afgørelse.


Gæst

#280

2015-10-16 12:05

Efter 33 år i det sociale system ved jeg hvad mangel på penge betyder for børnenes muligheder i mange familier.
Henriette skjoldborg

#281 Skriverunder pga jeg selv har været i system siden 1997

2015-10-16 12:28

Er dog på recusseforløb siden feb 2014

men føler f også svigte efter 18 år i systemme uden hjælp og ikke lommetørklæde i flexjob inu


Gæst

#282

2015-10-16 14:30

Vi har åbenbart råd til kampfly, eftervederlag, topskattelettelser, men vi vil ikke bruge penge på de mennesker, som er dårligst stillede i vores samfund. Et kontanthjælpsloft vil få flere mennesker længere væk fra arbejdsmarkedet.

Gæst

#283

2015-10-16 15:28

Kontanthjælpsloftet vil betyde, at langt flere børn vokser op i fattigdom.

Gæst

#284

2015-10-17 13:02

Min søn er på kontanthjælp og har ikke råd til en lejlighed og forbrug til el og varme. Min søn bor i en kollonihave,det bliver ikke nemt til vinter er bange for han bliver syg i krop og sind. Det er ikke sundt at starte voksen livet på den måde. Jeg er førtidspensionist og bliver trukket i kr.hvis han bor hos mig,det har jeg prøvet og det går ikke.

Gæst

#285

2015-10-17 14:42

 Det er frygteligt at erhvervslivet har fået så meget magt og derved kan undertrykke mindrebemidlet i vores samfund. Psykopat tendensen som vi ser i flere og flere politikkere, er et sørgeligt udtryk for magtelitens sygelige dagsorden, som handler om penge og magtmisbrug over dem som ikke har så mange. Kæmpe samfundsproblem at magteliten også sidder på bestyrelsesposter i medierne /TV og manipulerer med sandheden som kommer ud til befolkningen. Det er på tide at SKAT tjekker dem efter i sømmene og finder ud af, om de idet hele taget bidrager til fællesskabet med skattekroner, eller om de bare malker statskassen og befolkningen. :-( Lad os få noget medmenneskelighed tilbage inde på Borgen og i vores lille Danmark og så smid de pengegriske erhvervselite- samfundssnyltere samt mafioso EU ud af vores tidligere demokratiske land. Magten tilbage til folket og kærligheden til hverandre i fokus <3

Kim

#286 Re:

2015-10-17 14:51

#18: -  

 Kan du ikke bare finde noget billigere at bo i så? :s

Kim

#287 Re:

2015-10-17 14:52

#276: -  

 Nu er der ingen i Folketinget som får løn på 1000.000 milliarder.. Men.. Ja.. Det kunne være lækkert. 


Gæst

#288

2015-10-17 14:56

At gøre mennesker fattige skaber kun mere elendighed, der senere måske skal rettes op på

Gæst

#289

2015-10-17 17:23

Der er så mange grunde til at det er fuldstændig forfejlet politik at jeg ikke ved hvor jeg skal begynde at remse op, men fattige mennesker uden overskud har sværere ved at finde arbejde så hvad er ideen overhovedet.

Gæst

#290

2015-10-17 21:18

Det harmer mig og gør mig rasende, at regeringen vil sparke til mennesker, som allerede ligger ned med alvorlige problemer!

Gæst

#291

2015-10-18 14:59

For at folk snart forstår, hvad der sker af lovbrud i
systemDK/Retsvæsnet,
er her nogle eksempler på
1 persons sager:

SystemDK = Kaos & lovbrud

Når jeg tænker på et barn kommer til 7/7 en søndag... ordene 'Der er SÅ mange måder jeg kan ramme dig på' siges en mandag... og først en onsdag starter KAOS. Som både politi og jeg sir... hvem ville afl et barn søndag, for for at foratage mistanker onsdag??? Et SYGT hovede

Gæst

#292

2015-10-19 12:08

er selv kt modtager pga kronisk sygdom

Gæst

#293

2015-10-19 17:05

Fordi grænsen er nået og vi må stå sammen og sige stop. Hvem bliver de næste, hvis vi ikke yder modstand nu?

Gæst

#294

2015-10-20 20:05

Vi skal ikke ramme dem som har det elendigt i forvejen og vi skal ikke taget modet fra de unge det givet langt fra et godt resultat lige her og nu og på sit langt ud i fremtiden.

