Bevar hjemmefødselsordningen i region sjælland

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar hjemmefødselsordningen i region sjælland.


Gæst

#176

2015-09-14 06:00

Fantastisk oplevelse at føde hjemme, under rolige og velkendte omgivelser, med en dygtig og omsorgsfuld jordemoder!! Den mulighed, skal absolut bevares!

Gæst

#177

2015-09-14 06:29

Jeg har født alle mine tre børn hjemme og været meget glad for det.
Det har været stille og roligt, ukompliceret og hyggeligt og børnene har fået en rolig og tryg start på livet.
Jordemødrene er superkompetente og jeg er meget glad for at jeg har undgået hospitalerne - især sammen med mine små påvirkelige babyer

Gæst

#178

2015-09-14 06:32

Fordi jeg er meget tilhænger af at den gravide kvinde i fødselssituationen ikke bliver sygeliggjort (som alt for nemt sker på hospitalet, hvor den fødende kaldes patient), mens man i hjemmet bliver respekteret som kvinde og bakket op og støttet som min svigerdatter blev

Gæst

#179

2015-09-14 06:38

Hvis hjemmefødselsordingen region sjælland Lukker, er det helt sikkert at vi ikke skal have flere børn, oplevelsen ved min hjemmefødsel, var det mest fantastiske jeg har oplevet i mit liv. 

det er en oplevelse jeg ALDrig nogensinde kommer til at glemme, og jeg tænker faktisk på den dag dagligt. 

Jeg glæder mig enormt meget til at føde hjemme igen, og føler nu at jeg skal skynde mig , MEN de må bare ikke lukke det.

Jeg har aldrig nogensinde følt mere tryghed og ro, inden den dag d. 28.08.2013 hvor jeg fødte vores lille karoline, med hjælp af sødeste jordmor, Susanne Waming.  


Gæst

#180

2015-09-14 07:21

Jeg har sammen med hjemmefødsels ordningen født mine 4 børn hjemme i mit hus. Og Det har været en helt uforglemmelig og fantastisk oplevelse.
Jeg ville dø indvendig hvis muligheden blev taget fra os kvinder. Og vil anbefale ALLE at føde hjemme sammen med hjemmefødsels ordningen region Sjælland.
Jeg elsker jer. ❤❤❤❤❤

Gæst

#181

2015-09-14 07:56

Jeg har født alle mine 3 børn hjemme. Aldrig vil jeg på sygehuset. Og jeg har haft den bedste jordemoder, nemlig Susanne.

Gæst

#182

2015-09-14 08:01

Min kone og jeg havde fantastiske og trygge oplevelser. Det skal absolut flere også have at opleve !!

Gæst

#183

2015-09-14 08:02

Fordi det er en ordning som vi ikke må fratage de fødende, den er så vigtigt for vores velbefindende og for de små børns start på livet.
Ole Olsen

#184

2015-09-14 08:04

Jeg skrev under, fordi det ville være både umoralsk og irrationelt ikke at gøre det.

Den bedste evidens støtter en god hjemmefødselsordning: http://almenpraksis.ku.dk/nyheder/oleolsen/

Guidelines fra NICE (verdens mest seriøse guidelineinstitut) anbefaler, at regionale myndigheder ansvarlige for svangreomsorgen etablerer(!) gode hjemmefødselsordninger: "Commissioners and providers[2] should ensure that all 4 birth settings are available to all women (in the local area or in a neighbouring area). [new 2014] " http://www.nice.org.uk/guidance/cg190/chapter/1-Recommendations#place-of-birth

Økonomiske analyser viser, at velorganiserede hjemmefødsler er billigere: "Costs of Planned Home vs. Hospital Birth in British Columbia Attended by Registered Midwives and Physicians" (http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0133524)

Og stadigt flere danske kvinder ønsker hjemmefødsel, når der lokalt tilbydes en ordning, som er mere i overensstemmelse med Sundhedsstyrelsen anbefalinger: (links til aviser følger senere).

Og så skrev jeg også under, fordi jeg tror, politikere foretager rationelle valg, når de har kendskab til evidens, genarbejdede internationale anbefalinger og økonomiske analyser - og selvfølgelig til borgernes ændrede ønsker, når de endda er billigere :-)


