Skal Kalø Slotskro rives ned??? Vi siger nej!!!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Skal Kalø Slotskro rives ned??? Vi siger nej!!!.


Gæst

#401

2016-09-04 18:50

Det er det mest hyggelige og dejlige sted, med skønt og smilende personale. Føler sig altid velkommen.

Gæst

#402

2016-09-07 11:46

Mange benytter sig af den lille kro, som er et stemningsfuldt sted - god atmosfære. Ikke mindst beliggenhed med nærhed til naturen, vandet, stien til slotsruinen og slotsruinen. Den lille kiosk med bænkene er også et besøg værd og passer fint ind som supplement.
Det vil være en skam at ødelægge naturen ved skov og vand med et nyt center.
Der er andre muligheder for beliggenhed - det kan være i rimelig afstand til Karlsladen, Kalø Gods, så godset ikke "hæmmes af nybygning" , men med måske en sti mellem de 2 tilbud. Dette vil også give Kendskab til den restaurerede bygning.
Allerhelst ser jeg gerne centret tættere på det samlede område, som har givet navn til Natonalparken Mols Bjerge.

Gæst

#403

2016-09-08 20:39

politiker kalder det udvikling , jeg kalder det afvikling , det er og bliver et kanon sted , dem er der bare ikke mange af , det er et samlingspunkt for alle , både høj og lav .

Gæst

#404

2016-09-09 05:47

Jeg forstår virkeligt ikke hvorfor denne formodentlig beton klods af natur center skal placeres for...... Lige nøjagtigt der hvor Djurslands hyggeligste restaurant/isbutik ligger , som er blevet yderst velbesøgt igennem årene.....
Nååå ja der sidder igen en håndfuld politikere, som skal og har mulighed for at jævne noget med jorden for at de kan sætte deres eget spadestik og præg på landkortet..... Formentligt et natur center der velvidende fra start vil give dundrende underskud, men det er ligemeget for de har fået en pose penge af staten de kan bruge til dette projekt!!!
Af staten...... Jamen mangler de ikke penge i forvejen??? De har jo ikke penge til velfærds området sige de ??????
Jeg forstår ikke!!!
Hvem fordeler vores skattekroner??
Den der jeg vil ha!!! Jeg vil ha!!! mentalitet findes i børnehaver og som de fleste jo nok kender er en ualmindelig dårlig holdning! En holdning som de fleste forældre og pædagoger arbejder intenst på at pille fra børnene......... Nogle politikere har bare ikke været i en instition hvor dette har været vægtet!!


Gæst

#405

2016-09-09 07:33

Fordi det er et dejligt og hyggeligt sted der samler mange mennesker, både fastboende og turister

Gæst

#406

2016-09-09 10:49

Fordi man ikke skal ødelægge noget,der fungerer så godt,desuden har man alt for travlt med alt skal være ens.

Gæst

#407

2016-09-09 12:05

Kalø Slotskro er ern kulturhistorisk institution og fremragnede placeret. Den kan i sig selv trække besøgende til området - også om vinteren, hvis den kan blive rimeligt godt isoleret. Netop dette sted i den hyggelige bjælkehytte med åbent ildsted ville være perfekt for en kop varm chokolade for besøgene til slotsruinen og det skønne område i det hele taget. Altså er den rette løsning at renovere slotskroen så den kan holde åbent hele året!

Gæst

#408

2016-09-09 15:28

Fordi det er helt uhørt at rive Kalø Slotskro ned. Spørg hele områdets beboere og langt over halvdelen vil sige: at det vover man
bare ikke at gøre. Mange af os er kommet der i årevis og har nydt det dejlige Madsted - den dejlige restaurant med den fantastiske udsigt og denne skønne natur. Der er da masser af plads til administration m.m. For nationalparken. At rive restauranten ned er en dødssynd mod alle, der kommer til Kalø Vig. Håber at der vil rejse sig en folkeopstand mod de tanker fra nationalparken - men det er vigtigt at vi alle kommer op af hullerne og tilkendegiver vores klare mening om dette vanvid.
Poul Bartels - Lyngsbæk Strand. - Ebeltoft

Gæst

#409

2016-09-16 08:08

Vigtigt, kroen skal bevares,den er hyggelig og bygningen passer fantastisk til naturen.

Gæst

#410

2016-09-19 09:48

Ønsker at bevare atmosfæren der er tæt på naturen samt at det ikke bliver et stort og dyrt center som kun entreprenører og offentlige ansatte har glæde af til udødelighed af deres navn.
Jette

#411

2016-09-22 18:41

Vi har brugt stedet til mange hyggelige stunder, samt ved bisættelser, har altid nydt stedets gode og hyggelige stemning. Hvis det fjernes, fjernes en del af vores kultur arv. Der er masser af steder med bistroer, men der er desværre langt mellem et sted med det gode danske køkken og hvor der er en personlig betjening og varme, vil man have det andet, så tag på motorvejs restpladser, vi er mange der gerne vil opleve det " gamle" også turister. Håber at stedet vil bestå, så jeg kan tage mit barnebarn med, så han kan få oplevelsen af " Morten Kork" stemningen. Med venlig hilsen Jette


Gæst

#412

2016-09-23 14:35

Fordi jeg er født og opvokset i Rønde og fordi det er min mening by vi skal bevare alt der har en kulturel og historisk mening, fremfor at bygge nyt. Vi mister vores personlighed , kulturarv og vores minder hvis vi river ned og bygger nyt. Hvorfor gøre dette!!!