Gæst

#295

2015-10-20 21:15

Fordi "et moderne kontanthjælpsloft" er et brud på Grundloven..

Gæst

#296

2015-10-20 22:50

Alle mennesker i et land som Danmark har ret til et sted at bo, varme, sund mad, tøj mv - og lad dog folk have råd til at gå på aftenskole mv. Må man først fx få børn i dag, når man er fyldt 30 år? For hvordan skulle de unge mennesker dog have råd til en god tilværelse til kommende generationer? Jeg mener direkte, at kontanthjælpsloftet er groft fysisk omsorgssvigt - og at pågældende ministre må fjernes med det samme. Man kan jo fx også kalde det for personfarlig kriminalitet - og tortur. De færreste, som er rigtige i hovedet, ønsker næppe, at nogens voksne børn af økonomiske årsager evt skulle være tvunget til at være ude i mørket om natten i utrygheden og uvisheden, og mange falder fra gr kulden. Hvad med pigerne, hvis de bliver voldtaget osv? Alle fortjener et godt og indholdsrigt liv, som de kan se tilbage på med glæde; bitre borgere giver nok ikke den bedste sammenhængskraft.

Gæst

#297 Re:

2015-10-20 22:55

#278: -  

 Jeg håber alt godt for dig og din datter i fremtiden. Regeringen bliver måske væltet nu; men hvad hjælper det med Mette Frederiksen? Suk.


Gæst

#298

2015-10-21 11:52

Fordi det truer, især børn af enlige forsørgere, med at ende i fattigdom og på gaden. Urimeligt, når der er så mange syge, uarbejdsdygtige mennesker fejlagtigt placeret på kontanthjælp. De er jo afhængige af hjælp. Og når regeringen lader uskyldige børn betale prisen, er det slet og ret uanstændigt! Danmark har brug for at disse børn trives, med fremtidige udfordringer og ældrebyrde.

Gæst

#299

2015-10-21 12:48

Jeg er på kontanthjælp. Pga benprotese og psykiske lidelser er det svært at få et arbejde.
Jeg har en søn på snart 6 år og efter sidste reform mistede jeg 2000 kr. Jeg er nødsaget til at flytte fra min handicap venlige lejlighed men det er også svært at finde en lejlighed til mine behov. Vi ryger på gaden hvis den nye reform træder i kraft. Jeg har ikke brug for at blive straffet økonomisk fordi jeg har svært ved at få et arbejde. Stop med at sparke til folk der allerede ligger ned!
Melanie
Gæst

#300

2015-10-21 15:54

Jeg finder det helt naturligt at sætte min underskrift: Fordi det ikke er nødvendigt , og vi ved besparelserne skal gå til at financiere skattelettelser for dem der alligevel ikke bemærker en ektsra krone. Fordi det i forvejen er næsten umuligt at overleve på den sats der pt. er gældende. Fordi vi ved at ulighed skader samfundet med boomarang effekt på alle sundheds parametre, herunder øget kriminalitet, misbrug, sygdom. Fordi ressourceforløbs ydelsen følger kontanthjælpen. Fordi jeg selv skal forsørge undertegnede på en ressourceforløbsydelse samt min teenage datter for under 12.000 før skat ved nedsættelse af kontanthjælpen. I forvejen er det helt urimligt at en ung ikke forsørger får næsten det samme som en ældre enlig forsørger, og nej, ikke-forsørgerens sats skal ikke sættes ned, men derimod bør en enlig forsørger sats sættes op!!! Personligt er vi næsten 2 voksne der skal leve for 9000 efter skat. Det er vanvid at skære her for at andre kan få en amarone mere!!! Jeg er dybt berørt af den politik der føres. Jeg er dybt berørt af den retorik og holdningsdannelse der florerer i fuldt flor omkring udsatte, ledige, sårbare syge. Jeg er dybt berørt af at mennesket skal ensrettes på den måde der lægges op til. Vi er forskellige. Vi formår forskeligt. Intet er, uden undtagelser. Intet er stationært, dog med få undtagelser. Vi er alle mennesker af den samme verden. Hvert eneste individ er enestående. Det ene menneskeliv er kun i kraft af det andet. Et liv er ikke mere værd end en andens liv. Kun sammen er vi stærke. Jeg er dybt berørt ikke kun økonomisk, men i den grad og særdeles menneskeligt af denne politik! Så kan vi ændre den går jeg all in. Tanker til alle <3