Ja-tak til svin

Ja-tak til svin / Beskeder / underskrifterne bliver skam brugt / Kommentarer


Gæst

#26

2013-07-18 15:02

Er det ikke også en del af integrationen at indvandre og deres børn lærer at der altså er mange der spiser svinekød.....?

Gæst

#27

2013-07-18 15:14

Bare klem på, du har fuld støtte herfra

Gæst

#28

2013-07-18 15:19

Det fair nok de ikke spiser det, det er der ingen som siger noget til. Men de kommer ind i landet så må de os accepter vores spise vaner og danske traditioner . Hvis vi flyttede til deres land vil de da heller ikke ændre på deres.

Gæst

#29

2013-07-18 15:23

Super flot ! Du gør en STOR forskel, flot initiativ.

Gæst

#30

2013-07-18 15:27

Halalslagtning i Danmark
I følge dansk lovgivning om slagtning og aflivning af dyr, skal de bedøves inden de slagtes. Dyr må ikke være ved bevidsthed, når de slagtes. I Danmark er der i øjeblikket ingen slagterier der har anmeldt, at de vil udføre halalslagtning af ubedøvede dyr. Altså stammer det danske halalkød fra dyr, der er bedøvet forud for slagtningen.[5] Men en stor del af det importerede oksekød man finder i handelen, er slagtet uden bedøvelse. Der er i Danmark ikke krav om mærkning af slagtemetode på kød. Det medfører at meget af det importerede kød er slagtet uden bedøvelse, på trods af, at det end ikke er mærket som halalslagtet [6]

En udførlig upartisk rapport, betalt af EU midler blev færdiggjort i 2010. Denne rapport konkluderer at halalslagtning uden bedøvelse, medfører betydelig smerte for dyr, i op til 4 minutter. Selv den type semihalalslagtning man bruger i nogle lande, hvor man bedøver umiddelbart efter at halssnittet er lagt, påfører dyret betydelig smerter. (se side 60). Desuden fastslår rapporten, at b afbødningen af dyret, er den samme, om dyret er bedøvet før slagtning, eller ej. [3]

I mange EU-lande, er det meget almindeligt at slagte uden bedøvelse. I Danmark er det tilladt at slagte rituelt uden bedøvelse, men det skal anmeldes til veterinærmyndighederne først. I Belgien gælder det 75 procent af køerne, i Frankrig 41 procent og i Irland, som er et af de lande vi importerer mest oksekød fra, er det 34 procent. Det viser nye tal fra EU-Kommissionen. Birte Broberg fra Fødevarestyrelsen siger, at bedøvelsen gør en stor forskel, fra det øjeblik halsen bliver skåret over på dyret. Dyrene er ved bevidsthed, og føler målbar smerte i op til 4 minutter.

I følge Danish Meat Association, er slagtemetoden af fjerkræ nøjagtig den samme, uanset om det er halal eller ej. De slår fast, at det er en misforståelse, at fjerkræ ikke skulle blive bedøvet inden slagtningen, hvilket ikke er tilfældet, da det ville være et brud på lovgivningen.[7]

På landets største lammeslagteri ved Søndersø på Fyn, der er ejet af Dansk Lam, bliver dyrerne halalslagtet under fuld bedøvelse. Slagteriet regner med, at komme til at sidde på 50 pct. af markedet i Danmark.[8]

Det Dyreetiske Råd anbefaler nu, at man forbyder de rituelle slagtninger, hvor dyrene ikke bliver bedøvet, før man skærer halsen over. Dermed har rådet skiftet holdning i forhold til anbefalingen fra 1997.[9]

Gæst

#31

2013-07-18 15:29

jeg foreslår at vi holder en årlig stegt flæsk med persilesovs dag i alle større byer, fri for partipolitik og rabiate danskere med naziideer. men åbent for alle danskere og tilpassede indvandrere, der vil dele vores værdier.

lad os mødes og grille flæsk, drikke en kold øl, lade drenge og piger lege sammen tage vores hunde med og lade kvinderne nyde det mens mændene griller.

tage en ekstra stol med til bordet og indbyde indvandrere der respekterer vores ret til at beholde det Danmark vi kan lide og ikke kræver at vi skal lave om på Danmark for at tækkes dem.

