Nej til et moderne kontanthjælpsloft

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til et moderne kontanthjælpsloft.


Gæst

#376

2016-09-21 15:04

Det gør jeg fordi jeg frygter vi vil se hjemløse familier leve på gaden

Gæst

#377

2016-09-21 17:56

Jeg betaler skat derfor ;-)

Gæst

#378

2016-09-22 05:26

Fordi jeg synes det er skræmmende at det altid er de "svage " der skal betale prisen for at andre kan få mere og det skal der laves om på.

Gæst

#379

2016-09-24 15:25

Fordi det er et urealistisk beløb at kunne leve for. Husleje er for dyr kombineret med beløbet og det selvom det er den billigste husleje på markedet. Medmindre børn skal flyttes til Udkantsdanmark hvor ingen job i forvejen er at finde

Gæst

#380

2016-09-24 22:38

Fordi min datter som er enlig forsørger er ramt af kontanthjælpsloft. Og har når alt er betalt kun 600kr tilbage pr måned til kost medicin tandlæge og gaver til hende og barnet. Og det kan jo slet ikke lade sig gøre at leve for sådan et latelig beløb Hun er helt knust jeg er så ked af det på hendes vegne min datter lider af sukkersyge som påvirker hendes ben så hun kan ikke holde til at arbejde på fuldtid
hun er ikke boglig. Og er ordblind og er en meget følsom pige. Hun har været i arbejdsprøvning i et supermarked i ni måneder ind til nu
uden udsigt til fast arbejde. Hun fylder vare op.

Gæst

#381

2016-09-25 07:01

Jeg skriver under her, pga af de politikere vi har siddene, har hovedet oppe i røven på dem selv. Denne lovgivning, giver nu anledning til at mange enlige med børn må flytte fra deres hjem og deres vante rutine. Grundet at de ikke har et job, fordi de IKKE kan arbejde. Hvordan kan vi som verdens største velfærdsstat mener det er okay? Kære politikere STOP JER SELV, lad vær kun at tænke på andre end jer selv. Tænk hvad det nu kommer til at koste samfundet. Familier med børn der bliver smidt på gade, kriminaliteten stiger og mange flere fattige. Er vi idag virkelig ved at klasse opdele vores samfund, føj siger jeg bare, føj.

Gæst

#382

2016-09-26 06:54

Den kontanthjælps lov er ganske simpelt umenneskelig og det er meget pinligt at politikerne oveni hæver deres egen løn, pension og tilligemed bruger mange penge på krig, udendørs swimmingpools, flere hundrede tusind kroner på fyrværkeri ved byers festligheder og mange andre lign. faktisk unødvendige ting - det er svineri at dem i toppen skal have det hele og alle andre må undvære basale ting - det vil sige at dem, der betaler skat sørger for dem i toppen og tvinges til at forlade andre til gaden og rendestenen - det er så grimt

Gæst

#383

2016-09-26 07:33

Er bange for at det kommer til at gå ud over børnene og det er for tarveligt .jeg syntes de rige skal give noget mere i skat så vi kan have et værdigt velfærds samfund

Gæst

#384

2016-09-26 08:39

Fordi det er vigtigt at protestere mod urimelig lovgivning

Gæst

#385

2016-09-26 11:28

Vi bliver nød til, at passe på hinanden...og det synes jeg ikke, at vi gør mere.
Dk er mere optaget af, at det fine smil, ord og handlinger skal vises udadtil.... Jeg mener, at det er på tide at ryste posen og kigge indad....at gøre noget her!!! Det bliver rigtig svært, at rette fattigdom op igen.... Det er ikke værdigt for de mennesker, der lever med og i den.
Jo mere fattigdom, jo flere tyverier og voldssager mm, vil der forekomme.
Det er en meget negativ spiral, der er sat igang....
Det bliver svære, at forebygge....noget vi ellers har været så gode til. Nedskæringer generelt, er ikke godt eller værdigt for nogen eller noget.
Jeg ser det hver dag. Mit hjerte bløder.....og det er hårdt at se på og være i!!!!
God indsamling!


