De ændringer fleksjob reform har og vil medføre

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen De ændringer fleksjob reform har og vil medføre.


Gæst

#126

2015-05-21 06:28

Jeg var i 2012 involveret i en højtraumeulykke og har pådraget mig alvorlige men. Forsøgte at færdiggøre min lærerudd., men måtte opgive det sidste år. Er stadig ved at blive udredt i det kommunale regi, så nu må vi se, hvad det ender med. Sandsynligvis et flex-job på få timer. Jeg vil rigtig gerne støtte op om dette, da jeg i forvejen syntes, at jeg som kronisk syg bliver nedgjort og set skæv efter, da vi jo gennem den politiske debat tydeligvis er en stor klods om benet for samfundet. En gr. man tror, man kan behandle efter bedst befindende. Og som man hele tiden rammer økonomisk. Som om det i forvejen ikke er et hårdt slag, ikke længere at kunne føre sit tidligere liv med arbejde, børn, huslige pligter, venner m.m. Nej, gør os til lavt rangerende mennesker, som ender eller som allerede lever på kanten af samfundet. Jeg væmmes og er rasende indeni og måden politikerne behandler sine syge borgere på!!!

Gæst

#127

2015-05-21 06:30

Fordi jeg selv er ramt af nedgang i løn pga den nye Flexjob reform.
Blev i tidligere job i 2 år for at undgå at komme på den nye flexjob reform, selvom jobbet var psykisk opslidende, og alt for hårdt for mig. Men med et nedgang på 4000kr om måneden, havde jeg ikke råd til at sige op og finde et andet job, for at passe på mig selv.

Gæst

#128

2015-05-21 07:06

Syntes ikke syge bliver behandlet ordentligt pt.
Er selv på pension, blev behandlet ordentligt og taget alvorligt for år tilbage... det er otte år siden......

Gæst

#129

2015-05-21 07:31

Fordi jeg jeg selv sidder fast i i systemet for 2 år siden var jeg i arbejdsprøvning med henblik på Flex job men gik ned med dårlig ryg har efterfølgende fået foretaget 2 store ryg operationer og en cancer operation så nu kan jeg ikke engang passe mit eget hjem og fået tildelt hjemmehjælp og nu vil Rødovre kommune arbejdsprøve mig igen er sgu nervøs for at blive endnu mere syg

Gæst

#130

2015-05-21 07:39

Fordi jeg blev fyret fra mit job 1 februar 2014 hvor jeg var under den gamle flex ordning. Når jeg igen får et flexjob bliver det under den nye ordning. Jeg er alene mor og mister nok noget af min boligsikring og skal måske betale noget for SFO plads. Så der vil ikke være noget overskud, når transporten er betalt.

Gæst

#131

2015-05-21 07:50

Hvorfor skal man både straffes økonomisk og samtidig leve et "mindreværdigt arbejdsliv", fordi man uforvarende er kommet i en situation, hvor man dagligt må lide afsavn i sit sociale liv, udføre akrobatiske stunts, for at få sin hverdag til at fungere, lægge størstedelen af sine kræfter på en arbejdsplads, uden mulighed for, at opnå de samme goder, som de fuldt fungerende kolleger og hver dag erkende, at man i dette samfund bliver lagt for had, når man er kronisk skadet/-syg. Det føles fuldstændig som om de 40 velfungerende år, man har været på arbejdsmarkedet, ikke giver nogen berettigelse til at leve et ligeværdigt liv, når man er i nød.

Gæst

#132

2015-05-21 07:58

Jeg både kender folk der er i Flex job og kan komme i klemme og så synes jeg at det er totalt skævt i vores samfund, at det skal være sådan, at man egentlig skal være rask for at kunne være syg. Vores sikkerhedsnet Burde være mmindre bureaukratisk.

Gæst

#133

2015-05-21 08:11

Den nye reform er dybt urimelig.

Gæst

#134

2015-05-21 08:46

Jeg skriver under fordi fleksjob reformen sparker til folk der i forvejen ligger ned.
Det kan vi som samfund ikke være bekendt.
De fleste fleksjobbere har inden de har fået tilkendt fleksjob, måttet kæmpe en flerårig kamp med det offentlige, med sygedagpenge eller kontanthjælp som eneste indtægt, det bliver man ikke fed af.
At der så bliver skåret i fleksydelsen, så man marginalt kommer til at tjene lidt mere end sygedagpengene, hjælper ikke ret meget. Mon de "kloge" hoveder der har indført reformen, tror folk bliver raske af at begrænse dem økonomisk??

