Nej til et moderne kontanthjælpsloft

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til et moderne kontanthjælpsloft.


Gæst

#76

2015-10-03 19:50

Mener ikke det er de syge, der skal straffes.

Gæst

#77

2015-10-03 19:52

De tager fejl inde på borgen. Gang på gang gambler de med de -i forvejen udsatte- i samfundet. De er ikke værdige til at sidde på deres post og har på ingen måde en sund kontakt med folket. Imens sidder de og mæsker sig og bliver tykke og fede i alle de løgne de igen og igen lægger frem.

Gæst

#78

2015-10-03 19:54

De fatter ikke regnskab i den regering. Fratag en stor del af befolkningen købekraften. Og der vil ikke blive efterspurgt varer. så skal firmaerne fyre. Der vil komme flere der ikke får ret meget i løn. Og så kører dødsspiralen. Denne dumhedens regering STANDSER VÆKSTEN i DK underligt at klamhatten neergaard ikke kender til det.

Gæst

#79

2015-10-03 19:56

Hvor er mennesket? Vi er ikke numre, men mennesker der har behov.

Gæst

#80

2015-10-03 19:57

Jeg har været sygemeldt siden jeg var 18, idag er jeg 27.
Jeg er pt. på uddannelses hjælp, førhen kontanthjælp. Jeg er blevet tabt i systemet på antidepressiv medicin der ikke har hjulpet optimalt, og har derfor udviklet adskillige psykiske sygdomme. Jeg er pt. ikke engang i stand til at afslutte min 9. klasses eksamen, men vurderes alligevel til at være uddannelses parat.
Ved at skære i den lille smule penge jeg har at leve for, så kan jeg forsikre om at min situation bliver kraftigt forværret. Jeg låner i forvejen penge af venner og familie hver måned for at kunne leve, og det i sig selv nedsætter livskvaliteten gevaldigt.
Jeg håber at regeringen kommer på bedre tanker og finder på en anden løsning istedet for altid at skære ned hos de svageste i samfundet.

Gæst

#81 Re:

2015-10-03 19:58

#65: -  

 Du er ikke alene. Jeg kender mange. Og vi er nogle der kæmper sammen med jer. Men kom til demo i kbh d. 6 okt spred budskabet så vi kan få standset dette vanvid


Gæst

#82

2015-10-03 19:58

Kontanthjælpsmodtager og loftet vil få store konsekvenser for min boligsituation

Gæst

#83

2015-10-03 20:00

Endnu et vanvittigt tiltag fra en regering som meget få har valgt, som kendetegnes af adskillige medlemmer der er grebet i svindel og uredelighed - hver gang skal regningen samles op af folk i bunden af samfundet - nu må det stoppe

Gæst

#84

2015-10-03 20:00

Ville gerne skrive under. Det er frygtelig for alle de mennesker det kommer til at ramme. Syntes det er svagt af politikker at gå efter de i forvejen svage. MEN Men men  hvorfor blande integrationsydelse ind i denne indsamling... Nok til at jeg desværre ikke vil skrive under. Sorry... En underskrift til et emne... 


Gæst

#85

2015-10-03 20:08

At fjerne folks økonomiske base får dem ikke i arbejde, men i kriminalitet og endnu mere sygdom og elendighed. Skaf nogle arbejdspladser og folk vil arbejde.

Gæst

#86

2015-10-03 20:11

Det kan ikke være rigtigt at det skal være de fattigste i Danmark der skal spare. Det er på tide at der kommer et loft på lønningerne til politikkerne. Loftet skal ligge på det en kontanthjælpsmodtager får.

Gæst

#87

2015-10-03 20:22

En offentlig ydelse er i dag så lav at de kun lige kan leve ..... Og mange i dag som er en offentlig ydelse er mennesker som har miste deres arbejde også på grunde af en ulykke , arbejdsskader, sygdom osv ........hvor man i kommunerne vælger at sætte dem på en kontanthjælp selvom de er syge .....så mon ikke de heller ville arbejde end at få en offentlig ydelse ...for de har miste en masse penge ved fx at få en sygedagpenge eller en kontanthjælp.Bestemt ikke noget de har gjort for at udnytte systemet ....

Gæst

#88

2015-10-03 20:26

Fordi at det nu er nok med politikernes tusindevis af små justeringer i det offentlige. Koncentrer jer om de store ting der rykker ved noget og lad minoiteterne være i fred.

Gæst

#89

2015-10-03 20:30

Dette kontanthjælpeloft vil blive en katastrofe for de fattigste familier i dk, som nu vil få svært ved at opretholde et sted at bo, samt et bare nogenlunde ordentligt liv. Samtidigt vil det ugen igen ramme den forkerte gruppe mennesker; nemlig syge, parkeret på kontanthjælp, fordi dette er den mest indbringende løsning for kommunerne... syge mennesker, der IKKE har MULUGHED for at ændre deres livssituation ved fx at få et arbejde...

Gæst

#90

2015-10-03 20:35

Fordi beslutningen er umenneskelig
Ulven fra Næstved

#91

2015-10-03 20:41

Jeg er psykisk syg og sidder fast i et system der snart har frataget mig al min livskvalitet, jeg føler mig som et journal nr ikke et menneske... Behandlingen af de svagt stillede er under AL kritik.. Måske de skulle begynde at skære i alle deres egne luksuriøse frynsegoder og høje lønninger.... ( muligvis fyre inkompetence narhatte som Joachim B Olsen )  uhyggeligt at man kan bevare et job derinde med så ringe en medmenneskelighed... Fy for fanden !


Gæst

#92

2015-10-03 20:51

Jeg er ikke selv kontanthjælps modtager, men nok er nok! Nu må de højne "herrerog kvinder " stoppe deres storhedsvanvid og stoppe med at nedtrapning og se ned på dem, som i forvejen lever en skrabet tilværelse. Over 2/3 af dem, ville uden deres regeringsposter, selv være på kontanthjælp.Det er blevet for nemt at sparke ned ad, især på dem det allerede ligger ned! Stop det!!!!

Gæst

#93

2015-10-03 20:56

Fattigdom kan avle en uhensigtsmæssig adfærd

Gæst

#94

2015-10-03 21:22

For at vise den latterlige regering at de er ude på et stort skråplan.

Gæst

#95

2015-10-03 21:22

Det er hverken rimeligt eller fornuftigt at skabe yderligere forringelser for 60.000+ mennesker for at opnå en skattelettlese på ca. 21. kr/md


Gæst

#96

2015-10-03 21:22

Fordi jeg er imod fattigdom, og fordi økonomisk ulighed er med til at øge bl.a. kriminalitet, sygdom og marginalisering af udsatte grupper i samfundet.

Gæst

#97

2015-10-03 21:24

Det er vigtig at sige fra, overfor de urimeligheder. Vi skal vågne af den mangel på empati der har grebet om sig i Danmark

Gæst

#98

2015-10-03 21:25

Der er garanteret ikke lavet noget budget med 7000 kr. Jeg kan ikke arbejde 37 timer om ugen - og så ----

Gæst

#99

2015-10-03 21:29

sygemeldt og på kontanthjælp
hvem kan leve på en kh, helt ærlig.....

Gæst

#100

2015-10-03 21:31

Er selv enlig mor på kontanthjælp og vil ikke ha den rammer andre der er på kontanthjælp det vil kun føre til flere hjemløse dansker på sigt