Gæst

#185

2015-09-14 08:24

Min mand og jeg valgte helt bevidst at vi skulle føde vores yngste søn hjemme. Både fordi vi havde hørt fra andre at det var en helt speciel oplevelse men også fordi vi ville give vores søn en rolig start på livet. Og vi har aldrig fortrudt den beslutning. Vi havde en fantastisk jordmor som kun var her for vores skyld, vi skulle ikke dele hende med andre. Hun havde en ro over sig som smittede af på både min mand og jeg, vi var hjemme og kunne tage den tid vi havde brug for, også bagefter fødslen var veloverstået var hun hos os i mange timer, og kunne tjekke vores søn og mig med rolighed. Vi er sikre på at vores søn fik den allerbedste start på livet fordi han blev født herhjemme og der derfor ikke var noget stress som der mange gange er på et sygehus. Jeg har født mine to andre drenge på sygehus, og jeg ville ønske at jeg havde født dem hjemme også. Vores søn er født om morgenen og vi kunne om aften sidde sammen og nyde at vi havde fået vores søn, og alt bare gik som det skulle. FANTASTISK OPLEVELSE......Derfor vil jeg gerne skrive under så andre kommende mødre kan få valget og få en fantastisk oplevelse som man aldrig vil glemme, og se tilbage på som en god start på livet for ens barn.

Gæst

#186

2015-09-14 08:28

Fordi jeg støtter hjemmefødsler i hele landet.

Gæst

#187

2015-09-14 09:37

Jeg synes det er vigtigt vi har den mulighed at føde hjemme. Det er en fantastisk ordning, og den har vi råd til i DK.

Gæst

#188

2015-09-14 10:03

Fordi hjemmefødselsordningen er årsag til vores lille pige på 4 år er fuldstændig normalfungerende trods det faktum, at hun ikke ville fødes og det var så tæt på at gå galt.
Vores hjemme-jordemoder overvågede hvert skridt og hver ve. Havde hun ikke handlet konsekvent og omsorgsfuldt var vores Iben måske ikke så heldig...

Gæst

#189

2015-09-14 10:07

Jeg er sundhedsplejerske, og ser kun glade og trygge og tilfredse familier, der har valgt hjemmefødsel, til forskel fra mange der føler sig som på en fødefabrik på sygehusene

Gæst

#190

2015-09-14 11:03

Jeg har på nærmeste hold fulgt ordningen og glædet mig over den store succes og udbredelse den har i region Sjælland. Det vil være uforståeligt, hvis man nedlægger ordningen.
Mogens Andersen

Gæst

#191

2015-09-14 11:09

Fordi hjemmefødsler er guld værd. Og alle burde tilbydes dette.

Gæst

#192

2015-09-14 11:09

Hjemmefødsler er en god ting for barn og forældre.
Desuden må de samfundsmæssigt være billiger.
Jytte Andersen

#193 Hjemmefødselsordning region Sjælland

2015-09-14 11:49

Man kan jo se og høre i medierne, at hjemmefødselsordningen i Region Sjælland lige fra starten har været stigende, og den er tilmed en billig ordning for Regionen. Vi skal selvfølgelig bevare denne ordning til glæde for de mange hjemmefødende kvinder, som absolut føler tryghed ved hjemmefødsel.


Gæst

#194

2015-09-14 13:03

Fordi hjemmefødsel er fantastisk for den fødende!

Gæst

#195

2015-09-14 13:32

Fordi en god fælles fremtid starter med en god fødsel... af sp mange som muligt

Gæst

#196

2015-09-14 13:42

Med den opfølgning der er på mor og barn i hjemmet efter hjemmefødsel mht. amning og trivsel, må regionen spare penge på genindlæggelser af mødre med nyfødte. Ofte høre man om usikre mødre, hvor amningen ikke synes at lykkes og efterfølgende indlæggelse pga. underernæring og dehydrering og en fuldstændig udmattet og sønderknust mor (og far).
Hvorfor kan Region Sjælland ikke være stolte af, at kunne tilbyde en hjemmefødselsordning, hvor mor og far kan være trygge ved det nærværd, en hjemmefødsel giver og trygheden efterfølgende ved at der er en jordmor, der se, at man lander ordenligt, så mor, far og barn kan få en god start.

Gæst

#197

2015-09-14 13:58

Denne ordning er vigtig for os på landet.

Gæst

#198

2015-09-14 14:30

Det er umuligt for dem der der hurtigt på landet at nå til en fødeafdeling i tide. Desuden er det den bedste og rolige form for fødsel.

Gæst

#199

2015-09-14 14:54

Begge mine fødsler er foregået hjemme og hvor var det skønt !!! Fantastisk ro, både omkring mig som gravid, og omkring begge vores børn da de kom til verden. Ikke mindst faderen oplevede fred og ro. Det er skønt som gravid at jordemordebesøgene foregik hjemme hos os selv. Har kun anbefalet hjemmefødsel til alt og alle og det håber jeg at jeg kan blive ved med. Berit Sandahl

Gæst

#200

2015-09-14 15:26

Min datter har født hjemme 2 gange. Det har været helt perfekt hele vejen igennem.