De ændringer fleksjob reform har og vil medføre

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen De ændringer fleksjob reform har og vil medføre.


Gæst

#251

2015-10-08 06:38

Jeg er sygemeldt og i arbejdsprøvning, som gerne skulle ende med flexjob. Jeg støtter gerne op om denne uretfærdige reform, den er ikke i orden.

Gæst

#252

2015-10-08 08:12

Fordi jeg selv er i samme situation

Gæst

#253 Re:

2015-10-08 09:28

#8: -  

 Står i samme situation. En fejloperation kostede mig mit fleksjob gennem 5 år. En lille virksomhed, der ikke havde råd til at vente på, jeg blev rask...helt forståeligt. I november, 17 mdr. efter den operation, der kostede jobbet, skal jeg re-opereres, herefter min. 3 mdr. sygemelding oveni. Bagefter starter jagten på et nyt fleksjob...på nye betingelser, der betyder, at jeg, når jeg igen har overskud og energi, er tvunget til at finde et andet sted at bo.....trist :-(


Gæst

#254

2015-10-08 09:47

Er selv fleksjobber og ramt af den nye ordning !

Gæst

#255

2015-10-08 15:09

Fordi jeg er fleksjobber og ramt af at blive ansat i den nye ordning, efter en arbejdsskade i den gamle ordning og syntes den er helt urimelig. Det er løndumping og ikke rimeligt, man kan jo ikke tjene en ordentlig løn længere, så man kan leve et nogenlunde liv ....jeg har også mange udgifter på behandlinger hele tiden

Gæst

#256

2015-10-08 18:36

Fordi det er det rigtige.

Gæst

#257

2015-10-08 19:39

Jeg er selv fleksjobber på gammel ordning og føler mig næsten stavnsbundet til min kontorstol. Jeg kan ikke en gang søge i en anden afdeling uden det vil betyde at jeg skal på den nye fleksjobordning, og det har jeg ganske enkelt ikke råd til.

Gæst

#258

2015-10-08 20:19

Har flexjobbere på min arbejdsplade og er selv førtidspensionist i skånejob

Gæst

#259

2015-10-09 20:41

Fordi jeg synes den nye ordning er noget lort. Vi bliver straffet med sygdom, som er svært nok at leve med, så skal vi også kæmpe med økonomien det er bare ikke fair

Gæst

#260

2015-10-09 21:47

Jeg er selv fleksjobber og ønsker kun at politikerne bliver råbt op så de begynder at forholde sig til de forringelser der er med den nye ordning.
Synes det er direkte diskriminerende at fleksjobbere som de eneste i dagens Danmark vurderes på effektiv arbejdstid

Gæst

#261

2015-10-10 07:51

Da jeg selv er flexjobber og kom i klemme i 2013 da jeg mistede mit job efter 5 1/2 år. Jeg har klaget over det lige siden til min rådgiver m.m. Hvorfor skal man straffes når arbejdsgiveren mister sin kontrakt. Jeg syntes at os der gerne vil men ikke kan arbejde så mange timer mere skal have samme ret til ferie og pension som alle andre lønmodtager. Jeg vil ønske at vi kan komme tilbage til den gamle ordning igen. Mvh. Knud Erik Trans


Gæst

#262

2015-10-10 09:26

Fordi jeg selv har været i fleksjobsystemet i 11 år, hvor det var dem umuligt at finde et job, jeg kunne bestride. Jeg slap ud af det, da jeg fyldte 60 år (tænk at man skal glæde sig til at blive "gammel") hvilket straks hjalp på helbredet. Væk var det knusende pres, der lå over en. Jeg var under den tidligere ordning, men jeg syntes, at det var hårdt nok alligevel. Har stor medfølelse for dem, som kommer i forløbet nu - og det bliver nok flere og flere sådan, som der skaltes og valtes med folks liv og sygdomme.

