Bevar hjemmefødselsordningen i region sjælland
Kontakt forfatteren af dette andragende
På Sjælland har vi DKs bedste hjemmefødselsordning lad os nu beholde den!
Det var en skøn, rolig, tryg og professionel oplevelse, som jeg klart ville vælge igen og anbefale til alle!
Danmarks bedst fungerende og internationalt unikke hjemmefødselsordning står overfor besparelser der kan betyde at ordningen lukkes. Det ville være frygteligt! Intet mindre. Jeg har skrevet antropologisk speciale om 30 kvinders oplevelser ved at føde hjemme, størstedelen i Hjemmefødselsordningen i Region Sjælland. Kort sagt gør jordemødrene i ordningen et fantastisk betydningsfuldt arbejde! Den politiske opbakning og dermed strukturelle anerkendelse til en fødselshjælp, der er baseret på kendt jordemoder, kontinuitet, tid og tryghed er så sindssyg vigtig for at sikre gode fødselsvilkår for kvinder og børn. Det handler om Mere Sundhed for Pengene, og om at sikre forholdene for mødre og børns sundhed. Bevar Hjemmefødselsordningen i region Sjælland og vær med til at sikre bedre fødsler i fremtiden!! SKRIV UNDER OG DEL!!1: -
Det er ikke ok at nedlægge hjemmefødsler!
Jeg kan desværre ikke føde hjemme, men havde jeg muligheden ville jeg til hver en tid vælge det! Det må være en kvindes valg om hun ønsker at føde hjemme i trygge rammer!
| This discussion has been closed. |