Bevar KVINFOs mentornetværk - DET LYKKEDES! Ny bevilling, 2 mill.


Gæst

#51

2013-04-11 08:27

Jeg synes godt om kvinfo
Nora Palacios
Gæst

#52 Kvinfo: En god rollemodel for verden, som skal støttes

2013-04-11 08:37

Når jeg har delt min læring i Danmark med andre, har jeg altid nævnt Kvinfo, som et af de bedste eksempler om, hvordan danske kvinder hjælper sine udenlandske medsøstre, specielt når de sidste føler sig opfordret til at lære en helt ny kultur at kende, for at være klar til at bidrage til samfundet.

For mig gør Kvinfo en stor forskel ved at hjælpe udenlandske kvinder at føle sig 'hjemme'. Jeg har hørt utallige eksempler fra andre udenlandske kvinder, der har fundet den første professionelle kontakt med en dansk kollega hos Kvinfo, eller en god veninde på det sociale plan. Faktisk viser det, at der er flere ligheder end forskelle blandt de to grupper på trods af de kulturelle forskelle. Og det støtter ligestilling, et emne der har karakteriseret det danske samfund.


Gæst

#53 Bevillingerne skal genindføres til KVINFOs mentornetværk

2013-04-11 08:56

I mange år - over store dele af Danmark - har mentorer arbejdet frivilligt med mentoring til deres kvindelige mentees med indvandrer- eller flygtningebaggrund i KVINFOS mentorordning. Det har været en meget vellykket integrationsindsats. Indsatsen har også bidraget til stor deltagelse i uddannelse, arbejde og samfundsengagement fra disse nye kvinder i det danske samfund. Anette Wolthers

Gæst

#54

2013-04-11 09:14

God idé

Men hvor var vi for et par år siden, da Evas Ark mistede støtten?
Bevar Kvinfo's mentornetværk

#55 Dina Yafasova, forfatter skriver:

2013-04-11 11:01

Jeg har været mentee hos KVINFOs mentornetværk og ved, hvor meningsfuld og effektiv denne ordning er. Derfor var det en trist nyhed for mig, at KVINFOs mentonetværk ikke har fået støtte fra regeringens side i år. Man må sige, at det sender et dårligt signal, og det kan uden tvivl have stor indflydelse på integrationsområdet de næste mange år. Efter min opfattelse er KVINFOs mentonetværk ikke bare et af mange gode initiativer for bedre integration; det er simpelthen en enestående, epokegørende og effektiv ordning, som har hjulpet mange, rigtige mange flygtninge og indvandrere, ikke kun med at blive en effektiv del af danske samfund, men også til at føle sig hjemme her i landet. I mit tilfælde må jeg også takke KVINFOS initiativ, for med betydelig hjælp fra min mentor Suzanne Brøgger kunne jeg udgive min ”Kald mig ikke offer!”; en bog, der i høj grad fortæller om danske værdier og Danmarks enestående rolle i arbejde imod tortur og rehabilitering af torturofre. Det er en rolle, Danmark kan være stolt af. Det er krystalklart, at KVINFOS mentonetværkinitiativ ikke må stoppes, det skal fortsættes, og erfaringen skal bevares og deles med andre lande.
Mange hilsner
Dina
Kommentaren er på http://www.facebook.com/BevarKVINFOsMentornetvaerk

Gæst

#56

2013-04-11 12:48

KVINFOs mentornetværk er vigtigt især for udlændinge, som kan have brug for gode råd, når de skal pejle sig ind på den danske mentalitet.
Marianne Alenius, direktør
Bevar Kvinfo's mentornetværk

#57 Bertel Haarder (V) siger:

2013-04-12 07:00

»Det er første og eneste gang, jeg har givet flere penge, end der er blevet ansøgt om.« Ordene er daværende minister for flygtninge, indvandrere og integration Bertel Haarders (V).
»Jeg havde lyst til at sætte et ekstra nul efter beløbet og give dem 20 millioner i stedet for to. For denne idé bragte civilsamfundet i spil i stedet for eksperterne." Fremragende artikel i dagens Information:http://www.information.dk/457110?fb_action_ids=10151400777768543&fb_action_types=og.likes&fb_source=aggregation&fb_aggregation_id=288381481237582

