Tivoli Gardens PROTEST GRUPPE,at TG´s leder Sven er blevet opsagt


Gæst

#26

2014-01-22 10:14

Tivoli er på en helt forkert musikalsk kurs. Det er tåbeligt, og vil i sidste ende gøre haven til endnu en banal forlystelsespark med støj og tempo, uden de værdier og traditioner som jo gjorde tivoli til noget særligt og unikt. Trist.

Gæst

#27

2014-01-22 10:49

Sven er den bedste til Tivoli-garden og det skal en blandet garde bestående af piger og drenge Tivoli Hold på traditionerne det gør i med en masse andre ting så lad traditionerne følge Tivoli-Garden, så vidt jeg ved den ældste drengegarde

Gæst

#28

2014-01-22 11:24

Stor sympati for Sven Hansen Heidelberg fra en nuværende tivoligarder og hans forældre.

Gæst

#29

2014-01-22 12:09

Hvad er nu det for en "smart" ide, at skifte Tivoli Gardens ualmindelig succesrige leder gennem 40 år ud blot to år før hans pensionering. Lyt til Karl Husum!
Brian Andersen 79-87

#30 Hvad bilder ledelsen sig egentlig ind????

2014-01-22 12:10

Vi er mange gamle TG´er der har en bagage fuld af oplevelser sammen med Sven - oplevelser som på ingen som helst måde ville være foruden.
Når det så er sagt så tror jeg ikke man kan finde en mere kompetent leder end Sven. God fornøjelse med fremtidige Tivoligarden siger jeg bare……
Nok skal Sven skiftes ud en dag men men kan ikke bare fjerne ham og sætte en ny mand i hans position. Med den betydning Sven har for de unge knægte i TG, vil det være en årelang proces at lave en udskiftning der duer og giver mening for de unge……
Mit råd til Tivolis ledelse: Tænk jer nu godt og grundigt om inden i siger farvel til Sven.
De bedste hilsner til Sven og alle mine gamle gardervenner….. Brian Andersen

Gæst

#31

2014-01-22 12:13

Jeg har respekt for nytænkning. Men manglen på respekt for kulturelle værdier oser bare ud af Tivoli ledelsens handlemåde: At fyre et ikon 2 år før pension er et signal om at her satses ikke på menneskelige værdier. I stedet gives der pop, plastic og andre flade, tomme værdier til folket. Føj for den lede. Men desværre et direkte aftryk fra den "virkelige" verden, det har intet med nytænkning at gøre.

Gæst

#32

2014-01-22 12:28

Måske Tivoli´s ledelse skulle prøve at lave en simpel Googlesøgning på ordet "tradition" .

Gæst

#33

2014-01-22 12:30

Dette er endnu en GROTESKHED I Tivolis aktioner mod et levende musikliv i Haven!

Gæst

#34

2014-01-22 12:37

Såfremt begrundelsen er som beskrevet, er det fuldstændigt umenneskeligt og direkte ødelæggende at denne fyring/ afskedigelse er ført ud i livet.

Jeg har aldrig haft tilknytning til Tivoli, andet end som gæst, og vil fremover overveje alternativer når jeg skal more mig med mine børn & børnebørn.

I skulle skamme jer i Tivoli's ledelse, det er oprørende uhørt.

Føj siger jeg bare...

Gæst

#35

2014-01-22 12:47

som forældre til en tidligere tivoligardedreng-har Sven Hansen haft uvurderlig betydning  for hans musikalske udvikling- da han idag er proff.musiker- og det samme gælder for mange af de musikere ,der sidder i de forskellige orkestre- jeg synes at tivolisledelse efterhånden kører den gl. have i zink- på alle leder og kanter efterhånden-og jeg synes at det er dem der skal gå af -så at vi kan få mere kvalitet ind i haven ----  derfor skal Sven Hansen bibeholde  sin stilling- vh desiree amelie


Gæst

#36

2014-01-22 12:47

jeg er uden ord andet de skal skamme sig jeg håber virkelig de får røven på kommedie over deres behandling af medarbejder og så efter så mange år .. SKAM JER !!!

Gæst

#37

2014-01-22 12:57

De burde skamme sig! sådan gør man bare ikke.
Jeg er SÅ færdig med Tivoli og det er mine tre børn så også
Sten

#38 vedr. fyring af Sven

2014-01-22 13:07

Min kone og jeg, er rystet over at man behandler en mand, med en kæmpe lidenskab og engagement for tivoli-garden.
SPECIELT EFTER 40 ÅRS TRO TJENESTE.

Vi er flove på ledelsens vegne og håber at fornuften kommer tilbage til dem der taget denne beslutning.

Gæst

#39

2014-01-22 13:09

Jeg agter ikke at forny mit Årskort, efter den skammelige behandling af Sven.

Anders Johansen Krauch
Gæst

#40

2014-01-22 13:13

Det er tragisk, pinligt og dybt beskæmmende for Tivoli som kultur institution at man helt uden omsorg og forståelse, nærmest sparker en mand ud af Tivoli som har haft stor indflydelse på Garden som helhed og alle både tidligere og nuværende gardere i særdeleshed. De strategiske overvejelser om et ledelsesskifte skal jeg på ingen måde kloge mig på, blot konstatere at ledelsen i Tivoli tilsyneladende ikke ejer format, indsigt og kulturforståelse nok til at sikre en god overdragelse af Gardens kultur og værdier. Lad os for alt i verden ikke håbe at disse mangler får indflydelse på de mange varslede forandringer som Garden tilsyneladende skal undergå de nærmeste år.
God vind til Sven som med sikkerhed vil blive husket for al det gode han har stået for i så mange år.