Lad os stå sammen om det Danmark der tager imod andre mennesker men siger fra overfor dem der ikke respekterer os.


Gæst

#32

2013-07-18 15:35

Super!! Tak for Info.. Sad netop lige igår og tænkte på, hvad der egentlig sker med vores underskrifter.. :) så tak igen for dette opslag :) og SKIDE GODT initiativ!!!!

Gæst

#33

2013-07-18 15:43

Der skal ikke gøres forskel siger de, hvad er så det lige der sker her ???

Gæst

#34

2013-07-18 15:45

Tak Jesper for at bruge tiden på underskrifter m.m.Det er godt at stå sammen.

Gæst

#35

2013-07-18 15:53

Du er sgu cool :-)

Gæst

#36

2013-07-18 15:53

Hey. Jeg har ikke nogen børn der går i institution men jeg synes simpelthen det er for meget at vi skal ha trukket sådan noget ned over ørene ig jeg er super glad for at du har overskud og energi til denne kamp.
Knuz Tina

Gæst

#37

2013-07-18 15:59

Super... Godt gået

Gæst

#38

2013-07-18 16:01

Godt arbejde Jesper!

Gæst

#39

2013-07-18 16:09

Super gået Jesper.

Gæst

#40

2013-07-18 16:27

Det næste bliver vel at afskaffe julen i daginstitutionerne for at tage hensyn til alle...

Gæst

#41

2013-07-18 16:27

Keep up the good work! ;)
Kit

#42 Respekter Danmark eller skrub af !

2013-07-18 16:28

Man har efterhånden flere rettigheder som muslim i dette land !! Jeg kan blive så hidsig over at se hvordan de får lov til at boltre sig i VORES land !! Hvis vi gjorde det samme i deres land, blev vi straffet på det groveste !! De skal lære at integrere sig og respektere vores samfund,
Kulturer osv og kan de ikke det - så skal de UD !

Gæst

#43

2013-07-18 16:29

Det er bare SÅ FLOT, at du orker...
Vi er mange, der er glade for dit KÆMEARBEJDE..

Ja; vi må jo lære at intregere os!!!!!!!!!!!!!!!
Og så er vi så heldige at have sådan een som dig.

Gæst

#44

2013-07-18 16:51

Kære Jesper.
Det næste skridt kan vel også risikeres at være, at alle piger skal bære tørklæde for ikke at støde fremmede religioner samt at alle skal deltage i ramadan. Nu må det stoppes! Vi skal også indordne os under andre kulturer, når vi er i deres lande.
mvh, Volker Nitz

Gæst

#45

2013-07-18 16:52

Det er ikke iorden at det Danske køkken bliver fravalgt, dem der har et problem med dansk mad kunne jo ta en madpakke med, det kan ikke passe at Danske børn og andre skal tvinges til at spise muslimsk mad. Hvad skal det da ende med..

Gæst

#46

2013-07-18 17:07

Sådan!

Gæst

#47

2013-07-18 17:11

Jeg føler min diskrimineret i mit eget land! Oplever jeg det igen, går jeg videre i rets systemet. Det kan jo ikke passe at et muslimsk mindre tal skal have så meget magt i Danmark.

Gæst

#48

2013-07-18 17:13

Tak for det. Håber det virker og at de ændrer de tossede ting så alting bliver normalt.

Gæst

#49

2013-07-18 17:21

Fedt at høre, at vores stemmer bliver taget seriøst :-)

Gæst

#50 Re:

2013-07-18 17:22

#47: -

Jeg sad med helt samme tanke