Bevar KVINFOs mentornetværk - DET LYKKEDES! Ny bevilling, 2 mill.

Yulia

#76

2013-04-16 06:14

Kvinfo gives a good chance to all newcomers to find there place in the Danish society! and it is important not only for the foreigners but for the goverment as well! people want to work! they want to be useful memebers of Denmark! GIVE THEM THAT CHANCE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gæst

#77

2013-04-16 09:36

Mentornetværket er een af de meget vigtige og centrale tiltag til integrationen af de mange kvinder som kommer til vores land og som får en stor håndsrækning af mentorerne til at komme i gang med at få en uddannelse og i sidste ende et arbejde og kan dermed give et stort bidrag til Danmark og som kommer med nye store ressourcer.

christel maria nolle

Gæst

#78

2013-04-16 09:44

.

Gæst

#79

2013-04-16 11:24

Skriv en kommentar...rigtig godt
Bevar Kvinfo's mentornetværk

#80 Åbent brev til de tre kvindelige partiledere i regeringen

2013-04-16 15:30

Journalist Annegrethe Felter Rasmussen har et åbent brev til regeringens tre kvindelige partiledere i Politiken i dag. Sådan!

"Kære partiledere,

Normalt går jeg ikke ind for identitet i politik. Jeg bor selv i USA, og jeg synes f.eks., det er latterligt at antage, at alle sorte vælgere skal kunne spejle sig i præsident Obama, eller at kvinder skal bakke op om Hillary Clinton som den næste amerikanske præsident.

Men jeg synes ikke, at det er langt ude at antage, at Obama har en forståelse for de sortes og indvandreres problemer, som en hvid præsident ikke automatisk besidder. Eller at en kvindelig partileder ville sympatisere med kvinder, som har ekstra udfordringer her i livet. Som nu visse indvandrerkvinder, der kæmper med fordomme, der også lever i egen kultur. Eller som er flygtet fra mishandling, voldtægter eller undertrykkelse i familien.

Ja. Her har jeg forventninger til jer. Til hvad I står for, og hvilke signaler I gerne vil sende. Som tre ressourcestærke kvinder, der ønsker at bruge offentlige midler som investering i samfundet. Som hjælp til selvhjælp. Ikke som sovepude, men som løftestang til selv at kunne virke og yde. Jeg forventer, at I forstår, at ligestilling og myndiggørelse også handler om indvandrerkvinder. Derfor sender jeg jer et brev med spørgsmål. Jeg vil vide, hvad jeres forklaring er.

På hvorfor regeringen har besluttet at fjerne støtten til det mest succesrige integrationsprojekt i Danmark nogensinde? Hvorfor stopper I støtten fra regeringens satspulje til KVINFOs prisbelønnede mentornetværk, der med succes har fremmet integration af indvandrerkvinder på kontanthjælp eller anden offentlig støtte?

Hvorfor? Når I ved, at hver fjerde mentee er kommet i arbejde, at mange har gennemført en uddannelse, er blevet bedre til dansk, har fået større netværk og dermed bedre mulighed for at komme ind på det danske arbejdsmarked.

Når I også ved, at mentornetværket (der i øvrigt også nu indbefatter mænd) er blevet rost og fremhævet som ”best practise” i internationale institutioner som OSCD, ILO, EU osv. Og er hædret med blandt andet Integrationsministeriets integrationspris. Mentorprogrammet har været en eksportsucces og er kopieret i en række lande allerede.

Jeg tænker, at I har et svar. Som handler om noget andet, end at alle må bidrage med noget i trange tider. For sagen er jo, at denne gruppe ikke har meget at bidrage med. Men at støtten til gengæld sørger for, at de vil få det, og dermed kan flytte sig i samfundet. Væk fra offerrollen og hen til en stilling som selvhjulpen, skattebetalende bidragyder til det danske samfund. Det må da være meningen."

Gæst

#81

2013-04-16 18:05

Jeg er selv mentor hos udenlandske kvinder som har hård brug for en mantor.