Gæst

#386

2016-09-26 13:41

Fordi det er urimeligt

Gæst

#387

2016-09-26 20:32

Fordi vi i et samfund som det danske ikke kan være bekendt at sparke til dem der i forvejen ligger ned!

Gæst

#388

2016-09-26 21:36

i kan ik være det bekendt i har givet alle jobs til invandre og glemt jeres egne og mig på 53 år får at vide du er for gammel

Gæst

#389

2016-09-27 00:59

Det gjorde jeg, fordi det i den grad rammer børnene i familierne, de bliver revet ud af deres trygge opvækst, pludselig skal de flytte, for derefter skifte skole.
Alt dette for at regeringen har til topskatte lettelser, det så asocialt så det skriger til himmelen.

Gæst

#390

2016-10-03 08:23

Det kan da ikke være rigtigt at vi i et land som Danmark, hvor vi har kæmpet for at få et så godt velfærdessystem som det vi har haft i en del år efterhånden, nu skal ødelægge det. Der er næsten ikke noget der hedder mellemklasse mere, nu er det en alt for stor underklasse og en alt for rig overklasse. Efter de nye regler er der desværre mange småbørnsfamilier der bliver hjemløse. Det minder så meget om hvordan de fattige bor i Amerika. Er det virkelig det vi ønsker? Vi kan ikke være det bekendt. Det kan jo i værste fald ende med borgerkrig når folk ikke kan tage mere og har fået nok.

Gæst

#391

2016-10-03 11:54

På tide, der bliver protesteret kraftigt mod dene fattigdomsreform. Kontanthjælpsloftet skal rives ned - hellere I dag end i morgen!!!!

Gæst

#392

2016-10-04 06:46

Jeg er selv på overførselsindkomster. Dog på "Ressourceforløbsydelse", som trods løfter om andet, er lige så lav som kontanthjælpen. Var jeg ikke på Ressourceforløbsydelse (for 6. gang), var jeg også i skudlinien for absurditeten Kontanthjælpsloftet.
Ingen af dem kan man jo hverken leve eller dø af.
Nok mest det sidste.
Jeg synes det - ligesom du selv giver udtryk for - er totalt absurd, at det IGEN-IGEN-IGEN er de lavest placerede i samfundet, folk uden arbejde (af den ene eller den anden årsag), folk med sygdomme eller andet, der forhindrer dem i at arbejde og ellers familier på overførselsindkomster, der skal stå for skud, hver gang regeringens bonkammerater skal forgyldes og dermed endnu engang skævvrider samfundet.

Hvis

Gæst

#393

2016-10-04 21:54

Enlig mor, fik 3.517 udbetalt!

Gæst

#394

2016-10-16 12:30

Fordi kontanthjælpsloftet er offentlig statsautoriseret mobbing og afstraffelse af de svageste i dette samfund.


Gæst

#395

2016-11-06 18:50

Jamen jeg er selv ramt af den sindsyge lovgivning og mister 4.400kr om måneden.
Det har jo nogle alvorlige konsekvenser, da jeg ikke kan betale mine regninger og jeg er rundt og tigge mad osv., det er det værste jeg nogensinde har været ude for.
Jeg er leversyg og har slem gigt og en del andre diagnoser som betyder at jeg må hen og ligge flere gange om dagen, hvis jeg har været til møde på kommunen, læge eller andet er energien for 1-2 dage opbrugt, så lige pt er det så forbandet hårdt fordi jeg skal rundt flere steder om dagen for at få hjælp

Gæst

#396

2017-10-03 11:37

Fordi ingen gider ansætte en 60-årig. Ikke engang i 225 timer. Så indrøm det dog!


Gæst

#397 Re:

2017-10-03 11:46

#385: -  

 Du har ret. 

Jan Bundgaard Hansen

#398

2018-06-18 19:12

Jobcenter er torturcenter ,,, fuc.king svin !