Gæst

#413

2016-09-24 16:49

Kalø Slotskro er en institution - og det skal det blive ved med at være

Gæst

#414

2016-09-27 15:58

Fordi det er et stykke kultur historie, der så vil forsvinde. Vi er mange , der hvert år mødes ved Kalø slotkro , spiser på kroen eller får en pølse og is i kiosken. Der er altid mange turister der besøger kiosken, har aldrig besøgt stedet uden der er mindst 10 andre biler og kø ved kiosken

Gæst

#415

2016-09-30 14:22

Et dejligt sted med en skøn bygning og kro

Gæst

#416

2016-10-07 23:27

Den nuværende kro er ikke dominerende. Der er fri udsigt ud over vandet og over mod skoven. Et hyggeligt sted for naturfolk. Hvis et nyt byggeri bare kommer i nærheden af rædsels-kystlinien ved Ebeltoft tilplastret med kulørte huse, en Fregat iklædt mørk mundering og en parkeringsplads som indgangsportal, så er det grund nok til at protestere mod flere nybyggerier langs kysten!

Gæst

#417

2016-10-19 11:33

ET BESØGSCENTER KAN PLACERES PÅ ET NÆRLIGGENDE AREAL (F.EX VETERANBILMARKEN / MARKEDSPLADSEN)

Gæst

#418

2016-11-08 08:26

Jeg er sejler og spiser ofte frokost på kroen.

Gæst

#419

2016-11-18 09:52

Bevar de lokale klenodier - Undgå centraliseingen
Molboen

#420 Re:

2017-07-15 14:58

#4: -  

 Er født og opvokset i "Molbolandet" Dengang hed forpagteren Lund.

 Hvem er det i Naturstyrelsen, der mangler en "en fjer i hatten"

Birgitte

#421

2017-09-27 19:05

Hvorfor skal alt være så ordenligt og konstrueret? Nu er Aarhus Havn ødelagt. Grenaa havn er heller ikke sjov. Og mange lystbådehavne er opstyltede beboelseskvarterer. Lad os beholde nogle udflugtsmål som ikke er forbeholdt folk der er bange for grus i sandalerne, mygstik og dagens ret. Er der noget man ikke føler sig velkommen i er det, lige præcis, et velkomstcenter!

 


Gæst

#422 Re:

2017-10-19 17:20

#17: -  

 Ja. Der må ikke være små skæve bådbroer, tjærede skure, gemte pletter med vilde blomster og hemmelige brombærkrat. Alt skal kultiveres og ryddes, registreres, opmåles og bebygges. Og til sidst skal man betale entré. Der må ikke være noget man genkender og bliver varm om hjertet af. 

Man bliver trynet af politikere, der vil sætte mindesmærker for sig selv, museumsfolk der lever i deres kunstige boble og får hallucinationer af iltmangel og grådige krejlere der står klar til at flå turisterne.

 


Gæst

#423 Re:

2017-10-19 18:09

#24: -  

 Det er ikke et spørgsmål om kroen er bevaringsværdig, køn eller grim. Den har en sjæl som mange, rigtig mange tiltrækkes af og deler. Det er ikke noget, man kan vurdere materialistisk. Den er symbol på dansk sommer når den er bedst, glade sammenkomster, forelskelser, harmoni, hvile, munterhed, stemninger, genkendelse. Et sted der gør os varme om hjertet.

Det føles som et overgreb, at meget af det vi kender, bliver revet ned efter politikeres forgodtbefindende. Det sker gang på gang. Magtdemonstrationer. Vi gør det fordi vi kan! Befolkningen er dum, den vil ikke sit eget bedste!

Men det er ikke udvikling, det er afvikling!

Du kan ikke forlange, at mennesker der, på den ene eller anden måde er forbundet med kroen og området, skal imødegå nedrivningsplanerne/ bygningsplanerne konstruktivt. Det er ikke os der er forkerte. Vi skal ikke overbevises/ omvendes. Vi er ikke sentimentale, men har brug for et fristed der ikke er perfekt, designet og højglanspoleret. Og det har turister også.

Kan det være så svært at forstå?

B. Petersen.

 

 

LM

#424 Re:

2018-02-11 20:16

#1: -  

Et center bør ligge i området, -ikke i Rønde.

v

#425 Re:

2018-12-01 15:07

#2: -  

var det i efterårsferien du ville have is. Da var der lukket. Du kunne heller ikke få kaffe og kage.