Gæst

#135

2015-05-21 09:09

Fordi jeg kender flere der er glad for at kunne arbejde bare nogle få timer om dagen, det betyder meget for dem at komme ud blandt andre og være med.

Gæst

#136

2015-05-21 10:18

Jeg er fleksjobber og forstår heller ikke at vi skal straffes mht. ex pensionsopsparing.
Luna dalgas

#137 Re: Uobakning

2015-05-21 10:18

#105: fg - Uobakning 

 tusind tak for den gode ide. Jeg vil prøve at finde adresse til dem. Venlig hilsen Luna Dalgas 


Gæst

#138

2015-05-21 10:33

Fordi jeg var i den gamle ordning men skiftede arbejdsgiver og måtte over på den nye ordning selv om det var nøjagtig det samme job som skulle udføres .

Gæst

#139

2015-05-21 10:34

jeg skriver under fordi jeg selv køre en sag om flex job ved Horsens Kommune, og jeg betaler selv en privat sage behande håber på denne måde at min sag snart kan blive færdig har nu varet i 7 år

Gæst

#140

2015-05-21 10:55

Det kan "ramme" alle

Gæst

#141 Re: Re: Uobakning

2015-05-21 11:01

#137: Luna dalgas - Re: Uobakning 

 Jeg tror der tænkes på grupperne på Facebook :-)


Gæst

#142

2015-05-21 12:36

Fordi jeg selv er fleks jobber og og føler mig såret, ked af det og uretfærdig behandlet i forhold til mange andre på arbejdsmarkedet. Livskvalitet er for mig at have et arbejde og føler at jeg Gør mit i samfundet. Reglerne og økonomien er blevet væsentlig forringet siden jeg startede i fleksibel i 2006.

Gæst

#143

2015-05-21 13:01

Fordi behandlingen af syge er så dårlig af vi burde skamme os og kun fordi nogle aldrig kan få nok. Der er ingen grund til at være stolt af Danmark ej heller ikke grund til at kalde Danmark for et forgangsland. Vend problematikken om og begynd at jagte arbejdsgiverne og sæt grænser for kommunernes udnyttelse. Føj Danmark, alle jer der stemmer for denne ordning eller deres parti, I burde skamme jer.... Jeg håber at det rammer jer selv en dag.

Gæst

#144

2015-05-21 14:01

Vi har ikke selv bedt om at blive syge. En anden uligehed. Gl. Ordning får medarb 1 1/2% i særlig feriegodtgørelse af fuldtidsløn (statsansatte ) hvorimod ny ordning kun får det af de få timer de kan arbejde og derudover bliver trukket for beløbet i fleksjob ydelsen. Personerne på gl ordning bliver ikke trukket i løn da arbejdsgiver får refusion frs kommunen eller fleksprdningen.

Gæst

#145

2015-05-21 14:09

ny flexordningsregler ikke gode

Gæst

#146

2015-05-21 14:26

Jeg er selv blevet syg, og står over for en mulig fleksjob ordning, efter en blodprop, og har også masser af behov for hvile

Gæst

#147

2015-05-21 14:54

Fordi jeg selv er i fleksjob og skal arbejde mere og gratis

Gæst

#148

2015-05-21 14:59

Jeg er fleksjobber på den nye ordning og der er ting ved denne ordning som ikke er ok. F.eks - ferietillæg som man får udbetalt med april lønnen (hvis man er månedslønnet) bliver modregnet i fleksløntilskuddet - altså ikke noget "ekstra" til at holde ferie for. Alt skal modregnes - ikke ok efter min mening.

Gæst

#149 Re: Re: Fleksjob

2015-05-21 16:19

#42: Bjarne - Re: Fleksjob 

 Nej for da de timer jeg arbejder, giver meget mindre end flekstilskudet, bruges fradraget der, det er en offentlig ydelse, (under den gamle betalte arbejdsgiveren hele lønnen og fik tilskudet refunderet fra staten) og betaler fuld skat af lønindkomsten.


Gæst

#150

2015-05-21 16:52

Da jeg selv er blevet ramt af den nye fleksjobreform og er gået ca 1000kr. ned i løn (netto)



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...