Gæst

#58

2013-04-12 11:38

Kvinfo har en uvurdrlig værdi for især unge indvandere. Det er deres organ udadtil. Det er deres mulighed for at gøre opmærksom på, hvilken hjælp, de har i et land, som på mange måder er fremmed for dem. Det betyder meget for dem at være sammen med andre i samme situation. Ved at lukke kvinfo, vil mange foremmede isolere sig, hvilket betyder, at det bliver endnu vanskeligere at integrere dem i det danske samfund

Gæst

#59

2013-04-12 14:49

Flere af de kvinder,som jeg har gennem mit arbejde fået støtte til i kvindfo har bragt dem videre fagligt og socialt. For nogle har kvindfo været vejen ud ensomhed.
Bevar Kvinfo's mentornetværk

#60 Safe Kvinfos Mentor Network

2013-04-12 15:41

http://www.facebook.com/SaveKvinfosMentorNetwork?notif_t=page_new_likes
Ilham Zhiri, director of Morocco Women Mentoring and Networking/Reseau femmes Mentoring Networking, writes:

"We are expressing all our support in order to save Kvinfo Mentor Network. You were our 1st partner! You have helped to launch one of our most oustanding, breakthrough, innovative and pioneer ever concept in Morocco - Mentoring!! We are so proud of you and so grateful."
Bevar Kvinfo's mentornetværk

#61 Helle Thorning: You've got mail!

2013-04-12 15:50

http://www2.kvinfo.dk/mentor/ewl-beder-statsministeren-sikre-mentornetvaerkets-finansiering#.UWgGP5qzkOM.facebook
European Women's Lobby (EWL) har i denne uge sendt en direkte henvendelse til statsminister Helle Thorning Schmidt. I brevet opfordrer EWL statsministeren til at sikre en finansiering, så KVINFOs Mentornetværk kan fortsætte. Henvendelsen er udløst af nyheden om, at KVINFOs Mentornetværk helt overraskende har mistet bevillingen fra Folketingets satspulje, da forligspartierne offentliggjorde resultatet af forhandlinger for de kommende 3 år.

Gæst

#62

2013-04-13 10:37

jeg har selv været mentor , med stor glæde
Bevar Kvinfo's mentornetværk

#63 Torben Sangild, kulturforsker, skribent, anmelder

2013-04-13 12:45

Torben Sangild kulturforsker og skribent anbefaler at skrive under: "Mentornetværket er så indlysende en succes, at det er decideret tåbeligt at fjerne støtten. Integration er en vanskelig opgave, men netop derfor bør man støtte de initiativer, som faktisk virker."
http://www.facebook.com/BevarKVINFOsMentornetvaerk?fref=ts

Gæst

#64

2013-04-13 17:39

Tak, Jeg håber, at vi kan ændre verden for en bedre verden

Gæst

#65

2013-04-14 05:34

Jobkonsulent, Ringkøbing-Skjern Kommune.

Gæst

#66

2013-04-14 10:39

Mentornetværket giver viden og ilt til tankerne - nyttigt imod selvtilstrækkelighed.

Gæst

#67 Re:

2013-04-14 18:39

#1: -

Gracias por tu apoyo. Soy también colombiana y vivo en Dinamarca hace 20 años. Soy cantante de opera

Entre al proyecto hace 6 meses. Creo que por ser artista me siento también en la obligación de decir y contar

delo agradecida que me siento de este proyecto. Y siento como mis deseos empiezan a

realizarse gracias a este proyecto.Espero que se vea la fuerza a travéz de la union para que Kvinfo continue.

