De ændringer fleksjob reform har og vil medføre

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen De ændringer fleksjob reform har og vil medføre.


Gæst

#151

2015-05-21 19:00

Fordi jeg selv er på flexjob på den gamle ordning, men min arbejdsplads skal lukke om ca et år og så skal jeg finde et nyt arbejde og det bliver jo så på den nye ordning

Gæst

#152

2015-05-21 19:10

Jeg synes det er helt urimelig lønforhold - man straffer folk som i forvejen ligger ned - der er jo en årsag til, at de er blevet fleksjobber. Unge som et blevet fleksjobber, når sket ikke st optjene noget pension - hvad skal de leve af, når de bliver pensioneret? Nej giv dem den gamle ordning tilbage - og jeg er sikker, at det vil sætte gang i beskæftigelsen for den gruppe igen.

Gæst

#153

2015-05-21 19:21

Det er ikke alt der står i denne skrivelse jeg finder er bære dygtigt, men der er del elementer der er ganske fornuftige derfor min underskrift.

Gæst

#154

2015-05-21 19:25

Jeg er selv fleksjobber og mener reformen af 2013 er skandaløs og bør tilbageføres men der indførers minifleksjob til de der kun kan arbejde lidt.

Gæst

#155

2015-05-21 19:25

Jeg er selv i fleks job og været det i 12 år. Og den gamle ordning. Men hvis jeg skal have nyt job, blir min situation forringet.

Gæst

#156

2015-05-21 20:03

Jeg er selv flexjob berettiget, og er selv klemt af reglerne, efter jeg kom fra den gamle til den nye ordning i forbindelse med dels arbejdsløshed, jobskifte og arbejdsløshed igen.

Tak for den meget præcise formulering af vort fælles problem - og lad os håbe nogle politikere nærlæser det, tager stilling og vil være med til at forbedre forholdene for os !

husk - der er snart folketingsvalg !!


Gæst

#157

2015-05-21 20:05

Jeg har selv en datter, som har flexjob pga. uheldbredelige sygdomme. At se hende kæmpe for at få budgettet til at hænge sammen pga. urimelige ændringer, samtidig med dagligdagen med tre børn skal fungere, trods hendes handicaps. Det er så bunduretfærdig. Hvorfor skal hun straffes. Både økonomisk og fysisk? Sygdommene sig selv er mere end nok, skulle jeg mene.

Gæst

#158

2015-05-21 20:09

Da jeg selv er ansat i fleksjob, på den gamle ordning, og frygter at havne i den nye ordning. Vi har ingen mulighed for at tjene en ordentlig løn, selvom vi yder det samme som ens kollegaer, som er ansat på normal vis.

Gæst

#159

2015-05-21 21:14

Fordi tiden skriger på social solidaritet.

Gæst

#160

2015-05-21 22:20

Er netop blevet tilkendt flex-job i dag. Utrolig dårlig ordning i f.t. den gl. ordning!!
Hårdt at være blevet syg/handicappet, men ligeså hårdt at prøve, at få livet til at fungere med de muligheder (eller mangel på samme) man har med flex-job. Det tog i øvrigt over et år, at blive godkendt, og det var for lang tid for min arb.giver, så jeg er også d.d. informeret om, at jeg bliver afskediget!!

Gæst

#161

2015-05-22 03:36

Jeg er selv Flexjobber

Gæst

#162

2015-05-22 04:18

Fordi jeg selv er i fleksjob. Og kender godt de problemer der er. Har selv søgt pension, fået afslag. Begrundelse fra kommunen, du er ikke syg nok.

Gæst

#163

2015-05-22 04:56

Jeg kan ikke forstå at de hele tiden skal straffe os som ikke har kræfter til at kæmpe de kampe.

Gæst

#164

2015-05-22 04:57

Det gør jeg fordi at det kan ikke passe at man skal straffes fordi at man er blevet uarbejsddygti og skal miste så mange penge

Gæst

#165

2015-05-22 05:08

Fordi jeg synes at det er blevet endnu sværere for dem som virkelig har brug for hjælp og støtte i samfundet!

Gæst

#166

2015-05-22 05:20

Det her kan være med til at gøre en KÆMPE stor forskel for de mennesker, som kæmper for at opretholde en så "normal" hverdag, som muligt.
Det kan lyn hurtigt blive DIG, uanset hvem du er, så skriv nu bare under!
Det er dybt urimeligt, som denne ordningen ser ud i dag, så HJÆLP med din underskrift.
Det koster dig ikke noget, andet end de 30 sek. det ta´r dig, at skrive under!!

