Ja-tak til svin

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ja-tak til svin.


Gæst

#376

2013-07-17 13:02

Omvendt diskrimination er vist lidt dobbeltmoral. Gud ved om det er dobbelt så godt. Håber der er nogle danskere der vågner op og sætter deres kryds rigtig ved næste valg !!!

Gæst

#377 Re: Re: 49

2013-07-17 13:04

#49: - Re:

Godt skrevet.


Gæst

#378

2013-07-17 13:04

Skriv under, der er da ikke noget mere dansk, end svinekød

Gæst

#379 generelt

2013-07-17 13:05

Jeg skriver under mod forbuddet af svinekød i danske institutioner!
Dette betyder så absolut ikke at jeg dermed automatisk deler de meninger der bliver ytret herinde!!
Daniel


Gæst

#380

2013-07-17 13:11

Igår lœste jeg til min store foragelse følgende i en af de danske aviser : ....."Flere steder i København har man sågar ud over svineforbuddet besluttet kun at servere halalslagtet kød for børnene, fordi man ikke vil FORSKELSBEHANDLE på grund af religion!!!". Det er sgu da forskelsbehandling af vœrste skuffe og diskriminering af danske børn og deres traditioner! For helvede - vågn dog op Danmark!! Og det stopper jo ikke ved frikadelle-madder og halal-slagtning. Nœst ryger julepynten og det er bare en skrue uden ende. Jeg er helt okay med at de siger nej tak til at spise svin, men jeg synes altså det er langt ude, at de nu også skal til at dikterer hvad danske børn - I DANMARK skal ha' lov at spise. Institutionsleder Anna Fisker burde skamme sig over at ha' indført forbuddet - hun siger i interviewet "...jeg går ind for inklusion og integration. Og jeg går ind for, at der skal være plads til alle". Flot dame!! - Bare ikke til danske børn!!

Gæst

#381

2013-07-17 13:13

Hvad bliver det næste? skal kvinderne i institutionerne gå med burka og slør?
T Jensen

#382 Re: Re: Re: Flot skrevet

2013-07-17 13:15

#15: DF'eren.. - Re: Re: Flot skrevet

Vil du ikke være venlig at oplyse hvad den reelle forskel er på en almindelig dansk industri slagtning og en industri halal slagtning er indenfor henholdsvis kvæg og fjerkræ?

 

 


Gæst

#383

2013-07-17 13:17

Ja tak til svin
Jesper Jensen
Underskriftindsamleren

#384 Fokus på problematikken :-)

2013-07-17 13:20

Kære alle,

Jeg vil endnu engang gerne prøve at hive fokus tilbage på problematikken. Dét at der er udstedt et forbud mod tilberedning og servering af svinekød og at man oven i købet har besluttet kun at servere halalslagtet kød for børnene ... " fordi man ikke vil forskelsbehandle på grund af religion".
Det er hér anfægtelsen ligger. Det er da dybt forundrende at man kan synes at man ikke forskelsbehandler, ved at forbyde noget frem for noget andet (??) og så ovenikøbet en gastronomisk herlighed, der er ét af kendetegnene ved at være dansk og Danmark; Svinekød!

Der skal være plads til det hele og plads til valget for vores børn. Det skal ikke dikteres af institutionernes såkaldte ledelse.
- Er det barnets tarv at man skal dyrke den berøringsangst, der ligger i at vi rent faktisk er forskellige??

Forskellighed kan (oftest) være en positiv og inspirerende oplevelse??

Jeg vil endnu engang nævne, at denne underskriftsindsamling var en øjenåbner til politikere og medier om at forstå at vi er en bred masse i befolkningen, der værner om vores danske traditioner og værdier, og som har svært ved at se at der kommer nogetsomhelst godt ud af at forbyde (i stedet for at forpleje)...

Denne indsamling har aldrig har været en opfordring til debattere fremmedhad og uvelkommenhed. Det handler ikke om indvandrere ikke vil følge landets skikke og madkulturer og så meget andet, der er nævnt her ..
Husk at det er institutionens ledere, der - angiveligt i samarbejde med et forældreudvalg - har valgt at oprette disse forbud.

Endnu engang tak for støtten! Den har allerede vakt opmærksomhed og jeg tror vi kommer til at læse lidt mere om emnet i ekstrabladet i morgen ;o)


Gæst

#385

2013-07-17 13:25

Det danmark vi lever i! I skulle bare se hvordan de behandler os i deres lande! Det er modbydeligt..