Gæst

#82

2013-04-16 20:44

Du må spørge også mit mentee hvem hun spørge om alt, når man har ikke andet at spørge om hendes problemer her. Kvinfos mentornetværk er den første hjælp for udlændinges integration i landet, som jeg har oplevet selv!

Gæst

#83

2013-04-17 06:59

Godt initativ og del det gerne

Gæst

#84

2013-04-17 08:39

det er lidt kedeligt at kvinder kan ikke hjælpe mere fra mentornetværk.

Gæst

#85

2013-04-17 09:31

KVINFOs mentornetværk må bevares, det har gavnet en del indvandre/danske kvinder til indbyrdes kulturel forståelse, tæt på arbejdsmarkedet, m.m.. Undertegnede håber KVINFOs mentornetværk opretholdes.
Med venlig hilsen
Fabiola Ramirez de Lauritsen

Gæst

#86

2013-04-17 09:46

Kvinfo gave me a place to meet good friends, life-long friends, as well as essential tools to manage and cope with the challenges of integration. Please, please do not close this invaluable organization which has helped so many in the Danish community. They are amazing women who work there who really help other women, like myself, find a place in society. I am so grateful to them for their kindness and assistance.

Gunild Symes

Gæst

#87

2013-04-18 11:32

KVINFO har hjulpet mig meget til at forbedre mit dansk ... Under denne netværk har jeg fundet min mentor og nu bliver vi gode venner ... Jeg har ikke hørt bedre netværk med at hjælpe unge kvinder fra fremmede lande! Jeg ønsker, at KVINFO vil hjælpe flere og flere kvinder i fremtiden! Jeg kan ikke finde flere argumenter hvorfor KVINFO bør fortsættes!;-)
Bevar Kvinfo's mentornetværk

#88 Dennis Kristensen, formand for FOA skriver på Facebook:

2013-04-18 13:47

Det er tåbeligt at nedlægge et netværk, som har bevist sin egen eksistensberettigelse gennem imponerende integrations-resultater. Jeg skriver under. Gør du?
Dennis Kristensen, formand for FOA
http://www.facebook.com/dennis.kristensen.526?fref=ts

Gæst

#89

2013-04-19 10:54

Jeg har haft en rigtig god oplevelse den dag jeg var paa kursus hos KVINFO. Jeg synes at det er en god initiativ og skal helst bevares.

Darina

Gæst

#90

2013-04-19 12:29

Mentornetværket er en fornem måde at vise resten af verden vores interesse for den.
Guest

#91 Fortsæt gerne i frivilligt regi..

2013-04-21 20:02

Hvis dette virkelig var en succes så ville det ikke kræve statsstøtte. Dette land er på vej til en røv-tur på første klasse - blandt andet fordi alt for mange får deres løn for at sidder på deres flade og snakke.
Hvis man gerne vil gøre noget godt for integration på arbejdsmarkedet - Hvad så med at komme i gang? Der er sociale medier som er helt gratis at benytte hvor man kvit og frit kan knytte kontakter mellem mentorer og mentees. Al den stund at dette ikke sker, bekræftes min fordom bare at KVINFO er en flok snyltere der ikke kan finde sig et rigtigt job hvor man skal præstere noget.

Gæst

#92

2013-04-22 10:55

Det ville være ærgerligt at lukke Kvinfo mentor netværk, da da de er til stor hjælp for dem der har brug for støtte til f.eks. At starte en uddannelse, hjælpe med at finde job, hjælp til at skrive ansøgninger osv. Jeg har selv oplevet den støtte som man får når man er medlem af Kvinfo's mentor netværk. Jeg håber at de får lov til at fortsætte med deres gode arbejde.
Med Venlig hilsen
Toria
Bevar Kvinfo's mentornetværk

#93 Min mentor gav mig selvtillid

2013-04-23 06:21

Hildenize Oliveira de Jesus fra Brasilien fik troen på egne drømme igen, da hun fik sin første mentor via Kvinfos Mentornetværk. Læs den interessante artikel i 3F's fagblad:
http://www.fagbladet3f.dk/2-sektion/dit-job/8b3b44793e374a46acf5c7653e7c8b23-20130422-min-mentor-gav-mig-selvtillid
Inge Skov Andersen