Gæst

#167

2015-05-22 05:29

Alle bør behandles med respekt og værdighed - OGSÅ folk der er syge. De har jo ikke selv valgt det!!
Jeg er blevet dårligere stillet på en hel række punkter ved at sige "ja" til et arbejde på den nye ordning, men det har jeg selvfølgelig gjort fordi jeg gerne VIL arbejde.
Jeg bryder mig ikke om, at vi bare er "en billig vare, som samfundet ser ned på".
Udover de nævnte eksempler har jeg oplevet, at banken ikke vil regne min lønandel med i et lånebevis, fordi "den ikke er sikker", så jeg sidestilles der med en dagpengemodtager. Minifleksere bliver desuden straffet økonomisk ved en evt. barsel, da de hverken opfylder betingelserne for barselsdagpenge, kontanthjælp, ledighedsydelse, fleksløntilskud eller andet og derfor risikerer at stå helt uden forsørgelse. Kan vi virkelig acceptere det? At en forsørger står helt uden forsørgelse i en periode!? Eller skal man vælge mellem job og børn???

Gæst

#168

2015-05-22 05:30

Jeg er selv flexjobber. Heldigvis i 'gammel ordning' og med skønne arbejdsopgaver og en super god chef.
MEN: Lad os 'lege' med følgende 'tanke';
Jeg er ansat i gammel ordning (god løn og pension - modsat hvis det var ny ordning). Chefen er urimelig - nærmest et 'dumt svin', som udnytter min arbejdskraft eller måske giver kun mig alle 'lorte opgaverne'. Kollegaerne kender oppe til min situation = at jeg ikke har råd til at skifte til et nyt flexjob, da jeg så kommer på ny ordning (og mister mange penge). Så kollegaerne benytter sig også af dette ved at give mig nogle af deres værste opgaver - og chefen lader dem gøre det.

Jeg skriver i øvrigt ikke under 'bare' fordi jeg selv er flex jobber, men fordi jeg finder det totalt urimeligt.
SKAL der evt laves ændringer, så må det varsles og KUN gælde fra DEN dato og KUN for kommende flexjobbere.
Men synes så samtidig: At når nærmest INGEN syge kan få førtidspension i dag - men kun flexjob - så er den nye ordning ikke i orden på nogen som helst måde!

Gæst

#169

2015-05-22 06:55

Jeg er i flexjob og påvirket af loven.

Gæst

#170

2015-05-22 07:04

Jeg er selv fleksjobber under den gamle ordning.... Men hvis ikke jeg var fleksjobber , havde jeg stadigvæk skrevet under.....! 


Gæst

#171

2015-05-22 07:07

Jeg er selv kommet fra gammel til ny ordning efter jobskifte, og det er virkeligt en forringelse det er ikke rimeligt.

Gæst

#172

2015-05-22 09:09

Jeg blev selv fleksjobber i 2012 og har inden da arbejdet i mange år - og gør det stadig med mennesker der uforskyld og uønsket bliver helbredsmæssigt så udfordret at de ikke længere kan klare at arbejde under almindelige vilkår. For os er fleksjob en gave - vi kan fortsætte med et arbejde som giver livet værdi - og så samtidig også have et liv ved siden af ( Læs: at det kan være energi til andet end sygdom/lidelse og arbejde) . Gaven er så desværre blevet væsentligt forringet med den nye reform. En del af reformen er fin - men det er som vi bliver gjort til "andenrangsmennesker" - vi skal kunne leve for mindre end andre, vores ferie skal være low-lowbudget og når vi bliver pensionister så skal vi næsten leve på en sten.... Det er vilkårene med de nye regler! Det er Fakta-viden -desværre. Jeg er så heldig stadig at være ansat under den gamle ordning - det er godt! Jeg er single og har en søn der bor hos mig - jeg har ikke råd til at skifte job. Heldigvis har jeg bestemt heller ikke lyst! Men på den led er stavnsbindingen genindført i Danmark. Jeg synes det er trist for et land som Danmark - den måde vi behandler mennesker på - de mennesker som ofte uforskyldt ikke ligger i overhalingsbanen og leverer max til samfundet. Børn, gamle, syge, handicappede... Det er faktisk skændigt! Derfor skriver jeg under :o)

Gæst

#173

2015-05-22 12:55

Fordi jeg er socialrådgiver og kender til forringelserne

Gæst

#174

2015-05-22 13:13

det er urimelige forhold den nye "reform" bringer for flexere, da vi så er nogle på vej derhen,ser det dystert ud for det rummelige arbejdsmarked.
Forøvrigt er definationen på REFORM blevet noget udvandet i de seneste år, reform betyder i.flg. ordbøgerne ,forbedringer.

Gæst

#175

2015-05-22 14:11

Det er at sparke til mennesker som i forvejen er hårdt ramt



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...