Mod Administrationen i Egedal Kommunes forslag om færre skoler

Helle

#51 børn med særlige behov.....har I glemt dem ?

2012-11-12 22:04

Det er dog lige godt satans med den økonomi og denne storhedsvanvid. Vi har en dreng på 6 med autisme. Alle papirene der forlægger fortæller, at han ville have størst gavn af at starte i specialskole. Det mente Egedal kommune ikke, så han blev inkluderet på den almindelige Boesagerskole.
Disse børn har store vanskeligheder med at være sammen med så mange børn. For dem er det kaos, støj, manglende struktur (hvilket er alt afgørende) og manglende forudsigelighed. Dette tilsammen skaber angst, depression og ødelagt selvværd.
Mht. vores søn har skolen/klasselæren brugt mange kræfter og ressourcer på, at skabe et miljø hvor vores dreng nogenlunde kan klare det. VI TAKKER VOR HERRE HVER ENESTE AFTEN.
Det er så sindsoprivende, føelsen af total afmagt og sorg, at kommunen og de øverste politikere (der overhovedet ikke har begreb om hverdagen for de svageste)bare bliver ved!!!!!! Økonomi går forud for alt - koste hvad det vil.
Lige nu går det rimeligt med vores søn, men det bliver det ikke ved med hvis skolerne bliver større m.m.
Vi som forældre er så magtesløse. Flere og flere børn bliver tabt, da de bukker under for presset. De ender på overførselsindkomst hvilket bliver langt dyere for kommunen på sigt.
Tænk jer nu om.
Hel

#52 Re: Re: Har i med i Jeres fine beregninger..

2012-11-12 22:40

Pbm

#53 Udnyt de mindre skolers fordele

2012-11-13 08:45

Hvis argumentet er at der kommer til at mangle børn på Veksø og Slagslunde Skole, hvorfor så ikke tilbyde de børn, der har brug for et mindre skolemiljø, at de kan komme ud og gå på en lille skole. Skulle det blive tilfældet at der ikke er børn nok i nærområdet omkring disse skoler, er jeg sikker på at disse skoler stadig vil være attraktive for børn med brug for tryggere rammer end de store skoler kan tilbyde.
Bekymret mor.

#54 Re: Ser ikke nået problem

2012-11-13 09:30

#4: NL - Ser ikke nået problem 

 

Børn har nu rigtig godt af at være sammen med større og mindre børn, det er med til at udvikle dem. Og så må man også tage det hårde sprog med.
MEF

#55 Bakker skolebestyrelsen op om det nye forslag eller ej?

2012-11-13 19:31

Godt gemt på Bækkegårdsskolens intra ligger et nyhedsbrev fra skolebestyrelsen – der står at en ny struktur er et vilkår som hverken bestyrelse eller forældre kan ændre på, og i erkendelse af den økonomiske nødvendighed i at samle ressourcerne støtter skolebestyrelsen det fremlagte forslag....WHAT!! Troede at de var valgt til at repræsentere forældrene på skolen...
Det der her undrer mig er at flere medlemmer af skolebestyrelsens navne figurerer på denne underskrift indsamling!! Er det skolelederen der bakker op og har påduttet skolebestyrelsen at gøre det samme?? Forstår overhovedet ikke hvordan skoleleder (og skolebestyrelse) kan sælge vores børn for ussel mammon – hvis skolelederen trænger til nye udfordringer, hvilket hun tydligvis gør, vil jeg anbefale hende at søge et nyt job. Det virker som om beslutningen allerede er taget på forhånd.
Hel

#56 Re: Bakker skolebestyrelsen op om det nye forslag eller ej?

2012-11-13 21:03

#55: MEF - Bakker skolebestyrelsen op om det nye forslag eller ej?

Jeg kan være  bange for at skolelederen på Bækkegårdsskolen er en tyran og diktator. De stakkels medarbejder på Bækkegårdsskolen, De almindelige medarbejder på gulvet siger og gør et når skolelederen er med, fordi de tør ikke andet, når hun så er væk kommer de frem fra deres skjul, og er utrolig bange for deres job hvis de siger deres skoleleder imod. Jeg tror men håber ikke at vi har en skoleleder på Bækkegårdsskolen der er en diktator. Men det virker desværre sådan. Skolelederen er  kold og kynisk. Hun har aldrig lagt skjul på at hvis man ikke kunne lide lugten i hendes bageri, kunne man bare smutte, og med dette udspil, får hun det nok  lige som hun vil have det. Jeg har ingen ord. Tænk at hun hader de små børn så meget,  det må hun vitterlig gøre med dette udspil. Måske skulle vi vise brevet der er kommet frem for vores borgmester, eller lade det komme ud i offentligheden/ pressen, For at vise at vi har en skoleleder på Bækkegårdsskolen der er ligeglad med os forældre, samt at hun styrer skolebestyrelse med et jerngreb og at hun er blevet lederlisk, jeg kan være bange for at skolebestyrelsen  ikke har turde sige hende imod. De har været bange for konsekvenserne. Trist og chokerende. Hvad kan vi som forældre stille op hvis vi har med en skole at gøre der ikke vil vores små børn det bedste? samt vil høre på os forældre. Jeg er i chok, kan vi vælte skolelederen hvis vi står sammen?!!!!!!!!!!!!


