Boykot Shen Mao's racistiske foretagende!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Boykot Shen Mao's racistiske foretagende!.


Gæst

#1

2015-07-16 09:02

Som en klichée, vil jeg sige: "I've been there, I've done that".

Gæst

#2

2015-07-16 09:32

Som mor til adopterede børn fra Sydkorea og som hovedbestyrelsesmedlem i Landsforeningen Adoption & Samfund tager jeg meget, meget skarpt afstand fra racisme.
Vores børn er vokset op i Danmark og er danske statsborgere, og jeg finder det dybt forkasteligt, at mennesker af anden race udelukkes fra at leve et helt alm. liv på lige fod med deres venner!

Gæst

#3 Re:

2015-07-16 09:55

#2: -  

 Vil blot supplere/ korrigere. Mennesket er en race. Det er forskere enige om. Det andet synspunkt er skabt i kolonitiden.


Gæst

#4

2015-07-16 10:21

Har som farvet, adopteret, desværre selv oplevet det at blive afvist i døren til dansesteder, alene på grund af farven.

Gæst

#5

2015-07-16 11:02

Jeg er overvældet af den ondskab, der ligger til grund for sådanne holdninger ,- en ondskab der skræmmer mig, og som jeg på ingen måder vil støtte.

Gæst

#6

2015-07-16 13:39

Da jeg har fulgt seneste episode gennem min venindes datter, ser jeg mig nødsaget til at underskrive, da det absolut ikke er i orden med afvisning af folk i døren pga. hudfarve.

Gæst

#7

2015-07-16 14:59

Det dér er bare ikke i orden!

Gæst

#8

2015-07-16 21:37

Stærkt uenig med jeres syn på Shen Mao som værende racistisk. Som 2.generationsindvandrer har jeg aldrig oplevet nogen problemer på stedet. Jo jeg er da blevet afvist at komme ind forskellige steder i byen, ja ja. det er alle mine 100% danske venner også. Bare fordi jeg har mørkere hud, brune øjne og mørkt hår, så skal jeg ikke kaste racisme kortet hver eneste gang jeg ikke får det jeg gerne vil have. I stedet for at selv køre hetz på Shen Mao, så vær dog konstruktiv, imødekommende og tag en ordentlig dialog. Hvad nu hvis dem der har stedet var åbne for at lytte? Spred kærlighed, og overvind dem du er uenig med, med kærlighed, ikke tåblige underskriftsindsamlinger på nettet. 

 

Gæsto#1

#9

2015-07-17 00:08

Jeg har været stamkunde på Shen Mao engang, omkring 2011/12. I en periode på ca. halvandet år nåede jeg at få en solid vennekreds pga dette sted, det var dejligt at der var så god musik, og gode DJs som ingen andre steder i Jylland. Som mange andre Sorte mænd oplevede jeg lige pludsligt at der ved døren var begrænset adgang af udlændinge. I mit tilfælde var det nogen meget små konflikter med døremændene: de beskyldte mig for at have startet slåskampe, og at jeg var alt for ubehageligt overfor især de kvindelig kunder derinde.

Efter adskillige kantaner og klager fra min side) til bestyrelsen af det firma som yder dørmændene til Shen Mao, fandt jeg frem til at jeg kæmpede forgæves. Hverken bestyrelsen eller personalet tog mig seriøst. Jeg blev alligevel af en eller anden grund stemplet som ballademager og blev nægtet adgang. Det gik også op for mig at jeg aldrig har været behandlet på lige vilkår som alle andre. Det skal også lige nævnes at det er siden de skiftede til at have dørmænd som Walid og Sam.

Når jeg nu har reflekteret en del  over det, og kan konkludere at det er ren faktisk pga de to sidst nævnte personer der står bag al den ballade der nu opleves ved indgangen til Shen Mao.

Jeg vil gerne sige tak for denne gang Shen Mao, jeg har faktisk fyret den af derinde en del. Jeg skriver under for bl. a for at der ikke længere må diskrimineres mellem kunderne og at der skal være ligestilling om adgang. Sidst men ikke mindst håber jeg på at stedet kommer til sig selv igen så en anden/andre kan få chancen for at få nogenlunde de samme oplevelser som jeg fik dengang stedet var på toppen. :) Peace & 1 LOVE. Quit the hate. #YOLO, dont spend your life hating.

