Bevar hjemmefødselsordningen i region sjælland

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar hjemmefødselsordningen i region sjælland.


Gæst

#76

2015-09-11 21:30

Fordi jeg gerne selv vil opleve at føde hjemme, i trygge omgivelser.

Gæst

#77

2015-09-11 21:35

Hjemmefødsel ordninger er vejen frem. Både for den lille ny familie, samt økonomisk set vil det også kunne betale sig.

Gæst

#78

2015-09-11 21:46

Fordi min dejlige datter havde en fantastisk hjemmefødsel!

Gæst

#79

2015-09-11 22:26

Jeg har født 4 børn, de to sidste ved hjemmefødsler. På alle måder og til alle kvinder kan jeg varmt og af hele mit hjerte anbefale denne fødselsform, som oven i købet giver Farmand en aktiv plads.

Gæst

#80

2015-09-11 23:43

Jeg overvejer selv denne mulighed og håber så sandelig at jeg altid vil have rettigheden til selv at beslutte dette.

Gæst

#81

2015-09-11 23:45

Jeg får helt kvælningsfornemmelse, hjertebanken og tristhed ved tanken om lukning af hjemmefødselsordningen. Har været dybt taknemmelig over, at kunnet have født alle mine tre dejlige børn derhjemme

Gæst

#82

2015-09-12 00:23

Økonomisk og jordemoderfagligt er det vanvittigt at nedlægge en ordning der fungere så perfekt. Regn på det igen, for det bliver DYRT at nedlægge den!

Gæst

#83

2015-09-12 04:02

For mig at se, vil det være et stort tilbageslag for de fødende, hvis denne hjemmefødselsordning lukker. Den er super velfungerende, har flotte resultater og er et forbillede i hele landet.

Gæst

#84

2015-09-12 04:25

Har født mine tre børn hjemme og Hjemmefødslen er helt fantastisk. Man burde i stedet udvide ordningen til andre Regioner - både i forhold til det økonomiske og menneskelige perspektiv

Gæst

#85

2015-09-12 04:43

Jeg har født begge mine børn med denne ordning i trygge rammer hjemme, så jeg derved har opnået den ro, som en fødsel kræver.

Denne ordning giver frihed til et vigtigt valg - begyndelsen på et nyt liv. Og dette liv skal da have den bedste forudsætning fra start af: en rolig naturlig fødsel. 

 

Hjemmefødsler er fremtiden!


Gæst

#86

2015-09-12 04:54

Jeg har sat min underskrift fordi denne ordning har betydet alverden for min mand og jeg. Har født hjemme 2 gange. Det har givet en utrolig ro og begge fødsler mindes som værende nærmest romantiske. Vores førstefødste er født på sygehus og var en fødsel på 10 timer ukompliceret. Anden gang fødte jeg hjemme på 6 timer og tredje gang fødte jeg på 3 timer. Jeg er overbevist om at BARE det at jeg har skulle undgå transporten fra gjem til sygehus har gjort en verden til forskel for min veproces. Alfa Omega er dog at disse skønne jordemødre skaber tillid ig tryghed både for mig som fødende men også for min mand, sim begge gange har følt det også har været HANS fødsel og ikke kun min som fødende. Det er SÅ afgørende at man ved at der kommer en jordemoder der er kendt og som bliver under hele fødslen og nogle timer bagefter. Hun kommer endda også næste dag og 2 dage efter hvilket styrker trygheden. På sygehuset oplevede jeg kun at blive tilset hvis jeg selv opsøgte det og så var det jo ikke givet at det kunne ske i det moment jeg havde behovet.
tillige er bonus ved en hjemmefødsel også at der altid er mulighed for at føde i vand samt at der opstartes mødregr med jordemor. Det er bare TRYGT og AFSTRESSENDE hele vejen igennem. Dene ordning KAN BARE IKKE UNDVÆRES.

Gæst

#87

2015-09-12 05:12

Grunden til vi flyttede væk fra Kbh, den dejligste og mest hjertevarme ordning❤️❤️

Gæst

#88

2015-09-12 05:17

Fordi der er ikke noget mere fantastisk og roligt end at føde hjemme

Gæst

#89

2015-09-12 05:17

Et menneskes psykiske udvikling starter allerede i fostertilstand og en fødselsoplevelse hvor den fødende er utryg både bevidst og ubevidst sætter barnet i en vanskelig psykisk udviklingsbane.
Ved at føde hjemme har du beroliget moderens reptilhjerne så den ubevidste angst er væsentligt reduceret ,fordi hun er i omgivelser som hun kender med personer og fysiske forhold som hun kender og som barnet har lyttet og sanset inde i maven, dette vil du aldrig kunne opnå på et hospitals fødegang.Der er en helt anden velsignet ro over en hjemmefødsel og hvis I vil spare udgifter på psykiske lidelser hos voksne så skal I bevare hjemmefødselsordningen.
Jeg taler af erfaring vores første fødsel foregik på Et hospital med en baby på 2720g hvor der måtte epiduralblokade til at få dæmpet nervesystemet og til at balancere smerterne, der var stress hos både mor og far over alle de fremmede mennesker der skulle være med til fødslen( praktikanter, forskellige jordmødre der var på vagt, anæstesifoæk etc), alle lydene fra andre fødsler der var igang,alle apparaterne osv..

