Bevar hjemmefødselsordningen i region sjælland

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar hjemmefødselsordningen i region sjælland.


Gæst

#201

2015-09-14 15:52

Ikke flere besparelser, vi er ved at spare os ihjel, alligevel siger alle at vi er rige. Hvor herre bevares.

Gæst

#202

2015-09-14 16:45

Jeg har skrevet under fordi jeg har født hjemme og det var en fantastisk, tryg og rolig oplevelse. Det vil være en katastrofe hvis det blev afskaffet!!

Gæst

#203

2015-09-14 16:57

Barnets start i livet er meget vigtig
Jeg mener,at forældre, som føler sig bedst tilpas med at være hjemme, skal have denne mulighed,for det vil give deres barn den bedste start på livet.
Er selv bedstemor til to børn, som er født hjemme. Det har været to dejlige, trygge fødsler, hvor der har været ro og tryghed for alle


Gæst

#204

2015-09-14 17:04

Jeg har født 3 børn og 3 barn var planlanlagt
Hjæmmefødsel. Det var den mest rolige og afslapne oplevelse afen perfekt fødsel. Både min mand og jeg ville ønske vi hade valgt hjæmmefødsel ved mine 2 første fødsler .v h simon og rakel
t

Gæst

#205

2015-09-14 18:01

Jeg har selv født hjemme under denne ordning for 20 år siden, ok det var best decision ever!!!

Gæst

#206

2015-09-14 18:18

Jeg skrev under fordi kvinner fortjener å ha dette tilbudet også i fremtiden!

Gæst

#207

2015-09-14 18:35

Efter en dramatisk familie fortælling, fik jeg vendt det at føde til noget godt, ved at føde mine to dejlige piger hjemme i soveværelset i det blå badekar. Jeg håber at denne fantastiske ordning, som er særlig for region Sjælland, kan bestå, så mange andre familier kan blive skabt i rolig g fredelige omgivelser hjemme hos dem selv.

Gæst

#208

2015-09-14 18:52

Jeg har selv født mit 3. Barn hjemme. Dette betød mere ro og tryghed for os og vi har anbefalet det til alle andre. Det kan ikke sammenlignes med besværligheder ved at føde på et sygehus.

Gæst

#209

2015-09-14 18:53

Vi har set flere eksempler på regionens ringe evne til at regne, så det skal ikke være grund til at lukke muligheden for hjemmefødsel til de der gerne vil det. Det må være op til den fødende at beslutte det.

Gæst

#210

2015-09-14 19:40

Min kæreste fødte hjemme

Gæst

#211

2015-09-14 19:51

Fordi hjemmefødselsordningen er væsentligt bedre en det offentlige sygehus system. Langt mere personlig fokus og en kanon tryghed for de kommende forældre, at have en personlig jordemoder, der har fulgt dem fra start til den endelige fødsel.

Gæst

#212

2015-09-14 19:52

En viktig sak! Kvinner skal ha råderett over egen kropp i fødsel.

Gæst

#213

2015-09-14 19:54

Min kæreste skulle føde hjemme. Men på grund af grønt foster vand blev kørt på sygehuset i næstved.

Da jeg ankom et kvarter efter ambulancen, fik jeg af vide at jeg skulle gå ned i vente værelset og tag en kop kaffe. Af en jordemor. Og selv om jeg sagde at min kæreste lige var kommet. Kunne jeg ikke kom ind,  skulle vente til han var født.

Min kæreste,  jordemor og sviger mor fik ikke af vide at jeg var kommet. Før han var født. Ca et kvarter efter. 

Så gruer bare for at vis den lukker. Om jeg ville blive afvist igen.  Da jeg ikke kan gøre noget til fødslen.


Gæst

#214

2015-09-14 20:04

Det synes jeg er vigtigt.

Gæst

#215

2015-09-14 20:20

Fordi hjemmefødselsordningen er vigtig at bibeholde så der er tilbud til de familier der ønsker en hjemmefødsel.

Gæst

#216

2015-09-14 21:24

Jeg tror på at det er vigtigt for et barn at det kan blive født i hjemmet

Gæst

#217

2015-09-14 21:27

Min svigerdatter havde en helt igennem vidunderlig oplevelse i forberedelse, og fødsel i sit hjem, sammen med sin familie og jordmoder Mie.
Det var en stor, og uforglemmelig oplevelse, for os som står moderen nær! Så stille og smukt................ <3

Gæst

#218

2015-09-14 23:18

Jeg underskriver hermed fordi min 3søn og min datter der er mit 4 barn begge fik oplevet fordelene ved en vellykket hjemme fødsel . Begge fødsler var i vand.
For mig som den fødende var begge hjemmefødsler lykkelige. Helt fantastiske jordmødre og støttende læge.

Gæst

#219

2015-09-15 00:21

Hjemmefødselsordningen skal bevares pga. den høje faglige kvalitet og at ordningen er ekstrem billig i drift sammenlignet med sygehusfødsler. Hvis politikerne tror, at de sparer penge ved at nedlægge ordningen mangler de viden om, hvordan tingene i virkeligheden hænger sammen. M. V. H. Ledende sundhedsplejerske

Gæst

#220

2015-09-15 05:32

Personligt forstår jeg ikke den økonomiske kalkule, der ligger bag at fjerne hjemmefødselsordningen. Så den vil jeg undlade at kommentere på. Men som far og mand glemmer jeg aldrig oplevelsen. Og jeg glemmer aldrig min kones lykke ved at føde vores andet barn hjemme efter en ubehagelig første oplevelse i et koldt og utrygt miljø på hospitalet. Det er ærgerligt, at man fra politisk side vælger at spare på barnets første møde med livet.

Gæst

#221

2015-09-15 07:52

Det er en menneskerett å kunne velge hvor, hvordan og med hvem man vil føde sitt barn. Både for kvinners helse og for menneskehetens fremtidige helse er det helt avgjørende at vi nå tar et standpunkt. Hjemmefødsler skal være et reelt valg for alle kvinner - da må det finnes hjemmefødselsjordmødre som kan stille opp. Dette er også samfunnsøkonomisk i nåtid og i fremtid

Gæst

#222

2015-09-15 08:38

Jeg kender flere der har været glade for at føde hjemme, så jeg forstår ikke at man vil afskaffe en velfungerende ordning der sparer staten penge.

Gæst

#223

2015-09-15 09:11

Fordi velferdsstaten bør gi et reelt differensiert fødetilbud til alle gravide kvinner. Dette betyr tilbud om gratis hjemmefødsel. I en helhet sparer dette helsetjenesten for penger og sikrer fler naturlig fødselsforløp med de helsegevinster dette gir mor mor og barn. Det burde være en vinn-vinn situasjon for helsevesenet, samfunnet, de fødende og ikke minst babyene! Sjælland, ta ikke bort et fantastisk tilbud som dere har, men vær en forbilde for resten av de nordiske landene!

Gæst

#224

2015-09-15 09:28

Fordi Region Sjælland har en fuldstændig velfungerende hjemmefødselsordning med dybt dedikeret personale, som vi kan være meget stolte af.

Gæst

#225

2015-09-15 10:21

Jeg har lige født hjemme for 2 måneder siden. Er bestemt ikke glad for hospitaler. Så en hjemmefødsel for mig var genial. Super god fødsel uden stress og jag for både mig og barnet. Jordemoderen brugte 4 timer i hjemmet. Det kan vist ikke gøres meget billigere for systemet. Det er ikke en besparelse at stoppe denne ordning. Tværtimod. Stress under fødslen kunne sagtens have ført til mange mange timer på hospitalet. Og det er da vist ikke billigt.