Gæst

#57

2012-11-14 10:01

Mine sønner har været meget glade for at gå på Veksø Skole. Det er rigitg godt at have en lille Skole i nær-miljøet. Det skarber trykhed og det er det børnene har brug for fra 6-10 år.
vgf

#58 Lad os gætte på hvor mange der bor i Ølstykke om 10 år

2012-11-14 11:08

Umiddelbart ville jeg ikke ligge for meget vægt på befolkningsprognosen som noget af rapporten bygger på.

Brøndum og Fliess skriver selv:

”Med udgangspunkt i elevtalsprognosen vurderes således, hvor mange elever, der vil være på skolerne – alt andet lige – frem til 2020/2021. Forventningerne indebærer ikke et facit for udviklingen af den enkelte skoles elevtal. Dertil er tidshorisonten for lang til at kunne forudse forældrenes valg af skole samt til- og fraflytning af børnefamilierne i den enkelte skoles distrikt."

Det læser jeg som..."Vi har ingen ide om hvor mange der bor i egedal kommune om 10 år...men vi kan da komme med et 'kvalificeret' gæt så vi har lidt at regne på"

Jeg gad vide om et af kommunens prestige projekter den "Ny bydel ved Egedal Station" er indregnet i den befolknings prognose.

Dette projekt vil lægge et øget befolkningspres på området omkring hampeland skolen og bækkegårdsskolen, med dertil brug for flere skole pladser...men måske ligger dette projekt længere ude i fremtiden end 2021?
Emil Jensen

#59 Re: man fyldes af politikerlede..

2012-11-14 22:30

#13: Claus Elvej - man fyldes af politikerlede..

Vi har en datter som går i 1. klasse på Hampelandsskolen, og en søn som skal indskrives senest i denne her uge, til skolestart sommer 2013. Vi skriver ham ind på Hampelandsskolen, da det som er ude nu, er et FORSLAG. Går forslaget alligevel gennem, følger vores søn med til den skole hvor vores datters 1. klasse flyttes til.
Og jeg tror at Claus Elvej (indlæg #13) er inde på noget, med hvorfor man melder det ud nu, midt i indskrivningen af de kommende 0. klasse elever...

Anne marie caspersen

#60

2012-11-15 08:05

Fantastisk initiativ. Vi må kæmpe for vores lokalsamfund, således at vi kan bevare det liv og den mangfoldighed, som eksisterer i de mindre byer. Skolelukninger vil betyde landsbydød og børnene vil opleve at blive revet ud af deres trygge rammer, det er børnene der i sidste ende betaler prisen for kommunens besparelser, er det det Egedal Kommune vil stå for? Det glæder mig at se den vilje og kampånd som eksisterer.

Gæst

#61 Forslaget er taget af bordet, så I behøver ikke panikke mere

2012-11-15 09:26


Gæst

#62 Re: Forslaget er taget af bordet, så I behøver ikke panikke mere

2012-11-15 09:56

#61: - Forslaget er taget af bordet, så I behøver ikke panikke mere

Nej gudskelov bliver det ikke så forhastet, men tror nu stadig at skolelukninger og sammenlægninger vil være på programmet i næste forslag...


Gæst

#63 Re: Derfor vil vi ikke flytte vores børn til Stengårdsskolen

2012-11-15 11:15

#24: DN - Derfor vil vi ikke flytte vores børn til Stengårdsskolen 

 Statistikker er taknemmelige og der er gode forklaringer på forskelle i karakterniveau på de to skoler.

Men som forældre må man gå foran og vise sine børn hvordan man rummer andre mennesker, når man har valgt folkeskolen. Inklusion ligger ikke kun henne i klasselokalet.

Ellers kan man jo altid overveje private løsninger hvor man ikke udsættes for samfundets mangfoldighed..........

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2012-11-15 21:52



Gæst

#65 skole lukning

2012-11-19 18:45

Ingen skole, betyder ingen børnefamilier vil vælge Veksø som deres ny bopæl og andre vil flytte fra byen og dermed ender vi med en by som langsomt syner hen og til sidst vil det kun være kirkegården som skal udvides!