Bevar hjemmefødselsordningen i region sjælland
Kontakt forfatteren af dette andragende
Det har været stille og roligt, ukompliceret og hyggeligt og børnene har fået en rolig og tryg start på livet.
Jordemødrene er superkompetente og jeg er meget glad for at jeg har undgået hospitalerne - især sammen med mine små påvirkelige babyer
Hvis hjemmefødselsordingen region sjælland Lukker, er det helt sikkert at vi ikke skal have flere børn, oplevelsen ved min hjemmefødsel, var det mest fantastiske jeg har oplevet i mit liv.
det er en oplevelse jeg ALDrig nogensinde kommer til at glemme, og jeg tænker faktisk på den dag dagligt.
Jeg glæder mig enormt meget til at føde hjemme igen, og føler nu at jeg skal skynde mig , MEN de må bare ikke lukke det.
Jeg har aldrig nogensinde følt mere tryghed og ro, inden den dag d. 28.08.2013 hvor jeg fødte vores lille karoline, med hjælp af sødeste jordmor, Susanne Waming.
Jeg ville dø indvendig hvis muligheden blev taget fra os kvinder. Og vil anbefale ALLE at føde hjemme sammen med hjemmefødsels ordningen region Sjælland.
Jeg elsker jer. ❤❤❤❤❤
Jeg skrev under, fordi det ville være både umoralsk og irrationelt ikke at gøre det.
Den bedste evidens støtter en god hjemmefødselsordning: http://almenpraksis.ku.dk/nyheder/oleolsen/
Guidelines fra NICE (verdens mest seriøse guidelineinstitut) anbefaler, at regionale myndigheder ansvarlige for svangreomsorgen etablerer(!) gode hjemmefødselsordninger: "Commissioners and providers[2] should ensure that all 4 birth settings are available to all women (in the local area or in a neighbouring area). [new 2014] " http://www.nice.org.uk/guidance/cg190/chapter/1-Recommendations#place-of-birth
Økonomiske analyser viser, at velorganiserede hjemmefødsler er billigere: "Costs of Planned Home vs. Hospital Birth in British Columbia Attended by Registered Midwives and Physicians" (http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0133524)
Og stadigt flere danske kvinder ønsker hjemmefødsel, når der lokalt tilbydes en ordning, som er mere i overensstemmelse med Sundhedsstyrelsen anbefalinger: (links til aviser følger senere).
Og så skrev jeg også under, fordi jeg tror, politikere foretager rationelle valg, når de har kendskab til evidens, genarbejdede internationale anbefalinger og økonomiske analyser - og selvfølgelig til borgernes ændrede ønsker, når de endda er billigere :-)
Vores hjemme-jordemoder overvågede hvert skridt og hver ve. Havde hun ikke handlet konsekvent og omsorgsfuldt var vores Iben måske ikke så heldig...
Mogens Andersen
Desuden må de samfundsmæssigt være billiger.
Hjemmefødselsordning region Sjælland
Man kan jo se og høre i medierne, at hjemmefødselsordningen i Region Sjælland lige fra starten har været stigende, og den er tilmed en billig ordning for Regionen. Vi skal selvfølgelig bevare denne ordning til glæde for de mange hjemmefødende kvinder, som absolut føler tryghed ved hjemmefødsel.
Hvorfor kan Region Sjælland ikke være stolte af, at kunne tilbyde en hjemmefødselsordning, hvor mor og far kan være trygge ved det nærværd, en hjemmefødsel giver og trygheden efterfølgende ved at der er en jordmor, der se, at man lander ordenligt, så mor, far og barn kan få en god start.
| This discussion has been closed. |