Gæst

#386

2013-07-17 13:30

Dette er og bliver en klar diskrimination overfor dem der gerne må få og vil have svinekød at spise. Det kan ikke være rigtig at kommunale institutioner må gå ind og forbyde en spise pga religion og integration! Derved underlægger de sig jo også en form for anerkendelse til at svinekød er en forbudt spise. Vi må stoppe denne udvikling, da vi kan ende ud der, hvor vi ikke længere kan bunde! Forskellighed skal omfavnes med forståelse og ikke sætte restriktioner og forbud, da man kun opnår splid og derved had til forskellighederne!
Sebastian

#387

2013-07-17 13:34

Ja, det er sgu lige at gå en tand for langt, men drop nu alt det der pis med 'Danmark for danskerne'. Hvis I endelig skulle sige noget i denne sammenhæng, ville det være 'Danmark for de kristne', men jeg håber sgu I er kommet lidt videre siden korstogene.

Gæst

#388

2013-07-17 13:43

Tusinde tak for dem som gør noget ved dette vanvid. Hvis underskrifter ikke hjælper skulle vi demonstrere eller få fat i en advokat. Der må da være love imod det de gør, hvis ikke muslimerne så kommunerne! Tror slet ikke de må forbyde det!

Gæst

#389

2013-07-17 13:46

Danske institutioner skal da have lov at have svinekød på menuen. De skal selv have lov at vælge, om de vil være muslimer eller ej
Stein

#390 Re: Fokus på problematikken :-)

2013-07-17 13:49

#384: Jesper Jensen - Fokus på problematikken :-)

Tak Jesper,

 

Debatten er kørt noget af sporet af fremmedfjendske, fordømmende og intolerante mennesker.

Pædagog vil have svinekød

#391 Re: Svinekød

2013-07-17 13:52

#127: - Svinekød

Jeg er pædagog og jeg mener at madordningen skulle væk og så lade forældrene selv smørre deres børns madpakker selv, så de selv kan bestemme hvad deres barn skal have og spise (med undtagelse af alt for sukkeri indhold). Men næææ nej... det er så nemt at betale sig fra det med en madordning.


Gæst

#392

2013-07-17 13:59

Mit barn skal have leverpostej, hvis hun ønsker det.

Gæst

#393

2013-07-17 13:59

Har ikke så meget andet enfd at sige..... at den er kommet for langt ud, for selv om at alle skal være her, må vi IKKE glemme at det er danmark som vi bor i, og som dine og mine forfædere har opbygget med sved, blod og tårer.


Gæst

#394

2013-07-17 14:04

Det er vigtigt at vi bevarer vores traditioner og kultur også selv om vi er åbne for andres traditioner og kultur.

Gæst

#395 Re:

2013-07-17 14:09

#1: -

Hold da kæft du er langt ude at høre på.


Gæst

#396

2013-07-17 14:11

Hvornår vågner danskerne op? Hvad Bliver det næste- det er på tide at poliltikkerne lytter til befolkningen, i stedet for at klæbe til deres taburet

Gæst

#397

2013-07-17 14:14

JA,MAN MÅ IKKE GØRE FORSKEL.MEN DET ER SKU DA AT GØRE FORSKEL, NÅR VORES BØRN IKKE MÅ FÅ SVINEKØD,I DERES PASNINGSSTEDER, SVINEKØD SOM ER NOGET AF DET MEST DANSKE MAD DER FINDES.GODT JEG IKKE HAR BØRN SOM GÅR I BØRNEHAVE, FOR JEG VILLE ALLIGEVEL GIVE DEM LEVERPOSTEG MED I MADKASSEN. DET NÆSTE BLIVER VEL ALLE DE SMÅ PIGER SKAL GÅ MED TØRKLÆDE, FOR SÅ LIGNER DE HINANDEN.

Gæst

#398

2013-07-17 14:16

Lad dog børnene få kød, grønsager gør det ikke alene.

Gæst

#399

2013-07-17 14:18

Det kan ikke være rigtig forde man er muslim
lam man styre en hel land og hvad de må
spise kan bare tage noget med hjemme
fra og lad os ander spise det vi synes om.
Hvad så vis ser er Inder samlet skal man
så forbyde oksekød P.g.a.at kør er hellig
der nede

Gæst

#400

2013-07-17 14:21

Mine børn SKAL ikke spise halalslagtet kød