Til Musikchef Henrik Engelbrecht:

Det er absolut til at få øje på imellem linjerne at du og Sven Hansen ikke har været enige om retning og mål for Gardens videre udvikling. Men det er i enig højere grad til at få øje på at du som overordnet leder fremstår spejlblank og inkompetent som leder, når du på en så uelegant vis gennemtvinger din ret som leder til at sætte retning og kurs. En leder med format og evner villet have gjort plads til forandring med eller uden Sven ved roret. Han villet have sikret en blød overgang, i en tone og med en balance, som både ville tjene den fremtidige form af Tivoligarden. Og som samtidig ville være en ligeså værdig afsked med en tidligere ledelse, som det ville være et varmt velkommen til en ny ledelse.

I stedet ser det nu ud til at du, en mand uden ledelsesevner, værdi og format, skal føre Tivoligarden videre ..... mod afgrunden fristes man til at sige.... nej lad os endelig ikke håbe det. Lad os for alt i verden håbe at Tivolis overordnede ledelse prioriterer at værne om, at Tivoli som helhed skal være et sted med en kulturarv og nogle sunde værdier der kalder på fællesskab, ordentlighed, æstetik og gode oplevelser. Og derfor iler dig til undsætning som leder, og sørger for at du ikke med din dårlige dømmekraft og manglende evner skal få ledelsesmæssig indflydelse på en fremtidig udvikling af Tivoligarden.

Find istedet en mand af format, en mand som forstår at skabe, udvikle og vedligeholde et fællesskab med værdier som Disciplin, fællesskabsfølelse og korpsånd, en mand som har bevist at han både kan holde retning og kurs og give plads til forandringer.

Mvh Anders Johansen Krauch

Gæst

#41

2014-01-22 13:41

#23: - Nej jeg tror ikke de påtænker at nedlægge TG - men derimod har jeg hørt de skal have piger med i garden - måske er det derfor man vælger at fyre Svend - han er IKKE interesseret i at piger skal være i garden. Det kunne være interessant at høre HVORFOR han bliver fyret - inden der går for mange "rygter" rundt i omløb....

 


Gæst

#42

2014-01-22 13:57

Jeg og min familie vil boykotte TIVOLI i 2014, hvis ikke fyringen ophæves!

Gæst

#43

2014-01-22 14:01

Føj

Gæst

#44

2014-01-22 14:04

Det er en underlig beslutning, tænk at man vil ødelægge en så gammel Drenge-Garden ca 170 år og endvidere at bare ødelægge en mands livsværk. Man tænker heller ikke på de turister som kommer til Danmark for at se den kendte Tivoli-Garde. Dem i ledelsen burde tænke sig om en ekstra gang. Svend har været med til at forme kunster så som: Safri Due, Jeppe Kaas og mange, mange flere og ved hvad det drejer sig om. Synd for Sven og en af Verdens ældste drenge-garde som bestod af musik og tambour korps, Fane vagt og en gang marine artilleri. Disse mange mange drenge med Sven i spidsen har formået at markedsføre Danmark/Tivoli i hele verden.
Joachim

#45 Tivoli Garden

2014-01-22 14:25

En trist nyhed at læse, har selv været i Tivoli Garden hvor man som dreng havde den yderste respekt for Sven Hansen, ja man var nærmest lidt bange. Men som voksen har jeg blandt andet været med til at arrangere besøg fra Tivoli Garden på verdensudstilligen i Shanghai, hvor det gik op for mig hvor stort et engagement og professionalisme som Sven Hansen har lagt i ledelsen af Tivoli Garden. Stor respekt herfra. Tivoli Garden er noget helt specielt med en 160 år lang historie som drenge garde, trist at det også skal ødelægges i fornyelsens navn. En sidste bastion af tradition og eventyr er ved at blive ødelagt af mangel på respekt for verdens ældste drengegarde.

Gæst

#46

2014-01-22 14:27

En usympatisk og usmagelig fremgangsmåde i forbindelse med fyringen.
appellerer til, at man fyrer den øverste leder i stedet for - med øjeblikkelig virkning!

Gæst

#47

2014-01-22 14:28

Ingen besøg fra mig og min familie mere.

Gæst

#48

2014-01-22 14:37

Tivoli-Garden er Sven. Der er ingen TG uden Sven. Det er lykkedes meget godt for Lars Liebst, at få ødelagt haven. Der er ikke meget musik tilbage i haven, det bliver skåret væk, skulle ikke undre mig, at TG bliver nedlagt, og det er det der er formålet med fyringen. Jeg kan kun sige SKAM Jer. Jeg boykotter Tivoli, vil simpelthen ikke lægge mine penge der.

Gæst

#49

2014-01-22 14:43

Så har aldersdiskrimineringen igen vist sit sorte ansigt. Manden har 2 år inden han går på pension, mon ikke tivoligarden kunne klare 2 år mere, efter de nuværende 40 år?????
Føj. Der sidder sikkert en ca. 30-årig og tror han er så klog.

Gæst

#50

2014-01-22 14:49

Det er utroligt, at man kan afskedige en dirigent der har betydet så meget for mange musikere der er startet i TG. Man måtte da kunne forny TG på en mere sympatisk og værdig måde.