Ja-tak til svin

Ja-tak til svin / Beskeder / underskrifterne bliver skam brugt / Kommentarer

Miss Piggy

#76

2013-07-18 23:04

Hej Jesper
Tak for indsatsen!
Håber vi må sejre - så mangfoldigheden bevares!
Bogfeldt

#77 Når man tænker over det

2013-07-19 00:57

Jeg forstår ikke man kan forbyde svinekød grundet hensyn til dem der ikke spiser det, som jeg flere gange har skrevet på min FB, så er der jo ikke noget det tvinger dem til at spise det.
Som jeg lige så en skrive længere oppe, "skal man så droppe sukker for en diabetiker".
Jeg sidder jo og griner at denne kommentar for det er jo rigtigt nok. Men som jeg også skrev på min FB, burde man ikke bare bandlyst ALT kød til ære for vegetarene så? (joke)

Men med den kommentar længere oppe kom jeg jo så til at tænke på, hvad med dem som er laktose intolerante, må der så heller ikke serveres mælk og ost?
Hvad med dem som ikke kan tåle nødder og alt det andet der nu er af allergier.
Så min grinagtige slutning på dette er.
Kan vi ikke bare holde helt op med at spise, for med alle de forbud der vil skulle oprettes ville vi jo dårligt nok kunne spise noget ;)
Men som man siger:
Hvorfor sove, du bliver jo træt igen
Hvorfor spise, du bliver jo sulten igen

Rigtig god sommer til alle =D

Gæst

#78

2013-07-19 01:54

Nej det er skam ikke forsjov!.. Vi skal beholde svin!

Gæst

#79

2013-07-19 01:55

Det er jo rasisme af værste skuffe.......!
Hvad med dem der ikke spiser ko...! Fordi ko for dem er et hellig dyr - skal deres børn da sulte og skal de børn tvinges til, at sidde ved siden af nogen der sidder og spiser deres hellige ko...?

Lad os gøre op med alle de falske muslimer - i koranen står der;
at kvinder ikke må gå alene.

at du skal undlade, at rejser til et område der ikke er forenelig med din religion.

Hvorfor er det os, "Gode Gamle Vikinger" og vores kultur og tradisjoner der skal gå til grunde i vores eget land...!
Er det rimeligt, at vores gæster ikke opføre sig som gæster men som tyranner.

Gæst

#80 Koran og svin

2013-07-19 02:22

Der står i deres koran, at du (muslim) gerne må spise svin af nød.

Jeg er ikke rasist, men er man gæst i Danmark, eller i et andet land, så burde man også opfører man sig som gæst.....!
Jeg føler at flere og flere af vores gæster, opføre sig på.en meget uheldigt måde og der er også flere og flere af vores gæster der bliver idømt fængselsstraffe og kun ganske få bliver udvist. At voldtage et 10 årige barn er ikke grund nok for en udvisning.



Gæst

#81

2013-07-19 04:52

I Danmark er jeg født..... Jeg ville mene, at hvis jeg bosætter mig frivilligt i et andet land, så kan jeg ikke forvente at hele lovgivningen og landets kultur ændres for min skyld. Ingenlunde. men hvis jeg rejste afsted, var det el også for at få noget andet end det jeg havde og ikke fortsætte med at leve med dette, fra hvor jeg kom. Så hvorfor så rejse? dette vanvid skal stoppes, før Danmark slet ikke kan kendes igen.
Sas88
Gæst

#82 Keep up the good work.

2013-07-19 05:38

Super godt arbejdet!
Det har netop intet at gøre med racisme og intolerance, men er netop et spørgsmål om at bevare kerneværdier og traditioner, som de næste generationer ikke skal undlades at opleve.

Vi bor trodsalt i Danmark..!

Gæst

#83

2013-07-19 06:12

Godt gået Jesper

Gæst

#84

2013-07-19 07:11

Bliv ved !
Jesper Jensen
Underskriftindsamleren

#85

2013-07-19 07:32

Skal vi nå 20.000 underskrifter inden weekenden er omme?
Del, for pokker .... del! :-)

Tak for de mange skulderklap, og rigtig god weekend til jer allesammen!
Kirsten Sletbjerg
Gæst

#86

2013-07-19 07:36

Tak for denne indsamlingsindsats kære Jesper.

At træde på vore danske værdier, uanset hvilke, er en tåbelighed af de store. Hvis det er danskere, der foranlediger gradvis afskaffelse af disse værdier, er dette utilgiveligt, dumt og forræderisk, efter min mening.

Det fremmer kun uvilje overfor de, der gør det, og for hvem, de gør det.

Svin er en dejlig spise ud i alle afskygninger af madlavning. Den nydelse skal ingen fratage os danskere.

Tak igen Jesper, Knus Kirsten Sletbjerg.


Gæst

#87

2013-07-19 07:43

GODT GÅET JESPER !

Gæst

#88

2013-07-19 07:46

Jeg syntes det er rigtig godt hvis der bliver gjort noget, vi er jo i danmark
VH Conny Rose

Gæst

#89

2013-07-19 08:12

Super godt arbejde Jesper.