Gæst

#263

2015-10-10 11:41

Jeg er simpelthen imponeret over at der endelig er nogen der har sat ord på problematikken omkring den nye fleksjobs reform og har været i den gamle og nu den nye , det er simpetthen umenneskelligt hvad den nye reform byder os idet vi ufravilligt ikke selv har valgt at vores liv/arbejdssituation skulle ende med fleksjob, samt er det et tabu emne hvorfor er der ingen politikkere der har omtalt fleksjob, der skal simpelthen råbes højt nu og virksomhederne skal informeres omkring hvad er en fleksjobber og hvordan kan det gavne netop jeres virksomhed, er ledig og kæmper kæmper for et job, og samspil med min virksomhedskonsulent er altid , men jeg har ikke noget til dig...jeg har dog fået 70 ud men det er håndværkere !!!flot jeg har i alle de 13 år jeg har været i fleksjob aldrig fået assistance til job fra kommunen, så vi forsømt. Jeg vil se meget frem til og høre hvad tilbagemeldingen bliver efter dette og om der kommer noget konkret vi kan bruge til noget, for det kan overhovedet ikke være rimeligt at vi taber løn ikke lige vilkår med pension feriepenge etc. så igen kæmpe skulderklap fra en fleksjobber Mvh Charlotte

Gæst

#264

2015-10-10 12:22

Fordi jeg selv er flexjobber, dog i arbejde på den gamle ordning.. Men føler mig bondefanget og den følelse er ikke rar.. Tror vi vil få det meget svært hvis jeg en dag blev afskedet..

Gæst

#265

2015-10-10 15:53

Er flexjobber på gammel ordning og frygter at komme på ny ordning

Gæst

#266 Re:

2015-10-10 20:06

#26: -  

 


Gæst

#267

2015-10-11 06:37

Fordi folk bliver klemt for hårdt mens en politiker får til overmål af urimelige afregninger for ingenting.

Gæst

#268

2016-03-24 18:44

Er selv fleksjobber med betydelig lønnedgang fra gl ordning til ny dårlig ordning - og gr uheld - står jeg endnu dårligere end før og er ved at skulle gå fra hus og mand.

Gæst

#269

2016-03-24 19:33

Jeg er selv på fleksordning

Gæst

#270

2016-03-24 19:42

Er selv under fleks ordning og ønsker ikke flere forringelser

Gæst

#271

2016-04-01 08:47

Ville egentligt gerne skrive under for at få den urimelige fleksjob og kontanthjjælpsreform ændret men vil ganske enkelt ikke skrive under for at få gennemført at nogle skal holdes på gammel ordning og andre skal holdes på ny og dårligere ordning det er der ikke meget ligestilling i, reglerne skal gælde for alle og alle skal have lige godt vilkår, held og lykke med underksriftindsamlingen. 


Gæst

#272

2016-05-20 05:49

Fordi jeg selv er i flex job og lige opsagt fra stilling under de gamle regler!

Gæst

#273

2016-05-25 21:40

Jeg er ansat i fleksjob efter den nye ordning og er dybt frustreret over mine ansættelses- og lønvilkår.

Gæst

#274

2016-05-25 22:14

Jeg underskrev fordi jeg føler mig dårligere stillet som fleksjobber, end som ordinær ansat, selvom jeg er omfattet af overenskomsten, så bliver jeg ikke behandlet lige som mine kolleger. Jeg har mistet 5000 kr. Netto om månden, min pensionsordning er blevet ringere, jeg får ikke tilbudt kurser og efteruddannelse mere, jeg har ikke engang et kontor mere, men skal gå rundt og se, hvor der er ledigt - man er bare ikke en del af fællesskabet mere. Hvis jeg får lidt lønforhøjelse eller engangsvederlag for en ekstra indsats - så bliver det modregnet i fleksløntilskuddet fra kommunen :-( så kom ikke og sig, "at man er heldig, at være en del af arbejdsmarkedet" det skal kunne lønne sig at gå på arbejde ...jeg gør det jo ikke for sjov - jeg har ikke bedt om at blive ramt på mit helbred, og har altid arbejdet og uddannet mig meget !
Den gamle ordning var mere fair for fleksjobbere - det er den nye sgu ikk' !

Gæst

#275

2016-06-02 12:13

Det nye ordning er en kæmpe forringelse. Jeg er offentlig ansat og har været det i mange år. Både på alm vilkår og som fleks jobber. Jeg var så heldig at få en bonus for de år jeg havde været ansat, kun for de blev modregnet i min flekydelse. Det er ikke i orden. Det samme er sket fordi jeg har ferie med løn. Så den ekstra % del der kommer i maj. Ja den blev sørme også modregnet. Det er bestemt ikke på lige vilkår.



Betalt Annoncering

Vi vil reklamere for denne petition til 3000 mennesker.

Lær mere...