Vi foreslår at afholde en folkeafstemning om erstatning til minkavlere

Vi opfordrer til en folkeafstemning om erstatning til minkavlere. Efter beslutningen om aflivning af danske mink på grund af coronavirusmutationer har minkavlere krævet og modtaget erstatninger fra staten. Disse midler, der belønner minkavlerne med op til 30 milliarder kroner fordelt blandt 700 minkavlere, bør ikke gives til en lille befolkningsgruppe på denne måde.Ved at afholde en folkeafstemning kan borgerne direkte afgøre, hvordan offentlige midler bør anvendes, og om det er passende at give så store beløb til en enkelt sektor.Underskriv for at støtte folkeafstemningen og for at sikre demokratisk inddragelse og retfærdig fordeling af offentlige midler.Tak for din støtte!.

Bemærkninger til Forslaget:Bred inddragelse af borgerne: En folkeafstemning sikrer, at alle borgere har mulighed for at deltage direkte i en vigtig beslutningsproces. Dette fremmer følelsen af deltagelse og ejerskab blandt borgerne, da de har en direkte indflydelse på resultatet.Demokratisk princip: Folkeafstemningen er en central del af det demokratiske princip om folkesuverænitet, hvor beslutninger truffet af regeringen skal afspejle viljen hos de mennesker, den regerer over. Ved at give borgerne mulighed for at stemme, sikrer vi, at beslutningen er forankret i befolkningens ønsker.Transparens og åbenhed: Ved at afholde en folkeafstemning sikrer vi åbenhed og transparens i beslutningsprocessen. Borgerne har adgang til information om emnet og kan drøfte spørgsmålet åbent, hvilket fremmer en sund demokratisk debat.Styrkelse af tillid til det politiske system: Folkeafstemninger bidrager til at styrke tilliden til det politiske system ved at give borgerne mulighed for at deltage direkte i beslutningsprocessen. Dette er med til at sikre, at politiske beslutninger er forankret i befolkningens ønsker og behov.Vigtigheden af beslutningen: Beslutningen om anvendelsen af midlerne fra erstatninger til minkavlere er af stor samfundsmæssig betydning. Det er derfor vigtigt at sikre, at denne beslutning træffes på en demokratisk og retfærdig måde gennem en folkeafstemning.Disse bemærkninger fremhæver vigtigheden af folkeafstemningen som et redskab til at sikre demokratisk inddragelse, åbenhed og tillid til det politiske system.

Jeg giver med min underskrift Mikkel Ernst Nielsen tilladelse til at overdrage mine oplysninger i denne formular til vedkommende som har indflydelse på denne sag.