Bo Kotian Lund

#10 Re: Shen Mao har ikke vist interesse i at indgå i dialog

2015-07-17 03:39

#8: -  

Dem der har stedet er ikke åbne for at lytte - de er inviteret til at udtale sig af de medier historien har været fremme i, inklusive Radio 24/7 - men har afvist. Såvel Shen Mao og Guard har her nu, efter de har oplevet modstanden, valgt at skrive et svar på deres respektive hjemmesider/facebook. Omend i hvertfald Shen Mao "beklager", undskylder de intet, men læner sig op af Guard som i deres forholdsvise lange skrivelse forsvarer deres metoder og i det hele taget skyder bolden over på gæsten som beklagede sig.

Det er åbenlyst at ingen af parterne siger at der kan ligge racistiske bevæggrunde bag en afvisning, men samtidig indrømmer de at der "kan ske fejl" - hvad man deri skal ligge er svært at tyde. Man kan altså i skyndingen komme til at afvise personer alene pga af deres hudfarve? 

Guard er desværre kendt for problemet, og desværre tager Shen Mao ikke afstand fra Guards metoder, men støtter deres beslutninger i døren og læner sig i øvrigt op af de udtalelser de efterfølgende er kommet med. Shen Mao behøvede ikke komme med alverdens forklaringer, de kunne jo bare sige undskyld. Samtidig har de en noget uheldig branding strategi, som vel nok er ment i sjov, men som dog stadig nedgør en minoritet. Det er ikke så heldigt. 

Jeg tror ikke nogen mener at Shen Mao er racister, men dersværre skal der underskrift indsamlinger og mediedækning til for at Shen Mao - forhåbentlig - begynder at lytte og måske tager emnet alvorligt. Vi kan komme langt med en ordentlig dialog - men den kræver to partner der vil den!


Gæst

#11 Re: Re: Shen Mao har ikke vist interesse i at indgå i dialog

2015-07-17 08:01

#10: Bo Kotian Lund - Re: Shen Mao har ikke vist interesse i at indgå i dialog 

 Nu gør du det igen :-) Du prædiker at Shen Mao ikke skal forudbedømme deres gæster på baggrund af bla. hudfarve, og lade være med at tillægge folk egenskaber på baggrund af denne farve eller tøjstil for den sagsskyld. Men alligevel sidder du og læser ind i deres undskyldning, for at kunne blive endnu mere sur over hvor pokkers dumme de er. Tag en dyb indånding og læs hvad de rent faktisk siger. De siger undskyld til hende der havde en dårlig oplevelse. De siger samtidigt også at deres dørmænd siger noget andet end hende. Det kan jo også være at hun ikke husker situationen 100% som den var? Jeg har ihvertfald gennem mine år i byen oplevet mange mennekser hvide, gule, grønne, sorte og blå føle sig uforudrettet over dørmænd, hvor dørmanden nok alligevel havde ret. 

Jeg synes bare vi skal passe på med at kaste det her racismekort, og istedet indgå en dialog. Som de desuden opfordre til på deres opslag? At de så ikke ønsker at puste til ilden via medier så som BT, som kun er ude på at gøre historien vildere og dummere end den er, for at tjene flere penge, forstår jeg godt. 

Og hvis du ikke mener at Shen Mao er racister, hvorfor så hele den her underskriftsindsamling? For at få dem til at lytte og tage det alvorligt? Jamen igen. De har jo netop opfordret til dialog via deres facebook side. Men det her underskriftsforetagende er jo på ingen måder en ordentlig dialog. Det handler blot om at kunne smide en heks på jeres racismebål og se dem brænde til jorden. For så har vi jo sejret. 

Det kræver sgu at vi ikke heletiden indtager en offerrolle. Lad nu vær! Hvis du selv vil gøre en forskel, så indgå en dialog med dem. Sig at du hellere end gerne vil komme med forslag til hvordan de kan afhjælpe at det sker igen. Lad vær med bare at sparke på en der ligger ned. Hey, og måske du finder ud af at dem bag Shen Mao ikke er nogen whitepride tossede racister, men helt almindelige rare mennekser :-)

I forhold til at Shen Mao brander sig gennem at være kinesisk og laver lidt sjov med det... Åh ha.. Det ved jeg slet ikke hvad jeg skal kommentere til. Det virker mest af alt bare som om det er med for at kaste lidt mere brænde på bålet. For der er forhåbentligt ingen der reeltset mener at det er racistisk?


