Effektiv stofskifte / Immunbehandling behandling søges snarest

Quoted post


Gæst

#26 Re: Hvad er det, man skriver under på?

2013-04-12 17:41

#25: Stud.med. - Hvad er det, man skriver under på?

Hej  Stud.med.

 

Vi  så gerne  at  hele behandlingen blev revurderet -   for  rigtig mange af os har det virkelig dårligt

 

Vi vil have lov til at få de rette  prøver for disse sygdomme og lidelser  - have  valget om  det naturlige thyroid samt have optimal   støtte til immunsystemet   -  det kan desværre ikke have sin rigtighed at man  behandler  stofskiftet  uden  at gå ind og se på hormonmangler, vitaminmangler  .

se på glutenallergi eller laktose

de fleste stofskiftesyge mangler f.eks  væksthormon   men selvom tallene viser det - bliver der ikke  behandlet .

når vi bliver syge  er der f.eks  ingen der tjekker jodniveau  - der bliver blot udskrevet en gang eltroxin  - så er det lidt ligemeget om  patienten har det godt  bare man ligger inden  for tallene  -

med de autoimmune sygdomme er der ingen der handler på at vores indre organer  angribes konstant og har masser af inflammationer  .

 

Det kan ikke være rigtigt at vi ikke selv må bestemme  over vores liv  når vi ved at i nogen lande , har de helt greb om problematikken men der lyttes ikke  til dem .

Det kunne være rart der kom guidelines så alle blev behandlet ens  -   for vi vi kæmper for hver en blodprøve for at finde ud af  hvorfor vi har det så skidt  - og har egentlig slet ikke kræfter til at kæmpe på den måde  når vi er så syge  .

 

Vi må desværre erkende dette er et gråt område  i  vores  sygehusvæsen  - men sådan behøvede det slet ikke at være , for man kunne jo få support fra udlandet

Tsh  skal ( hvis ikke den fjernes helt  - som nok ville være det bedste  for os alle )  ned  - i tyskland mener man  at er Tsh på 2 skal der holdes øje og  ved 2.5 skal der behandles   - det kunne vi godt lære af herhjemme .

 

Er glad for du skrev hvis dette kunne misforståes

 

med venlig hilsen

 

Carina

 

 

Svar

Lisbeth S.K.

#35 Re: Re: Hvad er det, man skriver under på?

2013-04-18 07:35:01

#26: - Re: Hvad er det, man skriver under på? 

Faldt ved et tilfælde over jeres indlæg og er virkelig glad for at det fangede mit øje!

Blev selv diagnosticeret med Hasimotos i foråret 2008, og har været igennem mange "kampe" med sygehusvæsenet , er blevet checket på Hukommelsesklinik og hos Neurologer (selvfølgelig) uden resultat, Endokrinologerne fastholder at jeg er velmedicineret, mine tal ser fine ud og der ikke er andet at gøre end at fortsætte med min "traditionelle" behandling med Euthyrox. Jeg synes at det er meget frustrerende at få denne besked når man ikke føler sig rask, men bliver nødt til at agere sådan både på job og hjemme, da man ikke kan "bevise" at man ikke har det godt.

Jeg takker for at du, Carina, har startet denne underskriftindsamling, og jeg vil skynde mig at tilføje min!

CharlotteH

#75 Re: Re: Hvad er det, man skriver under på?

2013-09-29 21:40:49

#26: - Re: Hvad er det, man skriver under på?

Du skriver, at man i Tyskland behandler ved TSH over 2,5. Har du nogen links, dokumentation eller lignende på dette, som jeg kan læse og vise min læge. Jeg har fået målt mit TSH til 2,8 to gange, og min læge vil ikke gå videre med noget som helst, da det jo ligger indenfor normalen. Dette på trods af, at jeg lider af to andre autoimmune sygdomme, og har det dårligt. Og i den forbindelse, har du anbefalinger af læge/behandler i Tyskland?