Jørgen Panduro

Gæst

#90

2013-07-19 08:53

Ja der kommer jo nok en løsning i morgen :-D

Gæst

#91

2013-07-19 09:24

Godt gået

Gæst

#92

2013-07-19 09:30

Godt gået... Bare giv den gas...

Gæst

#93

2013-07-19 10:01

Ok, så må vi se, hvad der sker!
(Iøvrigt staves "tolerance" således) :-)

Gæst

#94

2013-07-19 13:07

Hej Jesper, tak for din information. Ønsker dig en god weekend.
Maui

#95 Latterlig sag...

2013-07-19 13:11

Personligt synes jeg hele denne sag er latterlig....

I hver enkel børnehave sidder der et forældre råd. Et råd bestående af forældre til de børn der går i børnehave.

Det er disse forældreråd der beslutter hvilket mad deres børnehave må eller ikke må servere, ingen andre. (så længe maden ikke er i strid med dansk lovgivning, dvs ingen menneske kød).

Men i alle de institutioner hvor der ikke længere serveres svinekød, er det altså forældrerådet der har besluttet det, muligvis på henstilling fra nogle andre, men det kan IKKE gennemføres uden forældrerådets accept.

Dette kaldes demokrati, en af Danmarks kerneværdier. og den er i ved at underminere i jeres forsøg på at få politikkerne til "at gribe ind" overfor en demokratisk beslutning.

Er i utilfredse med den mad der serveres i børnehavens madordning, så tag ansvar, stil op til forældrerådet og få en indvirkning på dit barns børnehave eller skift til en anden børnehave som står for de værdier du føler er mest rigtigt for dig og dit barn. Demokrati er jo åbenbart ikke en af de værdier.
Miss Piggy

#96 Re: Latterlig sag...

2013-07-19 14:36

#95: Maui - Latterlig sag...

Det syntes jeg da er vældig flot af dig - at du kan kalde det "EN LATTERLIG SAG" - gad vide om du er helt med? - svinekød er trods alt en fuldstændig grundlæggende del af den DANSKE madkultur-det er hjerteblod for en stor dels vedkommende - og ikke noget man bare "smider ud til højre"

Du ved jo også godt at et forældreråd sådan set ikke er andet end nogle få forældre der skal lade som om at de ved alt om hvad der er bedst for alle de andre - man kan vel ikke regne med at de altid kan overskue konsekvenserne af deres beslutninger-som de måske ydermere har følt sig presset ud i! - nej det er SLET IKKE RIMELIGT at de overhovedet skal stilles over for den slags beslutninger - vi er i Danmark - og vi spiser svinekød!!! - sådan er det bare - det er også en af vores kerneværdier!!!

Du snakker meget om demokrati - og det giver jeg dig fuldstændig ret i - det er en af vores fornemmeste kerneværdier!! - men lige meget hvordan du vender og drejer det - så vil et forbud mod svinekød i nogle institutioner være begrænsende og meget udemokratisk!!


Gæst

#97

2013-07-19 14:59

Jeg skriver hermed under på at jeg ønsker at bevare vores mad kultur ..svine kød skal ikke fjernes..derimod skal de udenlandske børn have tilbudt anden mad...
Maui

#98 Re: Re: Latterlig sag...

2013-07-19 15:47

#96: Miss Piggy - Re: Latterlig sag...

Jamen Miss Piggy, jeg kan næsten ikke lade være med at tro at du helt har misforstået hvad det er der rent faktisk foregår ude i børnehaverne.

 

Der er ingen der snakker om at der skal være et forbud mod svinekød i nogle institutioner. Der er derimod ca. 30 børnehaver hvor forældre rådet i hver eneste børnehave, af egen fri vilje har valgt at i deres instutition serveres der ikke svinekød. Det er demokrati på aller nærmeste og lokale plan. Der har altså været flertal blandt de folk som børnehavens brugere har valgt til deres forældreråd, om at det var en god ide for deres børnehave.

Der er ingen der snakker om at der skal være et politisk forbud, enten på lands, regions eller kommunalt plan, mod svinekød eller noget som helst i den dur. Hver eneste institution må selv vælge, via forældrerådet, og ca 30 har altså valgt ikke at servere svinekød. De har sikkert synes at det var en god ide eller gav mening for deres børnehave, jeg kender ikke deres grundlag for det og synes engentligt også at det er fløjtende ligemeget. Det politiske flertal i den givne institution har taget et valg og så er det sådan reglerne er. Indtil det politiske flertal beslutter noget andet. Det er sådan demokrati fungere.

Hele sagen er blæst vandvittigt meget ud af proportioner og er derfor efter min mening latterlig.


Gæst

#99

2013-07-19 17:53

Jeg har et problem med at forstå hvorfor det er os danskere der skal indordne os efter tilflyttere, det er deres valg at flytte her til, så må de indordne sig efter vores kultur. At de tror at de skal dø af at spise godt kød er efter min mening ikke vores problem. Hvis vi vælger at flytte til muslimsk land, vil de med 100% sikkerhed ikke servere svinekød for os. Så hvorfor skal vi servere halal slagtet kød for dem?????????

Gæst

#100 Re: det er da en stor del af integrationen efter min mening

2013-07-19 18:05