Gæst

#12

2015-07-17 09:23

Da flere af mine venner har oplevet denne situation, både på Shen Mao, men også andre steder.
Peder L

#13 Fint nok at vise foragt men...

2015-07-17 10:14

Det er fint nok at vise foragt for virksomheder, som ikke opfører sig ordentligt, men hvad er formålet med en underskriftindsamling som denne? Altså hvad håber I på, at underskrifterne fører med sig? Der er jo allerede lovgivning på området: Så skal det strammes? Skal håndhævningen være bedre? Eller noget helt tredje...?

Jeg spørger, da man jo ikke behøver at skrive under på noget for at boykotte det. Så hvis selve boykotten er et mål i sig selv, er underskrifterne formålsløse som andet end symbolske tilkendegivelser.

Thomas H.

#14

2015-07-17 13:45

For det første kan jeg ikke se at deres video er racistisk. Det er ikke min humor og den ligner til forveksling dem mine elever kunne finde på at lave (6. klasse). 

For det andet bliver racismekortet brugt for tit. Racismekortet bliver brugt alt for ofte. Det minder mig om stresskortet.

Vi bliver alle udsat for uretfærdigheder, men hvorfor skal det altid gøres til noget politisk? 

 

Og med frygt for selv at blive stemplet som racist, så ville jeg selv screene i forhold til visse typer, hvis jeg havde en beværtning og her er det ikke hudfarven som spiller ind. Nej, det er påklædning, attitude samt umiddelbar opførsel.


Gæst

#15

2015-07-17 15:22

Rachisme er bare på ingen måde acceptabelt og må stoppes vi er alle mennesker af samme kød og blod....medmenneskelighed og næstekærlighed er vejen frem

Gæst

#16 Re:

2015-07-17 18:09

#15: -  

 Nej vi er ikke "af samme kød og blod". Vi er alle forskellige 


Gæst

#17

2015-07-18 21:08

Jeg er modstander af racisme.

Gæst

#18

2015-07-19 02:55

Fordi jeg selv har set det oplevet det og hørt om det og det er ikke kun shen Mao men stort set alle klubber i århus

Gæst

#19

2015-07-19 10:12

Som redaktør af SOS mod Racismes nyhedsbrev er det naturligt for mig at protestere mod tydelig racisme. SOS mod Racisme vil også hermed - sammen med mig som redaktør - indtrængende opfordre enhver til at forstå at ethvert menneske har de samme rettigheder som ethvert andet menneske.
Samir

#20

2015-07-20 07:03

Må nok erkende at det her er et ynkeligt forsøg på at brænde Shen Mao ned til grunden, fremfor at skabe en dialog og debat om problemet. Ærgerligt at de mennesker der altid prædiker medmenneskelighed og "at give folk en chance" også altid er dem der ALDRIG viser medmenneskelighed over for andre end dem, der mener det samme som dem selv, og derudover altid dømmer, uden at give en chance. Det er en kedelig tendens. Øv siger jeg bare. 


Gæst

#21 Re:

2015-07-23 11:23

#8: -  

 Klasse skrevet!! 

Er helt enig, hun kører det her op til noget det ikke er!! 

Man ikke andet smile af det og kigge fremad, halvdelen der har skrevet under her har aldrig besøgt shen Mao! Og ved ikke hvad sagen er om:) 

de læser racisme og dømmer... 

Jeg håber ikke hun regere sådan på alt modstand i samfundet! 

Den historie her er fortalt helt forkert!

 

Blue

#22 Re: Re:

2015-08-14 14:58

#3: - Re:  

Der er noget du har misforstået

 

Mennesket er en ART - en blandt mange dyreARTER - ikke en race.

 

Og at tale om "den menneskelige race" er noget vrøvl - det bør  hedde "den menneskelige art".

 

 

 

 

 

Susan. Århus

#23 Re:

2016-06-03 12:45

#14: Thomas H. -  

 Helt enig med dig. Man kan snart ikke sige noget, uden at visse grupper straks råber racisme. Jeg har mørke venner, de siger også, at det ord er misbrugt . Afskaf det ord, og lad folk selv bestemme, hvad de mener.