2. Fødsel foregik hjemme uden anden smertelindring end et fødekar ,det var så dejligt ikke at skulle ud og køre for at måtte føde, det var så dejligt at kunne være i telefonisk kontakt med jordmoderen og vide at det var hende der kom og hjalp vores baby på 4025g til verden det var guddommeligt og malerisk roligt, trygt og godt.

Den psykiske udvikling er langt mere vanskeliggjort fra starten hos barn nr.1 end barn nr.2 og det kan mærkes tydeligt her 9 år og 8 år efter fødslerne, de stemninger moren havde under de 2 fødsler er grundstemninger hos børnene!!!!.

Gæst

#90

2015-09-12 05:42

Jeg har selv født hjemme 2. gang - det var vidunderligt, trygt og dejligt!!!

Gæst

#91

2015-09-12 05:48

Det har jeg fordi, jeg selv har haft stor glæde af hjemmefødsels ordningen og det var den bedste oplevelse af mine 4 fødsler.
Jeg har sidenhen anbefalet det til alle de kvinder, jeg har været omgivet af (famile, veninder og kolleger).

Gæst

#92

2015-09-12 05:49

Har været med til to hjemmefødsler da mine to yngste søskende blev født og det var så dejlig en oplevelse at jeg selv uden tvivl vil føde hjemme når den tid kommer.

Gæst

#93

2015-09-12 05:54

Ikke fordi det er rart, fantastisk eller hyggeligt at føde hjemme. Men fordi en hjemmefødsel koster mindre end en hospitalsfødsel og giver færre komplikationer.


Gæst

#94

2015-09-12 05:58

Alla är olika, föder olika och behöver olika saker för att känna sig trygga. Hemfödsel är det bästa valet för vissa, alltså måste det valet gå att göra.

Gæst

#95

2015-09-12 06:09

Fordi jeg selv har valgt at føde hjemme, og de kvinder jeg har talt med, der har født hjemme, har været så glade for det. Der er meget mere ro, færre komplikationer og jeg mener, det er en kvindes ret til at vælge, hvor hun vil føde!

Gæst

#96

2015-09-12 06:10

Har selv født hjemme med mit 5. barn efter 4 fødsler på forskellige hospitaler og INGEN tvivl om, at min hjemmefødsel var den bedste oplevelse. En mulighed jeg synes alle fødende skal have

Gæst

#97

2015-09-12 06:13

Det er ikke en sygdom at føde børn. Ved ukomplicerede graviditeter og fødsler er der ingen argumentation for at det skal foregå på et hospital. Det er vigtigt at have mulighed for at vælge hospitalet fra. Jeg fødte min søn hjemme, og det var den bedste fødsel man kunne ønsker sig, og langt at foretrække for mine to øvrige. Håber det fortsat vil være muligt at træffe dette valg.

Gæst

#98

2015-09-12 06:25

Fordi jeg har haft en fantastisk dejlig fødsel med mit andet barn gennem hjemmefødselsordningen. Det Gør mig trist og vred at nogen overvejer at fjerne denne mulighed for fremtidens mødre.

Min første fødsel var på sygehus og tog 50 min fra vi ankom til min datter var født. Jeg havde presseveer i taxaen og var bekymret for at føde på vej til hospital. Derfor gav det en fantastisk ro at vide at vi ikke skulle afsted anden gang men kunne blive hjemme. Og jeg var Heller ikke nået på hospitalet da jeg kun havde to presseveer og så blev min anden datter født. 


Gæst

#99

2015-09-12 06:31

Min største oplevelse har været at føde hjemme i trygge og vante omgivelser. Jeg og min dengang lille datter fik på denne måde den bedste fødsel begge to. Ingen medicinske indgreb, infektioner mm. Ingen indlæggelse osv. Fuldstændig vanvittigt at lukke noget ned der er billigere end det der skal erstattes med.



Gæst

#100 Reference

2015-09-12 06:32

Det giver absolut ingen mening! Er der en reference på lukningen der virker?