Sikkert kryds ved Damhussøen NU!

Kontakt forfatteren af dette andragende

TAK!

2013-10-25 22:04:38

Kære alle underskrivere

Jeg vil bare sige tusind tak for jeres støtte til denne underskriftindsamling – det er svært at vurdere på forhånd, men jeg er overrasket og glad for den relativt store opbakning – og regner selvfølgelig med, at I alle med jeres underskrift deler mine bekymringer om sikkerheden i krydset ved Damhussøen.

Jeg har villet skrive til jer længe og fortælle lidt om status, og hvad tankerne er med underskriftindsamlingen – men der er også lige et job og en familie der skal passes:-)

Som I nok har læst, skriver jeg lidt om baggrunden for underskriftindsamlingen på hjemmesiden – der er mange kritikpunkter vedrørende trafiksikkerheden i krydset, mange beboere i området har i mange år forsøgt at råbe kommunen op uden held – mig selv inklusiv. Initiativet til selve underskriftindsamlingen kom af den forfærdelige dødsulykke på den lille pige for ikke så længe siden – selv om ulykken er forfærdelig (har selv to piger og bor tæt på krydset), så er det ikke på grund af dén, at der skal ses på krydset. Jeg er ikke ekspert i trafik, men som man hører alt for tit i medierne for tiden, så sker der mange højresvingsulykker rundt omkring i trafikken. Ulykken vækkede mange og store følelser hos beboere i lokalområdet – både vedrørende det tragiske udfald, men også vedrørende den enkeltes forhold til trafiksikkerheden i krydset og den frygt man selv har for sig selv og ens nærmeste, der færdes i krydset.

Jeg har haft en løbende korrespondance med Center for Trafik i Københavns Kommune, som jeg første gang kontaktede tilbage i januar måned i år. Første tilbagemeldinger var, at man allerede havde fokus på krydset i en trafiksikkerhedsgruppe med Københavns Politi, da der var registreret mange uheld i krydset. Men efter mange måneder er man ikke kommet videre, end at man har konstateret, at det er et kompliceret kryds, som er svært at sikre yderligere – underforstået økonomiske begrænsninger. Meldingen lyder, at man ikke har opgivet at undersøge muligheden for mindre tiltag!

Altså mange møder, men ingen plan eller handling!

Tilbage i foråret vedtog man i Københavns Kommune "Ny trafiksikkerhedsplan 2013-2020", som havde til formål at halvere antallet af dræbte og alvorlige tilskadekomne i perioden ved trafiksikring af farlige kryds og strækninger i KK. Det lød jo rigtig godt - også ift. "vores" kryds. Det er så med stor beklagelse at man kan læse følgende:

Der er ikke fundet midler til projektet i den netop vedtagne budgetaftale 2014! Det betyder, at projektet stoppes, da der ikke er afsat penge i 2014. Det fremgår endda, at der mangler penge til de igangværende projekter i KK, hvorfor igangsættelse af nye projekter har lange udsigter!

Underskriftindsamlingen har givet lidt opmærksomhed i lokalaviser og -tv og har også vundet opmærksomhed hos Bjarne P. Nielsen, SF og medlem af borgerrepræsentationen på Københavns Rådhus. Han har blandt andet sendt en forespørgsel til Teknik- og Miljøforvaltningen vedrørende krydset. Men igen bliver man mødt med passivitet og udenomssnak - han har fået et svar fra den administrerende direktør for TMF, som bærer præg af et standardbrev, hvad man har gjort andre steder i KK og lidt om højresvingsulykker, hvilket ikke er emnet her! I "standardteksten" refererer man til "Ny trafiksikkerhedsplan 2013-2020"....men det er jo den, der netop ikke er fundet penge til!!

Så status er lige nu, at valgkampen til kommunalvalget sættes i gang nu, og vi skal se, om vi kan få lidt opmærksomhed på "vores" kryds - det kan vi i første omgang gøre ved at få nogle flere underskrifter - så derfor kan du hjælpe med to ting:

1: Spørg lige din mand/kone/kæreste/nabo/bekendt om de fik skrevet under?

2: Spred budskabet ved at "synes godt om" den facebookside jeg lige har oprettet:

https://www.facebook.com/sikkertkrydsvedDamhussoen?fref=ts (søg på "sikkertkryds")

Følg samtidig med i hvad der sker og kom evt. med indlæg/gode ideer

En tredje ting du kan gøre er at skrive en mail til Center for Trafik trafiksikkerhed@tmf.kk.dk og gør opmærksom på din utilfredshed med krydset - jo flere henvendelser de får jo bedre.

Håber at I endnu en gang vil være behjælpelige

På forhånd, tusind tak

Søren Schramm Danielsen

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.