 

 

Ulla Hentze, CEO WomenPowerFactory.com

#68 Det nemmeste er at klare sig, hvis man kender kulturen

2013-04-15 09:35

Ulla Hentze, engageret mentor i mange år og for mange mentees, skriver:
Hvorfor er det lige at Kvinfo's Mentornetværk er sådan en god idé? Der er mange grunde, men én af dem, som jeg synes er noget af det vigtigste, er at vi alle lærer så meget af hinanden. Vi danskere vil gerne ud i verden og arbejde og samarbejde og tjene penge. Det er allernemmeste, at klare sig der ude, hvis man er godt forberedt. Hvis man kender kulturen og reglerne og fælderne osv. De bedste lærere, er dem som selv kommer ude fra.

Når man er Mentor hos Kvinfo, så får man automatisk indsigt, fordi den du hjælper med at hjælpe sig selv i Danmark og den du åbner nogle døre for, selv hjælper os igen. Det er jo sådan det er. Det går begge veje.
Jeg har været Mentor for nogle fantastiske kvinder fra mange forskellige lande, som jeg har åbnet døre for og vist vejen og forklaret om kulturforskelle. Jeg gør det stadig. Er altid Mentor for en.
Jeg har lært utrolig meget og det har været en fornøjelse for begge parter, at vi kan hjælpe hinanden og vi finder ud af, at vi er utrolig ens og ligeværdige når det kommer til stykket.

Jeg har WomenPowerFactory, en lille fabrik i Kina hvor vi laver sko. Allerede for længe siden fandt vi ud af, at selvom vi er fra hver sin ende af verden, så er vi i bund og grund ens. Vi vil gerne det samme. Vi vil gerne have retfærdighed. Vi vil gerne arbejde flittigt. Vi vil gerne have, at det går godt for vores børn osv. Helt enkle ting. I Kina blev jeg virkelig vel modtaget og hjulpet af kineserne. Hvis ikke de havde været imødekommende og hjælpesomme og nysgerrige, så havde jeg aldrig klaret det.
Hvis vi skal klare os her, så er vi nød til at gøre det samme. Være imødekommende, nysgerrige og hjælpesomme.

Det kommer kun godt igen!

Ulla Hentze, CEO
WomenPowerFactory.com
South Europe

#69 Just a line to say...

2013-04-15 10:38

I am very dissapointed with this news. KVINFO´s Mentor-project is not just about mentor-mentee arrangement. It is more than that. I did not get a mentor. I work in Denmark from the very first day. So, did not need help with that. The courses provided through KVINFOs Mentor-mentee project were a kind of inspiration for me and helped me to meet other foreign women. The circle made me aware of the fact that I am not alone and enable me to share all my Danmark-related experiences with those who go through the same, struggle to find its own identity again in this country.

Gæst

#70

2013-04-15 12:44

Bevar Kvinfos mentor ordning.Kvindfos mentor ordning understøtter en unik integrations mulighed i det danske samfund, både på det personlige, uddannelse- eller arbejdsmarkeds mæssige plan.

Gæst

#71

2013-04-15 12:55

Studerende og iværksætter

Gæst

#72

2013-04-15 13:22

Kvinfo er en seriøst og effektiv org. må ikke slutte.
B. Gökdogan

Gæst

#73

2013-04-15 18:04

Bevar Kvinfos mentornetværk. Det er af stor betydning både for mentees og mentorer der får udvidet deres viden og forståelse af verden gennem den personlige kontakt mellem mentee og mentor

Gæst

#74

2013-04-15 19:33

KVINFO team do a lot of effort to help women from foreign countries to well integrate in to Danish culture. KVINFO means a lot for women sharing in as it is the window they recognize and contact women from different culture. In my opinion KVINFO is one of the spotlights of Denmark.
Kamilla Sultanova
Gæst

#75

2013-04-15 20:27

KVINFO Mentornetværket SKAL bevares! Kvinfo mentorforløb har i den grad rykket mig videre i min udvikling her i Danmark og jeg fik styr på mine styrker og potentiale som gavner både mig og det danske samfund. Jeg er glad for muligheder som Kvinfo forum har skabt og synes det er dybt ærgeligt at se et sådan styrkende model for "women empowerment" bliver ikke værdsat. Mvh, Kamilla Sultanova

indkøber og den nuværende mentee i EU Parliamentet som er støttet af European Women Lobby