#94

2013-04-23 09:49

Jeg har fungeret som mentor i ca halvandet år og oplevet hvilken forskel det kan gøre for såvel mentee som for mentor i forhold til integration og tolerance. Det er skuffende at netop denne regering, men også det parti som jeg er medlem af, nemlig det radikale venstre ikke bakker ordningen op.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-04-24 09:56


Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-04-24 09:56


meltem

#97

2013-04-24 09:57

Jeg er mentee indenfor mentornetværket, og jeg støtter kvininfo for at beholde netværket som hidtil har været en af
de bedste projekter!
Bevar Kvinfo's mentornetværk

#98 Tidligere mentorpar er i dag partnere

2013-04-25 10:12

"Da jeg mødte Hannah, kunne jeg mærke, at hun var noget helt specielt. Hannah har et stort drive, hun er dygtig, viljefast og professionel”. Sådan siger Helle Sæthre til ugebladet SØNDAG om sit første møde som mentor for australske Hannah West i KVINFOs Mentornetværk. I dag er de to kvinder partnere for en succesfuld virksomhed, der sælger tørklæder.

Helle Sæthre er gået ind i rollen som mentor, fordi det er meget givende. ”I bund og grund har det afsæt i et ønske om at give noget videre, men det handler også om solidaritet og konstruktiv sparring. For det er ikke kun givende at være mentor, man får også meget igen”, siger Helle til SØNDAG.

Dette er et af mange eksempler på, hvordan KVINFOs Mentornetværk er med til at åbne det danske samfund for mænd og kvinder med udenlandsk baggrund. Mentornetværket har hidtil været finansieret af Folketingets satspulje. Men i begyndelsen af april kom det frem, at projektet ikke indgår i den aftale for 2014-16, som Folketingets partier bag satspuljeforliget har indgået. Derfor er der risiko for, at Mentornetværket skal lukke fra årsskiftet.
Bevar Kvinfo's mentornetværk

#99 Politikere: Mentornetværket har potentiale til alternativ finansiering

2013-04-30 09:26



I begyndelsen af april kom det frem, at forligspartierne bag satspuljen helt overraskende har frataget KVINFOs succesfulde mentornetværk for kvinder med udenlandsk baggrund støtten i 2014-16. Nu foreligger den officielle begrundelse fra Social- og Integrationsministeriet. Begrundelsen for afslaget er, "at projektet har bedre forudsætninger end de andre projekter, som modtager støtte fra puljen, for at opnå alternativ finansiering", skriver ministeriet.

"Vi har i spænding ventet på at få begrundelsen, og vi er selvfølgelig glade for, at KVINFOs Mentornetværk vurderes højt af politikerne. Jeg håber, at de har ret i, at andre er parate til at overtage finansieringen", siger KVINFOs direktør Elisabeth Møller Jensen.

Mentornetværket har mødt stor opbakning fra civilsamfundet i forsøget på at skaffe anden finansiering. Bl.a. opfordrer en lang række politikere, samfundsdebattører, erhvervsfolk og professionelle, der arbejder med integration, i en underskriftindsamling socialminister Karen Hækkerup og Folketinget til at redde Mentornetværket fra lukning. Nuværende og tidligere mentorer og mentees fortæller i medierne om de mange resultater, de har opnået. Og fra europæisk side har bl.a. European Women's Lobby skrevet til statsminister Helle Thorning-Schmidt for sikre mentornetværkets fortsættelse. EWL og EU-parlamentet har netop startet et politisk mentorprogram, hvor de bruger KVINFOs model.

Gæst

#100

2013-04-30 15:02

KVINFOs Mentornetværk gav mig et godt skub i forhold til min egen drøm ”At blive politiker”, siden er jeg blevet bl.a. projektleder for Vestegnes Indvandrer Kvindecentret, medlem af Integrationsrådet i Albertslund, Medlem af Rådet for etniske minoriteter, Medlemmer af MS rådet etc.. Der er sikkert mange kvinder med store drømme, som har brug for det samme skub, så vær med til at rede mentornetværket fra lukning